Corolla 1.8 T Sport konusu sanırım hiç açılmamış. Rica etsem araç sahipleri biraz bu arabadan bahsedebilirler mi..?? Tavsiye edilirmi, tecrübelerini aktaran olursa sevinirim.
Printable View
Corolla 1.8 T Sport konusu sanırım hiç açılmamış. Rica etsem araç sahipleri biraz bu arabadan bahsedebilirler mi..?? Tavsiye edilirmi, tecrübelerini aktaran olursa sevinirim.
valla güzel yürüyeni var ama duyduğum kadarıyla tr de temiz ts yok diyorlardı.....
forumda iboo arkadaşımızda vardı, konuyu görünce sanırım yardımcı olacaktır size ;)
iboo yazar.. sınıfında tayyar gibi bi alet oldugu için çok canlanmadı 2. elleri.. ama yinede toyota saglamlıgıyla donanımıyla güzel bi araba.. sahibindene baktım topu topu 5 tane 2. el var bu da durumu özetliyor sanırım.
lewo_rolla da baya bilgiye sahip TSport konusunda o da bildiklerini aktarır görünce :)
Eyw teşekkurler,guzel araba az bucuk hızlı dayanıklı saglam,zevk alacagin bi arac.ama typer kadar ii gitmesini bekleme
aslında type-r dan sadece 8 bg eksik çok çok fark olması sadece şanzıman ve ağırlık farkı ile açıklanabilir herhalde :)
inanılmaz kötü bir şanzumanı olduğunu çok fazla duydum... tutulmamasının en büyük sebebi buymuş
şanzıman değştirmek zor olmasa gerek yok mu kendine getircek bi şanzıman acaba :)
Saglam ve kullansli bir araba ..
2ZZGE 1.8 n/a motor .. kibrista celica larda ve runx(z) (corrolla tsport avrupa marketi ismi) nde mevcut.. 192hp ..Guzel bir motor VVT-Li (Variable Valve Timing + Lift) teknolojisi kullaniliyor .. k20a/type r lardaki i-vtec le asa yukari ayni.. Cok nazik bir krangi var yag seciminde dikkat edilmesi lazm.. guzel devir de dondugunden bakimsiz motorlarda burda krank saran cok oldu.. corolla t sport da bilemiycem fakat burdaki runx-z versiyonlarnda 6ileri close ratio sanziman kullaniliyor.. ayni type r daki gibi genel sikayet sekromenc oluyor..
Mod lamak icin piyasasi braz pahali .. parcalarda genelde 2-3 firma yaptgndan rekabet yok fiyatlar yuksek .. Kullanmasi zevkli ve gucune oranla ekonomik sayilabilecek bir arac.
Tesadüfe bak. Bugünde diğer bir forumda bi ark. sormuştu. Oraya yazdığımı buraya kopyalıyorum.
192 hp'lik stock hali gayet tatminkar. Bizzati denemelerim bulunmasa da videolarını, incelemelerini izledim, yabancı kaynaklardan gereken bilgiyi edindim geçtiğimiz aylarda
Öncelikle atmosferiktir. T yazdığına bakma, o spor serinin kodu Üzerindeki VVTLi teknolojili, Celica'yla da paylaştığı motor üretildiği yıllarda dünyanın en verimli üçüncü motoru kabul ediliyordu. TRD'nin ve performans arayışında olanların gözde seçeneklerinden birisiydi. 200 hp'ye yakın olmasına rağmen 8.5 sn civarında bi 0-100'e , 180nm torka ve ekonomik bi fiyata sahip. Çoğunluk Toyota'nın Type-R'i olarak görüyor T-Sport Corollayı.
Kısa şanzıman oranları sebebiyle aktarımı sağlıklı yapamadığına dair yazılarda okumuştum. Donanım seviyesi bildiğimiz üzere gayet iyi ama sadece ilgi çekici yanı olan motora değinmek istiyorum. Bir de Türkiye'de bulunmayan, daha sağlam bi tork sunan Compressor modeli vardır.
VTi'la Type-R'la karşılaştırılsa da bloğu ve ekipmanları aşırı swapa izin vermez. Yani öyle kağıt üzerinde yada stock haliyle yolda kıyasladığın Hondaları swaplar gibi 400-500 bhp yükleyemezsin. TRD'nin aşırı besleme kiti 300 hp civarı bi güç sağlıyor, ötesini bilemiyorum, ama üzerindeki motorla olması pek mümkün gözükmüyor. Sonuçta üzerindeki motor 2JZ değil, 2ZZGE. Ama bi çılgınlık yapıp 3ZZ swaplarsan ancak o zaman atmosferik 250 hp falan görebilirsin. Yurtdışındaki denemelerde bu motordan tekerlekte 700hp+ edildi %10'luk bi hp kaybıyla. Ama Avrupa Toyata konusunda 3ZZ, 2JZ, 1JZ gibi bloklara yüklenmiş bulunmakta. Yada 2ZZGE'li bir T-Sport yerine 2.0 D4D Corolla'ya çok daha fazlasını yapıyorlar. Özetle böyle bir araç işte.
type r kadar olmasada basarılı bır arac tr fazla tutulamsı gerek gorunum gerek performans olarak adlandıralabılırz. motor hemen hemen k20 mantıgında calsııyor extra olarak s2000 dekı gıbı hava kompresoru mevcuttur. zevk ıcın ve sadece benı tatmın etsın dıorsan alınabılecek bı arac.
Kişisel fikrim ben typR dan daha cok begeniyorum burda birtane koyu gri var birgun önden ceker birsey almak istersem ilk düşünecegim araba
İboo'da bir ara vardı.UMS plakalıydı.3 5 kere kulladım aracı.Ciddi anlamda kullanımı zevkli bir araç.
Bu araç için 1.6 kadar yakar 1.8 kadar gidermiş diyorlar :)
type-r dan en büyük artısı sunroof u olması bence =)
+ deri ve isitmali koltuklar :)
Toyota kalitesi ve yılın motoru ödülünü aldı gayet vermlidir önümüzdeki günlerde t sporta orjinal compressor takviyesi yapılacak İzmirde bakalım neler neler olacak .
dostum celicayla sadece şanzumanları farklı diye biliyorum ( yanlış biliyorsam düzeltin ) yakın arkadaşımda celica var mükemmel motor bence çok tatminkar şanzuman konusunda arkadaşlarıma katılıyorum celica şanzumanı takıyorlar genelde gördüğüm ve okuduğum kadarıyla
var bikaç tane birini kendime saklıyorum hatta sır gibi, 1-2 kişi biliyor ben haricinde plakasını çevremden :D
eyvallah geldim :)
3zz swaplarsan diyorsunda, 3zz tamamen custom bir üretimdir bir firmanın yaptığı, 3zzfe normalde 1.6 vvti motorların kodudur, 3zzge diye bir motor ÜRETMEDİ Toyota markası.o vatandaşlar da 3zz blok + 2zz krank + kapak kullanarak biraz fantazi ürettiler, 12.5 sıkıştırma ile 240+ hp aldılar motordan atmosferik olarak ve büyük riskler alarak.
celica tsport ile corolla tsportun şanzımanları aynıdır, c60 ile gelir, run-x ler ve compressor lerde c160 çıkabilir ( kilitli diff vardır bu şanzımanda) c60 ile c160 ın oranları aynıdır.
mod parçası var ama DC2-R nickli arkadaşımın dediği gibi Honda'ya oranla parçaları bariz şekilde daha tuzlu ve TR de bulma imkanın daha kısıtlı ancak maddi gücün varsa ne ararsan var, turbo kiti de sc kiti de mevcut bu araçlar ve motorlar için. şanzımanı çok dert eden arkadaşlara şöyle açıkliyim, 2004 e kadar olan Tsportlar 8400 rev limit 2004 üstü modeller 8200 rev limite sahiptir, ve 6200 de Lift'e geçer redline'a nası girdiğinizi anlamazsınız ilkkez kullanıyorsanız özellikle. 1 den 2 ye geçişte lift altına düşer sadece ama benim gibi hayvanlar düşürmeden de ilerleyebiliyor tabi :D
2.0 D4D ye Avrupa'da çok daha fazlasını yapıyorlar demiş yukarda alıntı yaptığım arkadaş ama bence yeterince araştırma yapmamış :icon_tup: Sportivo, Runx, Allex, Tsport gibi isimlendirmeleri mevcut aracın ve motorun çeşitli kıtalarda bu arada, Allex lerde 1.5 1nzfe motor da çıkabiliyor tabi öyle bi durum da sözkonusu.
Yusuf abiye eklemek istedim bu arada, TR'de biçok Tsportta deri + ısıtmalı koltuklar standart olarak gelmedi abi :) Ama Tsport TypeR'a oranla çok daha günlük kullanılabilecek konforda bi araçtır, Sunroof'u otomatik kliması vücudu saran uzun yolda yormayan koltukları ve zevkli sürüşü ile eğlencelidir, süspansiyon desteğine bikaç ufak dokunuş ile çok çok ciddi yol da tutar :)
aynen levonun dediği gibi 3zzge diye bi motor yok 2zz nin strok'lanmış hali o motor....
şanzumanı çok sevmeyen olursa değiştirir yau nolcak :)
parçası bol dediğim gibi stroker'ı turbosu sc si yada n\a olarakta paraçası bol ama TRde honda kadar yaygın olmadığı için modlicak kişiye tuzluya gelir....daha fazla kurcalamaya gerek yok lewo zaten tsportcudur eksik kalırsa o tamamlasın :D
lewocum benim bildiğim 2zz yi 3zz krankıyla toplayıp bir anlamda de stroke edip deli gibi devir dönüyorlar. ama tam emin değilim.
+ olarak 2zznin kapağıda toyotanın yamaha ya yaptırdığı bir kapaktır. Çok başarılı bir flowa sahiptir.
son bir extra. en sıkıntılı nokta yağ pompasıdır. TRD yağ pompasını kullanarak 9500 ler görülebilir. Ki lift açtığında geçtiği egzantirik profili bu civarlarda güç üretebilir (292 duration 11mm lift.)
orjinal jantları ve o kum grisi rengiyle çok harikadır. Görüntü olarak tek ihtiyacı biraz yere yaklaşmaktır bence.
sen beni düzelt işte batucum, direk yazdım elime geldiği gibi, 3zz krank 2zz blok + kapak.
kısa şanzıman isteyenlere TRD nin close ratio gearbox kitini öneririm, 3-4-5'i gayet kısaltır tam draglıktır :D
Coilover haydi haydi iş görür ben 4,5cm basarım önden, arkadanda 3,5 :)
batu 1zz krankla+2zz kol piston=3zzge olur 3zz krankla olsaydı geçen yaz 2zz kol piston alcaktım hatta servise sordum olmaz dedi yoksa kapakta alcaktım...
toyotanın motorlarını yamaha üretiyor yanlış bilmiyorsam özellikle eski jenarasyonlarını...mesela 3sgte'ler
Toyota'nın performans odaklı motorlarını yamaha üretiyor ki zaten Yamaha da Toyota'nın markasıdır :)
2jz, 4age, 3sge-gte, 2zzge vsvs..
aga benim bildiğim devir dönebilmek için 3zz krank kullanıyorlar. kare bore stroğa çok yakın oluyor böylece.
neyse ben anlamaz zz filan. a series rulez :hahaha: ben eskiciyim.
bu arada sadece kapakları yamaha yapar. 4age, 3sgte gibi. 2jz de de parmakları var biliyorum.
http://www.monkeywrenchracing.com/pr...roducts_id=802
5.satır anlatmışlar :D
yeni teknoloji olunca karıştı işler 4a mis hepsi aynı kapaklar farklı sizdede :D
kim kimin markası bilmiyorum kankacım ama yamaha güzel iş yapıyor bu kesin :)
--hazır konusu varken 3zzfe bloğa 2zz kapak uyar mı hep aklımda kaldı
işin içine VVT falan girdimi ben çıkar arkadaşım koy insan gibi dereceleni trafikte kabız ol :D aaa
Alacam ben t sport facia yaa :D
Tek diyecegim motordan korkma,
2003 oncesi 2zzlerde lift açmama gibi bir sıkıntı olabiliyor buda 2 adet vidanın kırılmasından yada aşınmasından dolayı oluyor. 2 adet vidayı kendin bile deiştirirsin. vidaların tanesi 1 dolar. Yeni aldıkların aşınmıyor zaten.
Güzel motordur ya 2zz. Bu arada 2zzlere trd kompresor yada charger yok sadece 1zzmotorlara var trdnin. 2zzlere greddy,blitz,rotrex charger alabilirsin. greddy blitz 60-70hp veriyor. Rotrex 400whp ye kadar.
Corollayı bilmiyorum ama celicada 2zz den memnunum ben.
izmirde bir arkadaşımızın corolla tsportu bugünlerde bitiyor blitz kompresör getirip montajlattı :)