wıdeband sensörü en verımlı calısması ıcın nereye montaj yapılmalıdır?turbonun hemen cıkışına mı yoksa daha gerılere mı?
Printable View
wıdeband sensörü en verımlı calısması ıcın nereye montaj yapılmalıdır?turbonun hemen cıkışına mı yoksa daha gerılere mı?
şu sıralar benimde merak ettiğim bir konu aynı zamanda birde şu sorum var
Aracın orjinal oksijen sensörü turbo uygulamasından sonra nereye konumlandırılmalıdır ?
Bunların yanısıra bu sensörlerin belirli açılarda mı monte edilmesi gereklidir ?
Orjinal oksijen sensöründe sorun olup olmadığını nasıl anlayabiliriz ?
güzel oldu bu konu bende turbo çıkışından yaklaşık 1 karış falan geride ama erkut yeri yanlış bunun dedi yanlış değer okur dedi tam nerde olması lazım :D
orjinal oksijen sensörünü kullanmaya gerek yok...
wideband sensörüde headers ise N/A araçlarda portalrın birleştigi yere turbo ise downpipe a bağlamaka yeterli olur hatta eksozun katalitik falan yok ise sonuna bile bağlayarak optimum değerler okumak mümkün... inanılmaz farklar olmuyor..
bu tip bir montaj sağlıklı olur açılar falan
http://www.vems.co.uk/VEMSWB/UserGuide/README.html
bunu down pipe yatay mı bağlamak gerekir dik olsa olur mu ?
http://www.vems.co.uk/VEMSWB/UserGui...ositioning.PNG
bu şekilde sağlıklı olur
teşekkürler
yahu biraz dokumana bakın yahu manifoldun çıkşından 48cm geriye yere min10 derecelik açı ile
sıcaklığın 300-400 dereceyi geçmediği biryere monte etmeniz sensörün ömrü açısından iyi olacaktır :)
nası calıbre edılıo onuda yazsın biri:)
http://www.schnitzracing.com/manuals/AEMWBK.pdf
montaj yeride yazıyor,calibre bilgileride ama nasıl edersin bilemem..
peki bu oem lambda sensörünü cıkartınca aem wideband o deliğe direk oluyor mu? sabah bir arkadas delik ölcüleri farklı olmaz dedi şaşırdım.
EGT sensörü turbodan önce takılmalıdır ,
yani motor ile turbo arasına ,mümkün olan motora en yakın yere .
Son zamanlarda EGT sensörünün montaj kolaylığı sağladığından dolayı turbodan sonraya takılması moda oldu ,
bunun sonucunda "heyyyoo EGT `em çok düşük" diyerek ortalarda dolaşan tiplere rastlıyoruz .
ama o gerçek egt değilki ? diye sorunca gelen cevap ;
olsun biz sıcaklığı 100 derece daha az okuyoruz ,yani 650 derece görüyorsak aslında 750 derecedir ! diye bir kural oluştu .
Bende diyorumki hayır ,öyle değildir .
Isının ne kadar düştüğünü bilemezsin ,
bu turbonun şekline tipine ve borularda kullanılan metalin yapısına ve en önemlisi taktığınız uzaklığa göre değişecektir .
http://img264.imageshack.us/img264/7240/egtuz9.jpg[/quote]
manifolda takılan egt sensorleri turbodan sonra takılan egt sensorlerinden 100 derece değil daha fazla göstermelidir. çünkü içerdeki yanma bizim 650 700 derece gördügümüz zaman 200 300 derece daha fazla oluyor.
bu durumda sensörü msnifoldun üstüne bir yeremi takmak gerekiyor yani ?[/QUOTE]
normalda öle yapmak lazım ama kaç silindir ise motor o kadar bağlayıp her silindirdekini ayrı ayrı almak gerekiyor... turbodan sonra takıldıgında genel olarak egt yi görebildigimiz için çok sağlıklık değil...
mesela 4 silindir bir arabada bir enjektör çalışmıyor yada bujisi ateşlemiyor yada enjectör olması gerektigi gibi çalışmıyor ve az benzin gönderiyor ve bu silindir in yanma basıncı gazlarken control dışı artmaya başlayarak ısı artıyor ve egt artmış oluyor ama biz turbodan sonra takarsak tam net bir şekilde izleme olanagı bulamıyoruz.. sadece genel ısı değerinden tahmin etme şansımız oluyor bu yüzden genel olarak turbo araçlarda özelliklen ateşleme sistemleri ve yakıt enjeksiyo parçalarının her zaman yeni olmasında büyük fayda var...
sağolasın utku bilgiler için
benim aracımda dediğim gibi turbonun çıkışından yaklaşık 30 cm arkada down pipe yukarıdan dik olarak konumlanmış durumda yeri konusunda şuan bi sıkıntı görünmüyor ama duruş pozisyonu çok doğru değil herhalde down pipe yatay bi açıyla takılması gerek sanırım onuda erkut kankam hallediyor sanırım :D
normalda öle yapmak lazım ama kaç silindir ise motor o kadar bağlayıp her silindirdekini ayrı ayrı almak gerekiyor... turbodan sonra takıldıgında genel olarak egt yi görebildigimiz için çok sağlıklık değil...
mesela 4 silindir bir arabada bir enjektör çalışmıyor yada bujisi ateşlemiyor yada enjectör olması gerektigi gibi çalışmıyor ve az benzin gönderiyor ve bu silindir in yanma basıncı gazlarken control dışı artmaya başlayarak ısı artıyor ve egt artmış oluyor ama biz turbodan sonra takarsak tam net bir şekilde izleme olanagı bulamıyoruz.. sadece genel ısı değerinden tahmin etme şansımız oluyor bu yüzden genel olarak turbo araçlarda özelliklen ateşleme sistemleri ve yakıt enjeksiyo parçalarının her zaman yeni olmasında büyük fayda var...[/QUOTE]
4 egt 4 wıdeband dırek manıfolda:icon_tup:
sensör bütün portların çıkışına yani manifold a takmak çok daha iyi sonuç vericektir... başka türlü bütün silindirleri kontrol etmek mümkün değil zaten.
yani silindir sayısı kadar egt sensörü takmak gerkiyor:)
6 silindir = 6 wideband =6*350$ = 2.100 $ çok pahalı :hehe:
mustu fena kaçıcak sana:D
Bende egt ile lambda tam downpipein başında. Egt düşük çıkabilir onu biliyorum. lambda da sıcaktan zarar görebilir o da ok. 10000 yerine 5000 de dğiştirilecek. Peki başka bir sorun çıkarabilr mi lambda?
lambda sensoru manifolda çok yakın olunca çok ciddi basınclar altın da ve spark kesilerek kesici kullanılırsa daha da erken bozulma olasılı var genelde içersinde bir parça kopup içinde kalıyor. sökünce tıkır tıkır ses yapar hiç bir zaman çalışmaz böle olunca.(çöp yani).
14 psi ve ateşleme sisteminden dolayı benzin kesilerek kesici kullanmak zorundayım. 14 ciddi sayılmaz sanırsam?
uyuyor.....
100 derece değilde eğer hesap yapılırsa çok sapma olmadan ne olacağını görebilirz:) o 100de muhtemelen hesap sonucu ortaya atılan ortalama bir değer oturupta hesap yapmadım hiç:)[/QUOTE]
Yani lafın gelişi tahmini