1.6 atmosferik benzinli düz vites c-max sahibiyim.
Motor tekniği focus 1.6 ile tamamen aynı.(mkI)
Ama bana 18 janttan sonra çok hantal ve güçsüz gelmeye başladı.
Bu aracı nasıl güçlendirebilirim ?
Printable View
1.6 atmosferik benzinli düz vites c-max sahibiyim.
Motor tekniği focus 1.6 ile tamamen aynı.(mkI)
Ama bana 18 janttan sonra çok hantal ve güçsüz gelmeye başladı.
Bu aracı nasıl güçlendirebilirim ?
filtre kiti guzel headers ara boru son susturucu yazılım her araca olabılen bır kac teknıklerdendır :)
Yaklaşık kaç hp alabilirim bu tekniklerden?
SC uygulayabilirsiniz :) Project cars bölümünde aynı motora sahip SC'li bir Mondeo var.
focusta
headers+60 lık düz boru+cai+Yazılım ile 140+ güç alınıyor
ERhan focus chiplemişti dynoda yanlış hatırlamıyorsam 15hp ye yakın bir güç almışlardı eğer oda işine gelirse bence atmosferik için idael bir değer.
Mertol abinin mondeo'yu hem burdan hemde başka bir forumdan biliyorumda mertol abideki veya sizlerdeki o bilginin yarısı bende olsa.....
@Murat gürakan
headers'ı nerden bulabilirim?
[QUOTE=MuratGürakan;1502924]focusta
headers+60 lık düz boru+cai+Yazılım ile 140+ güç alınıyor
Maşallah ne cevher varmış fokusta:D
1.6 lt 100 hp focustan headers+60 lık düz boru+cai+Yazılım ile 140+ güç alınıyor?
Tabi bunlar güzel düşünceler. :)
140+ iyimser bi rakkam olmus sanırım
Alın bi focus görelim:D
Ben gayet ciddiyim olduğunu duymuştum. İyimser yada sallamasyon olmak istemem Yapan arkadaşımla konuşucam daha detaylı bilgi alayımda yazayım nedir ne değildir. Yapmadım ben ama olduğunu duydum sadece:icon_tup:
---
headers ya getirtceksin yada yaptırıcaksın bildiğin işçiliği iyi olan birisinde. ARtık bu işleri ülkemizde çok iyi yapan insanların olduğuunu biliyoruz :icon_tup:
1.6 focusta ne cevher varmis be.1.6 dizeli cipleyince 140 oluyor,atmosferikten bu degeri almak cok mantiksiz ki duratec motor olmasi lazim o yanlis hatirlamiyorsam egzantirik olmadan o degerlere yaklasmak imkansiz gibi bir terslik var bence sizde.
Benim düşüncem NA olarak yüklemek, hem çok masraflı, hemde alacağınız güç çok kısıtlı. O yüzden direk aşırı besleme olayına girmenizi tavsiye ederim. En azından harcayağınız paranın hakkını verirsiniz. 100hp lik bir araca egzantiriktir şudur budur 120hp olacağına direk turbo ile 0,3-0,5 barda 180-200hp almak daha mantıklı geliyor bana.
Milltek 421 headers
komple 57 mm düz boru
1.7 puma emme manifıoldu ve kelebek
yazılım
sonucu 130 hp alınır rahat. mk1 focus için bunlar.
115 liklerde daha iyi sonuç elde edersiniz haliyle. yalnız yeni motorlarda elektronik kelebek var.
Aracını sat dizel c-max al, kutu ici ve yazılım yap daha mantıklı ;)
Zaten satmayı düşünüyordum.Artık bu kararım kesinleşti.
Bundan sonraki turbolu olacak.
Arkadaşlar bende 2010 focus sahibiyim en son kasaları 115 hp eski 100 lüklerden farkı dereceli egzantrik 115 hp olan atmosferik focus headers+60 lık düz boru+cai+Yazılım ile 140+ oluyor diye duydum bende .
doğru parça ve yazılımla oluyor arkadaşım..
sonuçta c max dediğin aracın şanzımanı, süspansiyonu, freni vssi konfor için aile için üretilmiş bir araç turbola diye önermişsinizde turboladığında bunların hepsi yetersiz gelecek. hadi dünya masraf bununla uğraşıcak...
araçları modlarken sadece motor olarak düşünmemek lazım paket olarak bakmak lazım
O arkadaş 120 liklerden yol çıkarak söylemiş sanırım. 120 hp lik fiesta için fabrika kiti var egzoz filtre ve yazılım ile 140 hp. hatta daha iyi bir filtre ile daha iyisi mümkün olabilir.
İngiltere de Yeni ford fiesta zetec s, titanium ve sport a 1300 euro ya mountune kit uyguluyor ford team rs. Sonuç olarak hacim artırmadan atmo olarak 140 hp@6750 170@4250 nm cıkarmışlar 1596 cc den ancak bu araç 120 hp den 140 a çıkmış
0 100 7.9 s
139 g/km CO2
Maksimum güç devrinde bmep değeri 168,7 psi, yani ünlü japon 1.6 hacimlerine yakın değerlerde hava emebiliyor.
o hondalarda olabilirde 1.6 focusta çok baş ağrıtır :D
krank yatakları fazladan basıncı kaldırabilecek kadar iyi değil piston kollarınında yetersiz olduğu söyleniyor ford forumlarında.. 1.6ya göre parça sıkıntısıda çok :D en iyisi 2.0a geçmek.. hem daha ucuz 2.0lar 1.6lardan :) :icon_tup:
iyi bir yazılım yaptır air cold intake kit ve komle egzoz yaptır. headers ile beraber kaybettiginin fazlasını alırsın ;)
[QUOTE=akın;1504128]aynen katılıyorum atmosferik arabanın 15 hp güç aldıgını bir yazılımdan ilk defa duyuyorum . bu benim kerim usta işine döndü aynı
konumdaki 3. vtecturbo adlı arkadaşımızı yazdıgı yorumu okursanız nedemek istedigimi anlarsınız :D
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=55954
pek yeri değil ama 1.6 focus motorlarından laf açılmışken sorim dedim (kısmet olursa maddiyatı düzenlenebilirse 1.6=>2.0 swap fikri varda) :D
ankarada sigorta-muayene işleriyle uğraşan bi tanıdık seneye kesin olarak motor numaralarının kalkacağını söyledi bi bilgisi olan varmıdır acaba doğruluk payı varmı bunun? :)
teşekkürler şimdiden
bende ama bi umut.. sormak istedim
N/A olarak ben 20 hp aldım vtec2 den, fakat 1.6 focus un bukadar güç alabileceğini hiç sanmıyorum çok hantal bi araç bana göre, heleki headers-egzoz-yazılım ile ki birde söylenilen 140+ :)
100 hp lik focustan stock internalle N/A 125+ alanın elini öperim :D
sonra bide gel deneyelim derim :D
o focusun ecu'su bitiriyo ortalığı ya :/ illa bişey yapılacaksa sanırım ilk ecu değişimi şart oda 1.6 için gereksiz.. :D
sponsor varsa bizim fiestaya girişiriz 4 ileri otomatik.stock vs stock focusu geçebiliyor biraz. :P
Bence sen her forumda okuduğunu ciddiye alma.. Piston kolları gayet sağlam..
Ben 0.48 bar ile 180 hp aldım. Hadi sendeki 100 hp motor olsa o da aynı basınçlarda rahat rahat 150 hp civarına ulaşırsın. Kompresyonu düşürmeden daha fazla basmak gereksiz risk.. Kaldı ki 150 hp aldığın motor 220 nm civarı tork veriyor. Gayet yeterli o araba için.
abi senin s.c konusunu yeni okudum bunu sorim diyodum o forumlar yüzünden arabadan soğumuştum resmen :D teşekkürler ..
O arabayı sattım. Bakalım yenisinde ne maceralar yaşayacağız.. :)
hayırlı olsun abi sanırım yeni mondeo almıştın mavi yada lacivertti heralde? biraz konu dışı belki ama yeni focus nasıl olacak acaba performans yönünden eminim ford'lar üzerine forumda en fazla bilgi sahıbi olanlardan birisiniz onunla ilgili bi bilginiz varmı acaba?