fardan emmeye direk hava girisi ne kadar saglıklı fazla hava aldıgı ıcın beyıne mudahale etmek gerekıyomu elımde olan k&n apollo kıt ın fılıtresını sokup dırek fardan portuyla emmeye hava gondermek istiyorum ?
Printable View
fardan emmeye direk hava girisi ne kadar saglıklı fazla hava aldıgı ıcın beyıne mudahale etmek gerekıyomu elımde olan k&n apollo kıt ın fılıtresını sokup dırek fardan portuyla emmeye hava gondermek istiyorum ?
Filtreyi sökmek tehlikeli, toz ufak tefek şeyler motorda sıkıntı yaratır..
kanka hava alsın rüzgar almasın yeter :D
hava alıyoo :D projeye az kaldı :D sımdı resım ceker eklerım yapım asamasında :D
http://img90.imageshack.us/img90/707...3033000451.jpg
http://img705.imageshack.us/img705/3...3033000453.jpg
su sekıdle bı air ram yaptım
farıı sökeyim demeyin de rolde duvar olursunuz...ama bir portla yaparsanız güzel sonuç olur...
resımlerı ekledımm :D
Yanlış hatırlamıyorsam böyle pek de bir faydası olmuyordu. Bir hava kabı yapılıp onun içerisinden filtre ile emişi sağlamak daha verimli deniliyordu.
Yanlış biliyorsam düzeltilmesini rica ediyorum.
kn kap oalrak kullandım zaten ıcınde fılıtre yok hem sıcak almasın hemde hava ıcıne dolsun diye
yanlız bu şekilde rüzgar türbülansa girer....... direk hava girmez zannedersem ara boruda tırtıklı bi boru... rüzgar kayması lazım krom en idali bence byle pek saglıklı degil..
filitrenın onemı buyuk ayrıca okadar buyuk bı marıfetı olmaz polıs gordumu ceza yazar heralde? keske formula 1 araclarındakı aır ıntake lerının anımasyonlarını fln ızleseydın bıraz ıyı olurdu yukarıda yazılan gıbı duz boruda turbulans olasılıgı yuksek ve gurultusu cok oluyor polıslerde zaten ceza yazacak adam arıyorlar 2002 hondalarda motorda rezervuarı bu ıkı nedenden koyuldugunu okumustum bı yerde ne kadar dogru ne kadar yanlıs bılemem ama banada mantıklı geldı
bu sekilde farlar calısacak mı :))))
çıkma bir farı alıp onu kestirseydiniz keşke böyle biraz çirkin olmuş.
daha önceki hali ve bu şekildeki hali arasında kıyaslama yaptınız mı? yapmadıysanız kesinlikler zaman ölçün, herhangi bir hız aralığı olabilir, vites geçişi olmasın ama. mesela 3. vites atıyorum 60 dan 120 ye gibi.. bu şekilde hangisinden daha iyi verim aldığını göreceksin.
sonuç güzel oldumu istediğiniz gibi fikir olarak güzel bi fikir verdi bu proje
Güzel fikir :)
Faydası olur ayara gerek Yok ;) ama sahinlerde Yapio :D
onlar ne yaparsa yapsın abı bız onlemımızı alalımda bu her zaman olcak deıl sadece bı kerelık bı deneme ıcın yapıldı zatenn sadece sag far calsııyo zaten bu aceleye geldı .. cıkma far alıp yapıcam oyle bısey her zaman lazım olurr
direk filtre kutusunu(yani mevcut olan suanki kn) farın oraya montaj yapıp,devamında emmeye kadar alu boru ile gitseydin daha fazla verim alırdın+içine bari hks sünger filtre falan koy
aynen bu tarz gıbı olcak daha sonra suankı yaptıgımda aynı ıslemı goruyoo sıkıntı yok test etttım baya bi faydalıymıs bu air ram daha once aem short ram kullanıyodum arasında barız gaz tepsınıskı hıssettırdı bana
http://i47.tinypic.com/igc9hi.jpg
Şekil A'da olduğu gibi faydalı bir işlem :)
far söküldügünde gerektiginden fazla hava dolup kaput ıcını sısırıyor buda bizi geri tasıyor benım crxtede alt sınyalın ordan yukarı kanal var rolle cıkarken sınyalı sokuyorum 4 parmak bosluktan dırek filtrenin üstüne cıkıyor faydalımı faydalı ama ne kadar bilemem :)
Suan benim yaptigim sistemde baya bi faydali oldu ama oem farla yapicam bu biraz amator oldu abi sekil a cok tatli masallah :)
abi ben direk emmeden aşşağıya indirdim. sağ davlumbazı söktüm ordan açılan yerden cıkardım ucuna bi port bide 2 kat bayan çorabı geçirdim :D yarım boy far etti benim arabada :D
Ediyo cihanimm ama bayan corabi pisligi cok tutar ona dikkat et belkide simdi cikartsan toz kaplamistir bile
bu tarz uygulamalarda atlanan bir nokta var, motor havayı 'emiş'le alır, durduğu yerde faydası olur, eskiden bazı filtre testleri dyno üzerinde yapılırdı sonrasında bunu yanlış olduğu anlaşıldı yol testlerinde çok ilginç sonuçlar alındı...
Ice'ın arabasındaki sistem çok farklı, o filtrelerin çektiği yere fazla havayı soğuk olarak gönderip sonrasında filtre tarafından çekilmesini sağlıyor, eğer sen direk olarak havayı borudan motora çektirmeye çalışırsan verim alamazsın ama farın arkasında bir hava kazanı yapıp oradan motora çektirirsen işe yarar...
abi sistemı gorduysen zaten kazan yaptım ve havayı ordan cektırıyorum benım gordum baya bı etkılı oldu ıkı gundur test cıkıyorum nerdeyse 1,5 boy kadar hızlandım bırazda hafıfletmeye gıdecem kesıcım 7300 2 vıteste 7200 lerde 3 e attıgımda vıtesı bı agırlama oluyodu aracta bu sıstemden sonra o kalktı dırek cevırmeye basladı demekkı burdandanda anlasıyo dogru yoldayım haa sıstemımım bıraz amator ama işe yarıyo fark ettım
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater
bende sag sis farının ordan yaptım girişi
Serdarım ben yapmıstım zamanında şöyle bir sistem sinyal ve park yanıyordu göruntusu oldukca hostu bu tarz bişi yapabilirsin sende
http://www.techturkey.com/forum/do-i...it-yapimi.html
ne kadar çok hava alırsa okadar düşük iat ile yürür araba ve ne akdar çok hava alırsa içeriye giren havanın Map üzerindeki kpa değeri yükselir.Daha önceki ayarda eğer araba olması gereken kpa değerlerini görmüyor daha aşağı değerler görüyor ve ona göre ayar yapıldıysa daha çok hava çektiğinde harita üzerinde biraz değişiklik ile üst devirler biraz daha canlana bilir.
Bende benim Rs'e yapmıştım
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...98494690_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...47915044_n.jpg
yıkarken mecbur kapatıyoruz :)
corsama yapmıştık inanamıştım verdiği faydaya bmc cda filtrenin ucu boşta duruyordu bende direk porta baglamıştım beraber gittiğim aracı 3-4 boy kadar geciyordum :D mustafa timu ben akşama kadar ugraşıp yapmıştık emeğin karşılığı cok iyiydi :D
http://c1304.hizliresim.com/18/1/lp4wu.jpg
http://d1304.hizliresim.com/18/1/lp51z.jpg
http://d1304.hizliresim.com/18/1/lp54c.jpg