sabah soğukta benim eski sistem dti motorlu laguna garaj kapılarını sallıyor ses ve titreşimden:D
Printable View
sabah soğukta benim eski sistem dti motorlu laguna garaj kapılarını sallıyor ses ve titreşimden:D
bırak beni koşayım gazlayayım diye yıkıyordur ortalığı intial-d :D laguna candır.
sabahları motorun gördüğü eziyeti kullandığnız yağ çok etkiler..
Lique Molynin üst sınıf yağlarını tavsiye ederim.
marsa basıp en az 30 sn gaz pedalına dokunmadan beklemek sart.. hararet ibresi ibre hareket etmeye baslayana kdr fazla yüklenmeden aracı sürebilirsiniz, sonra devam..
motor kulakları eskiyken bayaa ses ve titreşim vardı sabah soğukta.4. katta yatakta yatarken evin zemin katında parkta motorun çalıştığını anlayabiliyordum.
kulağın birini değiştirdim giderkenki titreşim azaldı,sanırım soğuklarda da o eski titreşim olmayacak ama yan yana 4 arabanın durduğu büyüklükte 3 tarafı ve tavanı kapalı otoparkta ses şimdilerde hava 8-9 dereceyken bile aynı:D
-5,-6 derecelerde 1 metre ötedeki kazan dairesinin kapısını sallıyor ama:Dbırak gideyim demek istiyormu bilemiyorum ama vitesler bile zor geçiyor o soğukta:)
italyan markası o da,yıllarca fiat araçlarda hep selenia önerilir kullanılır,stickeri olur,kitapçığında yazar vs:)
sabahları gaza dokunmadan 2-3 dk bekledikten sonra hareket ediyorum ve ısınana kadar zorlamıyorum..
almanya'da beklemenin yasak olduğunu ilk defa duydum ben aşşağıya inmeden önce hep ısıtmayı açıyorum :)
Eğer start stop'lu her araç turboları duruduğunda da yağlama yapıyorsa biraz beklemek mantıklı ki ben yağlamanın devam edeceğini sanmıyorum. Bu yüzden yok bekle yok şöle yap standart bi araçta saçmalık hiçbi aracımda buna bakmam.
ayrıca bi araba ısınmadan 4-5000 çevirmemesi gerekiyorsa bu salak arabaların beyni var limitör koyarlar (s2k,rx8,911 vs. de olduğu gibi) ısınınca limitör devreden çıkar ......
yaaw bende bı kac dkk beklıyorum ama dızel arabanında kardesım hararet kımıldamıyor :))
valla -10 -20lerde surmek yurek ıstedıgı ıcın ıstersen bekleme buz kesmıs bı dıreksıyon,poponu koltuktan ayıramıcagın yapıscak duzeyde soguk bır koltuk..2sıgara ıcıyorum araba ısınana kadar dısarda..buz kazıyıcıyla camları kazıyorum koltukısıtma ve orta kademede ıcerde sadece on cama havalandırmayı acıyorum..bındıkten sonrada ıster ıstemez bı 5dk beklıyorum kısaca 15-20dk da anca hareket edıyorum.. :(
tr sartlarında calıstırdıgım gıbı gazlarım valla oyle yapıyorum sadece kapatırken dıkkat edıyorum o kadar. hıcbıseyde olmuyo 96bınde aldım 407yı 160bınde sattım 140bınde chıp yapıldı..ne kat ıptal ne enjektor temızlettım ne bısey..sımdı c220cdi var oda 220bınde ona da aynı muamele..
Bende salagim ilk 2-3 dk rolatide calistiriyorum hareret dipten kalkmadan 2bini gecmiyorum
Bizim aracta ilk sesli anlik deger 1.5 tan basliyor calistikca yavas yavas 1.0 a dusuyor 3 dakka gecmis oluyor sonra devam ediyorum hareret ibresi kalkinca zatn bosta herzamnki yeri 0.7 e dusuyor seste duzeliyor:)
Her yıl yada yılda 2-3 kez araba değiştirenler genelde öyle kullanıyor, biraz analiz etmiştim o durumu yakın çevremde. Ama paranın değerini bilen adam dikkat ediyor aynı zamanda senede 3 araba da değiştirse :)
Bende 2400 devir civarını geçmem motor hararet göstergesi kımıldayana kadar, 90'a gelmesede 60'a gelmesi yeterli üzerine çıkmam için. Bekleme konusunda ise illaki 30 sn bekliyorum, o sırada araba içindeki eşyalarımı falan toparlıyorum vakit geçiyor o arada.
Keşke herkes sizin gibi olsa böle davranışlar aslında milli servettir biraz düşünmek lazım
Bende sesi düzelene kadar 5 km felan sakin kullanıyorum 1 sigara içene kadar bekliyorum ilk marşta.Ama soğukkende Allah var çok iyi gidiyor dizeller :D Chipli combomuz vardı motor soğukken devirlenmesi sesi felan çok güzeldi yırtına yırtına gidiyordu :)
Benim ne kadar kıl kullanıcı olduğumu belki bilen vardır.Kışın zaten karda kışta çıkarmayız arabayı.Yazın havanın 50 derece olduğunda bile çalıştırıp en az 5dk beklerim ve öyle hareket ederim kapatmadan öncede 3-4 dk beklerim.Çalıştırıken kesinlikle radyo-far vb elektrik çekecek şeyleri kapatırım.Boşuna elektrik çekmesin diye çalıştırdıktan sonra açarım yine onları.Balataların uzun yoldan sonra soğuması için en az 3 saat lazım.Ben genelde sonraki günün sabahına yıkarım.Bu arada aracım atmosferik :)
ben her sabah 50 km yol yapıorum toplamda 2000 deviri bile geçmiorum :) trafikte açık 90 km hızla optimum gidiorum o yüzden en fazla 2-3 dakka ısıtıyorum... ama yakıttan yakıta bile değişiyor aracın ilk çalışması oda çok önemli bence ... shellde çok sessiz sakin çalışıyor mesela belkide psikolojiktir :D
bende senin gibiyim dostum. atmosferik benzinli aracım olmasına ragmen ilk çalıştırdıgımda biraz bekleyip, motoru sıkıştırmadan kullanmaya özen gösteriyorum
dizel benzinli farketmez calistirinca gaz vermeden ben yaglamasini bekliyorum, dizel merc de zaten yag devir saati var, o yerinden kalkmadan asla dokunmuyorum gaza.
kisin cok soguklarda bi muddet bekliyorum isinmasini, eger bekleyecek zamanim yoksa 1500devri dahi gecmiyorum, okuz gibi cekiyo nasilsa, gaza dokunmadan kalkiyorum 1 de sora direkt 2 ye aliyorum..
ama turbo olmadigindan her iki aractada durur durmaz stop ediyorum..
dizelcilere ozelikle tavsiyem mars yaparken gaz vermeyin fazla araca, heleki soguk havada..
marsta gaza basiyorsaniz bile calismaya basadigi anda birakin gazi..
ben bunu kucukken ankaranin ayazi bol buz tutan bir sabahinda babamin enseme saglamca koydugu bir saplakla ogrendim :D
nasi tesir ettiyse hic aklimdan cikmaz birturlu :D
Ford&PSA dizelleri kontağı kapattığınızda bir müddet yağlama yapıyor diye biliyorum. Soğuk çalıştırmada 10 15 sn beklendikten sonra sakince gitmenin bence hiçbir zararı olmaz.
Baran'cım sen en doğrusunu yapıyorsunda ne yazıkki herkes senin benim gibi değil.
Ben gösterge panelinde kızdırma bujilerinin ışığı sönmeden motoru çalıştırmam. Hareket ettirmeden önce en az 30-40sn beklerim. Performanslı kullanımda 1,5-2dk arası motor çalışır öyle kapatırım. İdeal ısıya ulaşmadan gazlamam.
Ancak bu bekleme durumu için şöyle birşeyde yapabilirsin, ben bazen o bekleme süresini kısaltmak için son 1km'yi sakin kullanarak bir nevi cool down yaparak sürüyorum. Böylelikle bazen fazla beklemiyorum.
Hatta 12.500km'de bir olan bakımları 10.000km'de bir yapıyorum, yetkili servistekiler artık bana rahatsız diyor :D Hatta müşterilere kötü örnek oluyorsun diyorlar :D:D
he ben bırde hava sogukken ıkı kere kontak ac kapa yapıyorum kızdırma bujılerı daha cok ısınsın dıye :D
ben aracı ilk çalıştırdığımda yaklaşık 4-5 dk kadar rolantide bırakıyorum daha sonra yola çıkıncada kaloriferden sıcak hava üfliyene kadar sıkıştırmıyorum nezaman sıcak hava geldi ozmn başlıyorum 400-5000 devir yaptırmaya
senelerdirde bu şekilde kullanırım bu güne kadar araçlarımda bir problemle karşılaşmadım
Hocam peki Lpg araçta çalıştırırken nelere dikkat etmek lazım.Bende sabahları acayip sübap sesi oluyor.20w50 yağ var 10w40 koysam bir etkisi olurmu ?Birde sabah ilk çalıştırmada yağ lambası geç sönüyor yağ pompasındamı sıkıntı var yoksa lpg araçların hepsimi böyle ?
Valla benim ne derece hasta olduğumu bildiklerinden cadde motors'da karışmıyorlar :D
Geçen gün Duster dci aldık. Adama dedim ki rodaj ne zaman bitiyor ilk yağ değişmi ne zaman? 20.000km dedi, hadi be oradan dedim. :D:D:D Bilmiyorki ne derece hasta birine denk geldi :D:D:D
Bosuna tam sentetik castrol yaglara 150 lira bayilmiyoruz :) Motor yaglarinin binek araclarda en buyuk ozelligi soguk calistirmada motoru film tabakasi olusturarak korumaktir.
Bu arada dizeller cok zor isiniyor.Takip ediyorum ne yagi ne suyu isinmak bilmiyor :) ( yag daha once isiniyor genelde)
Sahsi kanaatim ilk calistirdiktan sonra 1 dakika beklemek ve akabinde 3 4 dakika 2500 devri gecmemek yeterli olacaktir.Hatta yokus vs yoksa 2000 devirde gecilmese iyi olur.Sonuca surtunme devir arttikca hat safhaya ulasiyor.
Stop etmeden oncede 1 dakika turbonun yavaslamasini beklemek kafidir.
Yalniz herseyin oldugu gibi bu bekleme isininde abartisi gereksiz yakit tuketir..Cunku araba devir cevirmeden durdugu yerde ne yagini ne suyunu `isitamiyor` Yag sicakligi olanlar takip etsinler gostergelerinden.Yagi isitamtikdan sonra yagin optimum koruma sinirlarina bir turlu sokmamis oluyoruz araci (baknizi rolantide 3 5 dk beklemek)
babamda da focus var bende de o direk marşa basıp gider ama ben beklerim hiç bir fark yok kaç zamandır
Bmw tuhaf makina ama TR şartları için o kadar km gerçekten çok fazla geliyor bana.
Japonya'da yaşamıyoruz ki, yıkatıyorsun aracı 2dk sonra toz oluyor. Her yerde ortalığı simsiyah eden halk otobüsleri, iett otobüsleri var. Hadi geçtim yağı, filtreler simsiyah oluyor. İnsanın 1 günde bu kirlilikten üstü başı kokuyor, o yağ, filtreler TR şartında 30.000km boyunca herhalde mutasyona uğrar.
Ya tamam adamlar ne şartlarda deli gibi testler yapıyorda, genede güvenesim gelmiyor.
Sabahları bende ilk çalıştırmada 1 dk falan bekleyip öyle hareket ediyorum , sıcaklık 90 a gelene kadar da 2500-3000 devir bandını gçemiyorum gerçi normal traikte de geçmiyorum da ısınınca en azından biraz daha rahat basıyorum , stop etmeden önce de bekliyorum 30-40 sn kadar aslında beklemeye gerek yok benim ki zaten bluemotion oldugu için basa basa gidip durdugun anda stop ettiriyor zaten gerçi yaglamaya devam ediyor bildigim kadarııyla ama olsun :D
Birde dizel araç dpf'li ise ve özellikle closed type dediklerinden ise arada bir dpf'i boşaltmak için uzun yolda veya otobanda performanslı kullanmak gerekiyor.
Diesel particulate filter - Wikipedia, the free encyclopedia