User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
51 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Formula 1 Başlıyor

  1. #1
    Eriador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Orlando
    Mesaj
    7.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Thumbs up Formula 1 Başlıyor

    klasiktir her sene acarım bu senede açim

    Motor Sporlarının zirvesi bu sene köklü kural değişiklileri ile başlıyor ...

    slick lastiklerin geri gelmesi kabaca araçların sabitleştirilmesi yandaki kanatların yasaklanması arka kanatın ufatılması ön kanat ın basitleştirilip genişletilmesi vs vs vs gibi ...

    araçtaki değişikleri görmek isterseniz bu video yu izleyin :

    http://www.turkiyef1.com/multimedia/...Redbull-RB5-3D


    resimlerle bi kaç örnek :

    2008 ferrari



    2009 ferrari f1 F60







    araçlar son yıllara göre en çirkin görünüme sahip ama herşey daha fazla geçiş yaratmak için...

    araçların şuanki hali özel bi ekip tarafından hazırlandı amaç daha fazla geçiş ...

    bakalım ne kadar işe yarıcak mı ?

    sizin düşünceleriniz neler neler bekliyorsunuz ?

    şahsen ben Ferrari hala Kimi ye nasıl katlanıyor anlmış değilim ! son açıklaması araç güzel ama bana uyucakmı oldu ?

    işte Kimi ile Schumi arasındaki en büyük fark ...

    schumi araç geliştirir kendi zirveye oynar kimi ise ona iyi araç verilmesini bekler ...

    işte michael schumacher in farkı bu ...


    işin ilginç noktası bu sene bir tek renault un motor geliştirilmesine izin verildi ve diğer bütün takımlarda onayladı ! şimdi reno zireyi sollarsa ilerleyen günlerde ne olur ?

    niye böyle bir şans bir tek reno ya tanındı oda bi ilginç ... hele diğer takımların onaylaması baya bi ilginç ...


    mc laren gözünü vettel e diktiğini resmen açıkladı ... rosberg de williams bu sene iyi bi araç çıkarmassa daha iyi bi takıam geçmek istediğini açıkladı ...


    + KERS sistesmi : kinetik enerji dönüşüm sistemi basitce fren e basınca oluşan enerji yi gücü depolayıp sonradan extra hızlanma için kullanan sistem

    KERS

    KERS'in içyüzü!

    2009 yılında yürürlüğe girecek olan teknik kurallar üzerindeki radikal değişikliklerden, takımları en çok zorlayacak olanı şüphesiz ki Kinetik Enerji Geri Dönüşüm Sistemi, yani KERS'in geliştirilmesi olacak.

    Enerji tasarrufunu sağlayacak bu yöntem pek hoş olmayan sebeplerden dolayı son haftalarda manşetlere çıkarak, sistemin güvenliği ve bir dahaki sezonu hazır olup olamayacağıyla ilgili soruları beraberinde getirdi.



    Bu konuda uzman olan Mark Hughes KERS konseptini açıklığa kavuşturmak ve hem aşılması gereken zorluklar hem de araç performansları üzerindeki etkisi ile ilgili bilgi vermek için bazı soruları yanıtladı.

    Kinetik Enerji Dönüşüm Sistemi (KERS) F1 padoğunda konuşulan teknik konuların başında geliyor.

    Önümüzdeki senenin kuralları bu aygıtların kullanılmasına ilk kez izin veriyor. Bu yöntemle frenleme sırasında kaybolan enerjinin depolanması ve güce dönüştürülmesi sağlanıyor.

    Bu aygıtları kurallar içine dahil etmek tabi ki bunların efektif ve güvenli bir biçimde çalışması için yeterli değil. Takımlar bunların test edilmesine henüz başladılar ve şimdiden iki kez yangın çıktı ve bir mekaniker elektrikle çarpıldı.

    KERS nasıl çalışır?

    Önümüzdeki sene iki çeşit KERS sisteminin kullanılması bekleniyor: bunlar bateri ve çark sistemleri.

    Bateri sistemi ikisi arasında daha popüler olan yöntem gibi görünüyor. Bu sistem frenleme sırasında açığa çıkan enerjiyi super-kapasitorde depolayarak kullanılır hale getiriyor. Daha sonra bu enerji gerektiğinde tekerleklere güç olarak yollanıyor.

    Çark metodunun Williams (ve belki Honda ve Toyota) tarafından kullanılması bekleniyor. Bu yöntemde frenleme sırasında açığa çıkan enerji bir çarkı döndürmek için kullanılıyor ve ekstra güç gerektiğinde tekerlekler çarka bağlanarak güç artışı sağlanıyor.

    Öncelikle kurallar KERS sisteminin gücünü 60 kilowatla (80 beygirgücü), depolama kapasitesini de tur başına 400 kilojoule'la limitledi. Bu tur başına toplam 6.7 sn boyunca ekstra 80 beygirgücünün kullanılması anlamına geliyor.

    Buradaki amaçlanan sadece F1'i yeşil teknolojiyi geliştirme konusunda zorlamak değil, ayrıca geçişleri artırmak için de bu sistemi kullanmak. Takipte olan bir pilot KERS'ini kullanarak hızlanma artışıyla önündeki aracı yakalayabilir

    Tabi ki takip edilen araç da KERS'i savunma yapmak amacıyla kullanarak takipteki aracın güç avantajını etkisiz hale getirebilir.

    Fakat depolanan bu ekstra enerjiyi sürücülerin nasıl kullanacağı taktiksel anlamda önemli bir unsur olacak. Çünkü kullandıktan sonra bu enerjiyi tekrar depolamak zaman aldığından dolayı, pilot bunu kullandığında arkasındaki pilotun pistin kritik noktasına geldiğinde hala kullanabileceği depolanmış enerjisi bulunabilir.



    ( bu resim bmw takımının kers i ilk denediği testten ... kers arıza yapmıi tüm araç yüksek voltaj olmuş araçın her tarafı elektirkli ... tabi haberleri yok araç pistte gelince araça dokunan ilk görevlisi çarpılıyor )


    Prensipte F1'e ilginç ve yeni bir boyut kazandıracak olan bu sistemin, üstesinden gelinmesi gereken birçok zorluğu da mevcut ve takımların bu aygıtları önümüzdeki sezonun başına kadar kullanılabilir duruma getirecekleri hiç kesin değil.

    KERS'in kullanımı zorunlu olmayacak, bu yüzden birçok takım en azından sezona onsuz başlamayı düşünüyorlar.

    Engeller

    Bateri türü KERS aygıtları hibrid yol araçlarında kullanılsa da (Toyota Prius gibi), bu teknolojinin F1'e uyarlanması için farklı şeyler gerekiyor.

    Hibrid yol araçlarında kullanılan baterilerin ömürlerinin neredeyse aracın ömrü kadar uzun olması bekleniyor.

    F1'de ise, bateriler mümkün olduğunca küçük, hafif ve istenilen gücü üretebilir olmalılar. Bu nedenle teknolojinin en üst noktasında olmaları gerekiyor ve bunun için de (eğer dayanabilirlerse) sadece bir yarış haftası boyunca kullanılacaklar.

    BMW'den Mario Theissen'in belirttiği gibi güç-ağırlık oranı F1'de normal yol araçlarından neredeyse 3-4 kat fazla.

    Güvenlik ile ilgili şüpheleri baterilerde oluşan yangınlar ve elektrik çarpmaları oluşturuyor.

    Araçlar hala depolanmış elektrik enerjilerini taşıyor olarak garajlarına geldiğinde, takımların bu enerjiyi araçtan alıp depolayan bir aygıta ihtiyaçları olacak. Ancak bu şekilde araçların üzerinde çalışmak güvenli hale gelecek.

    Bu aynı zamanda bu tür bir alete pistte araçlara müdahale eden görevlilerin de sahip olması gerektiği anlamına geliyor.

    Baterilerin patlaması, kullanılan kimyasal maddeler sebebiyle, sadece sürücüler ve takım elemanları için değil, ayrıca o sırada yakında olan herkes için tehlike oluşturabilir.

    Takımlar baterileri veya çarkları, bir kaza veya olay sırasında etkisini göstermeyecek şekilde yerleştirebileceklerine inanıyorlar ancak bunu yaparken FIA'nın standart çarpışma testlerini de göz önüne almaları gerekecek.

    Performans üzerindeki etkiler

    Şimdilik performans artışının çok fazla olması beklenmiyor.

    Ekstra 80 beygirgücünün neredeyse 7 saniye kadar kullanılması tur başına yaklaşık 0.3 saniye kazanılması anlamına geliyor. Ancak daha az optimal ağırlık dağılımının yaratacağı zaman kaybının da hesaba katılması gerekiyor.

    Bu aygıtların bateriler ve bununla alakalı diğer araçlarla birlikte ağırlıkları 35 kilo kadar.

    Takımlar şu anda 60-70 kilo civarında ağırlıklar kullanarak aracın dinamiğine bunları nereye koymanın daha çok uyacağını bulmaya çalışıyorlar. Ancak bunları nereye koyarlarsa koysunlar ağırlık merkezini mümkün olduğunca aşağıda tutmaya çalışmak çok zor.

    KERS aygıtlarının getirdiği ek yükün şu an kullanılan ağırlıkların yarısı kadar olduğu düşünülürse, ağırlık merkezi yükselecek ve ağırlığın nereye konumlandırılacağı sorusunun cevabı fazla esnek olmayacak.

    Tork etkileri ile ilgili arka aksta oluşabilecek potansiyel sorunlar da mevcut. Bu aygıtlar yeterince doymuş hale gelince frenlemede oluşan fazla enerjiyi kabul edemeyecekler. Arka aks yükündeki bu değişiklik aracı frenlemede daha dengesiz kılabilir.

    Şu anki plan, aygıtların güç ve depolama kapasitesinin gelecek sezonlarda derece derece artırılması yönünde. Kapasitelerin 2011'de 100 kw ve 800 kJ, arkasından 2013'de 200 kw ve 1,600 kJ'e kadar artırılması hedefleniyor. Ayrıca sadece arka aks değil iki akstan de bu gücün alınması düşünülüyor.

    Fakat beklenileceği gibi, ilk jenerasyon KERS'lerin güvenli bir şekilde piste çıkmasını sağlamak için yapılması gereken çok fazla iş var.

    son durum bunlar sizler neler düşünüyorsnz ?
    ...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...

  2. #2
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    walla o bu diilde bnm kafam + 82 hp ye takıldı
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  3. #3
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    ne zaman ilk yarış kaan ?

  4. #4
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu sene keyifli olucal her yarış demekki kres kullanılırsa
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  5. #5
    Eriador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Orlando
    Mesaj
    7.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arada çoğu takım ilk yarışa kers olmadan çıkacak bu sene isteyen kullancak seneye mecburi kers ...

    bakalım kers kullanan ciddi avantaj sağlıkcakmı ? yoksa kers hata verip yarış dışımı kalcaklar ? ciddi çok karışık herşey ...

    lewo ilk yarış mart ın ilk haftasında
    ...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...

  6. #6
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu Kers teknolojisi işi farklı boyutlara taşıyor gerçekten.Normalde teknoloji F1 den yol otomobillerine aktarılırdı.Bu sefer tam tersi oluyor
    Bence çok değişik ve eğlenceli olacak.

  7. #7
    mody - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.386
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Thumbs up

    Everyone knows that 2003 was the last year of the real S2000!

  8. #8
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.099
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    2009 10-13 Şubat Testlerinden












    1881 - 193

  9. #9
    PROMINENT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.204
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    honda da geri geliyordu ne oldu bilgisi olan varmı ?
    Kork!!sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak...

  10. #10
    ...... Sefa_vts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.729
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Honda takım olarak dönmüo ancak teknisyenler ve takım elemanlarının satışı için tokyodaki merkezden onay çktı.. kime satıldı bilemiyorum henüz

  11. #11
    Boost Up - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    32
    Şehir
    Alemdağ.
    Mesaj
    7.157
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    f1 e gitmeyi düşününeniz var mı aranızda?
    Alıntı Eray Yümsel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kemik sesleri eşliğinde gideri var beyler, olur olur bethoven ın 8. senfonisi bile çalınır bunla

  12. #12
    ...... Sefa_vts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.729
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Her sene gittik yektayla saolsun.. bu senede gideriz sanırım..

  13. #13
    Boost Up - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    32
    Şehir
    Alemdağ.
    Mesaj
    7.157
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende bilet ayarlarsam gidicem.(arkadaş çıkar aradan hani paddock falan olur ya )
    Alıntı Eray Yümsel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kemik sesleri eşliğinde gideri var beyler, olur olur bethoven ın 8. senfonisi bile çalınır bunla

  14. #14
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    biletler satışa çıkınca bakıcam duruma göre, tam güzel tarihte çünkü 5 inde sınavlarım bitiyor ist'a gelirim 2-3 gün takılır giderim diyodum

    http://www.biletix.com/static.htm?page=sp43

    bugün indirimin son günü

  15. #15
    DaRkNeSs- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye İzmir
    Mesaj
    2.760
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu kers muhabbeti bi nevi nos gibi bişi
    nos u da ne zmn kullancağını bilmen lazım need for speed oynarken
    nfs underground 1 de tren gelirken kullanıodum nosu iyi oluyodu

  16. #16
    PROMINENT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.204
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sefa_vts Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Honda takım olarak dönmüo ancak teknisyenler ve takım elemanlarının satışı için tokyodaki merkezden onay çktı.. kime satıldı bilemiyorum henüz
    anladım saol yarım yamalak bakmıştım çünkü sonradan merak ettim ben takım olarak geri dönüyor sandım bir an..
    saol..
    gideriz bu senede nasılsa bilet free
    Kork!!sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak...

  17. #17
    Boost Up - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    32
    Şehir
    Alemdağ.
    Mesaj
    7.157
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    nasıl beleş biletler?
    Alıntı Eray Yümsel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kemik sesleri eşliğinde gideri var beyler, olur olur bethoven ın 8. senfonisi bile çalınır bunla

  18. #18
    TechTurkey FaBeRgE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    Kütahya
    Mesaj
    9.221
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlısı olsun ama çok çirkin olmuş araçlar

  19. #19
    Eriador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Orlando
    Mesaj
    7.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Avustralya Grand Prix hafta sonu programı

    Beklenen hafta geldi çattı. Bu hafta sonu Avustralya Grand Prix'i ile 2009 Formula1 Dünya Şampiyonasına start veriyoruz.



    17 yarıştan oluşan Şampiyona'nın ilk ayağı için tüm Formula1 Dünyası Melbourne'de bulunan Albert Park pistine odaklanacak.

    Bu hafta sonu aslında Türkiye için çok önemli olaylara sahne olacak. Yerel seçimler Avustralya Grand Prix'si ile aynı güne denk geliyor ve ayrıca sıralama turlarının yapılacağı Cumartesi günü saat 23:00'da Türkiye - İspanya Dünya Kupası eleme maçı başlayacak.

    Ayrıca önümüzdeki Cumartesi gecesi yaz saat uygulamasına geçecek ve saatlerimizi 1 saat ileri alacağız.

    Şimdi bu yoğun gündem içerisinde Avustralya Grand Prix'ini kaçırmadan takip edebilmek için hafta sonu yarış programına bir göz atalım.

    2009 sezonunda yarışlar ülkemizde TRT 1 Televizyonundan yayınlanacak. Cuma ve Cumartesi günü yapılacak olan antrenman turları dışında sıralama turları ve yarışı TRT 1'den canlı olarak izleyeceğiz.
    Perşembe programı:
    Pilotların toplu fotoğraf çekimi 04:00 - 06:00
    Basın toplantısı 06:00
    Pilot ve takımların medya ile olan brifingleri 08:00

    Cuma programı:
    1. Antrenmanlar 03:30
    1. Antrenmanlar 07:30
    Basın toplantısı 09:30

    Cumartesi programı:
    Son antrenmanlar 05:00
    Sıralama turları 08:00
    Sıralama turlarında ilk 3' e giren pilotlar ile basın toplantısı 10:30

    Pazar
    Pilotların toplu fotoğraf çekimi 06:45
    Yarış 09:00
    Yarışta ilk 3 ırayı alan pilotlar ile basın toplantısı


    ( alıntıdır )

    --

    son testlerde honda yı satın alan efsanevi mühendis Ross Brawn ın takımı inanılmaz iyi dereceler yaptı ( mercedes motoruyla )

    çoğu kişi bunları gerçek bulmadı sponsor bulmak için boş depolarla yapıldığını söyledi ama uzun turlu yarış antremanlarında da bu dereceleri yaptılar ...

    R.Brawn derecelerin suni olmadığını söyledi ...

    F.Massa da en büyük rakiplerinin brawn gp olduğunu açıkladı...

    mclaren cepesi ise işler biraz karışık araç ın yeteri kadar hızlı olmadığını kendileride kabul ettiler avrupa ya kadar mclaren de toparlanma zor gözüküyor ...

    hadi bakalım yeni sezon herkese hayırlı olsun
    ...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •