User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Volvo'dan yayalar için hava yastığı

  1. #1
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.913
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Volvo'dan yayalar için hava yastığı

    BORKED


    Volvo yayalar için hava yastığı yaptı

    İsveçli otomobil üreticisi Volvo, Cenevre Fuarı'nda ilk kez tanıtığı tamamen yeni 5 kapılı V40 modelinde, "yaya hava yastığı" da kullanacağını açıkladı.

    Volvo, böylelikle yaya hava yastığını seri üretim otomobillerinde kullanan ilk üretici ünvanını aldı.

    Daha önce Ford ve Jaguar tarafından denenen ancak seri üretime geçirilmeyen yaya hava yastığı, Volvo'nun Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıttığı ve yeni piyasaya çıkacak olan 5 kapılı V40 modelinde hayata geçiyor. V40'da isteğe bağlı güvenlik donanımları arasında bulunması beklenen yaya hava yastığı, önden çarma anında aracın motor kaputu ile ön cam arasında kalan bölümde açılıyor. Amacıysa, çarpma anında yayaların başından alacağı yaraları azaltmak. Söz konusu hava yastığı, aynı zamanda motor kaputunun da çarpan yayalara fazla zarar vermesini önleyecek.

    Volvo, daha önce de “Yaya Algılama Sistemi” adı verilen bir teknolojiyi geliştirmişti. Bu teknoloji de, düşük hızlarda aracın yayalara çarpmasını önlemek amacıyla sürücüyü sesli olarak uyarmayı, sürücü tepki vermezse otomobili frenlemeyi amaçlıyordu. Bu sistemin de, yeni V40'ın donanım listesinde bulunacağı belirtiliyor.

    Geely Volvo teknolojisi alacak

    Bu arada Volvo ile Çinli sahibi Geely arasında teknoloji işbirliği anlaşması imzalandı. Bu anlaşma uyarında Geely, Volvo'nun teknolojilerine ulaşım imkanı bulacak. Geely'nin, bu teknolojiyle geliştireceği modeller sayesinde Çin'de yeni bir lüks otomobil markası oluşturmayı planladığı bildirildi. Volvo'yu 2010 yılında satın almıştı.

    samanyolu
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  2. #2
    honour35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sanmıyorum cama çarpsın, yüksek hızlarda yay direkt arka tarafa fırlamazmı?

  3. #3
    ENGean - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul-sultangazi
    Mesaj
    4.303
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kafa kaputa carpma ıhtımalı war, daha yukarı fırlayıp tavana carpan war.
    hee bi ıhtımal olark iyi ama

  4. #4
    Burak-Akın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.303
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güzel düşünülmüş ama.. aracın yaya ya çarpma derecesi ve çarptıkdan sonra nere dogru savrulacagı aracın hızına baglı diye düşünüyorum
    Honda Civic İes, Nissan 200sx s14, Honda Civic eg6 si, Citroen c2 VTS

  5. #5
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    bizde fena olur adam yayaya çarpar yayanın birşeyi yoksa adam birde yaya ya trafik kaza tutanağı tutturmaya kalkar aracın airbagi patladığı diye tabi bizde hırsızların favori çalıcağı şeylerden biri olur ..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  6. #6
    YEY® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.491
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı honour35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sanmıyorum cama çarpsın, yüksek hızlarda yay direkt arka tarafa fırlamazmı?
    Bu teknolojinin sanmayla varsayimla falan uygulandigini mi dusunuyorsunuz gercekten ? Emin olun defalarca demo mankenlerle test edilmistir. Yuksek hizi bilemem ama 100 km ve alti yaya carpmalarinda hayat kurtaracagi kesin.

  7. #7
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öne katlanan kaputu honda icat ettiydi 96 da ama bu hava yastığı olayını sevdim düşük hızlarda işe yarıyacağı kesin... tabi airbag camı kapatıp sürücüye daha saçma hareketlerde yaptırailir + yaya yan taraflara çarpması gerekecek kafasını ortası gene cam gene kafayı yaracak bide yayanın uçması için gerekli surat baya yüksek olmalı bu arada... zaten düz duvara yüksek hızla çarptığında yayayı bırak araç içindekilerde pert oluyor.. yani kısacası olmazsada olabilir gibi ama katlanır kaput herzaman yaya için iyidir...
    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

  8. #8
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.913
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bir gün bir volvo mühendisi wc deyken aklına gelmiş hadi yapalım demiş diye düşünmenin anlamı yok, ne kadar kafa yoruldugunu hesap kitap yapıldıgını tahmin etmek zor degil
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  9. #9

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    çekmeköy-yalova
    Mesaj
    3.886
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence arabanın camını korumak için yapılmış bu ya

  10. #10
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Avrupa'da yaya kazaları zaten hep düşük hızlarda, şehiriçi yollarda, caddelerde oluyor. Bizdeki gibi otobandan üst geçit kullanmayıp yayan geçmeye çalışan pek yok. O yüzden şehiriçi hız limitleri çerçevesinde yayaya çarpılırsa yaya nereye düşer diye hesaplamışlar ve orayı bulmuşlar. Yanlardaki, ön direklerdeki fazlalıklar da yaya yuvarlanıp da direğe çarparsa diye zaten.

    Bence güzel. Bunun işe yarayıp yaramaması değil, herkesin dev gibi jiplere binip sadece kendini güvende hissetmeye amaçladığı bir devirde yayanın da düşünülmesi güzel.

    Ayrıca otomobil kullanmayı çok sevsem de hayatımdaki en büyük korkum bir yayaya çarpmaktır. Bu gibi uygulamalar da yayanın can güvenliğini korumak için geliştirildiğinden bence güzel.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  11. #11
    RsErdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.386
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence sacma olmus o araba o kişiye o şekilde vurdumu direk sakat kalma riski var yada ölür ztn hızlıysa pek bi işe yarayacagını sanmıyorum onun

  12. #12
    0k4N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul / Türkiye
    Mesaj
    615
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Avrupa'da yaya kazaları zaten hep düşük hızlarda, şehiriçi yollarda, caddelerde oluyor. Bizdeki gibi otobandan üst geçit kullanmayıp yayan geçmeye çalışan pek yok. O yüzden şehiriçi hız limitleri çerçevesinde yayaya çarpılırsa yaya nereye düşer diye hesaplamışlar ve orayı bulmuşlar. Yanlardaki, ön direklerdeki fazlalıklar da yaya yuvarlanıp da direğe çarparsa diye zaten.

    Bence güzel. Bunun işe yarayıp yaramaması değil, herkesin dev gibi jiplere binip sadece kendini güvende hissetmeye amaçladığı bir devirde yayanın da düşünülmesi güzel.

    Ayrıca otomobil kullanmayı çok sevsem de hayatımdaki en büyük korkum bir yayaya çarpmaktır. Bu gibi uygulamalar da yayanın can güvenliğini korumak için geliştirildiğinden bence güzel.
    Kelimesi kelimesine katılıyorum
    Peugeot Performance

    -----------------------------------------

    61,5

  13. #13
    TigeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    4.179
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teknoloji işte
    Alıntı Ludacris Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bmw yaris arabasi al hem en cok silindir onda var

  14. #14
    asot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    20
    Mesaj
    1.133
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bundan 30-40 yıl sonra kahkahalarla gülünecek bir teknolojiye benziyor..

    bir de TR'de opsiyonel olur bu, kimse almaz, benden söylemesi.

  15. #15
    HondatugraL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    32
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    7.003
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunu hondadan duymuştum ben

  16. #16
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şehir içi için çok mantıklı duşunulmuş aslında

    yaya ya çarpmış birçok aracın on camı patlak oluyor yani birşekilde yaya on cama çarpıyor

    buda hasarı minimuma indirmek için güzel bir fikir

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  17. #17
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    volvonun maddi hasar az olsun mantığıyla düşündüğünü pek sanmıyorum tarzı değil zaten önce canı düşünmüşdür maddi hasar az olsun mantığı gütse bir cam bin tl olsa o airbag sistemini patladıkdan sonra toplatmak onun beş misli fazla bir paraya mal olucakdır
    hatta türkiyede o airbagler patlamasın başımıza masraf çıkartmayalım diye o airbagleri iptal edicek insanlar bile olur
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  18. #18
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.913
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    volvo kullanıcısıda üreticiyle aynı mantıkta düşüncede oldugundan volvoyu tercih ediyor bence opsiyonda olmaz millet dertte etmez sökmeyi iptali
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  19. #19

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    Gaziantep
    Mesaj
    4.426
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Adamlar bosuna dunyanin en guvenli otomobil ureticisi degiller

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •