Merhaba arkadaşlar
2008 yeni kasa Dizel Clio 1.5 DCI motor ömrü hakkında yorum yapacak kullanıcı arkadaşların görüşlerini merak ediyorum
200.000km civarı diyen arkadaşlarım oldu
düzenli bakımı yapılmış bir clio için yüksek km ler görenler varmı?
Printable View
Merhaba arkadaşlar
2008 yeni kasa Dizel Clio 1.5 DCI motor ömrü hakkında yorum yapacak kullanıcı arkadaşların görüşlerini merak ediyorum
200.000km civarı diyen arkadaşlarım oldu
düzenli bakımı yapılmış bir clio için yüksek km ler görenler varmı?
aynı motorlu 2007 de iki adet Kangoo almıştık ikisid e 100k km yi göremedi
1.5 dci kangoo var 298binde ve hala gayet sağlıklı 1 kere motor yapılmadı
Bize bakıma gelen 370k kmde bi clio symbol var hatırladığım. Düzenli bakıma geliyor, onun dışında bi sıkıntısı çıkmadı henüz.
ortalama 300 000 yada 10 sene kullanım ömrü vardır bütün araçların şu anda
üstüne çıkmakta altında kalmakta tamamen kullanım ve bakımla alakalı
Turbo disida bir halt olmuyor motora. Turbo omru 150k km ortalama.
dip bilgi: yaptığı toplam devir sayısı yaptığı kilometre sayısından daha önemlidir. yani asıl ömür yaptığı toplam devirdir.
100 de biten arkadaşın aracına ithafen söylemiyorum ama arabaya nasıl baktığın,kullandığın ile alakalı.Çünkü km sinden çok devir önemli.100.000 de sürekli kasıyorsan arabayı 200.000 lik araca eşdeğer olur.Bizim şirket aracımız var 130.000 de dci 1.5 manuel daha tık demedi.Renault un özellikle 1.5 dci clio,megane 1.5 dizel otomatik oda 120.000de.Bu 2 araç özellikle bu yüzden 2.elde değer kaybetmiyor.Yaktığı çok cüzzi bi rakam ve masrafsız.Açıkcası fransız önyargımı kısmen kırabilen sadece renault var.
dün bi abimizle konuştuk kendi şirketinin araçları var 350.000'de motor yapmış iki aracı da
Söylenilen km'ler 1.5 dci için komik.Arkadaşım allah gecinden versinde o motor insanı öldürür gene ona birşey olmaz.
Şimdi kullanan arkadaşların yanında değiliz her zaman , ama öyle marşa basar basmaz kalkmışlardır araç durur durmaz stop etmişlerdir otobanda aralıksız gaz basmışlardır bilemiyorum yapmışlardır.Bahsi geçen araçların bakımları muntazam yapıldı her daim . Sonradan fiata geçtik 1.3 multijetimiz var 300k de motor bakım harici açılmadı ne turbo ne enjektör hepsi orjinal bu araçları kullananlarda aynı kişiler
sahibindene böyle konularda bakmakta fayda var , 1.5 dci ların pek uzun ömürlü olduğunu sanmıyorum.paliomu cliomu diye arada kalmıştık , bi ara ***** sitede hangi clio ilanına baksam araba 100 bine gelmemiş ama motor yapılmıstı
204.000de vardı pazarlamacıdan çıkmıştı symbol dci biraz güç kesiyordu ivmelenirken.sanırım bir kere motor yapılmış ama bence km den çok kaç yıl gittiği önemli 3-4 yaşında 400.000km yapmış araba hep sıcak motorla gezmiş arabadır hiç bir araba sıkıntı çıkarmaz.yiyorsa motor açtırmadan 20 yıl gezsin :)
Gecen bizim ustanin elinde vardi bir 1.5dci dedigi su 100bin km civarida turbo kesinlikle degismeli turbo sorunu cok oluyormus yaglamayla ilgili sorunlar cikartiyormus detaylari cok hatirlamiyorum 1.4 tdi kullaniyorum bunda bir sorun varmi dedim turbodan kaynakli yok icin rahat olsun dedi :)
bursada dolmuş 488 k motor yaptırdı ;)
Ticari taksiler' in Albea multijet'e yönelmesi ile dci motorlar arasında bir bağlantı var mı acaba :beuj: Bende dci motorların çok düşük ömürlü (200K+) olamayacağını düşünüyorum.. Tabi onlarca kriter var normal şartlarda böyle olmalı..
bızde war bakımları gec yapılıyor santıyede pek bakılmıyor 230bın cıvarında..
ticarilerin erken motor yapmasının nedeni genelde şirket arabası diye sürekli limitörde vites değişmeleri. trafikte ne zaman bir şirket arabsına ve kiralanmış arabaya denk gelsem siyah dumanlar içinde vites atıyor. her turbosu olan kendini gt30 üflüyor sanıyor. yani şirket aracına siz toyota verin yine o adamlar kullansın yine 150k km de motor yapılır. yukarıda da yazmıştım. önemli olan devir sayısıdır km sayısı değildir.
350 binde motora el degmemiş dolmuş biliyorum bursada
Biz canını aldık yazılım box full açık 105 beygir :) bisey olmadı daha :)
Bu triger seti gibi bir durum değil ki. Şu km ve şu kadar yıl ömrü var denilsin. Kimisi 100binde motor yaptırır, araç kiralanmıştır ya da şirket çalışanına vermiştir ( konu açan bi üye gibi debriyajsız vites değiştirmeye çalışan bi çalışana denk gelmiştir, devir dönmeyene kadar gaz kesmemiştir vs.) Ama ben o motorun 100bin devirmeyecek bir motor olduğunu düşünmüyorum, 2 farklı arkadaşım da 130bini geçti.
arkadaşlar bizdede megane 2 1.5 dizel var 174 binde bakımdan bakıma gıdıyo babam resmen şirket aracı gıbı kullanıyo cok bakmaz ama hala taş gibi turbo falanda degısmedık bakalım bence dci motorlar dayanıklı
cliolar genellikle ( kendimden biliyorm ) 120k civarı keçe conta takımı vs istiyo onları yaptıktan sonra bi okadar daha gidiyo ve motor yavaş yavaş ölmeye başlıyo :) yani temiz kullanılırsa ortalama 240-250k civarı bence.
Bende alırken bir o kadar baktım o kilometrelerde motor yapılmış görmedim. Benim aracım 220.000 lerde daha hiç açılmadı motor. Sadece periyodik bakımlarını yaptırıyorum. Turboda geçen ufak bir ses vardı. Bakımı yapıldı. Oda gitti. O 100.000 e gelmeden motor yapılan dci ler kim bilir kaç kilometreden geri çekilenler.
her motorun ömrü bakımla ve kullanımla alakalı olarak değişebilir, dci motorlarda düzenli bakım yapıldığı taktirde en az 200 bin gider. Abimde şirket aracı var 1.5dci sümbül 2011 model 100 bine geldi tek el kullanıyor sıfırdan beri şu ana kadar periyodik bakım dışında sorunsuz trigeri, fren balataları vs değişti yağ su devam...
Hermotor bence dayanıklıdır dci motor bakım hastasıdır eğer 10 binden 10 bine bakımı yaptırırsan ve 150.000 geçmemiş bir araç alırsan seni en aşşa 400 bin götürür ama bu dediğim kilometresi çekilmemiş araçlar için geçerli aldığın araç büyük firma arabası ise sakın korkma zaten servis bakımlıdır bir sorunu varsa öz geçmişi serviste çıkar ;) .
bakımda çok önemli fakat kullanmak ömrünü çok etkiliyor yukarıda devir muhabbetini söyleyen arkadaşa katılıyorum.etrafata 300 bin görende var 100 binde bitende var aynı motor ama kullanım şekli...
En yüksek gördüğüm ve ekspertiz yaptığım 1.5 dci motor daha ellenmemişti 504.000 km'de. (şirket aracıydı) bunun dışında motor yapılarak devam eden 903.000 km'de gördüm (taksi)
yetkili servis bakımlı, doğru yakıt alınmış, normal kullanımda ortalama 350.000-400.000 km ömürleri var DCI motorun.
bende korsan taksiye bindim :D 238 binde hiç motor yapmamış ön takımda bile tık yoktu :) düzgün kullanılırsa neden olmasın
kaç model bilmem ama turbocu yazmıs 1.5 dizel clio turbosuna işlem yapmıyoruz diye
Kangoo kitapciginda 20.000 km yaziyo 1.5 dci icin, peryodik bakimi daha mi erken yaptirmak gerekiyo bu motorlarda ?
kullanan kişiye ve aracın bakımlarıın nasıl yapıldığına bağlı.Eğer düzenli bakıma girip düzgün bi sekilde kullanılırsa 250 300bin rahatlıkla görülebilir.Tabi insan gibi kullanılırsa :)
Bildiğim 2 kango 40-50k larda kötü yakıt yüzünden motor yaptırdı haricinde bildiğim bir dobloda 2010 model 1.3 multijet alındıgı günden beri 4000 5000 devir arası sürekli dipgaz giderek hatta viraj kasarak kullanılıyo daha tık yok ne ön takımında ne turbosunda ne debriyajında bildiğim tek değişen bi takım balata oda önler:) Kullanıldığı yol 1.5 yıldır tadilattaydı bozuk yolyapımı olan yerlerdi.
İnternette genellikle şirket araçlarının satıldığı bi site var. 650.000km de kangoo vardı :)
dizel yüksek deviri sevmediği gibi düşük deviride sevmez. kullanımdan kullanıma değişirde öyle debriyajsız vites atmayla fln alakalı olacak bir durum değil motorun bitmesi. ne alaka debriyajsız vites geçirmeyle :icon_wack
şirkette kullandığımız 11 araçtan 10 tanesi 95000 km yi görmedi 11. cisi 100 binde
08' Symbol sifirdan beri kullandigimiz arac. Her gun yaklasik 150km yapiyo ve 250k km'de. Rutin bakimlari - baski balata degisimi disinda tik demedi daha