User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Swap prosedüru?

  1. #1
    ceratoniaorg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    Antalya/Kıbrıs
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Swap prosedüru?

    Baya önce forumda biri yazmıştı ama bir türlü bulamadım bu konu hakkında detaylı bilgiye ihtiyacım var. Mesela 1.6 bir araca 2.0 motor swaplayabiliyormuyuz yada 1.8 e 2.0 vs gibi bunun dışında yaş-kasa vs gibi kıstaslar varmı bu konuda yoksa direk sandık motor al faturasıyla işlet ruhsatını al oldu bittimi?
    "Hayatta çok az şey iyi bir önden motorlu ve arkadan itişli otomobili kullanmak kadar eğlencelidir."

    antverse.com

  2. #2
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zamanında minikslerin bi konuya yazdıkları sıralama vardı onu buldum

    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sırlama

    orjinal motorunu hurdaya çıkart
    yeni motoru üzerine koy
    muayaneye git
    ek1 belgeleri vs vs muayeneden gec (motor üzerine konmuştur yazısı için)
    Tse ye git (motor bu kasada kullanılabilinir belgesi için)
    emniyete git bu belge ile emniyet ankaraya yazı yazıcak cc artışı ile alakalı yasal mı degilmi diye onun cevabını bekle gelen cevab OK ise emniyet sana EGM ile başlayan 17 haneli motor numarasını vericek
    gidiceksin sanayiye üzrindeki motor numarası mesela D16A9 altındaki ufak rakamları sildirceksin oraya 17 haneli numarayı çaktırcaksın
    ordan çıkıcaksın emniyete gidiceksin emniyet yazıyı görücek ve o cakılan numaranın altına TC damgasını vurucak sonra seni muayeneye sevkedicek
    muayeneye gidiceksin ordaki memur çakılan numarayı kontrol edicek TC mührünü görücek ve senin muayeni yapacak
    ordan ruhsatlarını muameleciye vericeksin EK1 belgesi ile (bu EK1 en başından beri rdan orya dolancak en son muayenede onun üzrine motor degişikligi yazılcak) ruhsatındaki motor numaran degişicek CC ve beygir degişicek ve yasal olucaksın

    kaç paran gidicek ?

    senin gücüne baglı bunları yapmak istiyorsan kesenin agzını acıcaksın

    ne kadar zamanın gidicek ?

    çok zaman harcıcaksın sıkılıcaksın sabretmen lazım


    NOT:ben motorumu 2009 da işlettim bu arada
    birde motor hacmi ile ilgili yazılarını gordum

    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o da su sekılde oluyor kendımden ornek verıorum

    tse bana dedıkı

    k20 motor kodu senın ek kasanda mevcut deıl ısletemezsın. uygunlugu yok bu motor bu arabaya olmz dedı. bende aldım arabayı goturdum adamlar gordu. bak dedım motor uzerınde bak araba yuruyor. yanı bu motor bu araca uygun. tabı adamlar yasal olarak kıtapta gozukmedıgı ıcın genede vermek ıstemıolar. orada da bıraz para ve zaman gırıyor ısın ıcıne.
    benım makınamı ısletmem yaklasık 7 ay surdu. gıden para cok fazla. ama TR de ılk defa hacım artısı yapılan ruhsatı 1.6 dan 2.0 a yukseltılıp beygırı 160 tan 220 yazılan vergısı 1.6lt olup sua 2.0lt odenen yasal swap benımkı.

    bu arada bir not daha soylıyım TR de hıcbırsekılde 1.6lt yazan hacmı bellı bır mıktara kadar da olsa yukseltmek yasak. arac 1.6 ıse 1.6 nın uzerınde motor koyamazsın. bunun % sı de yok maalesef. aracın d16 ıse b16 koyabılırsın yasa boyle.


    hersey sabrına kalmıs

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  3. #3
    HondatugraL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    7.003
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    harbi da.ak lı işmiş beee wuhuuuu ...
    DR. OWL

  4. #4
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.643
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim ögrendigim kadarıylada önce faturalı almış oldugun motoru ruhsata işletip trafigin verdigi bi belgeyle de kendi motorunu satıyosun faturalı olarak
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS

  5. #5
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu swap isi cok garip is..
    her yerde farkli okuyorum bu isi..
    biri diyo 5 yas siniri var, biri diyo hacim artiramazsin, biri diyo yok yok %30 artisa kadar yasal..
    karman corman bilgiler var..
    bende cok merak ediyorum bu isin prosedurunu..

    milet patir patir koyuyor makineleri nasil yapiyolar anlamiyorum ya

  6. #6
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sanırım uğraşıp kovalanırsa
    projesi vs ayarlanıp çizildikten sonra 1.4 ten 2.0 swap ta yapılabiliyor gibi gozukuyo okuduklarımdan anladığım kadarıyla

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  7. #7
    ceratoniaorg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    Antalya/Kıbrıs
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilk yazıya göre evet 1.4 e 2 bile yapılabilir gibi ama 2. ye göre de değil gibi görürlerse yazarlar zaten tam olarak
    "Hayatta çok az şey iyi bir önden motorlu ve arkadan itişli otomobili kullanmak kadar eğlencelidir."

    antverse.com

  8. #8
    seWki26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    OldCity :D
    Mesaj
    845
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla su and bende swaplıyorum 1.6 yerine b18c koyuyoruz bakalım biz nasıl halletcez işimizi
    Alıntı Malii Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    si ların vazgeçilmezi kırmızı. kırmızı dikkat çeker , güzeldir , can yakar, acıtır


    MTM & ProStock Garage

    dodo kalbimizdesin kardeşim....

  9. #9
    Jerky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    1.854
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eski konularda TSE'nin dökümanı eklenmişti. Orada herşey usulüne göre anlatışmış. Aratıcam bulursam buraya eklerim.

    TSE linki patlamış.

    Edit : http://www.techturkey.com/forum/gene...ru-bilen_.html
    alıntıya HAYIR...

  10. #10
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eski motorunu depoda tutup muayene giderken takmak daha kolay herhalde

  11. #11
    joker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul / Beykozz
    Mesaj
    1.406
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RSBurak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eski motorunu depoda tutup muayene giderken takmak daha kolay herhalde
    Yada d16 ya b16 blok alip onada stroker yapmak

  12. #12
    ceratoniaorg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    Antalya/Kıbrıs
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RSBurak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eski motorunu depoda tutup muayene giderken takmak daha kolay herhalde
    çok zahmetli bir iş değilmi bu her seferinde ona işçilik vereceğine bikerede yasal olarak hallet eski motoruda sat tamam işte
    "Hayatta çok az şey iyi bir önden motorlu ve arkadan itişli otomobili kullanmak kadar eğlencelidir."

    antverse.com

  13. #13
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    okudukça sıkıldım bende EJ20t düşünüyordum ama vazgeçtim galiba

  14. #14
    erhanarici18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Mesaj
    2.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence boşverin muayeneyi işletmeyi falan 1,4 ü 2,0 la swaplarsan ve ufak tefek oynarsan zaten seni kimse yakalayamaz

  15. #15
    tunceR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    3.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    si ya b16 kolay işleniyo en mantıklı swap toplamda 800 tl vermiştik. olumsuz bişey de olmadı hiç. 2 yılda vizeli oldu.

  16. #16
    kRo_bOy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Tokyo'nun içinden:)
    Mesaj
    932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla bende işlettim s13 e ca18 i söktüm sr20 yi taktık burdan ve netten okuduğumda korkmuştum ama işin içine girince hiç bir zorlukta karşılaşmadım bilmiyorum denizli küçük yer olduğu içinde ist da biraz daha mı zor acaba
    ama sen bişey yapmıyosun evrakları veriyorsun makina mühendisi herşeyi hallediyor sonra sana mühendisler odasının onayladığı evrakları veriyor sen vizeye gidiyosun vize de kimse sana bu motor bu arabaya olmaz demiyor sadece motor nosuna dikkat edip yazıyor ek1 belgesine vizeden sonra trafikte de aynı orda da problem çıkmıyor direk ek1 de yazan motor noyu ruhsatına yazıp veriyorlar
    Alıntı psikolojikdeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    her sx te bir sorun var benimkindede direksiyonu yanlış yere koymuşlar

    Alıntı ukku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turboyla atmosferik sarışınla esmer gibidir..
    Hangisini alsan aklın öbüründe kalır

  17. #17
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İki hafta önce Rizede bu tür proje çizim işlerine bakan makina mühendisi bir arkadaşım ile konuştum bu konuyu.Ortalama maaliyeti 200 - 300 arası tutar dedi bana ayrıca önemli olan motor hacmi değil toplam motor gücü kw cinsinden.%30 olayı burada önemli oluyor.Kadett in motorunu işletme için bu gün yarın başlarım işlemlere neler olur biter detalı bir konu açar yazarım.

    Ayrıca %30 presödürü uymadığı takdirde bunu projeyi çizen makina mühendisi kılıfına uydurabiliyormuş bilginize o yüzden tanıdığınız biri yoksa referanslı birine gitmek daha mantıklı olur.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  18. #18
    ceratoniaorg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    Antalya/Kıbrıs
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki marka ve motor tipi önemlimi mesela a markasına b markasının motoru takılabilirmi. tip olarakta benzinliye dizel motor veya sıralı olana boxer,rotary vs takılabilirmi
    "Hayatta çok az şey iyi bir önden motorlu ve arkadan itişli otomobili kullanmak kadar eğlencelidir."

    antverse.com

  19. #19
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ceratoniaorg Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki marka ve motor tipi önemlimi mesela a markasına b markasının motoru takılabilirmi. tip olarakta benzinliye dizel motor veya sıralı olana boxer,rotary vs takılabilirmi
    sorulsa belki gerekli yerlere takılamaz derler ama bi yolu yordamı vardır proje vs olarak işletilebiliyor diye hatırlıyorum

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •