arkadaslar baslıktada belırttıgım gıbı 2010 elegance otm. vıtes aracıma tup taktırmayı planlıorum örencı oldugum ıcın artık bas edemıorum sehır ıcınde 464 ykr. yakıyor.. göruslerınız neler?
taktıran varmı ? yorumlarınızı beklıorum tsk ..
Printable View
arkadaslar baslıktada belırttıgım gıbı 2010 elegance otm. vıtes aracıma tup taktırmayı planlıorum örencı oldugum ıcın artık bas edemıorum sehır ıcınde 464 ykr. yakıyor.. göruslerınız neler?
taktıran varmı ? yorumlarınızı beklıorum tsk ..
çok aşırı ykıosun kesinlikle bir sorun olmalı aracında.
ben hergün 50 tl lık alıp o yakıtıda bitiriorum, klasik 40 kuruş yakıorum ve sadece şehir içi gidip geliorum, hiç şehir dışı yok vede hep dur kalk. 46.4 kuruş yakıosan sen baya bi fazla yakıorsun
Aynı araç 4.500 km ortalamam 8.5 litre, ki istanbul trafiği. 31 kuruş ediyor yuvarlak hesap. Benim aracımda otomatik.
Ya çok kısa mesafe kullanıyorsun, ya da ana avrat demeden gazlıyorsun, ya aracında bir problem var, ya da yanlış hesaplıyorsun. :)
cok kısa mesafe kullanıyosan ve cok trafık ise yakabilir.lpg hakkında pek bi bilgim yok brc ıyı dıye biliyorum okadar:)
LPG de yaklaşık olarak benzinde yaktığının parasal olarak %60 ına denk gelio. yani sen ondada 30 kuruştan aşağı yakmassın bilgin olsun. Buna arada bir almak durumunda olduğun benzin dahil değil.
LPG taktırdıgınız taktırdı
Lpg kaynaklı dogabılecek arızalar garantı dısı kalır bunuda hesaba katmak gerekır bence dusunmek lazım.
bnm arkadaştada var 09 cvc otm oda 35-40krs arası yakıyor yinde o motora göre çok sayılır,otomatik vites çok arttırıyor yakıtı biz çok denedik 9.0 un altına inmedi yakıt ama seninki bundanda fazla 460krs nedemek 4.0l otomatik jipim ile 55-60krs arası yakıt yakıyor.bencede bir sorun var yada sürekli bas çek yapıyorsun motor soğukken.
civic otomatik uzun yolda 5-6 litrelere kadar düşüyor fakat şehir içinde 10 litrenin altınada inmiyor kimse kusura bakmasın.Bildiğim 3 ayrı otomatik civic şehir içinde 10-11 arası seyrediyor üstelik 2'sini bayan kullanıyor o kadar sakin.
10 litre x 3.8 = 38 kuruş eder zaten sakin şehir içi kullanımında.Birde tabi bazıları 60-80 km hızda çevreyolunda gitmeyi falan şehir içi sayıyorlar o ayrı :) Yani sert kullanımda bahsettiğiniz rakamlar gayet normal o araç için..
benim görüşüm şu yönde....
1.4 bir benzinliyle 2.0 turbo benzinli bir araç arasında öyle çok büyük bir yakıt farkı yok....
şöyle açıklayayım....
1.4 bir aracı trafikte falan kullanırken hızlandırmak için daha güçlü araca oranla daha fazla gaza basıyorsun(annemin 1.4 puntosu, arkadaşımın 1.4 accenti, başka bir arkadaşımın 1.6 peug 307sı... vs vs daha birçok örnek var) ancak güçlü araçta gaz pedalının sadece boşluğunu almak bile aracı kaldırmaya yetiyor ve güçsüz araçla aynı hızda gidiyor... yani kullanmasını bilirsen istediğin arabayı al yakıtı fark etmez... çevremde birçok arab kulandım hepsi aynı yakıyor....
arkadaşım 1.6 306 sını satıp volvo s80t5 aldı yakıttan hiç şikayetçi değil.. 50 adam gibi kullanınca 307dan en fazla 50 kuruş fazla yakıyor...
kendi aracımla şehir içi bir depo ile 400 500 kn arası yol yapabiliyorum, ancak annemin aracıyla bu mesafeyi en fazla 50 km geçebiliyorum....
ayrıca adam gibi beyin programı yapılmış evc gibi cihazlar bağlanmış bir gc8 ile şehir içi 600 700 km yapanlar duydum....
uzun lafın kısası ekonomi için dizelden başkası yalan...
lpg ile aracını ziyan etme kullanma şeklini değiştir...
araba kısa mesafede kullanılıo mersınde yanı bı ucundan bı ucuna gıtmeye kalksan 30 dk bıle surmez kı bende fazla yuklenmıorum servısın dedıgıne göre 5000 km gectıkten sonra farkedecek dedıler arac 4300 de bakalım 5000 km ye kadar beklıcem
Yanlışım yoksa yeni accord şanzımanını birebir alıp takmış utanmazlar öyle düşündüm ben (ben başka bir anlam veremiyorum çünkü böyle saçma oranlara ama net-kesin böyledir demeyeyim), zaten motorda accorddan ufak farkları var. :D
Tüm dişliler uzun, 1. vites 65 de, 2. 115 de, 3 160 da, 4 ve 5 infinity olmak üzere devam ediyor :hahaha:
Manuel daha insani oranlara sahip.
Ben sanmıyorum 1.6 otomatik astranın ya da corollanın (misal) geçebileceğini, tsi'ları t-jetleri vs.. aşırı beslemeleri saymıyorum yalnız. Aramızda 200 hp'nin altındaki araçlar adamdan sayılmadığı için pek önemsenmiyor ama fırsat olsa otm astra-corolla-megane - fsi golf falan bulsam denemek isterim
110 luk focus dizel sedanla eşit şartlarda (2 kişi iki araç) 4. vites başına kadar kafa kafaya gidiyor, 170 falan eder.
Ha evet, eski kasanın ataklığı kesinlikle yok tabi..
Vites oranları çok uzun ama araçta kimse yokken yığılma yapmıyor. 2. ya da 3. kişi araca bindiği vakit tam katıra dönüyor tork eksiği + uzun viteslerle tabi.
c2 vtr,astra 1.3 cdti çipli,focus 1.6 100hp ve volvo c30 1.6 100 hp..Neler mi bunlar :) civic otomatiği havada karada suda geçen bizzat meraktan denediğim araçlar :icon_tup:
Neyse konu daha fazla sapmasın.
p.s focus dizelle kıyas kabul etmez hayal kurmamak lazım :) şirket aracı olmayan bir dizel focus bul derim..
C2 sokar ama o hafiflikte :D
Gerçekten otomatik 1.6 n-a atmosferik bir araç varsa denemek isterim (tam olarak aynı sınıf aynı spec).
Ben yine manuelde olsa 100 lük 1.6 ford motorunun geçemeyeceğini düşünüyorum, teklifim hala geçerli :)
Gider falan değil yaptığım sonuçta kıçı kırık bi aile aracı, ama merak ediyorum nasıl gidiyor sınıfına göre
Sat O Arabayı Şahin Al Ona Tak Tüpü.... Töbe Ya 2010 Model Arabanın Anasını Ağlatmayın
Dayım Motor Ustası 35 Yıllık Volvo Servisi Taktırın Dıyor Görürsünüz...Sonrada Paranın A..koyuyor O Taktıran Müşterileri Geri Gelip Duruyor Gaz Kelebeği Rolanti Motoru Piston Erimesi Enjektör Bozulması....Vs Vs Hep Söyledikleri Laf Keşke Taktırmasaydık...
Bu Arada Dayım Tüp Takmıyor Yanlış Anlaşılmasın Başka Yerlerde Taktırıp Bakıma Gelen Araçlar
Yazıktır O Araba BENZINLE Çalışma Prensibine Göre Tasarlanmıştır...6 Sene Garantisi Var Arabanın Aslan Gibi Bineceğine Hem Garantiden Olucan Hemde Tüplü Olucan...Bı Sıkıntıda O Tüpü Taktırdığın Çok Bilen Ustan Tüpten Değil Diycek Döncek Arkasını
Bırak Sat Arabanı Bınemıyorsan Git Dizel Al Bir Tane Takmayın Gül Gibi Arabalara Şunları..
Honda ayışığı yetkili servis lpgli honda araçlara servis veriyor geçen gördüm :) Bence civic'i abartmamak lazım.10 litre yakıyorsa haddine değil o benzin :)
Ayrıca bknz:type-r with lpg
http://img112.imageshack.us/img112/6...r2alpg4xp1.jpg
http://img442.imageshack.us/img442/5...r2alpg2ds1.jpg
devamı için
http://www.2a-lpg.com/index.php?ind=..._view&idev=107
Garanti bozulmasa bence yapılır,
Ama r16 ların ana yatakları biraz sıkıntılı sanırsam sürekli serviste görmeye başladım şu sıra yatak değişen. LPG den sonra garanti dışı kalır sıkıntı olur.
Kendimi psikolojik olarak r18'e geçiş için hazırlıyorum galiba :hahaha:
70-170 gibi bir şey çıktı bizim denememizde ortaya. 2. vites 4000 de falan başlamıştım. Ben 4 e atınca zaten geçiyordu focus tipik hondacı stili geçilmeye başlayınca gaz kesip bıraktım :hahaha: Ama yine de kafa kafaya 2 vs 2 olmasına rağmen bu süratler arası tutundu.
Ben zaten dizeller arası roll'de cam car olarak olaya dahildim bi baktım roll'e dahil olmuşum :hahaha:
Vites oranları her sefernde söylüyorum artık insanlara bıkkınlık geldi ama gerçekten saçma sapan uzun, ben accord şanzımanı falandır diye düşünüyorum yani bunun başka bir açıklaması yok çünkü değil 1.6, 1.8 e bile fazla.
Neyse amaaan x ten y ye götürüp getiriyor en azından sorun çıkarmıyor reno gibi :)
evet haklısın 2010 araca banada mantıksız ama lpg nin aracı bu kadar yıprattığını söylemen biraz abartı. 3 senedir takılı aracımda 40bin km yaptım daha lpg servisine götürmedim 97 model sadece gaz filtresi değişti. düzgün beyin ayarları ve kaliteli servis,iyi sistem ve doğru yağlamayla lpgde sorun yaşanacağını sanmıyorum yanlış yönlendirme yapma sadece söylenenlerle bizzat kullananlardan görüş al,onlarda taksi tüpü olmasın tabiki. çok yakan eski bir aracın sağlıyacağı %50 ye yakın ekonomi gözardı edilemez .
kamerasız cam car
rollde bir numara salça şahsiyet :D :D :hahaha:
Aynı aRaç bende de var otomatik şehir içi 0,30 0,35 arası değişiyo
aa bızım mersın öle deılık 100 mt de bır 200 mt de bır ısıklar var
bizim burda da metre başı trafik
110 luk focus dizelle hiçbir disiplinde şansın yok. 90 lık focusla falan denemişsindir.
Yalanla falan alakası yok. Ama ne kağıt üzerinde ne de pratikte 110 luk focusu otomatik 1.6 civic ile geçemezsin.
2008 lerde hem 90 lık hem 110 luk dizel var. 2008 den sonrakilerde sadece 90lık trend dizel var. Eğer bu kadar iddialıysan ya araba 90lıktır ya da şoförü :)
zaten geçemedim ki? 110luk trend bu arada eminim :)
benim vtec açıktı 70 den 170 e bastık, 4. vitese kadar da kafa kafaya gitti sonra yavaş yavaş geçiyordu. ben 2. vites 4000 den başladım focus naptı hangi devirde başladı bilmiyorum.
Erden abide şahit yani o da bizzat yanımdaydı, hatta bizim goralı burakta bir iki denememizi gördü gerçi sonra o dönüştekini görmedi.:D