User Tag List

Sayfa 5/5 İlkİlk ... 345
92 sonuçtan 77 ile 92 arası

Konu: Racing Kullanımı

  1. #77
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    şu anda 2008 model gv250 motorum var..

    15 yıllıkda motorcuyumdur zamanında 900 lük makinamda oldu 500 lükde oldu.. racinge hiç merak salmadım genelde enduro chopper arası gidip geldim arada bir iki maksi scooterda oldu..

    benim tavsiyem cbr 125 gibi ufak bir motordan başlamandır zira denge sıkıntını ve trafikde sürüş sıkıntını bu motorla başlayarak atlata bilirsin düşersin vurursun kırarsın parçası ucuzdur ve gayetde dengeli güzel bir motordur.. ondan sonra 250 cc lik bir makineye geçmeni öneririm ondan sonrada 600 lük sınıfa geçmeni öneririm..

    direk 600 lükden başlayanlarda var ama biz camia içinde onlara motorcu demiyoruz çünkü motorun m sinden motorcu ruhuhun m sinden anlamayan cafe önü motorcusu dediğimiz arkadaşlar onlar sahilde kasksız bir iki tur atarlar mado nun starbucksın önüne motoru çekip milleti keserler falan..

  2. #78
    orc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    881
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim arkadaşım direk racing ile başladı. 750 lik motoru vardı suzukinin gsxr. kaza vs yapmadı gayette keyifli öğrendi şimdi draglara falan katılıyor. bende 250 lik çin malı chopper ile başladım 2 defa kaza yaptım tezatlığa bak

    bu motor işinde kişilerin kabullenemediği bi olay var. herkes her motoru kullanır ama hakkını veremez. mesela babam choppercıdır. aakar yolda giderken ama n zaman vn800 ü sattık vfr800 aaldık adam diken üstünde. chopperdaki verm yok yani. bense n zaman vfr ye bindim o zaman çözdüm işi.

    bu işte motor almadan önce eğitim alın. Zaten eğitim esnasında size bi çok farklı mtooru vererek hangisine yatkınsnız öğreniceksiniz.ondan sonra mevzu hangi motoru alıcağınıza gelicek.
    hissediyorum racinge yatkınım işe gidip gelmek icin scooter arastırıyorduk aslında ilk basta.. sonra ehliyet alıcaz madem, neden racing almıyoruz diye düsündük.. son durum bu işte
    sıkıntı yok, o da bizim aracımız
    öteki mi? o da bizim
    diğeride bizim

  3. #79
    onat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı orc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hissediyorum racinge yatkınım işe gidip gelmek icin scooter arastırıyorduk aslında ilk basta.. sonra ehliyet alıcaz madem, neden racing almıyoruz diye düsündük.. son durum bu işte
    kardeşim önce eğitimini al sonra neye geçiceksen geç.

  4. #80
    ykavcioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul / Anadolu
    Mesaj
    4.781
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cbr 125 ile 2 tur attıktan sonra 600 rr kullandım ve şuan 250 rr yeni kasa ile dans ediyorum
    yüksek hacimle başlamak iyi oluyor
    Seyyar Tayyar

  5. #81
    <<buğra>> - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul / Eyüp
    Mesaj
    532
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Küçük motorları oyuncak gibi kullanan adamlar bile makinede tırsıyor.
    Eğitim ve tecrübe şart tabi ki ama biraz motor kullanıp, racing almaya imkanı olanlar başına neler gelebileceğinin, tecrübesinin ne denli az olduğunun bile farkında olmasına rağmen racing çekici geldiği için durmayıp alıyorlar.
    Ve genelde üzücü sonuçlar duyuyoruz...

    Virüs banada uzun zaman önce bulaştı ve sanırım daha fazla kendimi uzak tutamıyorum Bende 600'lük makine için elimden geldiğince küçük motorda pişmeye çalışıyorum, GSX-R 600 nasip olursa iyice kavrayana kadar ve kavradıktan sonra da adam akıllı, yavaşça kullanmakta fayda var, bilinçli olup her yerde gazlamamak gerekir...

  6. #82

    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    535
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    direk 600lük ile başlamak isteyenlere sorularım var,

    diyelimki yolda usul usul gidiyosunuz önünüze minibüs taksi vs birden kırdı napıcaksınız? vitesi kücültüp hurra peşine veya 2 aragaz vsvs..

    yada yolda gidiyorsunuz durduk yere sizi sıkıştırmaya calışan düşürmek isteyen PİSKOPAT cıktı napıcaksınız? direk aragaz hızlanma... sonrasında o yolun aslında 2sn de biteceği cünkü sizin 3 saniyede 100++ cıktığınızı unutacaksınız ondan sonra durabilirmisiniz allah bilir

    ve ya cıktınız tem e gayet yol boş ''lan 2 sıkim anasını satiyim boşunamı racingdeyim veya la 600lüğüm var daha kadran devirmedim boşunamı bu kadar yakıyo diyip sıkacaksınız, ondan sonra bi taş parçası veya cukur görünce napıcağınızı şaşırıcaksınız...

    Kimseye akıl vermiyorum ancak en azından dikkat e alın... ÖLMEYİP birde arkanızdakilere EZİYET olma ihtimalinizden biraz bile olsa kurtulmuş olursunuz...

    benim nacizane tavsiyem hiçbir tecrübe yoksa scooter, motor demiyorum SCOOTER diyorum...

    hem rahat racingdeki gibi 100km yapınca beliniz kollarınız parmak kaslarınız kısaca imanınız gevremicek motor sürdüğünüzü hissedeceksiniz yakıt tasarrufu deseniz hat safada, hiçbir şekilde yorulma yok parçaları hemen hemen her motorun ucuz ve bol...

    üstüne düşseniz bile max 100km yapacağı için o motor korumalarınız sayesinde en fazla biyeriniz incinir..

    benim tavsiyelerim, honda beat activa, hatta bütceniz müsait ise hondanın yeni cıkarmış olduğu PCX, aynı zamanda yamaha, gilera,kymco, sym (özellikle fiddle 2)

    o kadar para fazla bunlara derseniz gidin bir mondial alın 150lilik parçaları 10 15tl kafanız rahat olur...

  7. #83
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    15 yıllık bir motorcu olarak bende kısa anenktodlar veriyim bu hysoung piyasaya girdiğinde ynei başlayanlar için ideal dediler gt 250 leri neyse bende o sıra vulcan 900 lük makine vardı bilenler bilir vulcanı yolda giderken 10 metre ötedeki masa titrer.. bir gün bir arkadaş gt250 almış ilk motoru motor havalı falan duruyor bende daha önce arkadaşların cbr gsxr serilerini kullandığım için bolcana rahattır dedim motoru bir aldım ilk dikkatimi çeken dengesi oldu hiç öyle acemiye göre yapmamışlar neyse biraz sürdüm leventten bebeğe indim ordan döndüm levente çıkdım.. dikkatimi çeken viraj dengesi kesinlikle yüksek hıza profesyönellik istiyor yoksa viraja süratli girerseniz motor kendini kaybediyor çok dengesiz ve motorda fren yok hiç kuvvetli değil kısaca 250cc acemiler için ideal deniyor ama hiç acemiye gidicek dengeli bir motor değil tam aksine motor tecrübesi ve uzmanlık istiyor eğerki o motor limitlerde kullanılıcaksa.. ne yazık ki pek çok kişi fiyatına şekline kanıp gt250 alıyor ama piyasadaki gt250 lerin %90 da yan yatmış motorlar bu dediğim nedenlerden dolayı..

  8. #84

    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    535
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    15 yıllık bir motorcu olarak bende kısa anenktodlar veriyim bu hysoung piyasaya girdiğinde ynei başlayanlar için ideal dediler gt 250 leri neyse bende o sıra vulcan 900 lük makine vardı bilenler bilir vulcanı yolda giderken 10 metre ötedeki masa titrer.. bir gün bir arkadaş gt250 almış ilk motoru motor havalı falan duruyor bende daha önce arkadaşların cbr gsxr serilerini kullandığım için bolcana rahattır dedim motoru bir aldım ilk dikkatimi çeken dengesi oldu hiç öyle acemiye göre yapmamışlar neyse biraz sürdüm leventten bebeğe indim ordan döndüm levente çıkdım.. dikkatimi çeken viraj dengesi kesinlikle yüksek hıza profesyönellik istiyor yoksa viraja süratli girerseniz motor kendini kaybediyor çok dengesiz ve motorda fren yok hiç kuvvetli değil kısaca 250cc acemiler için ideal deniyor ama hiç acemiye gidicek dengeli bir motor değil tam aksine motor tecrübesi ve uzmanlık istiyor eğerki o motor limitlerde kullanılıcaksa.. ne yazık ki pek çok kişi fiyatına şekline kanıp gt250 alıyor ama piyasadaki gt250 lerin %90 da yan yatmış motorlar bu dediğim nedenlerden dolayı..
    kesinlikle katılıyorum okuduğum ve söylenenlerin hepsi doğru...

    hyo dandik değil mühendis grubu suzuki honda yamaha vs den ama profluk isteyen bir makina..

  9. #85
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Ronin_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kesinlikle katılıyorum okuduğum ve söylenenlerin hepsi doğru...

    hyo dandik değil mühendis grubu suzuki honda yamaha vs den ama profluk isteyen bir makina..
    şu anki makinem gv 250 enjeksiyonlu model gt250 den çok daha dengeli bir makine. 30 beygir smoke egzos var. yetiyor eskiden bundan 10 yıl önce 650 cc lik makinalardan ancak 40-45 beygir alınırken şimdi 250 lik makinadan 30 beygir alınıyor ve gayette yeterli oluyor..

  10. #86
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benimde favori cihazım burgman 650

    gezmesi müthiş keyifli gaz çevirinceki hızlanması torkuda muthiş ben onda bile korkuyorum hızlı herşey ürkütüyor beni

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  11. #87
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    chopper keyif motorudur hızla işiniz olmaz motorun motorculuğun tam keyfini alırsınız rüzgar motorun sesi yolun kendisi ve siz.. basarsanız giderde oda ayrı benim motorda ne olduğunu anlamadan 160 çıkıyorumki 160 dediğimiz rakamı 2 teker 155 kiloluk aletin üstünde yapınca arabada 280 le gidermiş gibi oluyorsunuz.. ben basmıyorum 80-90 tıngır mıngır bana yetiyor..

  12. #88

    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    535
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onursumer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benimde favori cihazım burgman 650

    gezmesi müthiş keyifli gaz çevirinceki hızlanması torkuda muthiş ben onda bile korkuyorum hızlı herşey ürkütüyor beni
    özellikle triptronikte kullanımı fena alet gitmiyor uçuyor hacı abi

    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şu anki makinem gv 250 enjeksiyonlu model gt250 den çok daha dengeli bir makine. 30 beygir smoke egzos var. yetiyor eskiden bundan 10 yıl önce 650 cc lik makinalardan ancak 40-45 beygir alınırken şimdi 250 lik makinadan 30 beygir alınıyor ve gayette yeterli oluyor..
    abi yakıtın ne durumda takmadan önce ve sonrasında ne kadar değişim oldu ? yada oldu mu?

    gv250 ile kalamazdım ben alabilseydim mutlaka gv650 ye cıkardım o arka teker ile kuyruğun bütünlüğüne hastayım

  13. #89
    MR.TurboALİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul / Üsküdar
    Mesaj
    3.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cbr 125 alabilirsin önce ona bi bin 1-2 sene. + sakın içindeki korkuyla makinaya binme. bisiklet değil 2 tane kardeşimi gömdüm.

  14. #90
    asot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    20
    Mesaj
    1.133
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Olaya scooterla başla, başlangıç için vitesli olacaksa max. 250 cc olsun..

    En kalitelisinden bir kask, dirsek korumalı bir mont olmazsa olmaz..

    Onun dışında motorsiklet kullanmaktan keyifli bir şey de yok..

    ben de soğuk filan demeden eylül ayından beri scooterdan inmiyorum.. Çalıştırmayı biile bilmeden bayiden alıp geldim ve direk trafiğe girdim, hafif tırsma olsa da bisiklet süren kolay öğreniyor ama racing olayı bambaşka dünya, gözümün önünde düşen çok kişi oldu. youtube'da ilk defa altına 600 lük makine verilen tipleri izleyip, biraz kendini dizginleyebilirsin.
    BBK90 CORSA OPC

  15. #91
    capri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    türkiye/ankara
    Mesaj
    356
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilk kullanıma küçük cc ile başlanılacak diye birşey yok, aksine orta cclerde bi motor yani 500-750 arası fakat racing olmayan bi makina en mantıklısı. sürüş güvenliği, oturma pozisyonu, motora alışma açısından falan sporttouring ve ya naked tarzı bi motor ile hem bu işi cok daha hızlı kavrar hem de keyfine varırsınız. şu konuda yanılgıya düşmeyin, küçük cc güvenli değildir; neden mi? cc küçük olduğu için lastiği freni şuyu buyu da ona göre küçük oluyor.

    geçen nisan ayında ilk motorum olan kawasaki er6f modelini aldım (halen kullandığım motor). daha öncesinde vitesli motor tecrubem, 15 dakika hyo gt250 15 dakika r6. er6f i aldığım gün ilk 500 metre bi temkinli kullanıp motoru tanıdım, sonra 1-2-3 vites yapıştır.daha sonra kadranı ters cevirdim direk. yanlış anlamayın bu söylediklerim tavsiye değil tam aksine bu yanlış örnek. bunları söylememin sebebi motosikletin korkulacak bişi olmadığıdır.

    scooter olayına gelince hafif diye kıvrak olacağını düşünmeyin. dedemin 150lik scooterı var kendi motorumla hayvan gibi girdiğim virajlarda, onunla çok daha düşük süratlerde virajı tamamlayamayıp yolun dışına çıktım.

    chopper da ise oturma pozisyonu gereği motora hakimiyet o kadar zordur ki adeta motoru kullanamamanız için tasarlanmıştır.yani chopperlada viraj zor ve tehlikelerden kaçma manevraları nerdeyse imkansızdır.

    alıcak arkadas gaz kolunun on-off çalışmadığından haberdar ise çekeceği sıkıntı sadece inanılmaz bilek omuz ve bel ağrısıdır. tabi 130küsür hp motorun sıcaklıından apış arasının yanacağını ve sıkı trafikte hararet ışığının sürekli yanacağını saymazsak.

    eğer kişi tavsiyeme uyarak başlangıç amaçlı bi sporttouring ve ya naked alacak olursa bu yukarıda saydığım sıkıntıları çekmeyecek hatta belki racing merakından vazgecip motor değiştirme zamanı geldiğinde gene aynı tarz yuksek cc motosikletlere bakacaktır. ki arkadas yarışa falan girmeyecekse performans racingi aratmaz. misal benim er6f tip racing ile aynı tek fark gidonun biraz daha yuksek olması. mal 72 hp 66nm tork 0-100 4 sn 0-200 13-14 sn max kadran 220 ama alet 240lara geliyor. raceden artısı az yakıt tuketimi ultra rahat oturma pozisyonu ve rahat sürüş.

    burdan çıkacak sonuçta alıcı arkadasın 600 racing değilde 600lük sporttouring, naked veya enduro almasının, daha küçük hacimli pizzacı motorlarından almasından daha güvenli olacağıdır. hem de race e merak etmişken motosikletin o hazzından da uzak kalmayacak. kısacası doyacak. ki biliyorsunuz merak edip de doyamazsa önüne gecemezsiniz. gider alır.

    bahsettiğim tarzın nası bişi olduğunu merak edenler için ilanımın linkini koyuyorum, yanlış anlamayın ticari amaçlı değil.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6258627/detay/
    subi & suzi

  16. #92
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Ronin_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    özellikle triptronikte kullanımı fena alet gitmiyor uçuyor hacı abi



    abi yakıtın ne durumda takmadan önce ve sonrasında ne kadar değişim oldu ? yada oldu mu?

    gv250 ile kalamazdım ben alabilseydim mutlaka gv650 ye cıkardım o arka teker ile kuyruğun bütünlüğüne hastayım

    yakıtta büyük bir değişim olmadı ben bir hesap tutturamıyorum çünkü düzenli devamlı kullanmıyorum genelde 50 tl lik atıyorum geziyorum ortalama 4.0-4.5 arası yakıyor.. bizim gurupda uslu kullanıpda yani 80-90 km sabit hızda kullanıp uzun yolda bu verileri 3.5 e kadar çeken arkadaşlar var.. tabi motora bindiriceğiniz yük artçı bunların hepsi bir faktör..

    zaten artçılı ve yüklü yolculuk ediyorsanız 600cc ve üstü derim çünkü motor güçlü oldukça yükü kaldırma mükavemetide daha kolay oluyor ve az yakıyor.. yani yüklü artçılı bir gv 250 ile aynı yükde artçılı bir shadow yada intruder 600 lük olur 800 lük olur makine hemen hemen aynı yakar hatta daha az bile yakabilir..

    tabi 250 liğin vergi faktörü şehir içinde az yakması artçısız hafif yükle uslu kullanımda yakıtı üflemesi ayrı artıları..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •