TRS Tips: Morimoto Mini H1 6.0 Bi-xenon Retrofit Guide - YouTube
arkadaşlar boyle bı malzemeyı nerden temın ederız bunlar hazırmı saglıklımı bılgısı olan paylaşırsa sevınırım
ben mercek alıp keserek yaptırmayı duşunuyodum ama bu daha basıtmış ..
Printable View
TRS Tips: Morimoto Mini H1 6.0 Bi-xenon Retrofit Guide - YouTube
arkadaşlar boyle bı malzemeyı nerden temın ederız bunlar hazırmı saglıklımı bılgısı olan paylaşırsa sevınırım
ben mercek alıp keserek yaptırmayı duşunuyodum ama bu daha basıtmış ..
Connecting site...
boyle bırsey sanırım
Harika bir şey yaa hiç kesme biçme ile uğraşmıyorsun valla.
kolaymis ama parcalar ?
gerçekten cok kolaymıs
bosuna okadar ugrasmısız :)
https://www.theretrofitsource.com/pr...oducts_id=3181
buradan getırtebılırsınız mercek ı
BI- Xenon Angel Mercekli H4 8000K Beyaz GittiGidiyor'da 76534675 türkiyede bunlar var ama ne kadar sağlıklı bilemiyorum
şu resmi gördükten sonra bende olur verdim çinde sadece mercek 47$ zaten ampul falan xenon set falan temin edilir https://www.theretrofitsource.com/im...s/n6Fmxhdl.jpg
kesilme çizgisi harika
Mercek kalİtesİ nasil acaba ?
denemek lazım aslında ama 100 lira bağlanır mı bilmiyorum bu işe girişmeden önce alırım beğenirsem alır takarım ama beğenmezsem uzunlara takarım bi kaybım olmaz ama tabi biraz araştırmakta fayda var
aracımda takılı olan şu an bu mercekten mercek kalitesini soranlara iltifaden
https://www.facebook.com/photo.php?v...type=3&theater
pek belli olmuyor burda ama ben memnunum..
Yurt dısından mı getirttin sende ? gerçekten güzel sellektor yapıyor. H7 ler için nasıl bir işlem uygulanacak acaba ?
çok güzel görünüyor denemek lazım :)
yurt dışından değil benim far h4 direk ampülün yerine geçiyor bu malzeme.. görüntü kalitesi bence cok güzel dediğim gibi. modifiye işiyle ilgilenen bi arkadaşımın dükkanında bayadan beri vardı satılık olarak ondan aldım bir arkadaşa daha araştırdık ama maalesef piyasada olmayan bi malzeme artık bulunmuyor..
farlarımda bu..
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater
bağlantı çok kötü duruyo tümsekten hızlı geçsek ampül patlıyo bu plastiği koparmasın ? altına destek falan bişeyler kesin olmazı lazım :S
video da h4 araca uygulanmış. Emrah ise h7 ye kullanmak istemiş :)
hem h4 hem h7 uyumlu mu bu mercekler ?
#2. postta ki ilan açıklamasında farı sökülemeyen araçlar için denmiş. e sökülemiyorsa nasıl yerleştireceğiz merceği ?
video da h4 araca uygulanmış. Emrah ise h7 ye kullanmak istemiş :)
hem h4 hem h7 uyumlu mu bu mercekler ?
#2. postta ki ilan açıklamasında farı sökülemeyen araçlar için denmiş. e sökülemiyorsa nasıl yerleştireceğiz merceği ?
süper bişeymiş.. :) getiren olursa almak ısterım..
Kemal H4 ve H7 uyumlu internet sitesine baktığımda öyle yazıyordu.
Mercek kalitesi omru nasıl acaba ? uygulaması gayet kolay :)
Güzel uygulama en azından karşıdan gelen kişinin gözüne sokmadan güzel görüş elde edilmiş gibi. denemekte yarar var.
bunlarda uzun kısa aynı degil mi?
ben aynı merceklerden kullanıyorum yaklasık 7 aydır montaj gercekten cok kolay.. desenlı farda kullanmam ragmen aydınlatması guzel.. sellektor yaptıgımda herkez kacıyor:)
bu mercekler hakkında gece uçuşunda bişeyler okudum olay halojene göre tatmin eder diyorlar mercekler erken kararıyormuş (genelde) oem merceklere göre bi hella performansı beklemeyin diyorlar pahalı halojen farları olup yeni far almak istemeyenler için güzel bir alternatif ampul gibi canınız istediğinde söküp orjinaline dönebilirsiniz ebay da free shipping 100 tl civarına buldum şu an alırmıyım bi hella valeo bosch bu fiyatayken tabiki almam ama yinede alternatif :)
Farları fırına koyup 07.00 dakika'yı başlatınca fırından Bi-Xenon olarak çıkacak sandım :)
Ben bir şeyi merak ediyorum uzun zamandır. Bu konuda da tam yerinde olacak sorduğum soru.
Bixenon merceği taktık. Xenon kitimizi de hazır....
Farlar açıkken yani kısa hüzmeler selektör sıkıntısız... Arkadan şimşek çakıyormuş gibi oluyor :)
Ya peki gündüz farlar kapalıyken kısalar yani selektör yaptığınızda aynı etkiyi alabiliyormusunuz ?
Ampüllerin ısınma süresi yeterli oluyor mu selektör için ?
SIKINTIMIN CEVABINI BULDUM...
Bixenon Mercekler ve H4 Farlar için Selektör Diyotu | novelcar.com
konuyla ilgili detaylı bilgiye ve daha öncedende montaj tecrübem var.
burda ısrarla ve önemlice belirtiyorum tr deki o angelli boktan ürünlere 50 tl vermeye değmez ve çok berbat bir görüntüsü oluşuyor far içinde :)
morimoto mini h1 en iyi merceklerden biridir ve çok geliştirilmiştir.
ürünleri burdan tedarik edebilirsin
morimoto projector | eBay
kargolarına bakarak tek tek türkiyeye hangisinin gönderdiğine falan
kapak seçiminide yapabilirsin :)
bu uygulama için değer bu uğraşın
Morimoto bi-xenon seti mevcut satılıklarda :) 1 adet ama
http://www.techturkey.com/forum/modi...ml#post7010522
SAnırsam h4-3 xenon kitinden mevcut arcnızda bu seti rolesiylen tesisiatıylan kurdurtmussanız sellktor poblem olmuyo. Ama aracın orejinal soketlerinden baalst besleme yapıyorsa o zaman diyot işinzii gorur. Su ankı sisitenm hakkında bilgi veririseniz daha net cevaplar alabilirsinzi
Mercekler Morimoto marka 6. nesil bi-xenon mercek. H1 ampul kullanıyor, clear lense sahip, kesilme çizgisi son derece güzel, selenoidi hızlı (selektörü), fiyatı ucuz, boyutu küçük, montajı kolay. 4.1 versiyonunu kullanmıştım. Artı-eksilerini sıralarsak:
Artıları:
1) sahibinden.com gibi sitelerde satılan no-name merceklerden çok daha kaliteli aydınlatmaya sahip. Hatta aracın 10-15 metre önüne düşürdüğü ışık gücü olarak bazı OEM merceklerle yarışır.
2) Clear lense sahip olduğu için kesilme çizgisi bir önceki kasa Toyota Auris'lerdeki gibi çok nettir. Uzun mesafede mavi olur. Özellikle tabelalardan falan mavi mavi yansıyınca çok hoşuma gidiyordu :)
3) Selektörü neredeyse Hella mercekler kadar hızlıdır.
4) Boyutları çok ufak olduğu için çoğu araca farı hiç kesip biçmeden monte edilebilir.
5) Fiyatı total işçilik, diğer parçalar (D1S-D2S ampul-balast yerine H1 xenon kit almak gibi) gibi şeyler göz önüne alındığında uygundur.
Eksileri:
1) Uzun menzil aydınlatması AL-Bosch, Hella gibi mercekler kadar iyi değildir.
2) Bazı 4.1 versiyonlarda selenoid problemi vardı. Üzerlerindeki selenoid uzun-kısa yaptıktan sonra siperi tam olarak eski pozisyonuna çekemiyor (1mm kadar yatay bırakıyordu), bu sebeple kesilme çizgisi bulanık hale geliyordu. Ben de bu problemi yaşadım. Hatta bazı insanlarda selenoid takılı kalıyor ve hep uzunlar açık kalıyordu. 6.0 versiyonunda da eskisi kadar çok olmasa da bu problemlerle karşılaşılabiliyor. Çözülmeyecek bir şey değil ancak uğraşmak gerekiyor. HIDplanet sitesinde bunun için guide lar mevcut.
3) H1 mercek kullandığı için ampul-balast maliyeti düşük olsa da H1 ampul ve balastlar D1S-D2S serileri kadar çabuk ısınamadığı için farlar kapalıyken selektör atmak pek bir işe yaramıyor. En iyi H1 kitler bile tam ısınma ve aydınlatma gücünü 20 saniye civarında sağlıyor. Ayrı bir uzun far çanağına sahipseniz (h7 kısa, h1 uzun gibi) röle ile farlar kapalıyken selektör atıldığında sadece halojen uzunların açılmasını, farlar açıkken cümbür cemaat selektör-uzun yapılmasını sağlamak mantıklı olacaktır.
4) Bu versiyonunda foreground limiter denen, aracın hemen önüne düşen ışığı limitleyen parça biraz agresif dizayn edilmiş. Yani aydınlatma aracınızın 2-3 metre önünden başlıyor. Bazı OEM araçlarda da bu özellik mevcut. Kimi insan bu özelliği çok severken kimisi nefret ediyor, tercih meselesi.
5) Merceğe H1 ampulü dikkatli oturtmak gerekiyor. Eğer ampul merceğe tam oturtulamazsa hotspot denilen en kuvvetli nokta kesilme çizgisinin çok altında kalıyor ve aydınlatma sapıtıyor. Ben takarken en ufak bir sorun yaşamamıştım. Hatta taktıktan sonra "bunu buraya neden oturtamıyorlar ki?" diye düşünmüştüm. Ancak sanayide bile H4,H1 ampulleri standart fara oturtamayan "ustalar" mevcut. Aynı tiplerden Amerika'da da var. Bu olayı bir eksi olarak saymamak gerekse de (sadece bu merceğe değil herhangi başka bir merceğe-fara ampulü tam oturtamazsanız gene aydınlatma saçma sapan bir desene sahip olur), bu işi yapamayan bir çok kişi olduğundan ampulü takarken dikkatli olmak gerek.