2.0 16v 150 lik golf gti mk3 e neler yapabilirim.. nerden başlayayım.. golf 4 gtı alıp turbo büyütüp intercool yapıp chip yapmayı önermeyin :D atmo olarak neler olur.. derdim onu bunu delmek değil daha güzel nasıl gider teşekkürler. şimdiden..
Printable View
2.0 16v 150 lik golf gti mk3 e neler yapabilirim.. nerden başlayayım.. golf 4 gtı alıp turbo büyütüp intercool yapıp chip yapmayı önermeyin :D atmo olarak neler olur.. derdim onu bunu delmek değil daha güzel nasıl gider teşekkürler. şimdiden..
piston, egzantrik, kısa ve beyin ile çok keyifli oluyor.
yalnız şunu bil stock olarak hiç yürümez üstünde bir şanzıman var 3.vites uzaya kadar gidersin :D
şafak, ukku konuy görünce baya bi detaylı yazarlar :)
ilk iş şanzıman , sonrası piston egzantrik güzel bir beyinle mermi :)
Eksantrik takıp dolu dolu devir dönemedikten sonra kısa şanzıman pek bir işe yaramıyor malesef. O çok ilerdeki iş
Kesinlikle açık filtre takmayın.
K&N kutu içi filtre ve bir miktar kutu modifiyesi ile hava filtresinden alınabilecek maksimum randımanı alırsınız. Kutuya yapılacak müdahale ile ilgili irtibat: Safak :)
Supersprint ya da daha ucuza kaliteli supersprint replikası (raceland vs.) headerslar var. Golf mk2-mk3 16v headersı aynıdır zaten, ebaydan bakılabilir.
Headerstan sonrasına mutlaka orta susturuculu ve çok açık olmayan bir son susturucu ile (Hatta biz konfordan ödün vermeyip oem son tercih ediyoruz) 60mm egzoz gayet güzel oluyor.
Son olarak PPR Engineering işli gaz kelebeği ve güzel bir çip ile (İsteyen varsa yardımcı olabilirim) 170 hp lere ulaşıyorsunuz, orijinalden hem alt devir, hem üst devir hem de tüketim anlamında belirgin bi şekilde daha iyi oluyor, ibiza cupra2 kasasında herhangi bi hafifleme olmadan (1080 kg) bolt on vteclerle yürüyüp, genelini geçebiliyorsunuz. Golf'ün biraz daha ağır olmasından dolayı bir adım geride kalması normaldir.
268/268 Schrickler ile orijinal beyin tune edilerek kullanılabiliyor. Avrupada bol bol örneği mevcut. Ancak ne yazık ki Türkiye'de eksantrik takılmış ABF örneği pek yok. Birkaç deneme var, hakkıyla gidenine pek rastlamadım. O yüzdendir, timing konusunda sıkıntı yaşanması muhtemel.
Eksantriğe kadar olan setup son derece mantıklı, sorunsuz ve garanti çözümdür :) Birkaç farklı arabada deneyip hep güler yüzlü ve arabasını artık çok daha fazla seven sürücüler elde ettik. Macera aramaya gerek yok derim :)
Dipnot: taytay'ın cupra2'si tam olarak bahsettiğimiz setup, gidişi ile ilgili ondan da referans alınabilir.
Buyursunlar bu da devir dönmeyip kısa son dişli takmış ABF.
seat ibiza cupra 2.0 16v - YouTube
Bu iyi gidiyorsa, bizim Felix'in atlayış yaptığı noktaya ulaşmamız yakındır :D
İkiside kendi araçlarımız... farkı görmek açısından yeterlidir umarım.
Utku güzel yazmış...
Burada ABF'nin karakteristik özelliklerini... karakteristik negatif ve pozitif yönlerini satırlarca yazmamda mümkün.
Öncelikle bunların bilinmesi gerekiyor...
Piston, kapak, egzantrik, itb ve standalone beyin... vs ztn bütün dünyada atmosferik makinaların fix menüsüdür. Bunların doğru parçalar seçilerek yapıldığında elde edilecek ürünün iyi olacağını yazmak çok zor değil. Hızlı gitmek bütçe ile doğru orantılı... Ne istediğinizi bilmeniz de önemli. Finanse edebildiğiniz sürece tek silindirli motorla bile uğraşılarak büyük ilerlemeler kaydedilir. İyi bir motorun iyi bir ustanın elerinde iyi malzemeler ile baştan toplanması tamamen bütçe konusuna bakar. ABF demeyelim, VW 16v leri ile elde edebileceğiniz şeyler sizin hayal gücünüz ile kısıtlıdır. Bunları gerçekleştirmek ise maddi gücünüz ile. 3 sene üst üste dünya F2 şampiyonu olan ibiza F2 260 HP üzerindedir. Seat motorsport'un kendi geliştirdiği Cordoba WRC de kullanılan 2.0 16v Turbo makinada 16v dir döneminin WRC standrtlarında kısıtlanmıştır. Bir dönemler pistlerde gördüğünüz gri Audi A4 STW'ler atmosferik ve 300HP üzeridedir, temeli 16v makinadır. Misal bu makinadan yapmak istiyorum derseniz... Başlangıç için sadece motor bloğunuz işinize yarar. Sizinki gibi birşey derseniz çok daha düşük olur.
Şanızman konusunda şunu söyleyebilirim: Abartılacak bir durum yok. 3. vites tam dönmek isterseniz 2 sonunda vitesi attığınızda 100km ile 150-155km/s arası kullanırsınız. 2.0 16v 180Nm bir otomobil 3. viteste 100 den 150-155e bahsettiğiniz gibi muazzam uzun sürelerde çıkıyorsa benim diyebileceğim hiçbirşey yok, araçta sıkıntı olabilir.
PPR, yani ailemizin polishcisi Kaan :D araçlarımın nasıl gittiğini, nasıl kalktığını da bilir, bişileri denememiden değil kendi gözlemlemiştir. VM Cupra2 için de geçerli TS Cupra2 için de geçerli.
Belli başlı püf noktaları Utku ile birlikte kafa patlatıp aylarca birşeyler okuyup araştırıp çözdüğümüze inanıyorum... ve hala da devam ediyor hergün yeni birşeyler öğreniyruz, çünkü VW 16v motorları çok geniş bir aile... Sonuçlardan memnunuz. VM'nin yeni sahibi Tayfun da bizimle paylaşıyor deneyim ve tecrübelerini. Kendisi de anlatabilir.
Tavsiye etmiyorum bende vardı ve aşırı temizdi.Palio sporting den yavaş.Ama yapılırsa tepkisi ne olur verimi nasıldır bilmiyorum ben standart şekil 8 ay kadar binmiştim.
Şafak'ın eklediği video çok belirgin olmasa da, bahsettiğim basit uygulamalar ile ne kadar fark olabileceği konusunda fikir veriyor.
Boy hesabı merak eden varsa, standart ABF ile bizim tabirimizle stage 1 ABF arasında 70-180 arasında net 10 boy var :)
taytay'ın cupra2'sinin çeşit çeşit VTI'lar ile videoları var, sizin palio sporting epey ciğerliymiş :)
Benimde vti ile videom vardı vti sahibi abimiz kaldırmış.200 e kadar 3 boy arkasında kalıyordum. Belkide bendeki golf 3 gti gitmiyordu.yanlız gitmiyor derken belirttim zaten araç stock du ve ibiza dan da ağır zaten.ama varsa stock golf3 gti denerim hatta çok isterim. ve evet sporting im epey bi ciğerli:)
maceraya gir turbo yap :)
Bu konudan anladigim kadariyla ben mk2 mi satmim dursun kenarda :D
Svtec, aslında en güzel modifiye mk3'ü satıp bi cupra2 almak :) bak taytay'a :)
anladığım kadarıyla stockta yürümeyen bir araçla karşı karşıya kaldım belki benim 206 gibi ciğerli çıkar :D diye umut edeyim bari.. :) bir kaç yerde daha açık filtre nin pek işe yaramadığını yazıyordu zaten. öncelikli işimiz güzel bir filtre kutusu yapmak olacak gibi... headers baktım uygun fiyata bulunur heralde 60 lık boru ve da kolay iş katı iptal edicez spor bir susuturucu son susuturucu hks var elimde kullansam fark etmez herlade chip için bunları yaptıktan sonra ukku ya ulaşıcaz :) şimdilik harita bu heralde..
yaw benim de mk3 almak kafamda yoktu aslında daha almadım :) benim bir araba var onla illa takas edlim diyen biri var bende araca baktım kullandım begendim yani bütçemi kasmadan alıcam bugun devirleri vercez gibi bir durum var eğer alma yapma denirse kendimi tutar arkadaştan özürdiler almam ama golflerde çok tatlı yaw :)
Seko'nun dediği gibi, amaç koşturmaksa zaten daha hafif olan cupra2 ile maça 1-0 önde başlanabilir. Hatta temiz cupra2'lerin 2-3 tane kaldığı, 2sinin bu konuda olduğu ve 2sinde de saydıklarımın yapılı olduğu göz önünde bulundurulursa; Safak ya da taytay ile anlaşmak, maçı hülkmen almanız demek oluyor. :)
bende tecrübe ettiğim kadarı ile birşeyler karalıyım :)
Anladıgım kadarı ile takasta üstüne para alıp alıcaksınız mk3'ü
cupra2 den önce bende mk3 gti sahbiydim bende kasasını çok seviyorum yakısıklı duruyor :) ama birazcık ağır kalıyor sanki cupra2 ye kıyasla , ama abf candır ben çok sevdim Allaha şükür hc bi sıkıntı çıkarmıyor. Yardırıp yardırıp eve gelip yatıp uyuyorsun ertesi günde tek marsla calısıp devam :) beni en çok cezbeden yeri zaten sorunsuzlugu golfu satıp cupra2 almamın sebebide biraz daha hızlanmak ve arac safakta oldugu için aldım abf konusunda herkez nasıl bilgili oldugunu bilir.
Yürürü konusunda beni tatmin ediyor burda kendi aramızda denemeler yapıyoruz çoğu insanı şaşırtıyorum hatta :) bu kadar yürüyormuymuş bunlar diyen çok var .
Ayrıca palionun okadar gittiğini ben açıkcası bilmiordum İzmirde varsa denerim merak ettim ama vtec'in 3 boy arkasından falan gitmiyor benim aracım bakkal hesabına vurursak :D
birde arkadaslar piston egzantirik falan demişlerde bence abf de işler okadar basit ilerlemiyor ha 106 olur tamam okey benim izmirde bazı götürdüğüm yerler kaputu açıp biz bundan anlamıyoruz diye geri gönderen çok oldu ama yinede her yer farklıdır bilemem de öyle herkezin ugrastığı bir araba degil onu belirtmek istedim .
Bu arada herkez 3.vitesi çok kötü demiş ama ben dolu dolu bitiyorum hatta arabanın kopma noktası 3. vites :)
.
kullandım baktım ama dikkat etmem gereken neler var ? onları da söylerseniz sevinirim çalışmasında gidişinde birşey yok ama tabiki anlamak hemen zor yağ yakmasına dikkat etmedim zaten egzost var üzerinde silencir vardı yağıda yanık kokusu vermedi yağ sevciyesi normal öle langur lungur ses çıkarmıyor giderken vites geçişleri bi,raz sert debriyaj biraz kaçırıyor gibi frenleri zayıf ilk intiba bu ama özelliklerine bakmadım klimasını çalıştırmadım mesela veya ne özellikşeri var tam bilmiyourm.
tüp varmı peki ? birde model nedir
97model 20.yıl falan mı ?
Ben olsam tercihimi cupra 2 den yana yapardım :)
3. vites düzeldi mi? :D
dsg spec 3e soktuktan sonra sıkıntı olmadı hic pampa bileğe kuvvet :D
hahah küstü sana o yerine mavişi getirdin die :p
106 varken nerdeydin :D o gün akhisarda keşke deneseydik
saolasın kanka azman'da zımba gibi o gün denizlide yapıştırdın aklımız gitti seviyorum k 106 yı :icon_tup:
Offf mazi gözümde canlandı :) Parasına göre güzel ve çok zevkli bir araç. Tavsiye ederim. Güzel müdehalelerle sağlam yürütebilirsiniz. Orjinal şanzuman tam allahlık :D
Biraz küfürlü kusura bakmayın ama maziden bir video yükleyim
106. gti 2. vites 50 (14-60 vardı), ben 1. vites 50 :D
MK III GTI vs 106 GTI - Car Videos on StreetFire
Şafak abi harbiden uzmandır abf'de.. Arabayı bilinmedik,anlamadık ustalara göstermeyin. :icon_tup:
ee ortalık karıştı :) şimdi ben golfe sulanınca benim araca talip coğaldı şimdide bravo hgt girdi işin içine :S golf mü hgt mi arada kaldım yaw ne arabaymış paylaşamadılar :) şimdi
golf 3 gti mı yoksa hgt 147 bg olanımı ?
Offf ulen offff... :D
http://img402.imageshack.us/img402/4994/img1583q.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img692.imageshack.us/img692/5834/img1618rw.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img831.imageshack.us/img831/7844/img1667f.jpg