Arkadaşlar merhaba, son sti ve son evo hakkında herkesin bi ön yargısı tercihi vardır, bu iki arabayada *** atmadan o onu dover o sundan iyi bundan kotu demeden tek bir kelimeyle hangisini seçerdiniz?.
Printable View
Arkadaşlar merhaba, son sti ve son evo hakkında herkesin bi ön yargısı tercihi vardır, bu iki arabayada *** atmadan o onu dover o sundan iyi bundan kotu demeden tek bir kelimeyle hangisini seçerdiniz?.
yeni STI ın kasası bence çok kötü . Zaten hep Evo öndeydi her zamn Evo derdim öle devam ediyoz ...
Evo X
http://www.supercars.net/carpics/392...utionXGSR2.jpg
engine Type 4B11 Aluminum Inline-4
position Front Transverse
aspiration Turbocharged & Intercooled
valvetrain DOHC, 4 Valves per Cyl w/MIVEC VVT
fuel feed Injection
displacement 1998 cc / 121.9 cu in
bore 86 mm / 3.39 in
stroke 86 mm / 3.39 in
compression 9.0:1
power 220.0 kw / 295 bhp @ 6500 rpm
hp per litre 147.65 bhp per litre
bhp/weight 191.93 bhp per weight
torque 421.66 nm / 311 ft lbs @ 4400 rpm
drive wheels 4WD w/S-AWC, AYC, ASC
body / frame Until Steel
front brakes Vented Discs w/4-Piston Calipers
f brake size 351 mm / 13.8 in
rear brakes Vented Discs w/Twin-Piston Calipers
r brake size 330 mm / 13.0 in
front wheels F 45.7 x 21.6 cm / 18 x 8.5 in
rear wheels R 45.7 x 21.6 cm / 18 x 8.5 in
front tire size P245/40R18 93Y
rear tire size P245/40R18 93Y
steering Rack & Pinion w/Hydrualic Assist
f suspension MacPherson Strut w/Forged Control Arms, Bilstein Shock Absorbers, Eibach Coil Springs
r suspension MultiLink Strut w/Bilstein Shock Absorbers, Eibach Coil Springs
weight 1537 kg / 3389 lbs
wheelbase 2650 mm / 104.3 in
front track 1545 mm / 60.8 in
rear track 1545 mm / 60.8 in
length 4495 mm / 177.0 in
width 1810 mm / 71.3 in
height 1480 mm / 58.3 in
transmission Twin Clutch SST 6-Speed Automated Manual or 5-Speed Manuall
gear ratios 3.655:1, 2.368:1, 1.754:1, 1.322:1, 1.008:1
final drive 4.062:1
New Sti
http://www.supercars.net/carpics/391...ezaWRXSTi1.jpg
http://www.subaru.com.tr/images/newsti/technical.jpg
Evo X tercih ederdim..
Yeni STi'ın HB kasası çok hoşuma gidiyor.. STi seçerdim sanırım..Ama seçmeden önce bir test sürüşü yapardım..Evo X da güzel çünkü..
Evo X .
bence de evo 10 yeni sti ın kasası eskisine nazaran daha kotu hb olayı hos durmamıs bence sti gibi bir araba hb olmamalı..ama izlediim videolara gore stock sti stock evo10 dan daha ii gbii gozukuo..ama ben evo derdim..en azından yol tutusu ve malzeme omurunden dolayı her zmn on sıralarda olacaktır..
evo 10 kasasina sti motoru swaplamak istiyorum :D
fanteziye gerek yok diyorum bence. swap felan :D bence evo x
performansta evo yol tutusta subı
performansya subaru yolk tutustada subaru.zaten üreticide kabul edıor.subaru cok gusel oldu
evo tabiki
subarı kasayı değiştirdi güzel olmadı bence
ben stock halleri için,motor dada yol tutuşta da subarunun daha iyi olcağını düşünüyorum, hatch olsa bile ben subaru tercih ederim..... :) eski kasalar için evo diyodum ama, bu evonun kasanın arka taraf bana biraz enteresan geldi, lastikler çok na-ait duruyo.... subaru yuda çok kötü diye düşünüyodum, canlı görünce fikrim baya değşti..:D ondandırki sti...
vallahi ben evo sahibi olarak, aynı zamanda evo motorunun modifiye yaparken daha verimli ve daha ucuz oldugunu bilerek yeni evonun metroseksüel arabası oldugunu dusunuyorum, bence bu arabalar sadece belilrli bi kesime hitap etmeli, sti arka taraf ve camurluklar falan şahane teknik cok guzel evodada teknik muhteşem ama nedense bilmiyorum subaruyu alırdım ön panjur nekadar kötü olsada... Bu arada evo 11 in prototip bi çizimini gördüm geçen, oda yeni sti gibi hb. Evo 10 son sedan heralde. Ama saf adrenalin için evo 9 derim... Otoparkta bi arakaşınııza bende bu var derken "çıkalım yola göstericem sana" dermiş gibi bir tipi var 9un. Ama 10da o yok bence. O yüzden sti.
arkadaslar iki arabayla ilgili baya bir bilgim var hep takip ederim ve arastırırım
1.subarular herzaman için malzeme ve işçilik kalitesi olarak mitsubishilerden açık ara üstündür mitsubishilerin iç mekanları bir süre sonra dökülmeye ses yapmaya baslar
2.evet mitsubishi ler evo9 a kadar yol tutus ve performans olarak subarudan iyi. yeni sti 300 hp ve 0-100 km yi 4.6 saniyede tamamlıyor evo ise 295 hp 4.5 saniye çok az bir fark var ancak subarulara getirilen yeni bir sistem var bu bir önceki sti dada vardı.bu özellik motor gücünü ön ve arka tekerleklere istediğiniz oranda dağıtabilme özelliği tabi limiti var maximum %65ini öne veya arkaya verebiliyorsunuz ancak yeni kasalarda bu nasıl bilmiyorum aynıdır herhalde yani demek istediğim söz konusu kalkıs ise motor gücünün%65ini arka tekerleklere vererek daha iyi bir sonuç alınabilinir tahminimce.öteyandan yine sti da bulunan sürüs ayar sistemi orta konsolda bulunan bir aya dümesiyle isterseniz aracınızı %10 yakıt tasarrufuyla performansı düsük olara kullanabiliyorsunuz. ha baktınız ışıklarda altınızda sti olmasına rağmen dangalağın teki size artislik yapıp ara gaz veriyor ozaman aracınızı tek dokunusla yarıs moduna alıyorsunuz ve bu olayda böylelikle son buluyor.iki aracın son versiyonlarının yol tutuslarıyla ilgili birşey söyleyemiyecem ancak sti ın hatcbac olmasının bir sesebinide yol tutusu olarak tahmin ediyorum arkasını fazla savurmasın diye olabilir
3.iki aracında tipine yorum yapmak gereksiz bence sonuçta zevkler tartısılmaz ancak imprezayı canlı görmenizi tavsiye ederim resimlerden yorum yapmayın bence mükemmel mitsubishi de bence tip olarak mükemmel yani kısacası ben iki aracında tipine bakmadığım için STİ diyorum
Keşke savursa arkasını, hala önden kayma sorunu var, inatla çözmeyecekler heralde bunu, kapılar da çıtalı, arkası da top gibi hb... BM videosunda Keichi dayı el freni çekip duruyordu virajlarda understeerdan kurtulmak için. Kısaca ileri değil geri götürdüler bence arabayı.
bahsettiğim motor gücünü aktarma sistemiyle önünü arkasını savurma olayını istediğin gibi ayarlayabilirsin %65ini öne ver asıl gaza tamamdır...evet o kısmı unutmusum kapılar artık çıtalı aracın en güzel kısmı oydu bence rezil ettiler ve arka farlarında değismesi lazım çok emanet duruyor ama arka şekline bisi diyemem fena değil
bence görünüş ve tasarım olarak evo ama subarunun eski kasarı evoların eski kasalarından daha iyidir. evo kullanmamamıs biri olarak yorum yapamam ama subaru = full adrenalin diyebilim aractan inesim gelmedi :) iç dizayn olarak sti lar daha dolu gibi gelior evolar bos normal bir araba gibi börünüyor subaru daha gösterişli o açıdan diyebilirim
evo x bence çok daha güzel duruyo,,subarunun bu son kasası maalesef bence hiç hoş değil,,,,zevk meselesi ama bana evo daha yakın......
içimdeki Subaru ateşini hiçbir evo söndüremicek gibi, X'da dahil:p:p :icon_tup:
Subarunun Hb tasarıma geçmesinin nedeni toyotanın subarunun büyük bir hissesini aldıgından diye duydum. Bu güç aktarım olayından eminmisin? Çünkü evo sahipleride dahil cogu insan evolardada tarmac gravel yada snow modunda onden ceker arkadan ceker 50,50 80,20 gibi şeyler söylüyor ama mitsubishimotorsun web sayfasında teknik makalelerde boyle bişey olmadıgını, zaten boyle bi araçta olamıycanı, içerdeki ayar difransiyel kilitlenme zamanı gaz direksiyon tepkisi ile ilgili oldugunu kalın harflerle yazmışlar. Tork dagılımını performans için üretilen bir araçta yapmak cok anlamsız ve agırlık + güç kaybı açısından cok mantıksız gibi yazılar yazıyordu. Subarudaki güç olayıda ( arttırılıp azaltılma) çok basit bir map switch zaten stand alone bi beyinde bunu yıllardır arakdasım kendi subarusunda kullanıyor, oda buyuk bi yenilik diil. Subaru dediğin değişken tork dagılımını nasıl yapmış çok merak ettim? Bunu bi teknik bir acıklama olarakmı okudun? Evet evodada tarmacta arkadan kendini araç daha kolay bırakıyor ama bu demek diilki guc yüzdesi arkada... Test edildi onaylandı. Evoların iç mekanı bencede subarunu gerisinde ama evodaki 4G63 gibi efsane bi makina subaru boxer motorundan ozellikle 2.5 litreden cok daha saglam ve verimli oldugunu her kosulda kanıtladı. Ama artık üniversite bitiyor arkada kocaman bi kanada daha fazla ihtiyacım olmıycak, subaru daha sıradan gözüktüğü için (yenisi) vede göze batmaktan cok rahatsız oldugum için subaru diyorum. Yoksa perf. açısından evo derim. Gunlük kullanım için STI.
hb araçları sevmiyorum ama her zaman sti tercih ederim kasası ne olursa olsun
teknik bir makale olarak okumadım ancak aracın tanıtım filmi olsun internet sitesi olsun ve bazı araba dergileri olsun çoğu yerde bu özelliği okudum hatta topgearın bir bölümünde bu özelliği test ediyorlardı yani bu özellik var 2.si evoların son kullandığı sistemi bilmiyorum ancak bütün evolarda bildiğim birşey var yanlızca tek bir düğmeyle 4x4 yada4x2 olarak araç ayarlanabiliyor yanlızca bunu duydum3. sü evet evonun bahsettiğin modelinin motoru daha verimli ancak duyduğum kadarıyla o araç400 hp ve haliyle tabi daha verimli olur ve şöyle bir olayda var dikkatinizi çekerim mitsubishiler sralı düz motor kullanıyor yani motor gücünü difransiyele aktarmak için ekstra disliler dirsek falan bunlarda sanzumana oradanda tekerleklere aktarılan gücü bi nebze azaltıyor subaruda ise boxer motor olduğundan motorun krank mili direkt olarak sanzumana bağlı olduğu için bu noktaya kadar herhangi bir güç kaybı sözkonusu değil yani subarunun motorumu verimli mitsubishimi bilmiyorum ama is motordan çıkıp aktarmaya gelince değisiyor subaru aktarmada herzaman daha iyi
ayrıca sormamıssın ama eklemek istiyorum evolar subaruya oranla daha fala yol tutusunu fabrika çıkısı kule gergisiyle sağlıyor subaruda ise böyle bir olay yok subarunun yok tutus mantığını özetliyim bütün iş motorda bitiyor....arabaların en ağır parçası olan motor tekerleklerden nekadar fazla yukarı yerlestirilirse virajlarda merkezkaç kuvveti okadar artar haliylede araç buna oranla fazla savrulur örnek olarak mitsubishiyi verebiliriz subaruda ise boxer motor kullanılmasının en önemli sebeplerinden birisi motorum mümkün olduğunca aşşaya yerlestirilebiliyor olması mesela subarularda kaputu açtğınız zaman motor bloğunu göremezsiniz çünkü motor assadadır bu yüzdende virajlarda merkezkaç kuvveti en aza indirilir ve araç fazla savrulmaz kule gergisi olmamasına rağmen bu araç yol tutusunda bir dahidir mitsubishi kadar iyi yol tutar ancak bu araca kule gergisi uygulanırsa mitsubishilere oranla açık ara farkla daha iyi yol tutusu sağlanabileceğini tahmin ediyorum...ve ayrıca kule gergisi aracın konforunu bir nebze törpüler yani mitsubishi yol tutus için konfordan çalıyor subaru ise ikisini bir arada sunuyor....
şunuda ekliyim tabiki mitsubishinin motoru standartlara daha uygun olduğundan modifiyeye daha açıktır subaruya oranla daha ucuza ve koyal bir şekilde modifiye edilebilir
şekildeki resimde vites topuzunun arkaındaki yuvarlak düğme sürüş modu (ekonomik yarış 3.bir modda vardı ama neydi hatırlamyorum) sürüsmodu düğmasinin arkasındakide gücü tekerlere istediğiniz gibi aktarmaya yarayan ayar düğmesi:icon_tup:
http://images.leftlanenews.com/conte...reza-sti-7.jpg
goruntu gorecelidir, biri onu begenir biri bunu begenir tercih meselesi.
ama butun olarak baktiginizda eski kasalarda evo ile sti kiyaslanirdi evonunda stiinda ustun oldugu yonler vardi ama 2008 sti ile evo x bence artik kiyaslanmaz. sti cok ustun bir araba oldu, ilerleyen zamanda ortaya cikacak. 2008 kafadan kaymanin k sini yapmiyor arkadaslar araba genel olarak degisti. yoltutus, performans, konfor hepsinde sti ustun zaten yeni motoru kiyaslanmaz bile inanilmaz bir kapak yapildi. bunca zamandir karsilastimalarda hickimsinin deginmedigi bir konu vardi artik cozuldugu icin ben degineyim. subaruyu sinirlayan sey kapaklardaki restriksiyondu. boxer motor yapisindan dolayi kapaklar ilerleyen zamanda yetersiz kaliyordu ama yeni dual avcs ile cok sey degisti. araba stock olarak 245 whp veriyor bu inanilmaz bir rakam. onceki kasalarin en iyisi 195 whp veriyordu;) sadece tune ve egzoz intake ile 300 whp veriyor araba ve neredeyse 500nm wtq bu rakamlara yabanci olmayan arkadaslar nasil bir gelistirme oldugunu anlarlar.
Vallahi nediyim artık, kendim evoyla hergün 100+ km yapmasam, toefldan 600 alıp anadilime yakın ingilizcede 100lerce sayfa onaylanmış teknik makale okumasam sana inanıcam. Top gear videolarını bidaha sözlükle izle derim orda çok ufak nüanslar var o normal sokaktan geçen adam anlasın diye o şekilde anlatıyor ama arabanın sahibi olup tekniğide biliyosan birazda ingilizce okuma yazma varsa biliyosun neyin ne oldugunu... Tarmacta 4X2 dediğin :) ki bu imkansız bişey... Araba arkadan sürüş hissi veriyor ama hiç bir evo 6-7-8-9 hiç bir zaman 4X2 olmadı yada sti. ALL WHEEL DRIVE : Türkçesi her tekerden sürüş gibi bişey... Difransiyellerin kilitleri ve kilitlenme zamanları + bunları manuel yada elektronik ayarlamalarla ilgili durumlar soz konusu evo,sti arasındaki farklarda bunu evo, sti bilinçli sahipleri zaten tartışır arada burda ağır kaçar yazmıyorum. Ben daha başta o iyi bu kötü *** atmayalım dedimde, yani bu konu bilen bilmeyene cok açık teknik olarak nekadar okusanda iki araçtada yaşamak lazım. O yüzden bu daha iyidir daha kötüdürü geçelim, ikisininde bi tık daha iyi oldugu yerler var ama kule gergisi falan demişsin, çok acaibime gitti. 4X2 demişsin buda çok acaip:) Açık ara fark demişsin, bunu dünya araba otoriteleri ikisni birbirinden seçilemeyecek kadar yakın buluyorlar kara verme aşamasında sen cok acık demişsin buda çok acaip :). Tahminden öte, biraz teknik özellikleri okursan daha yararlı olur eminim.
Saygılar.
Dual avcs iyi bi gelişme ama, zaten çift vanoslu araçlar var piyasada bu çıgır acan bi yenilik değil, Evoda mivec makina ama oda armut toplamıyor alt blok 2.5 litre veriminde çalıştığını idda edenler var.. Sti gelişirken japonyanın en büyük holdinginin ufak araba şirketçiği en büyük kozu evoyada bişeyler yaptı tabiki gıdıkladılar biraz... Benim anlamadım bu iki arabayı dünya araba otoriteleri bile birbirinden ayıramazken burda bazı arakadaşlar birini doğan birini ferrari yaptı :).
walla ne yazdınız oyle uzunki, bilmiorum ama evox.
içini daha yani gordum, oaraba japon olamaz
arkadasım sen beni tam anlamadın galiba mitsubishinin özel seri bir arabaı var 400 hp diye biliyorum yani bunda bisi yok duydum sadece
kule gergisine gelince taktıranlar biir takmadan önce ve taktıktan sonra aradaki farkı....ciddi bir yol tutusu artması meydana gelir
4G63 400 hp özel seri değil kendi motoru evo nun. Fq-400 dedimiz model ingilterede mitsubishi mühendisleri tarafından geliştirilen özel bir model gene aynı motor üzerinden, farklı bir motor yok yani.Ayrıca kule gergisi çok fark ettirir ama subaru ile evo arasındaki yol tutuş farkı sadece bir kule gergisi ile özetlenemez.Ama yeni sti da yol tutuşu oldukça düzeltmişler evoX un ne duruma geldine dair bir bilgim yok onun için birşey söyliyemicem.
arkadasım ben oxfordta okuyorum suan.....4x2 den kasıt yani istediğin zaman önden çekis kullanıosun istediğin zaman 4x4 bunu kastetmek istedim ayrıca subarular hakkında daha fazla bilgim var evet mitsubihi hakkında yanlıs birşey söylediysem olabilir ama mitsubishilerde güç aktarmayla ilgili birşey duymadım yanlızca önden çekis veya 4x4 seçeneği olduğunu biliyorum 6 7 de öyleydi yani 8 9 10 nasıl bir fikrim yok
ancak motor düzeni aktarma ve merkezçak kuvvetiyle ilgili bahsettiklerimi kimse inkar edemez ayrıca bi arkadas yorum yapmıs araba savrulmuyor kayıyor diye araç belli bir noktaya kadar savrulur sonra kaymaya baslar savrulmanın temelide merkez kaç kuvvetinde yatar
[QUOTE=Serkan.S;217205]Merkez kaç kuvvetinin ne oldunu biliyoruz inanılmaz bi fizik problemi değil sonuçta;ama ben önden kaymadan bahsediyorum savrulma değil bu bir tutunma problemidir.Ve evo daha iyi tutunuyo bu bir gerçek.[/QUOTE
valla daha nasıl bir açıklama yapabilirimki
evolar tabiki daha iyi tutuyor o konuda bisi sölemedim anlatmak istediğim daha farklı bir şey
oxford abc xyz mühim değil
yol tutuşunu sadece merkez kaça bağlamak yanlış olur dif özellikleri, amortisor yay özellikleri vs vs bi çok farklı faktor devreye giriyor,sadece merkez kaç diyip basit lise fiziği gibi düşünmek cidden yanlış olur
subarunun önceki şaselerinde kronik olarak bi understeer vardı bu su götürmez bi gerçek değişk lsd kombinasyonlarıylai farklı çalışmalarla bi nebzede önüne geçmeye çalıştılar faka t tabi bi yere kadar
otomobil testi olan prglar artık çoğu yanlı yayın ypaıyolar bu zaten prgların çoğunda belli
arkadaslar oxfordtanda kasıt ingilizce bilmem yani yanlıs anlasılmasın lütfen