çok yırtıcı bi sesi maşallah jantlar yakışmı..:-)
Printable View
çok yırtıcı bi sesi maşallah jantlar yakışmı..:-)
maşallah çok vahşi bi sesi var :D
Uzun zamandir yazmiyordum, birkac guncel bilgi paylasmak istedim. :)
Gecen ay yapilanlar:
* Aks korukleri,
* Vtec selenoid contasi,
* Kulbutor kapak contasi (pul contalar - oringler),
* Egzantirik keceleri (nok),
* Bujiler,
* Yagi ve yag filtresi.
Hepsi honda oem olarak Star Honda Mustafa Usta degismisti ve 5w-30 castrol edge yag koyulmustu. 1500 km olmak uzere yag degisimi, Allah'a sukur ne eksilme, nede dumanlama var, aksine performansta ciddi bir degisiklik oldu, gaz tepkimesi olsun, vtec acisi olsun cok degisti masallah, vtec gercekten ince yagi sevdigini bana kanitladi.
Bugun itibariyle yapilanlar:
Bu ay debriyaj balatasina girmeyi dusunuyordum, oldukca kacirmaya baslamisti, tek skmlik hakki bile dolmustu, motoru sifir toplarken cikma balata takmistik durumum el vermedigi icin erteleme karari almistim. Simdi bronz balatada karar kildik, daha demin sanziman indi ve balata hazirlandi. Sanziman inmisken krank kecesi ve volan bilyasinida degistik, suana kadar hersey guzel. Tek bir yag kacagimiz kaldi, oda distributorden terleme yapiyor. Onun harici yag kacaklarini bitirdik diyebilirim.
Headers montaj:
Headers'in birkac civatasida yalama olmustu, sokulup helikon yapildi portlara, ondanda kurtulduk Allah'a sukur.
Ecu ayar:
Onumuzdeki gunlerde ise beyin ayarina Ecufast'e gidecegim, Ozgun Dr. Ecu elinden geleni dyno uzerinde yapacak. Suan avans standart olcude acilmis durumda. Dr. Ecu neler yapacak gorecegiz.
Bronz Balatamizin fotograflari:
http://img694.imageshack.us/img694/2139/opmv.jpg
http://img6.imageshack.us/img6/7885/imi9.jpg
hayırlı olsun rabbim utandırmasın
Ileriye dogru yapilacaklar diye projenin basinda not dusmustum, lafta kalmadi.
Arac satilacakken, Ikiler Honda'da kompresyon olcumu sonucunda hayal kirikligina ugrayip (cunku 12.000'de motor, gidisindende, yag seviyesindende bildigim kadariyla boyle bir sonuc beklemiyordum), araca niyetlenen arkadasa aracimi vermemistim. "Ben bu isi cozerim, cozmedende sana vermem" demistim, sonucta boyle bir projenin ve emegin karsiliginda motor kusursuz olmali.
Aracin her ne kadar satilik ilani olsada bu sure zarfinda, bir yandan gece gunduz bu sorunu cozmekle mesguldum. Tabikide gelene bu sekilde de vermeyecektim. Bu yola bas koymus birisi olarak bu sorunun ustesinden gelmeliydim.
2 - 3 serviste her ne kadar farkli subap ayari yaptirsamda kompresyon sonuclari degismemisti ve kapagi acmaya karar vermistik. Trigier tarafindan piston sirasina gore 150 - 145 - 140 - 135 sonuclar veriyordu ilk olcumlerden (fabrika degeri maksimum 200) ve subap ayari sonrasi son olcumlere kadar. Anlamadigim sey aracta 5-30 castrol edge yag oldugu halde, yazin yuksek sicaklar oldugu halde kendimin ve arkadaslarimin gordugu kadariyla 1 gr dumanlama ve yag eksilmesi yoktu. Bu motoru koyduktan sonra, gercekten yag yakmamasi, duman atmamasi beni en cezbeden yani olmustu.
Ysn-R nickli Yasin kardesim bir gun otele yanima geldi ve durumdan bahsettim, cok incik boncuk sorunlari cozen ve cozmeden birakmayan, dillerden dusuremedigi Sistem Honda Murat Usta sayesinde soruna nitekimde %100 ulastik, 2.5 aylik pesinde kosusturmanin ardindan.
Silindir kapagini sokmeye karar verdikten sonra Murat abi kollari sivadi ve kapagi aldik elimize, birde ne gorelim; buji ile subaplarin arasinda catlaklar gorduk, rektefiyeciyi cagirdik, rektefiyeci ve usta teshisi koydu. Yeni kapak almamiz gerekecekti. Ayrica kapagimiz daha once en az 2 kez taslanmis, megerse silme yokmus ve subaplarida orjinal degilmis. Motorun alti toplanana, yag pompasi kapanana kadar hergun birebir yanindaydim onceki sayfalardaki fotograflardan anlasildigi gibi ama Radar'da ust kapak kapanirken tatile cikmistim, kapagin halinden durumundan haberim yoktu, Ayhan'a guvenmistim, catlak ve taslanmis kapak takacaklarini hic beklemezdim, heleki baslarinda vekilim Ayhan varken, demekki gozden kacmis birseyler!! Bundan sonra vekil falan tanimiyorum, gerekirse gece gunduz yaninda yatip kalkacagim ama basinda ben olacagim.
Kapagi aradik taradik bulamadik, bulsamda icime sinmeyenler oldu. Sonrasinda Murat Usta kendi buluyor ve eski kapagimla arasinda neredeyse 1mm taslanma farki var ve subaplari orjinal, fotograflarini onumuzdeki gunlerde kapagin fotograflarinida en ayrintili sekilde fotograflayacagim.
Kapak degistik, buddyclub ince conta koyduk ama yinede kompresyon cok degismedi, elbetteki artis oldu ama bekledigimizle alakasizdi yinede. Kafayi takmistim, bu isi cozecektim, 2 hafta bu sekilde kullandiktan sonra servise gidiyorum, guzel bir yere cektikten sonra araci kapagi tekrar sokmeye basladim. Bir nevi cirak olduk artik, suan kapak sokme boyutuna ulastim. :) Herseyi birak 0 taktigimiz buddyclub ince contada cop olmustu, ikinci kez kullanmayacaktik. Gorunurde yine birsey yok, fakat usta dikkatlice gomleklere baktiginda gomlekte bir cizik tespit etti, birkac tanede kilcal cizik ve rektifiyeciyi cagirdik.
Rektifiyeci geldi, gomleklere bakti, sonrasinda gomlekleri olctu ve 1. ve 4. silindir %5 ovallesme, 2. ve 3.'te %10 ovallesme oldugunu soyledi. Neden yapar, eder diye sordugumuzda "hararet" dedi ki gozumu kadrandaki gostergelerden ayirmam, 1 kez hararet cubugu yukselmemisti aracta, harareti birak. Zengin karisimdanda yapabilir dedi ama ben oyle dusunmuyorum. Belkide motoru toplarken rektifiyeci eksik olcum yapti silindirlerde, serviste bunu boyle bilmeden yada bilerek kapatti. Artik kimse sorumlusu beni bu sekilde ugrastiran yada ugrastiranlar ve yerden yere vuran, Allah'a havale ediyorum. Yinede Allah'a sukur su zamana kadar baska bir problem yasamadim.
Ozet gecmek gerekirse gomlek genisleyecek ve piston takilacak, sonrasinda en az 1500 km rodaj. Yataklarda cizik yoksa degismeyi dusunmuyorum, kollar tekrar testten gececek, olcumler tekrar yapilacak. Yag pompasi kontrol edilecek.
Suan ne yaptigimiza gelirsek. "Aliaslanim" nickli Ali Abi (ENG vtec), kendisine birkez daha tesekkurler, Kurban Bayram'indan 1 hafta once pistonlari siparis etti. Oem teflon kaplama b16b 82 mm pistonlar (pctx). Fakat dort gozle bekledigimiz teflon pistonlar defolu geldi. Boyle bir sanssizlik olamaz, yarin tekrar geri yolluyoruz ve yenilerini istiyoruz. Sanirim 10 gun daha bekleyecegiz.
Sanmiyorum yag yakmayan araci sadece kompresyon dusuklugu sebebinden herkes acsin. Bazen hata mi yaptim diyorum ama sorunu cozemeseydim icime dert olurdu.
Yukaridaki yapilacaklarda stage 3 exedy baski balata yazmistik, onun yerini bronz baski balata aldi. Airmass 51'lik catback demistik (ki hepsi 57'lik) vazgectim, bu pistonlardan sonra 60'lik duz boruya devam, sonda 63 airmass. s300 beyin demistim, o kadar asla butcemi asamayacagim bu durumdan sonra, p28 ve ecufast ayara devam. Yay sapka egzantrik dusunuyordum fakat son durumlar beni iyice yordu, oem'e devam. Portpolish islemi aklimda. Bu pistonlardan sonra belki portpolishte yapabiliriz.
Bugunden goruntuler:
Moonrock EG vtec - Yagmurdan camurdan korunsun diye ustunu orttum:
http://imageshack.us/a/img547/3397/ktmz.jpg
Sistem Honda - Murat ustamiz - Kendide gorundugu gibi cok sistematik bir insan. :)
http://imageshack.us/a/img607/5474/ny2n.jpg
Pistonlar - Bir tanesinin segman yataginda buyuk darbe var, digerlerinde ise ufak capli darbeler mevcut:
http://imageshack.us/a/img11/2121/wjxp.jpg
http://imageshack.us/a/img7/5106/hwmz.jpg
http://imageshack.us/a/img850/8517/p13m.jpg
http://imageshack.us/a/img36/8804/j4pt.jpg
http://imageshack.us/a/img703/8086/l37f.jpg
http://imageshack.us/a/img809/9421/8n3p.jpg
http://imageshack.us/a/img703/5741/e9w6.jpg
http://imageshack.us/a/img824/4453/9fj9.jpg
http://imageshack.us/a/img14/8596/xjjr.jpg
http://imageshack.us/a/img844/5963/vzlo.jpg
şansızlık olmuş ama bitişi güzel olacak inşallah hayırlısıyla bitsin de kardeşim
murat usta iyidir.sorunlarınızda inş.kısa sürede hallolur.kolay gelsin
Samet'im her işte vardır bir hayır. Sen sıkma canını elbet hallolur. Varsa yapabileceğim bir şey araman yeterli. Biliyorsun.
senin kadar düzgün adamlar piyasada o kadar az ki dostum.... ama işte ne oluyorsada hep böyle adamların başı ağrıyor.... neyse inşallah eskisinden çok çok daha iyi olur...
hayırlısı olsun samet o gun kaporan cebımdeydı kompresörler dengelı çıksaydı almıştım aracı nasıp boyleymıs ınsallah bu emegını sonuna kadar alırsın aracından takıpteyım fzg yı
Kargoyu ABD'ye bugun, suandan itibaren geri yollmis bulunmaktayim. Karsi odemelide gondermedikleri icin bir miktar para odedim, insallah geri aliriz firmadan. Cunku hata %100 onlarin.
http://imageshack.us/a/img822/9569/1wes.jpg
http://imageshack.us/a/img841/9077/jjsx.jpg
http://imageshack.us/a/img546/3239/qm1x.jpg
http://imageshack.us/a/img823/1724/2lh2.jpg
http://imageshack.us/a/img7/3415/qw06.jpg
http://imageshack.us/a/img842/5997/1uy6.jpg
http://imageshack.us/a/img46/2802/4ypt.jpg
Cok sagol kardesim, insallah her zamanki gibi.
Sagolun, komik neseli bir usta kendisi, caniniz ne kadar skkin olursa olsun guldurmesini iyi biliyor ve isini hakkiyla yapiyor.
Sagol Burkay tesekkurler kardesim, gorusuruz bu aralar zaten.
Allah razi olsun Erhan, sagolasin, kesinlikle oyle, Istanbul'a gelirsen kapim her zaman acik.
Sagol Hakan, biliyorsun cozmeden vermeyecektim, hayirlisi boyleymis, sende cok guzel bir vtec sahibi oldun, hayirli olsun.
Samet istedigin gibi olur ins hep sıkıntili isler ben daha yeni bitirdim mars yaptim
Maşallah çok yakından takipteyim konuyu :) güzel olucak güzel bitince.. :)
Sonunda dort gozle bekledigim pistonlar geldi, biraz zor oldu ama oldu sonunda; neyse gec olsun temiz olsun. Harika gorunuyorlar canli canli, umarim hayirlisi olur.
Rektifiyeci olarak "Hizli Rektifiye" ile anlastim. Harareti normal dengede tutmak ve herhangi bir gizli harareti onlemek icin mishimoto termostat ve buddyclub fan munsurunude bu setupta kullanacagiz. Yarin yada ertesi gun basliyoruz. Motor biter bitmezde solugu ecufast'te aliyoruz, bu sefer ertelemek yok.
- 82 mm b16b ITM jdm piston ve segman takimi,
- Buddyclub fan munsuru,
- Mishimoto termostat,
http://imageshack.us/a/img545/8971/ixuv.jpg
http://imageshack.us/a/img51/9199/zn3c.jpg
http://imageshack.us/a/img823/9485/w1yv.jpg
http://imageshack.us/a/img823/5902/dxmg.jpg
http://imageshack.us/a/img854/2474/38qy.jpg
http://imageshack.us/a/img5/3227/29ru.jpg
http://imageshack.us/a/img545/7927/p5mh.jpg
http://imageshack.us/a/img23/4473/f3zn.jpg
http://imageshack.us/a/img837/5806/91wn.jpg
http://imageshack.us/a/img834/8108/qyb6.jpg
http://imageshack.us/a/img196/9730/2pq4.jpg
http://imageshack.us/a/img585/441/jeve.jpg
http://imageshack.us/a/img843/2922/gupo.jpg
kazasız belasız sürüşler.
maşallah kanka hızlı rektefıye çok doğru seçim sımdı fotoların devamını beklıyoruz yapım asamasında
3 - 4 gun once gece vakti aracin ustundeki brandayi calmislar, yapacak birsey yok "gule gule kullansinlar" dedim, yilin ilk karinida gormus oldu - ama hala piril piril altinda toz camur pislik olmadigi icin. Mutlu mutlu bakiyor baksaniza. :)
http://imageshack.us/a/img826/2941/jxl1.jpg
http://imageshack.us/a/img837/7251/95ys.jpg
http://imageshack.us/a/img842/6296/14q5.jpg
http://imageshack.us/a/img197/8299/0d2n.jpg
Masallah giderken haber ver bana musayit olursam gelicem samet
O pistonlara guvenıp nasıl takıyorsun arabana hala anlamıs degılım
keşke daha dayanıklı forged olan Markası bilindik piston kullansan daha iyi olurdu
82 mm limit blok ıcın umarım bılıyorsundur
Normalde servis in onerdıgı gomlek lımı 81.25 dir
81.50 bile onermez servıs.
umarım sorun yasamazsın bı daha hayırlı olsun sımdıden
Samet hadi gozun aydin ins istedigin gibi olur
Sende ki sabrın bi canlıda daha örneği olmayabilir tek söleyebileceğim allah yardımcın olsun bu saatten sonra daha fazla aksilik olmasın..
Bu pistonlarin hakkinda duydugun kotu bir yorum mu var acaba Mertcan? Varsa bilmek isterim.
Forumdan "aliaslanim" nickli Ali abi onerdi, kendi aracinda uzun suredir kullaniyor, daha once kendine ve arkadaslarina getirmis - hicbir sorun yasamamislar. "kip" nickli TJ vtec Guray'in aracindada hali hazirda 81.5 mm olarak kullanilmakta oem termostat ve oem fan munsuruyle. Ki ben buddyclub fan munsuru, su sicaklik saati ve mishimoto termostat kullanacagim bu setupta hararete yardimci olarak. AEM methanol kit bile kullanmayi dusunebilirim.
Kendimde arastirdim bircok yabanci kaynaktan, servisimde onerdi. Ayrica bu referanslar tum dunyadaki kullanicilardan sadece birkac tanesi, benim icin bu yeterli.
Bu sekilde yorum yaptigin icin beni dusundurdun, cunku su zamana kadar aracimda hic kotu mal kullanmadim. Ben bu konuda boylesine hassas biriyken sence kotu veya referansi olmayan bilinmedik piston takar miyim? :)
Yinede yorumun icin cok tesekkurler, Allah razi olsun, cumlemize.
Sagol Okan tesekkur ederim kardesim insallah.
Gercekten oyle, cok buyuk bir sabir var gercekten bu bir gercek. Ben bile bu kadar sabirli olacagimi dusunmezdim. Allah razi olsun insallah sorun yasamayiz.
Servis onermiyo demek biraz anlamsız olmuş olmus zaten standart harici hicbirseyi onermiyor servis :)
Samet bayagidir gorusemiyoruz oncelikle gecmis olsun cok ugrasmistin rad r in onunde gecelere kadar kalmistin herseyi arabankn daha iyi seviyelerde olmasi icin yaptin bunu hepimiz biliyoruz
Fakat bazen atladigimiz o ufak ayrıntı gelip ileride onumuze koca bir engel olarak cikiyor
Yalniz gerçekten azmine hayranım yine yilmafin parandan para kattin emeginden emek kattin grne kollati sivadin eminimki FZG su gune kadarki en iyi formunu alacak..
Hatitliyormusun hani son ayarlarin yapilcagi zaman pazaryolunda içiyorduk hep beraber :D sen bana bos siseyi dolu diye yutturucaktin ilk orada tanismistik ne sacma gunlerdi diyecekyim hauahahahaha :D :D
Dogrudur abıcım ben yanlıs bısı demedım malı kotulemedım ama dokum bır pıston ıle Forged bır pıston arasındakı farkı arastırmanı ısterım
Bende 9 senedir vti a bınıyorum stock motor ıle 9500 donuyorum maşallah 50.000 km sonra motoru actım ne yatakta nede gomlekte bır sıkıntı var
:icon_tup:
Abıcım yanlıs anladınız ama bır motoru servıs kıtapcıgına gore toplarsanız o motor en az 200.000 km gıder
5000 km de gomlek ovallesme yapmaz.
samet ınsallah her sey ıstedıgın gıbı olur ben kotu olarak bısı yazmak ıstemedım
ufak tefek aksaklıklar elbet meydana gelır zamanla sende ogrenırsın zaten :)
bence arabana koyo radyator al hararet ıcın en onemlı en ıyı parca o olur
fan musuru erken acar fanı arabayı daha cok yorar
zaten hondaların fan acma derceseı 93 dur
sen 83 de actırırsan fan devamlı devrede olur ve alternatorden guc ceker arabanı yorar
82 mm b16b ITM jdm piston bu pistonlardan bende kullandım gayet güzeldi çokta zorladım, hiç birşey olmadı hatta herkes dediki hararet olcak takma dediler aksine hiç çıkmadı bile şu an araca takılalı 8000 km gecti sadece segmenlerini iyi takmanı tavsiye ederim .
Ben fabrikanın yada Mahle felan gibi çok büyük OEM üreticilerin ürettikleri dışında hiçbir Döküm pistona güvenmem. Çok pahalı olmadan Wiseco, Wössner, CP gibi markaların custom olmayan basit kataloglarında bulunan en giriş seviyesi Forged pistonları bile bu pistonlardan çok daha sağlamdır. Gazlamak için toplanan motoru ikinci el çıkma yada döküm piston ile toplama mantığını benim aklım almıyor. Forged'in dezavantajı yok mu ? Var. Daha sağlam bir malzeme olduğu için daha geç ısınıp eteklerin genleşmesi vakit alıyor soğuk marşta. Ve bazı motorlarda soğuk iken etek vurma sesi gelir. Ne kadar gelir. 2-3 dk gelir. Tek sorun budur. Oda bazı motorlarda ve boşluk değeri düşürülürse oda gelmez.
bir yandanda alüminyum blok çabuk şişiyor 2. 3. denemeden sonra
yanlış anlamayın sadece stock araca bindim, bilgi edinmek için soruyorum boşluğun fazla olması şiştiği zaman tam oturması anlamına geliyor doğru değilmi