egzoz sistemi yenılendı boruların açıları degıstırıldı
aydın abi bi sorum olucak sana ej 20 wrx için ,3000 deviri geçtikten sonra sanki yatak sesi gelmeye başladı inceden tıkırtı yapmaya başlıyo.problem sadece yataklardamıdır yada krankıda çizmişmidir.yatak konusunda hangi markayı önerirsin .
Gecmis olsun kardesim Buyuk turbo takmicaksan sti'ın oem(orjinal) yataklarini takabilirsin arabana ama krankina ve blogun keplerine dikkat edin olculerini kontrol edin.. Birde krank bloga takildiktan sonra elinle cevircek bicimde rahat donmesi gerekiyo aklinda olsun(piston ve kollar takili degilken ama)
Modifiye ediceksen tomeinin ana kol yatagini tavsiye ederim
CMMOTORS
DRECU
fiyatlarıyla alakalı bilgin varmı yada tomei nerden bulabilirim birde bu plastigage uygulaması nedir bilgin varmı abi
Paşaoglu serviste olmasi lazim tork garajdada olabilir tomei yatak
Oralarda yoksa amerikadan getirtebilirsin
Fiyatlari biilmiyorum kardesim
CMMOTORS
DRECU
aydın abi gürcistanda motor parçaları fiyatları nasıldır uygunmudur.kendim gidip gelicem nakliyesi vs. olayını çözdüm fakat gitmeme değermi motor içi komple değişecek krank hariç.
Aynı yatak sorunu bende de vardı. İlk ses gelmeye başladığında ilerlemeden yatak değiştirdik. 600 km sonra aynı problemi yaşadım.. Sonra Savaş Paşaoğlu ile tanıştım ve irtibata geçtim. Bana 160000 km de olan bloğun değişmeden motorun sağlıklı yürümeyeceğini söyleyince. Şu anda blok değişimi dahil motorun içini forget yapıyoruz.. Bence, sadece yatak değiştirmeden önce Savaşla görüşsen iyi olur.. Gereksiz manevra para ve zaman kaybın olmaz en azından
ACL nin race tipi yatakları var. Kızıl yatak diye geçiyor.. Biz race tipi yatak takacağız..Araştır bence..
Ayrıca 3000 devirden sonra yatak sesi geliyorsa kesin krank gitmiştir. Zaten krank subarularda taşlanmazmış..Dikin turmaz diyorlar.. Kısaca şu sonuca varabiliyoruz. Motorun bakımlarını yaparız.. Eğer motorun içinden ses gelmeye başladıysa motoru değiştirmekten başka seçeneğimizi yok. Eğer arabaya bineceğiz dersek. Sonuç olarak ;
Boxser sesinin faturası...:-)
Bu durumu değiştirebilirmiyiz? Evet. En azından km süresini uzatabiliriz. Nasıl?
Bu arabaların fabrika çıkış yağı 5w30. yani yağ boşlukları bu yağ vizikositeye göre ayarlanmış Ama bizler.. iyi olsun diye 10w60 dahada olması 20w60 yağ kullanıyoruz. Sonuç. Tahmin edeceğiniz gibi extradan aşınma..
Siz kinetik vizikositesi 80 olan bir araca 175 endeksli bir yağ koyarsanız.. sıfır motorda alsanız.. sonuç değişmeyecektir..İkinci el subaru alıyorsan önceden koyulan kalın yağa devam .. Motoru değiştiriyorsan ince yağ koyman gerekir.. Kaldıki avrupada üretilen yağla türkiyede üretilen yağ arasında dağlar kadar fark varken..
Normalde bu araçlar 350000-400000 km gidecek şekilde üretilmiş araçlar. Neden türkiyece 150000-200000 km arası bu araçların motoru gümlüyor..:-) Yağ kalınlığı ve yağ kalitesinden..
Hiç şu tezatı irdeleyen birileri varmı acaba..Derler ki;
Aman abi Subarularda sakın yağ ısınmadan motora basma. motoru kırarsın, kucağına alırsın derler..Neden? Yağ ısınacakki yağ incelsin..
Japon abilerimizi bu arabayı performanlı kullandıktan sonra yarım dakika rölantide çalıştırın diye sol kapıya küçük bir not yazmış.. Aman motor yağı ısınmadan sakın basma sıkıştırma dememiş ki..Ne kullanım kılavuzunda nede arabada herhangi bir not var..Kalın yağ kullanırsan tabiki yağın incelmesini bekleyeceksin. O yuzden iolması gereken yağı kullan bak keyfine..
aracı bana forget die itelediler motor içi oem çıktı. 330 hp şu an ama neden kırmadı o kadarda sıkmama rağmen çözmüşde değilim.
abi bana verilen liste ;
piston sekman set
kollar
ana ve kol yatak
takım conta
triger seti
devirdayim
yağ pompası
sıvı conta 2 adet
debriyaj seti
pistonları bi arkadaşımdan aldım arias die bi marka 93 lük rektefiyeci olur dedi. diğerleri için forumda tanıştığım biri bana diğerlerini 2500 dolara getirtebileceğini söyledi ama ne kadar güvenli bilinmez sonuçta tanımam etmem göndericem parayı sonuç ne olur bilinmez. bu konuda bana nasıl yardımcı olabilirsin abi![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)