crx i standar kullanımda turbolamak istiyom ,minimum basınçla nasıl bi turbo tavsiye edersiniz
teşekkürler
Printable View
crx i standar kullanımda turbolamak istiyom ,minimum basınçla nasıl bi turbo tavsiye edersiniz
teşekkürler
0.6 barda stok motora bi sıkıntısı yok diye biliyorum ondansonrası sıkıntı o basınca kadr sıkıntı yok bilir kişiler yazar gene;)
0.6 stock motorla %30 %40 aracın kondisyonuna göre güç alınır
darkness nicki arkadaşımız turboladı crx ini, ona danışmanı öneririm.
en uygun turbo hangisi acaba ?
senin yerinde olsam kkk03 takarım astra Gsi turbosu 2005
onn turbosu senin işini çok güzel şekilde görür :)
k03denilen olan passat turbosu olmasın?
ehtiyar benım taktıgım turbo kkk k03 3000 devırlerde geliyor ve gayet güzel ancak senın doch motorda egt fazla olur o turboyla su soğutmalı olmasına ragmen
k03 ün farklı qaraçlarda cıkıtıgını biliyorumda ben Özgünün kastettiğini demek istemiştim arkadaşlar:)
en ucuz şekilde sıkıntı yaratmadan nasıl turbolarız ?
Cem abi yapmıştı zamanında stoktu diye hatırlıyorum kırana kadar öyle devam etmişti. Hoş parayı buldu artık cevap atar mı bilmiyorum :P
PS: şaka tabii görünce konuyu cevap atar.
canın araç fena oldu ya maaşallah
ben k26 kullanıyorum memnunum valla,k03 den biraz büyük diye biliyoum yanlış bilmiyorsam? yanlışsa bilenler yazsın bi zahmet :D
öncelikle stock motor turbolancaksa kesinlikle ve kesinlikte yataklarınızı ve segmanlarınızı değiştirin.
ben 200 bindeki motoru hiç açmadan turboladım 0.6 bar da çok dayanmadı segmanlar. segman kanalı da çatladı. yağlama sıkıntısı yaşadım. sakın ola 10-40 yağ kullanmayın su oluyor yağ :) ben o yüzden yatakları değiştirdim sarmadan ufak bi ses değişikliğini farkettiğim için...
crxlerin çoğu yüksek km li eğer turbo düşünülüyosa segman ve yatak değişmeli,yağ pompanız orjinalse onu da işi bilen birisi modifiye edip basıncını arttırsın,yan sanayi pompa varsa atın gitsin! d16a9 kodlu motorların en büyük problemi yağlama bildiğiniz gibi...
abi eğer makinan iyi ise yeni sayılır dersen k03 yada k26 ( k26 bildiğim kadarıyla audi200 lerde çıkıyodu, 2.0 5 silindir) bu turbo ile 0.5 bar basmak en sağlıklısı :)
0.5 bar o ne ya ufacık basınç gibi gelebilir ama inan o basınç bile keyif veriyo baya :)
bakalım can kısmet ;) gelin ata binmiş yaa nasip demiş :D
ben zaten komple motor indirdim ,parçaları da tamamen oem olarak kullancam ,
yag pompasının çakmasının tadını iyi bilirim :D oradan girenlerle içerde plaj olmuştur :D
yag pompamı ve filtremi servisten orijinal yamada aldım ilk iş ordan başladım zaten :D
bilgilendirmen için teşekkürler kardeşim :icon_tup:
0.5te dyno cıktınmı can abi kac hp aldın acaba bizim musada turboladı rexi sizin o taraflarda oda biraz yürüdü filan sonra vermiş aracı 250+ oda galiba cok iyi 4e kadar sarıyorum filan diyordu :)
0.5 de dynoya çıkmadım
daha dorusu hiç dynoya çıkmadı crx :)
şuan 14 psi basıyo sanırım, daha bugün kullanmak nasip oldu son ayardan sonra. biraz eksiklerim var ama proje işi böyle sanırım hiçbir zaman bitmez..
yanlız ön takım problemlerim var sanırım çünkü 3ü bitirene kadar sürekli geziyo araba yolda,güçle alakalı da olabilir. 4 yapmadım ama msutafa abi ayarda kullandı,sürekli bi gezme söz konusu..ben alışığım gerçi gezmesine :D
bu arada yanlış anlaşılma olmasın bilirkişi yada usta falan değilim sadece 2 senedir hasbelkader uğraşıyorum turbo ile başıma gelenleri,edindiğim tecrübeyi yazıyorum sadece :)
ben ön takım arka takım ,komple alttakıma 2000 tl gömdüm :D
degerli bilgilerin bana ışık vercek can
teşekkürler
O zaman gezinme hayatta olmaz sende.
Abi madem motoru komple indiriyosun
En azindan bi kol piston alip oyle toplasan daha iyi olmazmi, 0.8 barda 250+ bg sorunsuz dertsiz binersin :) dartonsuz 300 civarina cikmani tavsiye etmem, o guclerde orj. Gomlekler diyarbakir karpuzu gibi catliyor tecrubeyle sabit :D
Daha tecrübe etmedim fakat şunu bilir şunu söylerim eğer turbo işine girecekseniz illaki ileride biraz daha açalım basıncı yok biraz daha derken motor kucak. Darton mid sleeve takmadan D16 ile fazla oynamayın derim.
benim bildiğim d serisinin kolları çok zayıf. 6-7 psi'ın üstüne çıkılcaksa kol almakta fayda vardır kanımca.
D16A9 kolları benim serçe parmaktan az kalın :D
benim orjinal kollar duruyo hala evde aynen serçe parmaktan hallice :D
0.6 bar gezindik çok olmasa da yine de bi istanbula gidip geldik izmirde gazladık yine bi 1500 km oldu.
kollar sağlam hala :) belki de üst limittir kollar için 0.6 fazlası cidden kumar...
bu arada dartonsuz kurcalama konusunda da haklı tolga,dartonsuz karpuz gibi yardım 1. silindir gömleğini...
ayar yaparken wastegate hortumu sıcaktan erimiş, anlık olarak 25 psi gördü araba,gömlek orjinal olaydı yine kırılırdı :)
Radar Mehmetin 1.5 civic vardı turbo yapmıştı , oda orjinal internal ile 0.5 bar çok uzun süre takıldı sonra tabii indir kaldır kas yaptı :D
şimdi ne diyonuz üflüyoz mu :D
bende si le bi sefer sıkabildim ,ilk ve son oldu :D kol omuza :D
abi iş biraz ayarda bitiyor. ayarı güzel yaptın mı stock makinan temiz ise 0.5 bar üfle gitsin. :) keyfi farklı gerçekten...
7800 devirin üstüne çıkılmamalı bence
Atmosferik devam abi yol tutuşunu çözdüm :D
rada-r mehmet'in aracıda d16 biliyorum Si'dı 1.5 değildi die hatırlıorm beyaz renk şuan araç 1.0 barda geziyor daha sorunu yok.. tabi bu zamana kadar kaç kere indirdi motoru onu bilemem.. :D
7800 devir stock makina için çok yüksek bence
subap yoksa arabada yataklar ve yağ pompası modifiyeli değilse hiç o kadar devir dönmemeli...
yağ pompam modifiyeli orjinal pompa,yataklarım acl race
subap yok ben devir kesiciyi 7200 devire indirdim zarar vermemek için :)