Yeni eklenenler hem son sayfaya, hem de kolaylık olması açısında bu mesaja ekleniyor. Altta tarih tarih ayırıyorum, bilginize.
İlk proje konum, çok heyecanlıyım :P
Öncelikle herkeze merhaba diyerek başlayalım konuya ve drift merakından devam edelim. Ufak ufak maziden resimlerde koyacağım, şu zamanki resimlerinide koyacağım. Hepsi zamanla.
Bu drift denen meret Need For Speed 2 zamanından beri içimde uktedir. Önden çekişli araba ile el freni filan hak getire, denedim olmadı. Lise dönemim drifti düşünerek geçmiştir bu yüzden. "Adamlar nasıl yapıyor lan acaba" diye. Üniversite döneminde driftten uzak, gazlamak üzerine bir merak uyandırdı. Arkadaş çevresinden sanırım.
Kütahya Simav'da üniversiteyi bitirdikten sonra geldim, çalışmaya başladım. Babamın bana 7 yaşımda iken verdiği "sana ileride BMW alıcam" sözünü unutmamıştım ve sene 2009'da kavga gürültü 2002 model bir 3.20d aldırdım. Tabi o zamanlar Drift Academy oluşumundan bi haberim.
(34 EF 224 ilk araba olunca unutamıyor insan.)
1 sene deli gibi trafikte saçma sapan gazladıktan sonra farkettimki makas atarken yanlıyorum. He dedim içimden "bu iş arkadan itiş araç ile yapılırmış"
Bunu farketmem araba için biraz sıkıntı oldu çünkü 1 hafta sonra ESP tamamen kapalı halde 4 ağaç devirdim. O sevdiğim BMW pert oldu.
Şase mase yamuldu gitti tabi. Her neyse sonrasında bir Golf 6 1.4 TSI aldım. Onunlada gazladım ama drift meretini bir türlü aklımdan çıkaramadım. 1:10 RC yani radio control drift şasesi topladım. Japonya'dan parça getirttim, Malezya'dan parça getirttim vs.
Sonra sosyal ağların birinde JDM Works ve Drift Academy ile karşılaştım ve anladımki bu iş 1:1 araçlar ile de yapılabiliyor. 4 ay düşünme ve araç arama sürecinden sonra forumda üye olan : peace : Barış'ın kırmızı 200SX S14A aracını almaya karar verdim. Tartıştık, anlaştık aracı aldık Anadolu yakasından, getirdik Avrupa yakası Beylikdüzü'ne.
(Aracın Barış'da ikenki konusuna buradan ulaşabilirsiniz.)
İlk işim "ne olur ne olmaz" düşüncesi ile şirketimizin binek arabalarına servis hizmeti veren Kariyer Oto'ya götürmek oldu. Turbo soğutmasında kullanılan ince boruların biri su sızdırıyordu, çatlak vardı, çamurluğun içinden geçen kabloların birisi oksit yapmıştı km/h ibrem çalışmıyordu. Allem ettik kullem ettik Allaha şükür hallettik hepsini.
Resim kalitesizliği için affınıza sığınıyorum, yeni resimleri makina ile çekeceğim.
Araç kirliliği için kusuruma bakmayınHemen sonrasında yıkattım zaten;
-
Tabi o sırada Drift Academy Abdurahman abi ile de iletişime geçtim, en yakın eğitime 1 ay olduğunu duyunca aracı biraz elden geçiririm öyle katılırım diye düşündüm.
1 ay geçti, ben daha istediğim kıvama getirememiştim aracı. Sadece süspansiyon ayarı vs. yapabilmiştim. Antrenmana 1 gün kala, hatta saatler kala Bahçeşehir'den Beylikdüzü'ne dönerken takır takır bir ses duydum. Yolda metrobüs çalışması vardı beton kırma makinasının sesi sandım ilk başta. Biraz uzaklaştım hala geliyordu aynı ses. İnş aklıma gelen başıma gelmez diye dua ederek sağa çektim. Direk stop etti zaten. Anladımki aklıma gelen çoktan şemsiye montajını yapıp açmıştı. Allahtan eve yakın yerdeydim ite kaka götürdük kapının önüne. 2 gün sonra çekici ile aldım arabayı tekrar Kariyer Oto'ya. Üst kapağı açtığımızda karşımıza aşağıdaki manzara çıktı;
O iki zapçıktan soldakinin şapkası kırılmıştı, egzantrik zedelenmişti. Motoru komple indirdik. İndirDİK diyorum çünkü mekaniğe karşı içimde bir merak vardı. Motorun büyük çoğunlunu kendim söktüm. Kulaklara varana kadar söktüm. Hızımı alamadım şanzuman, şaft filanda söktüm![]()
Motoru İkitelli sanayisindeki motor ustasına gönderdik. 2 gün sonra gelen sonuç montajı yapılıp açılan şemsiyenin aslında şemsiyenin görünen hatta açılan yüzü olduğunu, alt kısımlarda daha büyük bir şemsiye olduğunu hissettirdi bana.
Elime parça listesi gönderdiler. Listede bir tek blok yok neredeyse
İçimden "madem bir işe girişiyoruz, bu kadar şey değişecek. Yapmışken adam akıllı yapalım" dedim. Sonuçta satmak için değil binmek için aldım arabayı. Parça listesinide göstereyim
Parçalarım yavaş yavaş geliyor. Krank geldi, tomei dereceli egzantrikleri sağolsun Mustafa Mert Kazanç abim buldu. Pistonlarım geldi, bugün gömlekler geldi. 17 Mayısa kadar tüm parçalarımın elimde olmasını planlıyorum ve 27 mayıs antrenmanına yetiştirmeyi hedefliyorum. Okuyan gözlerinize sağlık. Sürç-i lisan ettiysem affola. Devamı yavaş yavaş gelecek inş.
17.05.2012 Salı
Bu gün, sipariş verdiğim parçalarım geldi. 3 Eksiğim kaldı;
Eksantrik kasnağı, arm stopper ve gezi ayı. Gezi ayını serviste buldum oda Cuma günü gelecek. Bekleyen derviş muradına eriyormuş gerçekten
Sağdaki Wiseco lar benim değil
05.06.2012
Araca motoru yerleştirmeden önce motor havuzunu temizleyelim dedik. Aha bu da konusu;
Temizlik
MetreSX ismini kız arkadaşım taktı, bence yakıştı![]()