f/p 125cc motor önerileri yağsın hemen :D
Printable View
f/p 125cc motor önerileri yağsın hemen :D
Ev iş arası 2km düşeş 50lik almanın zamanı geldi sonunda
Banko honda dio derim. Sorunsuz, kombine fren, start stop, inanılmaz az yakıyor. Fiyatlar artmadan almak lazım, şimdi 50likler ne yazık ki üvey evlat olacak.
yasa yürürlüğe girdimi acaba kesin bilgi mi
50 liliklerin fiyatı düşer 125'e kadar olanlar artar tahminim :)
Bende başlığı görünce baktım. Henüz net bir şey yok. Yatırım düşünülmüyorsa seçim sonrasını beklemek lazım. Seçim sonrası unutulabilir/İktidar değişebilir vs vs
Yasa geçerse de 50 cc ler yok parasına satılmaya başlar muhtemelen .
125 cc nin altındakileri kapsıyor.
125 cc dahil değil.
Geçen ay tvs jüpiter aldım almadan önce çok araştırdım. Honda servisi bile önerince gidip inceledim, yan kaporta ve ön çamurluk sac , enjeksiyonlu 110cc motor gayet başarılı i. Ekstra eco ve power modu var modları seçemiyorsunuz gaz tepkisine göre otomatik geçiyor yakıtı gayet uygun 100km 2 litre fabrika verisi. Şu an 460 km de ve bi sorun görünmüyor. Honda dio alacaktım ve iyiki bunu almışım diyebilirim hemde dionun nerdeyse yarı parasına :)
rks pride 125 aldık konuyla bağımsız dahil olursa iyi olur ehliyet yok :D
sigorta/vergi ne olacak acaba? Bisiklet niyetine kullanıyorduk 50ccyi. şimdi 125cc altı sigorta istenmez derse oda bir curcuna olur. Vurdu kaçtı artar.
Çok saçma bi yasa oldu bu. 50cc'lik motorlar sigorta-kasko vs yapılmıyordu. Eğer bu iş 125likte de devam ederse ortalık karışır. Bi dünya motor kullanmayı bilmeyen adam motor alacak ve trafikte çok sayıda kendini bilmez olacak. Nerden bakarsan mantıklı bi karar değil bu.
mtv ve sigorta avantajı 50cc de devam ediyor ben çok etkileneceğini düşünmüyorum
A1-a2-A sürücü kurslarında doğru dürüst eğitim mi var sanki. Hayatımda vitesli motorun yanında durmuşluğum yokken gittim, bir haftalık eğitimle A ehliyet aldım. Kağıt üstünde 1000rr falan sürebiliyorum yani.
125'lik scooter'lar için B ehliyet + trafik tecrübesi hayli hayli yeter. Güvenlik için eğitim tabii ki alınmalı (Sürücü kurslarında verilen yalandan eğitim değil).
Onun haricinde sigorta hususunda bir değişikliğe gidileceğini sanmıyorum. 50cc için zorunluluk yok ama isteseniz de sigorta yapmıyorlar. Ben satın aldığımda yaptırmak istedim, başaramadım.
aslında birazda modifiye forumu olduğumuz için 125cc yi piston gömlek nasıl 200cc civarı yaparızı konuşuruz diye düşünmüştüm. mesela bws 100 aldık 200cc stroke kit falan yaptık makine zaten 2 zamanlı direk drag motoru olur hırsız spec
125 likler de dahil olsaymış güzel olurmuş
Benim duyduğum 50cc lik motorlardaki sigorta, muayene ve mtv avantajı 125cc liklerde olmayacak.
Şöyle bir durum mevcuttu bende 50 cc varken, vergiden muaftı fakat sigorta zorunluydu, fakat taşıt motorlubisiklet katagorisinde yanlış hatırlamıyorsam M1 katagorisindeydi, bu katagoride karışılan bir kazada sigorta bisiklet sayıldığı için her hangi bir masraf karşılamıyordu, ama sigorta mecburiydi boşuna sigorta yapılıyordu, yaptırmıştımda, sorun yaşamamak için, sonrasında zorunluluk kalktı.
Ayrıca, 50 ccler bulundukları katagori nedeni ile varsa kullanılan yolda bisiklet yolundan gitme mecburiyeti vardı ve sanırım halen bu şekilde, bunu söylememin nedeni bisiklet olarak görülmesinden dolayı dolayısı ile sigortada da bu tip muamele görmesi...
Şimdi bu durumda karar verenlere yakın bir firmanın 125cc ve altı motorları app üzerinden kiralama işini gireceğini düşünmek çok mu profesyonel Türkiye vatandaşlığı olur ? :D
50cc çin binmem,binersemde today olur diyordum.uygun todayde olmadığı için elk. bisiklet-elk scooter denemelerim oldu.
veee zurnanın zırt dediği yere geldik dün dayanamadım 2022 model dio aldım...ohh bee.bu kanun çıksın,çıkmasın çok takmıyorum.
21 senelik ehliyetli motor kullanıcısıyım.şehiriçi scooter candıRR
Kendime Husqvarna Svartpilen 250 alınca hanıma sus payı olarak RKS Azure 50 almıştım. Şehir içi markete pazara gitmek için 50 cc ideal fakat 5 km üstü mesafe gitmek işkence resmen. 50 cc nin tek avantajı sigorta + vergi olmaması. Yoksa çekilecek dert değil :)
50cc altı Ruhsat tescilde L1 Sınıfı Motorlu Bisiklet
50cc üstü Ruhsat tescilde L3 Sınıfı Motosiklet olarak geçiyor.
Güncel uygulamada 50cc altı Ruhsat Tescilde Motorlu Bisiklet L1 Sınıfı geçtiği için Trafik poliçesi yapmıyoruz.
50cc üstü Ruhsat tescili L3 Sınıfı Motosiklet olanlara Trafik Poliçesi yapıyoruz.
125cc altı B Ehliyet olayı birçok avrupa ülkesinde uygulamada vardı.
Ülkemizde Motosiklet Sektörünün büyümesi için bu konuyla ilgili uzun süredir sektör temsilcilerinin bir talebi mevcuttu.
Ekipman, Yedek parça, Servis hiz. vs diğer birçok sektör için avantajlı bir durum.
Motosiklet Trafik Sigortası primi ise Ruhsat Sahibinin Hasarsızlık kademesine göre değişir.
Yaptırmak isteyenlere yardımcı olurum.
50cc altı Ruhsat tescilde L1 Sınıfı Motorlu Bisiklet
50cc üstü Ruhsat tescilde L3 Sınıfı Motosiklet olarak geçiyor.
Güncel uygulamada 50cc altı Ruhsat Tescilde Motorlu Bisiklet L1 Sınıfı geçtiği için Trafik poliçesi yapmıyoruz.
50cc üstü Ruhsat tescili L3 Sınıfı Motosiklet olanlara Trafik Poliçesi yapıyoruz.
125cc altı B Ehliyet olayı birçok avrupa ülkesinde uygulamada vardı.
Ülkemizde Motosiklet Sektörünün büyümesi için bu konuyla ilgili uzun süredir sektör temsilcilerinin bir talebi mevcuttu.
Ekipman, Yedek parça, Servis hiz. vs diğer birçok sektör için avantajlı bir durum.
Motosiklet Trafik Sigortası primi ise Ruhsat Sahibinin Hasarsızlık kademesine göre değişir.
Yaptırmak isteyenlere yardımcı olurum.
Sigorta Yaptırmak isteyenler GKS ye ulaşsınlar.
Ben sadece yazı karakter düzeltimi yaptım. :)
yeni çıkan motorlarda 124.9 cc olarak çıkar artık rahat olur bizim içinde :)