Fn2ime XYZ coilover koymayi dusunuyorum.
Sertlik yumusaklik ve kamber ayarli olarak kullanan varsa + ve - leri yazarlarsa sevinirim.
Tesekkurler
Printable View
Fn2ime XYZ coilover koymayi dusunuyorum.
Sertlik yumusaklik ve kamber ayarli olarak kullanan varsa + ve - leri yazarlarsa sevinirim.
Tesekkurler
xyz çok sert ve hiç ama hiç memnun kalmadığım bi coilover.. aslaa tavsiye etmiyorum
Yumusaklik ayarida fayda etmiyo diosn :)
Ewet teini 2 kisi daha onerdi tesekkurler yorum icin :)
xyz fazlasıyla sert, ayar skalasıda çok düşük. Yani en sert ile en yumuşak arasında öyle dünyalar yok. 1 sene kullandım cadde kullanımı için tavsiye etmiyorum.
uygun coiller arasında XYZ iyidir ben gc8 de kullanmıştım.
Her marka modelde aynı şeyi sağlarmı onu bilemem.
h&r coiller vardı ep3 typerda onlarda iyidi.
O kadarda para baglamak istemiyorum isin acigi :)
XYZ coiloverlar arasında en yumuşak olanlardan arkadaşlar :) Başka coilover kullandınız mı ?
ben gc8 imde 2 senedir kullanıyorum inanılmaz memnunum fren sistemide alıcam inşallah
benim çoğu arkadaşım kullanıyor bir kişiden sert memnun değilim fln duymadım
tavsiye ederim
Bende ilk gelen seri megan lar var onlardaki işlevsellk ve performans güzelki daha sora gelen xyzler dahada iyi etrafimda en az 20 kişide memnundur xyzden.yumusaklk sertlik skalasi cok dusuk demiş ama en yumusaktayken gyt rahat şehir için kullanimda.sertte ise sert yani ne beklenebilirki :)
xyz ye karşi genel bi negatiflik var nedense.
extra araç olarak izzetin ve egemenin eski typerlarinda vardi konfor fln cok iyiydi.ek kasadada kullandk oda ayni şekilde.
Kararsiz kaldim :) fn2de nasil olur acaba
cadde kullanımı derken, şehir içinde a noktasından b noktasına gitmekten bahsetmiyorum. XYZnin yay sertliği fazla, amortisör stroğu kısa dolayısıyla yol bozukluklarına karşı toleransı çok çok düşük, sekme diye bişey yok ama ben sayısız kere 4 teker zıpladım xyz ile.
Ayrıca KW V2 nin bile sertlik yumuşaklığa ayarına nasıl tepki verdiğini gördükten sonra XYZnin skalası küçük geldi açıkcası.
Pist kullanımında teoride güzel olması gerekiyor hiç tecrübe edemedim ama caddede 1 sene kullandım.
kendim nissan s13te street xyz abimin s14a da da street xyz kullanıyoruz. en yumuşak coiloverlardan biri. coilover ın en büyük olayı bence ayar. s13te ben o kadar çok uğraştım ki ayar için tahmin bile edemezsiniz. şu anda muazzam diyebilirim. hem rahatsız etmiyor hem muazzam yol tutuş var. yayların ne kadar sıkıldığı ve otomobilin ne oranda düşürüldüğü çok önemli. her düşüklük için farklı yay ayarı yapmak gerek. ilk başlarda yüksekti aracım ama çokta sertti. onca ayardan sonra şu anda hem baya inik hem ilk halinden kat ve kat yumuşak. mesela s14a da o kadar çok uğraşmadık gayet sert. ztn sert olsunda istedik. o bile gayet iyi düzgün şekilde ayarlandığı için. kısacası xyz fiat geri dönüş olarak muazzam bence. takan ustaya büyük iş kalıyor. bide takıp 1 gün ayar yapsanızda o güne bağlı kalmayın çok kastırmayın kendinizi daha rahat bi zaman daha ince ayar yaparsınız. rotçunuzada çok iş düşüyor onuda söylim :) bu söylediğim ayar muhabbeti sadece xyz içinde değil hangisini alırsanız alın. ne kadar iyi işçilik o kadar coiloverin yüzde 100 performansı gibi düşünün. uzun süredirde caddede kullanıyorum inanılmaz rahat, kasılmıyorum, ilk başlarda duyduğum dan dun seslerini duymuyorum.
Aldiktan sonra takilcak ayar yapcak adam gibi birisini bulcaz artik fiyat olarak en makul olan xyz.
H&R sertlik yumusaklik ayari olmayan coiller 3.000 liralarda geziyo
A dan b ye gitmek degil driftde degil sadece genelde tek arabaya sahibiz pazara don almaya giderkende annemle migrosa giderkende kullaniyorm driftede.bnm icinyeterli demek senin icin degilmis :) konfor unsurlari degisken renkler ve zevkler gibi :)
Kafasinda soru isareti olupta alma niyeti olam varsa birine rica eder sert yumusak biner gorur kafasina yatarsa alir yok beyenmedimi parasida varsa farkli markalrda tabiki terch edileblr sonucta piyasada tek marka coil yok.:)
al tak kullann kanka bahsedıldıgı kadar kötü deıl. kullanıp menmun kalan arkadaslarım war...
Yerli yabancı tüm forumlarda bahsi geçen bir durum ayar skalası homojen vede geniş aralıklı değil. Ayar felan uğraşmak istemiyorum çokta sert olmasın diyorsan H&R, Bilstein, Tein'in monotube tasarımlı ama ayarlanmayan serilerinden birisini tavsiye edebilirim.
Hala arastirma icindeyim bende.yorumlar en azndan daha iyi karar vermemi saglicak.
Saolun yorumlar icin
arkadasım tein kullanıyor cok memnun
Teinden bende sikayet duymadim hic.fiyat olarakta tavan durumda :)
scirocco, e10 ve e11 corollada tecrübe ettiklerim
herkesin yazdığı gibi
rebound ayar skalası çok düşük her daim çok sert,
yayları diğer markalara göre araç/marka/model farketmeksizin 1-1.5 kg daha sert,
aluminyum üst kule bağlantı saplamaları kopuyor,
araç sekmiyor ama amortisör stroke u az olduğundan araç çoğu zaman yerden kesiliyor,
şehir içi kullanımda sağ sola dönmeli yokuş çıkışlarında araba 3 tekere kalkınca ***** kilitli diferansiyelde olmadığı için tek lastik havada dönmeye başlıyor ve olduğu yerde kalıyor,
pist spec kullanımlarda caddeye oranla daha başarlı olacağına inanıyorum, kesinlikle tavsiye etmiyorum normal kullanımda
koni, kw V1 ve V2, raceland, ta-technicks, fk, eibach, H&R coiloverlı arabalara bindim. koni sport shocks ve kw v2 coilover hariç hepsinin ortak sorunu aracın basıldığından sekmeye başlamasıydı
Nekadar ekmek okadar kofte ....
Ucuz ve isteklerin tamamini karsiliyabilecek bir urun bulmak mumkun degil neyazikki .
Uygun fiyatli kaliteli ve bir miktar istegi karsiliyacak bir urun veyahut ucuz olmayan ama isteklerin tumune cevap verebilicek urunler mevcut .
XYZ kotu bir sistem degil ayrica distribitor garantiside mevcut bildigim kadariyla alinabilir ama dersenizki almisken en kalitelisini aliyim ozaman alinabilecek secenek sayisi artar KW ,Tein gibi ...
Bu kisisel tercih meselesi urunlerin hepsi kendi klasmaninda kaliteli urunler sonucta ...
Ya kw V2 veyahut tein gibi gozukuyor suanda cunku 2sinin fiyatlari birbirine cok yakin.
Sana teklif Ozan, benim buddyclub lari sana veriyim ben teinleri getiriyim kendime nedersin?
Ozelden konusalim bi abi :)
yanlış anlaşılmışım sanırım biraz, konfor konusunda pek bi şikayetim yok. Pek umrumda da değildi açıkcası, benim asıl şikayetim cadde performansında.
ayar vs. de değildi olay, 2 ay ayarlarıyla uğraştım. Bushingler, lastikler, rot ayarı hepsi harikaydı.
Bence arabadan arabaya çok farkediyor siz memnunsunuz mesela ben değilim. Alıcak arkadaşa tavsiyem almayı düşündüğü coiloverı kendi arabasıyla aynı marka model arabada görmeden binip kullanıp içine sinmeden almasın.
araçtan araca markalar kendi içinde bile çok farkediyor. Asıl olay şu bence bir marka bir modele coilover üretirken o modele spesifik olarak ne kadar uğraşıyorsa coiloverın tasarımıyla o kadar iyi oluyor, pilowball ve porya bağlantısı çizip arasına amortisör yay koyunca coilover olmuyor maalesef. XYZ sciroccoda felakketti mesela, ama sertlik kamber ayarı olmayan eibachtan çok memnunuz.
dediğim gibi hocam imkan varsa kendi aracının modelinde bir araçta denemeden görmeden coilover alma derim.
KW markayı tavsiye ederim şuan kullanıyorum çok memnunum.
Serhat sen memnun degilmisin buddyclub lardan? Buarada Ozan eger orj yayin sertliginden sikayet ediyosan h&r 3.5 cm orj den cok daha komforlu bilgin olsun.
KW V2 kullanıyorum çok memnunum valla acayip konforlu, ep3 te de benden başka kw kullanan yok sanırım tr de ben alırken biraz kumar gibi oldu ama çok şükür bi memnuniyetsizliğim yok şu ana kadar. Bu bakımdan önerebilirim kw yi.
Aslında sadece kw değil, tüm "sadece" süspansiyon üreten firmaların coiloverları tercih edilebilir bence, tein-kw-eibach-h&r-koni gibi..
XYZ kullandım limit zorlamadım ama çukura girdiğimde önden ve arkadan "tak" diye kuleye vurma sesi gibi ses yapıyordu kullandığım araçta (ep3 dü yine), ki araç seviye olarak benim arabamdan yüksekti.
yoo ben çok memnunum buddy lerden, değişiklik olsun dedim onunda tadına bakalım, aklıma geldi öyle bi teklif yaptım Ozan a. Tein benimde istediğim bi marka coilover da fakat tein lerde bildiğim kadarıyla cadde tipi ürün yok genelde race parça üretiyorlar, buddyclub ında race ürünü vardı ama ben cadde tipini almıştım ses yapmasın diye ozamanlar, artık biraz sesli ama daha sert daha prof. bi ürün kullanabilirim diye düşünüyorum BS de;)
ben eski vtec2 mde kullandım street xyz... daha onceden ayni arabamda ap 3cm ve eibach 5cm yay kullanmistim... en yumusak ayarda daha onceden kullandigim iki yaydan dahaa konforluydu..
bahsedilen tak diye ses benim arabamdanda gelmisti coiloverlar ilk takildiginda ama o zaman araba onden ve arkadan dip basikti neredeyse, janta kadar sonra biraz yukselttik o ses bir daha gelmedi...
sciroccoya coilover takacak olsam xyz dusunurum...