Yorumlarinizi bekliyorum bundan once actigim konular hep karsilastirmaydi sedece impreza hakkinda bi konu acmak istedim...
Printable View
Yorumlarinizi bekliyorum bundan once actigim konular hep karsilastirmaydi sedece impreza hakkinda bi konu acmak istedim...
Aynen öyle yani. 2. arabanız mı? Proje için mi? Çok ucu açık bi soru.
Alacağın arabanın temizliği ilede doğru orantılı bir konu
Arac temis 118 binde har gun kullanicam az da olsa. Yukleyip rolle cikicam
GC8 hastası olarak; Alınır ama aracın temiz kazasız ve motorunun özellikle 100 000 km civaronda olması şart. nedenine gelince;
Bizler türkiyede bu arabalara gerekmediği halde 10w60 yağ kullanıyoruz. Bunu her imprezacıya sorsan 10w60 abi der başka birşey demez.Haliyle fabrika çıkışı 5w30, tercih edilen 10w40 yağ kullanılması fabrika tarafından tavsiye edilen bir araca sen kalkarda 10w60 veya 20w60 koyarsan haliyle yağlama kalitesini düşürür ve motoru ömründen önce bitirirsin. Benim 160 000 km de motorun yatakları bıaktığı gibi. Buna ek olarak yurtdışındaki yağ kalitesiye türkiyedeki yağ kalite farkını da ilave edersen aracın 200000 km leri görmesi hayal olur. istisnalar hariç.
Bu nedenle düşük kilometreli , benım aracım gibi motoru komple değiştirilmiş ve kazasız olması kaydıyla çok yüklemeden keyfini çıkaracaksan alınabilir. benım aracınsadece yatakları arızalı olmasına rağmen komple subaplarına kadar forgetledik. blok değiştirip karterine kadar da değiştirdik. Hassas araç. Orasını yapıtırıp başka yerini yaptırmazsan olmaz.
Aracın yağı kandır. nasıl bir insanda kan yoğunlaşiınca kalp krizi tehlikesi oluyorsa; motordada böyle.. Adam sıfır motora yine 10w60 yağ koymuş nasıl kızdım..yine lütfetmiş 20w60 koyacaktı da.. 10w40 motul tam sentetik yağlar var..değiştireceğim en kısa zamanda..Subaru bile yaz yarışlarında 15w50 yağ koyuyor. Derki kitapçığında araç çok zor çöl şartlarında veya yük çekme işlerinde kullanılıyorsa max 15w50 yağ kullanın der.. 60 numara yağ nerden çıktı onu anlamış değilim.
Yaptığımız en büyük hata bu arabalara kalın yağ koymak..Bu nedenden dolayı kriterleri sen değerlendir.
Şanzumanı dog veya komple Sti yürüyen bir araba alman seni 2 büyük derdinden birinden kurtarır
Peki abi şimdi size bişey sorucam izninle.
Genellikle Subaru satan kişiler aracı stocksa çok iyi pazarlıyor. Yani mesela araç temizmi diye sorduğun zaman bunca zaman hep stock kullanıldı zorlanmadı diyorlar.
Çoğu araç 140-150-160 bin km'de ki buna WRX ve STİ da dahildir.
Stock bi Subaru'nun mu piyasası iyidir forget Subaru'nun mu? Ya da hangisini almak daha mantıklı? Sadece stock gezicem diyip stock bi Subaru aldığın zaman ne ibi sıkıntılar yaşayabilirsin ki? Neticede japon arabası yani.
Bir diğer sorum yetkili serviste GC8'e hangi viskozite yağ koyuyorlar peki?
Subaru alınacaksa özellikle Gc8 mutlaka referanslı bir garajın yaptığı araba alınmalıdır
ben 2 senedir hemen hemen stock biniyorum rutin bakımları hariç bir problem çıkartmadı eksikleri mevcut tabi yaşı itibarı ile boyası.Ancak koray abinin dediği gibi bilinen bir garaj,bilinen bir kişiden alınmalı bir gc8.
Kimse kimseyi kandırmasın :)
Bahsettiğimiz araçlar 17-13 yaş arasında araçlar. Hatta 25 gün sonra 18-14 yaş
ve metal yorgunluğu diye bir gerçek var :)
Mekanik olarak aslinda butun subarular fabrika cikisi olarak cok saglamdir.
Ancak arkadaslarin dedigi gibi en yeni gc8 2000 model ya ni 14 yasinda. Bir cok kez el degistirmis durumda. Ayrica Turkiye'de bir cok degisti bu donem icerisinde. Mesela 2000 de 98 oktan benzin yok iken 2006 yilinda Turkiye de 98 yaninda 100 oktan bile benzin vardi. Simdi ise 97 oktan ile yetiniyoruz.
Ben WRX'imi 2010 da satin aldigimda abartmiyorum eksozunda civatasina kadar orjinaldi anahtar degmemisti. Ben boyle 1 sene danayanbildim. Prodrive susturucu ile ise giristim.
Demek istedigim Subaru'ya standart olarak binemek zor. Cunku ugrasmasi cok keyifli bir arac. Ancak ugrasirken GC8 zamaninda Turkiye'de tuning konusunda taslar yerine oturmamisti. Dolayisi ile bir cok arac da bu tecrubesizlige kurban gitti.
Ozetle Subaru'nun her araci alinir ancak aracin ne durumda oldugu cok onemli yas ve bir cok el degistirmesinden dolayi.
Yag konusu ise cok tartismali. 5w30 veya 10w40 yag ile turbo subaru kullanip yag hareretini ve basincini izlemek lazim. Ben 5w50 kullaniyorum, yag harereti ve basincini takip ediyorum cok sakin kullanimda 10 dakkikadan az sure icersinde yag hareretim normal seviyelere geliyor.
Turkiye'de Subaru camiasinda olusmus tecrube var bu konuda ve tecrubeyi gormezden gelmemek lazim. Eger bunun aksi uygulanip basarili olursa denenebilir.
bu yağ konusunda anlaşamıyorum insanlarla
20w-60 yağı adam 24 saat lemans yarışındaki arabalar için üretmiş.
(açıklamalarını okuyunuz) .. bu araçlar milyon dolar pahalı şeyler.
24 saat yarışı demek aracın hiç durmadan 24 saat tam gaz gitmesi demek.
ve o arabalar 120hp değil biliyorsunuz.
hani bilmiyorum kaçınız istanbuldan adanaya tam gaz gidip geri dönüyor?
motul, ralli araçları için bile 5w-30 yağ tavsiye etmiş.
10w-40 neyinize yetmez?
10w-60 da çok farklı değil, bence gereksiz
sizin altınızda ne var? hks blow off takılmış araç?
bırakın artık uzay mekiğine biniyorum edalarını :)
dünyada türkiye kadar yağ israfı olan bir ülke vermı bilmiyorum valla
yağdaki kalite = akışkanlık demek değilki
10-60, 5-40 dan dahamı kaliteli sanıyorsunuz?
bunlar sadece soğuk motorda ve 100 derecedeki motordaki akışkanlıkları gösteren değerler. Kalite başka bir şey.
Gc8 için alınırken bakılması gereken özellikleri yazmışlar.Gc alırken eski bir araba aldığınızı sakın unutmayın.Buna göre çıkardığı sıkıntıları aaa bu ne diyip bezmeyin.Düzgün yapıldığında çokda sıkıntısız olabilir.
Yağ seçimi mevsime ve setupa göre değişir.
TR deki yağların kalitesiz olduğu söylentisi nereden çıkmış, kimin bu konuda araştırması çalışması olmuş ?
Om42 ;Arkadaşa ve sizlere şöyle bir örnek vereyim. benım Almanyada yaşayan arkadaşım var. Kendisinin bir spor arabası mevcur ve 300000 km lerde. Almaynayadaki Shell firması ağer shell yağ kullanıp motorda yağdan dolayı motor arızası çıkarsa Shell motorun arızsını üstleniyormuş. haliyle Arkadaşım Türkiyeye bu spor arabayla geldi. ve türkiyede shell marka yağı değiştirmiş. araba kısa zamanda motorun içinden ses gelmiş.. Direk Almanya Shell i aramış. Almanyadaki shellin dediği ise şu. Bizim türkiyedeki shelle hiç bir bağlantımız yok, sadece isim hakkı var demiş. Bulgaristan sınırını da geçinde avruba standartlarında üretilen yağla değiştirimiş.Almanyada çöp bidonunda eğer yağ bidonu görürlerse yetkililer 10000 euro ceza kesiyormuş. Eğer arabadan yağ akarsa yola özel bir ekip gelip o toprağı kaldırıp imha ediyormuş. Bir gün türk aklı arkadaş klozete arabadan çıkan yağı dökmüş ve yaptıysam temizleyemedim, o blge su tutmadı diyor. Türkiyede yağlar yollaar dökülüyor diyor..haliyle yağın kaliteside düşük diyor. ve elime döktüğü yağı temizleyemedim. Yağ filmi direk yapışıyor Ama türkiyedeki yağı sabunla çıkarabiliyorsun.
2 konu ise verdiği örnek Almanyadaki Ferrarilere bile 10w40 yağ koyuluyormuş.
Maxi ye bu konuda katılıyorum. Motulun sayfasına girerseniz eğer 10w40 ın subaru tarafından 15w50 yağın ise prodrive yani, yarış arabaları için tavsiye edildiğini açıkça görebilirsiniz. 20w60 ise le mans yarışları için üretilen bir yağ. 250 bg lik araç sonuçta Maxi nin dediği gibi uzay mekiği değil. Havalara girmenin lüzumu yok. Subarunun kitapçığında bile 60 numara yağ yazmıyor.
Subarunun kol yatak boşlukları çok incedir. kalın yağ koyarsan ilk çalıştırmada ve yağ ısınıp incelinceye kadar yağlama kalitesi düşük olarak yol alırsın. Zaten derler ki. 10w60 yağ kullanan subarucular ama yağ ısınmadan basma motoru kırarsın. EEE ben yağ incelecek basacağım diye bekleyeceğime neden ince yağ kullanmayayım. Ki yağ ısınıncaya kadar da kötü yağlamadan dolayı motorun ömründen çalması cabası.
Arabamın sol kapısında etiket var. derki ; arabayı performanslı kullandığınızda 30 sn rölantide çalıştırın der. Dememiş ki adamlar aman yağ ısınmadan basmayın..:-) Konu bu kadar net ve açık..
Stok veya forget bir araba arasında fark varmı dersen;
Forget motor nasıl yapılmış kim yapmış ne kadar iyileştirilmiş. Dediğim gibi benımde yataklar bıraktı. Ben komple blok subap dahil yağ karterine kadar değiştirdim. Sen rektefiyeye sokar; altını yapar üstünü bırakırsan mutlaka başka bir yerden sorun çıkaracaktır.
Ayrıca ben 8:1 den 8,5:1 sıkıştırma forget motor değişti. Orjinal turbo ve basınçla 95 oktanda Log aldım vuruntusuz , Gayet de güzel yürüyorum. 100-200 ümde 15,4 sn. daha da düşürebilirim.
Arkadaşların dediği gibi. Sonuçta eski araba alıyorsunuz. Ben forgetlenmiş araba almam..ne yapıldığını nasıl yapıldığını bilmem, Yüksek km li araba almaya da cesaret edemem. O yuzden güzelce specleri belirledim yaptırdım biniyorum. İstisnalar kaideyi bozmaz ama; yinede türkiyede modifiye sektörü tam da oturmuş değil. Değerli ustalarımızda var tabiki..Sözüm meclisten dışarı.
1. örnek yağ seçimi
2. Örnek ise arabamı toplayan usta tutturdu 12 mm hıgh flow yağ pompası koyalım. zaten benım aracım kalın yağla 160000 km 10 mm lik pompayla gitmiş.. 2008 yılında 11 mm lik pompa çıktı. takalım diyorum. Bilemem diyor. Eskiden 2 bar olan rölanti basıncım da yağ 70-80 derecelerde şu anda 3,5 bar. Daha ne 5 bar mı olması lazım. :-)
Yağ konusundaki subaru kitapçığından alınmadır... KİM NE DERSE DESİN SUBARUYA 60 NUMARA YAĞ KONMAZZZ. Kitapcık bile adını anmamış..:-) MAXI ye sonuna kadar katılıyorum. Bırakalım uzay mekiğine binme edalarını ..:-)
http://u1312.hizliresim.com/1j/7/v8n40.jpg
Yurtdışında nasioc sitesi var Kuzey amerika subaru kulubünün sitesi, Adamlar 10w40- 15w40 5w30-15w50 yağ diyorlar. Ve adamlar o kadar teknik yazıyorlar ki. Şu yağ visikositesinde şu kullanım şartlarında şu yağ sıcaklığında yağ basıncını söyleyebilecek kapasitedeler.
Evolarında yağı yanılmıyorsam 5w20 olması lazım. 50000 km deki arkadaşın evosuna 20w60 yağ koymuşlar.. Aklım mantığım almadı gitti.
Özetle MAXI ye sonuna kadar katılıyorum.
forged kelimesi hep yanliş yaziliyor, forget unutmak demek.
belki de turkce bir karsilik bulmanin zamani geldi, forged e yakışan karşilik güçlendirilmiş olabilir.
forge dövülmüş (demir dokum islerinde kullanilan anlami) bire bir tercume edersek ama kulağa hoş gelllmiyor
Yağ konusu geçtiği için yazıyorum.
Ford Rs Cosworth arabalarda fabrikası 5-50 Mobil1 öneriyor ben 14 sene devamlı bunu kullandım bir sorun yaşamadım fakat daha kaliteli diye 10-60 kullanan arkadaşlarım sorun yaşadı. Bu gün ise yağ fabrikaları benim arabam için 0-40 öneriyor ben bir kere denedim yağ eksiltme yaptı vazgeçtim.
Bizim arabaları modifiye ederken yağ pompasını büyültme öneriliyor bende yüksek basınçlı yağ pompası ( 5 Bar ) kullandım memnun kaldım..
Gülelim o zaman hep birlikte.. Konumuz ne neyin üzerinde yorum yapılıyor. Forgedmiş forget değilmiş. Taamammm... bir arkadaş açıkladı Anladık. Ego tatmin yeri değil.bu forum..
Kısaca arkadaşı; GC8 alırken stok olduğuna bakma.. Arabanın motor yatak bırakması anlık bir şey. Kimse de arabasına garanti vermez. Forged alacaksanda kim yapmış nasıl yaplımış neler değişmiş ona bakman gerekir.
Daha önce yazdığım gibi. benım yatak bıraktı ben komple motoru değiştirdim. Kaç kişi yatak saran arabanın karterini değiştiriyor. veya komple üst kapağa giriyor.
Bende yatak bırakmadan önce ince yağa geçecektim. Ustanın söyledği şu; ince yağa geçersen kalın yağa uyum sağlamış yatakları zayıfamış motorda yatak bırakırsın dedi. Başka bir ustaya basınç açalım dedim. 150000 km de aracın yatakları zayıflamıştır açamayız demişti.
Forged piston kol yatak diyorlar 50 çeşidi var. kaliteli sessiz piston v.s bir sürü ayrıntı var. Arabasına güvenende zaten ucuz fiyat vermez.. Kimseyi itham altında bırakmak istemem ama. Benım araç yatak boşaltmaya başladığı zamam 12mm cosworth pompa alıp 20w60 yağ koysaydım basıncım yükselir paşa paşa satar, kimse birşey anlamazdı. Sadece Yağ ısınınca, gaz verince yatak sesi gelen arabamdan bahsediyorum. Vicdan meselesi.
İşin kısası bir İmpreza turbo alacaksan bir bir impreza turbo parası cebinde olacak diye bir söz vardır. Ben 16000 tl masraf yaptım hortumlarına kadar değiştirdim. Satarmıyım satmam artık. Satarsamda değerini bulmasını isterim.
Saygılar..
Şimdi abi internete baktığım zaman çeşit çeşit modlanmış gc 8 wrx falan falan var.
Kimisi cp piston manley kol,kimisi manley piston sti kol vs gibi değişiklikler yapmış.
Bunları hangisi doğru olanıdır. Komple sti piston ve kol mu yoksa bu markalarmı?
Ya da şöle diyim en doğrusu hangisi oluyor? Manley piston ile sti piston arasında ne fark var?
Kimisi forged motor demiş sadece piston ve kol var başka setup yok.
Şimdi ben bi gc8 alıcaksam yada wrx alıcaksam neye bakıp alıcam?
Bu konuda yardımcı olabilirmisiniz?
Doğrudur. internette çok fazla modlanmış araba var. Subarı STİ pistonları ve kolları OEM olduğu için pahalıdır. Fakat ondan da kaliteli ve daha güçlü setuplar için kaliteli forged parçalarla daha ucuza daha sağlam motor yapılabilir. 11000 tl ye komple yarım motor var zaten subarunun Buna tirger seti pompa conta işçilik v.s eklediğinde zaten 15000 tl yi rahat bulur. geçer de ilaveten subaplarıda unutmamak lazım Ama ben sıkıştırmayı yükseltip daha sağlam parçalarla toplatmak istedim..
Daha öncede yazdığım gibi bu araçlarda bir yeri yapar diğer yeri yapmazsan ilerde sorun çıkarma ihtimali yüksek.
Örneğin subapları ve karteri değiştirmeyi ben istedim. Ustaya soruyorum örneğin Subapları da değiştirelim nasıl olur? İyi olur diyor..Altını yapacaksın bir süre sonra üstü bırakacak diyor. Ama teklif ondan gelmiyor ayrı mesele. Bu konuda bilinçlenip setupu kendin belirlenem gerekir.
Kullandığım parçaları referans alabilirsin.
CP piston çok sesli çalışır Mahle nin 2 çeşidi var. daha sessiz ve yol ve cadde araçları için üretilmiş forded piston daha uygun olacaktır. Diğeride yarışlarda kullanılacak olan daha fazla boşluklu pistonu mevcut. Metaryalin adını hatırlamıyorum.
Ben benım arabayı toplayan adı sanı ünlü bir garajla bu konuda bile düşünce olarak ikileme düştüm. Ama sonunda istediğim speclerde parçalarla arabayı toplattım. Birtek turbo kaldı sanırım değişmemiş:-) Şu anda devir sonu 0,76 barda yürüyen TD04 turbo aracımla 100-200 üm 15,4 sn Basıncı 1 bar cont. açıp silencer i çıkartsam sanırım 14,5 sn lere rahat düşer..
Benım arabada specler;
Komple orjinal blok
8,5:1 cr Mahle forged cadde tipi sessiz piston ( 500 bg e kadar setup)
Manley I beam kol Kol başına 250 bg lik ( H beam da var yarı yarıya ucuz bir koldur )
ACL Race tipi ana, kol yatak ( standart OEM boşluklu )
Subaru OEM 11 mm lik Orjinale göre %35 daha güçlü bir pompa
Ferrea subab takımı
Yağ soğutucusu OEM
Karter değişimi
Buji
Buji kabloları
Artı, kasnağı hortumu triger seti v.s
yeni konu açmıyım buraya yazıyım dedim.
gc8 i 2000-2007 arasındaki wrx sti larla karşılaştırırsak ne gibi farkları var. baktığım kadarıyla arada epey ağırlık farkı var(200kg kadar) eski modeller daha mı hızlıdır?
Eski modeller tabiki daha hızlı nedenine gelince 3 yıl arka arkaya WRC şapiyonu olan kasa GC8 dir. Youtube de eyrettiğinde aradaki farkı rahatça görebilirsin. GC8 ler araba bütün olarak önü arkası virajı bir döner. 2005 lerde ise araba virajlarda daha ağır kaldığı açıkça gözlemlenebilir.
Yeni modellerde gittikçe kasa büyüdü büyüdü büyüdü...Sonra ne oldu '2006-2007 lerde kasanın arkası toplayamaz oldu virajlarda Bunu en yetkili ağızdan duydum neden hatcback e döndünüz diye sorduğumda.
2006 ve 2007 modeller 2500 cc motordur ve motorun içindeki pistonlara peynir piston derler.
Ben öyle rolle giren yarışan birisi değilim. sadece istediğim ömürlük bir motordu. Sonuç olarak;
Bu arabaları çok yüklemeyeceksin tatlı tatlı 270-280 bg lerde bineceksin. Tabiki bu benı görüşüm. Kilo avantajı çok fazla GC8 lerde. o yuzden performans elde edebiliyorsun.
Benı aracım dynoda 237 bg çıktı. eskisine göre fazlasıyla tatminkar. 1 bar cont açsam nerden baksan 25-30 bg daha getirir..
Çok fazla yüklersende bu kez yürüyen şanzıman jant lastik gibi maceralara girersin. Şimdi benım araçta 205 lastik 16 jant var yani oem. Çok yüklesem bu kez lastik janıtı büyütmek zorunda kalacağım yere turunsun diye Bu kezde büyük jant lastik güç kaybı demek. Neden kazandığım gücü lastik ve jantta geri vereyim ki.
2001-2007 modeller ilk piyasaya ciktiginda aracin sasinin gc8'e gore %250 oraninda daha rijit oldugu seklinde ifadeler katologlarinda mevcuttur. Agirligin sebebi bu.
Ebay da rijitliği arttıracak şasenin altından monte edilecek rollbar şeçlinde aracın belli bölümlerine monteli bire bir..çokda pahalı değil.
Mutlaka iyileştirme vardır.Adamlar yerinde sayacak değil ya.:-) ama ben ulan bu araba rijit değil yaa biraz daha iyi olsun diye hiçbir düşüncem olmadı şimdiye kadar. Olursa alır takarım ebay dan. ucuz ve hafif malzemeden yapılmış. Ben kule gergisine bile ihtiyaç duymadım şimdiye kadar..
Markasını hatırlayamadım. Bunun gibi parçalar.
http://www.ebay.co.uk/itm/SUBARU-IMP...item35cf2aca9d
Şimdilik iyi geceler.
Ultra Racing Marka Buldum netten
İhtiyacı olan inceleyebilir. Haliyle Kasa büyüyünce daha rijit bir kasa yapmaları normaldir.
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_fr...20Racing&rt=nc
@muğla'lı mustafa abi, araştırmalarını ve yazılarını zevkle okuyorum. ilgili konulardaki yorumlarının devamını bekliyorum.
hatırlarsın beni auto garage nin önünde 5-6 dk konuşma fırsatı bulmustuk..:)
ayrıca arabanı da paşaoğlu nun oralarda görmüştüm. muayyer bi kasası var. vesselam..
Tşk ederim. Nazar değmesin.. Evet güzel bir kasası var. şimdide motoru 10 numara oldu. :-)
Hatırlamazmıyım.. tabiki hatırlıyorum :-) Bağlantıyı koparmayalım.
mahlenin iki tip pistonu var sessiz sesli gibi değilde alaşıma göre sınıflandırmak daha doğru olur
4032 sizin sessiz dediğiniz pistonun alaşımıdır yüksek silikon içermektedir bunun getirdiği avantajlarda dediğiniz gibi sessiz olması düşük toleranslar ile takılması
2618 ise diğer piiston üreticilerininde çoğunun kullandığı silikon oranının yanlış hatırlamıyorsam %1 e yakın olduğu alaşımdır, bu alaşım yüksek güçlere daha uygun olduğu gibi alaşımın özelliklerinden dolayı yüksek boşluklar gerektirmesi ve soğukta gürültülü çalışması gibi bazı farklılıkları mevcuttur
Subarudan anlamam fakat genel olarak yazıyorum..
Modifiye yaptığımızda Piston Gömlek ile uyumlu olmalı yani aynı kalite ve özelliklerde olmalı yani aynı ısı ve basınç ve devirlerde her ikiside aynı esneme genişleme ve daralmayı yapmalıki uzun ömürlü verimli olsun.