Tr de yok ama gelirse en az yakan bu olacak.
http://www.seat.com/static/su/com/SE..._CR55_ECO.html
Aynı motor poloda da var ama bluemotion bunun akranı
Yine Tr de yok ama 320 d efficientdynamics var 163 hp olmasına rağmen fabrika verileri
5.0/3.6/4.1
bunlardan başka gücüne göre az yakan avensis var ama 126 ps 6.6/4.3/5.1
yine gücüne göre accord 2.2 var 140 ps 6.7/4.65.4
yine gücüne göre 330d var 7.3/4.8/5.7
Bunlar tabi fabrika verileri.Ama fabrika verileri üzerinden gidersek bmw nin dizel motorları en verimlileri. Verimliliğin ölçütü de araştırma yapacaklar için "Brake specific fuel consumption " yani birim beygir gücü saat başına düşen yakıt miktarı.
Yakıtı düşürmeye yarayan bir başka parametre de "drag coefficient" dediğimiz sürtünme katsayısı. Bunun için bmw nin saatte 300 km hızda üflediği bir rüzgar tüneli var.Belki de bmwnin gücüne göre az yakmasına büyük katkıda sağlayan nokta budur.
Sonuç olarak markaların ekonomi için optimize edilmiş dinamikleri var.Bunlar en az yakan modeller.
Bmw de efficientdynamics
vw de bluemotion
seat de ecomotive
mercedes de blueefficiency
ford da econetic
vs vs.
Tr ye bluemotion yeni giriş yaptı passatta 1.6 bluemotion ile.
Ve bu dinamiklerde amaç düşük yuvarlanma dirençli lastikler,düşük süspansiyon ve geliştirilmiş aerodinamikler sayesinde sürtünmelerden kurtulmak ve bunlara ek olarak son viteslerinin oranını düşürerek motorun aynı hız için daha düşük rpm de gitmesini sağlamak. Motorda ise yazılım farkı var. Sebebi ise düşük redüksiyon oranının neden olduğu düşük torku yazılımla yükseltmek ve bu sayede gereken gücü rpm den değil torkdan almak. Zaten sizde biliyorsunuz ki yanma verimi belli bir devirden sonra düşüyor.Yurtdışında ecomodderlar var biz nasıl 0 100,100 200 için uğraşıyorsak onlar ecu table ları ile uğraşarak ne kadar az yakacaklarının peşinde.
Sanırım gereksiz çok ayrıntı oldu umarım fikir verir.