maşallah abi çok güzel bir proje olmuş eline sağlık normalde kamyonetler ilgi alanımda değil ama buna resmen aşık oldum
maşallah abi çok güzel bir proje olmuş eline sağlık normalde kamyonetler ilgi alanımda değil ama buna resmen aşık oldum
Sakla setup 'ını gelir zamanı
@MUY37 abi belki ön lastik alıcam da snein ön lastik ölçülerin nedir ? 225 60 15 falan mı ?
74 model sehpa...
Uzun zamandır güncelleme yapmıyordum. Projem kamyonet olduğundan saçma bir ağırlık dağılımına sahip ve bu dengesiz dağılım yüzünden ağırlık transferini doğru şekilde yapmazsam tutunma sağlamak imkansız bir hal alıyor. Bunun için ön amortisörleri 90/10 compression rebound oranına sahip drag amortisörleri ile değiştirdim.
Tutunmaya ciddi anlamda katkısı oldu ama tabi ki ama ilerleyen zamanlarda bunun bana ekstra masraflar açabileceğini bilmiyordum. Amortisörleri taktım lastikler de güzel eh artık biraz basınç açabiliriz diye düşündüm. Ayara çıktık 0.6 bar basınçla çok güzel yuruyordu fakat en az 1 bar basmak istiyordum. Ama 1 bar basınca yaklaştıkça bujilerim yetmiyor ve missfire yapıyordu. Ayarı 0.6 barda bırakıp yeni buji sipariş ettim.
Bujiler gelince hemen taktım ve ayara çıktık. Basıncı açıyoruz ama üstlerde mümkün değil yakıt yetişmiyor. Ne kadar açsakta yok tam basınçta fakirleşiyor karışım. Bu arada depo içinde 2 tane Aeromotive 340 pompa var -8an yakıt hattı 875cc enjektörler vs. yetersiz kalması mümkün değildi. Tabi hesaba katmadığımız şey artan basınçla gelen tork ciddi G kuvveti ve 90/10 amortiler yüzünden ön tarafın çok yükselmesi standart depo içindeki baffle ın yetersiz kalmasına neden oluyordu. Hemen benzinciye girdik depoyu fulledim tekrar çıktık 1.2 bar basınçta bu sefer yakıtla ilgili bir sorun yaşamadık ve teorimiz doğrulanmış oldu ama daha basamadim çünkü alternatörüm bozuldu şanssızlık işte yavaş yavaş garaja gerdi döndük 0.6 barlık yazılımı geri yükledik ve depo sorunu için arayışlara başladım. Surge tank mı fuel cell mi derken kararı fuel cell den yana verdim. Çünkü hemen arkamda duran benzin deposundan kurtulup yeni depoyu difransiyelin üzerine alıp ağırlık dağılımında iyileştirme yapmak istiyordum. Bu yüzden tercihimi aeromotive a1000 fuel cell den yana yaptım. Hemen siparişi verdim 5 gün içinde kapımdaydı.
Depoyla birlikte kasayıda kapamak için sipariş verdim. Çünkü artık arkamda bir paraşütle gitmek istemiyordum.
Fakat bu pompayla ilgili montaja başlamadan önce aşmam gerek bir engel vardı. Pompayı yarım saatten fazla yarım deponun altında kullanacaksam pompanın çalışma hızını kontrol edebiliyor olmam gerekiyordu. Neyseki beyinden sürebilecektim istediğim gibi fakat eklentiler yapmam gerekiyordu. Solid state röle ile sürmeyi denedim beceremedim daha doğrusu bazı şeyleri eksik yaptığım için röle bozuldu. Ondan sonra bir arkadaşım yardımıyla bu küçük şeyle (power mosfet) sorunu çözdüm ve montajı bitirdim.
Artık istediğim parametre ile istediğim hızda çalıştırabiliyorum pompayı. Sıra basınç açmaya geldi ama önce 0.6 bar da bir süre alıcam ondan sonra kademeli olarak basıncı yükselticez. Süre almak içinde Dragy diye cihaz aldım bu hafta içi elimde olacak internette yorumlar çok iyi bende tecrubelerimi burda paylaşırım.
- The Ultimate Sleeper -
8.572@276kmh Türkiye 402m Drag Rekoru LS10X - MAXFLOW
Çok radikal bir araç Türkiye için. Tebrik ederim. Mosfet'in teknik özellikleri pompayı beslemeye yeterli mi? Çok küçük geldi gözüme. Yolda bırakmasın sizi?
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Maşallah, çok başarılı ve güzel bir projeniz var. Elinize, emeğinize sağlık. Dragyi günlük olarak kullanıyorum. Kesinlikle memnun kalacaksınız.
En son Petrol Ofisinden aldığım benzinin çok kötü olması yüzünden basınç açamamıştık. Bende çözüm olarak su & methanol enjeksyon sistemi kullandım. Montaj gayet kolay oldu. Bosphours Innovations ın selenoidli kitini aldım fakat progressive olarak kullanmicam basınçla birlikte aktif olacak.
Methanol enjeksyonun dışında kamyonete E85 içinde ayar yapılacak. En fazla ne çıkarabiliyoruz görmek istiyorum, tabi çıkaracağı süreleride merak ediyorum. Son durum bu şekilde.
Konu MUY37 tarafından (25-04-2018 Saat 09:35 ) değiştirilmiştir.
- The Ultimate Sleeper -
8.572@276kmh Türkiye 402m Drag Rekoru LS10X - MAXFLOW
Arac T.C.de tek oldu sanirim. Var mi bu tarz arac baska bildiginiz?
Istanbul'da gordugum yerde icine binip "Hocam gezdir beni" diyecegim, haberiniz olsun
Körfezdeki drag yarışlarında canlı izleme şansı buldum gerçekten mükemmel bir gidişi var.
Tabiki vardır fakat kamyonet olması nedeniyle tek yerine nadir olarak adlandırabiliriz. Elbet bir organizasyonda denk gelir gezeriz tabiki.
Pist uzun ve durma mesafesi yeterli olsaydı çok daha güzel şeyler yapabilirdim fakat şartlar pek elverişli değildi.
- The Ultimate Sleeper -
8.572@276kmh Türkiye 402m Drag Rekoru LS10X - MAXFLOW
Draglarda bir kamyonet ortaligi darmaduman etti dediler direk sizin aractir dedim elinize emeginize saglik cok guzel proje, herseyiyle kendinizin ugrasmasi ise paha bicilmez...
Teşekkür ederim gerçekten öyle. Draglarda faydalı oldu aslında ilk defa bir drag yarışına girdim ve kamyoneti sıfırdan ilk defa kaldırdım. Çok eksiğim olduğunu gördüm şuanda onlarla ilgili çalışıyorum. Tamamlandığında 400m olan bir drag yarışına katılıp gerçekten ne süre cıkarabileceğini görmek istiyorum.
- The Ultimate Sleeper -
8.572@276kmh Türkiye 402m Drag Rekoru LS10X - MAXFLOW
Nazik cevabiniz icin cok tesekkur ederim.
Kamyonet toplamak, hele Turkiye'de cok zorlu is. Ben aracin emsali pek yoktur ulkede diye dusunuyorum.
Tekrar tebrikler...
efsane bir proje olmuş. Çok keyifli görünüyor gerçekten Yanlış hatırlamıyorsam bir vw forumunda mk1 toplamaya başlayıp sonra camaroya geçmiştiniz. Camaroyuda çok beğeniyordum fakat bu bir başka olmuş. Kamyonet oluşu beni benden aldı.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)