sabırla hepsini seyretmeniz lazım .
http://www.youtube.com/watch?v=K4Jhr...rec-r2-2r-1-HM
bu da basit bir kilitli - kilitsiz diff farkı testi
http://www.youtube.com/watch?v=q-rQT...eature=related
Printable View
sabırla hepsini seyretmeniz lazım .
http://www.youtube.com/watch?v=K4Jhr...rec-r2-2r-1-HM
bu da basit bir kilitli - kilitsiz diff farkı testi
http://www.youtube.com/watch?v=q-rQT...eature=related
çok güzel bir anlatım hiç bilmeyenlar için ilk ders bence işin mantıgını çok iyi anlatıyor
a++++ süper anlatım.bi kilitli dif bulursam hemen alcam ama bulmak zor...
adam nasıl bı sunum yapmıs bellı deıl 10 uzerınden 100 .
super anlatım olmus bu vıdeonun 2 ncısını cekseler ıı olurmus
lsd fln anlatsaymıslar.
wuu süper anlatmışlar. ellerine sağlık
keşke ılk fılmde kılıtlı olanda anlatılsaymış
güzel anlatmışlar kiitli diff önemli
burada güzel bir 4 çeker testi var
dolaylıda olsa differansiyel ile ilgili
http://www.youtube.com/watch?v=2OzK-...eature=related
bu da eski ama güzel bir video
http://www.youtube.com/watch?v=Sd2nV...eature=related
subarudaki awd olayını çok güzel açıklamışlar geriside harbiden çöp vagın 4 motionı filan püff
çok yararlı ve açıklayıcı videolar.
ilk video çok harika gerçekten de paylaşım için teşekkürler..
linkler calismio bende mi sorun var
Peki bu kilitlinin yüzdelik oranları var onlarla ilgili bilgisi olan var mı?
%60 kilitli olsun mesela, bir teker patinajda kalıyorsa aktarmanın iletildiği diğer teker bu patinaj halindekine %60 tölerans tanıyor sonrasında güç patinaj yapmayan tekere iletiliyor diye biliyorum ben, eksik yada yanlış olabilir kafamdakini tam yansıtamadım çünkü.:)
adam guzel anlatmıs
çok teşekkürler cok güzel videolar:)
Teşekkürler çok güzel.
kilit oranı şu şekilde (benim bildiğim)
kilit olmayan %0 kilitli :
bir lastik yere sağlam basıyor ama diğeri boşta ise
diyelim sağ taraf buz üzerinde veya çamura saplandı dönüyor hızlıca .
bu sahnede,
yere sağlam basan tekerleğe hiç güç gitmez
araç maymun gibi kalır orada
%60 kilit :
araç gene aynı yerde ,tek farkı % 60 diff kilidi var ,
sağdaki lastik tek başına dönemez !
gücün %60 lık kısmı her zaman diğer tarafa aktarılır
haliyle araç ilerleyerek oradan kurtulur .
çok çeşitli diff kilitleri var:
elektronik olanları var
duruma göre devreye giren, duruma göre oranı değişenler var.
iyi olanları var , pek işe yaramayanları var ,
mesela;
vw golflerin bazı modellerinde elektronik diff kilidi diye bir şey var .
gene bildiğim kadarıyla sistem şöyle çalışıyor,
diff gene bildiğimiz klasik ,
aracın sağ tekeri gene çamura saplandı diyelim, hızla dönüyor,
bunu abs sensörlerinden anlıyor ve hızla dönen tarafa fren uygulmaya başlıyor,
haliyle güç diğer tarafada aktarılıyor bir nebze, öbür tarafta dönmeye başlıyor.
tecrübelerime göre:
kilit iyi birşeydir ,
tecrübeli kullanıcı ister , amatör işi değildir.
örnek %60 oranı ciddi yüksektir, %25 oranla bile fırıldak gibi olduğun yerde dönebilirsin.
kullanabilen için virajda büyük avantaj sağlar .