yolun yarısını 1 depo ile alıyosa 1/4 ünü yarım depoyla alır. ikmal için yarım depo kullandımıda oldugu yere iner o ikmal yapan uçakcok sayıda ucak kullanılması gerekir suan kafa yoramıcam cok uykum geldi ama düşünürüm bi ara
![]()
karıştırdınız sanırım, ikmal uçakları birer depo yakıt kullanacaklar zaten sadece kendi yolları için, 1/4 yol için yarım depoya ihtiyaç var ve ikisi de 1/4lük yolu gidip adaya geri geliyorlar, sonuç olarak birer depo kullanıyorlar zaten, turu tamamlayan da 2depo kullanıyor zaten.
zetec kardeşiminiz yazdıgı mantıga bakarsan anlarsın![]()
ilk ikmal yapan ucak yere çeyrek depo ile iniyor.
ikinci ikmal yapan uçakta yere ceyrek depo ile iniyor.
her uçak 1er depoyla cıkıyorlar ve 3 depo ile cıkmışlar.
gün sonunda totalde yarım depo yakıt var ve bu da 2.5 depo eder
yalnız bu cevap yanlış arkadaşlar şu anda fark ettim![]()
1/4 gittiğinde yarım depo harcıyor ... Hepimizin yazdığı yanlış.. 2/4 olunca 1 depo harcıyor.. Glen uçak yakıt verirse geri dönemez..
Edit: çok kafam karıştı sabah tekrardan çözmeye çalışacağım![]()
...
cevap öyle 3 uçak 5 uçak falan deil. benim çözdügüm en net dogru şu ana kadar benim içindaha az ucakla da deniyorum ama
![]()
o zaman mümkün olamaz. ikmal için gelen uçak maksimum 1/4yol gelebilir geri dönmek zorunda olduğu için, o zaman da hiç ikmalde bulunamaz, boş yere gelip gitmiş olur. 1/8lik yol gelip gitse yarım depo harcar, 1/8lik durumda da yarım depoyu ikmal etse 1nci uçağa, ters istikamette de aynısını yapsa 1depo eder. 1nci kalkan uçağımız 1/8lik yolda çeyrek depo yakıt harcar, üzerine eklenen yarım depo yakıt ile de karşı taraftaki ikmal noktasına ulaşamaz çünkü ikmalden sonra bir depodan fazlasına ihtiyacı vardır, oysaki elinde 3/4lük yakıt vardır.
Şu durumda ekstra depoları yoksa 1nci uçak yolun 5/8inci noktasında yere düşer.
yolu 10 parçaya bölelim, yolun ilk 10/2,5'i için (çeyreği) 5 adet yakıt ikmal uçağı kaldıralım aynı andada dünya turunu yapacak olan uçağı kaldıralım...
şekil A: yakıt ikmal uçaklarından biri yolun her 0,5 lik diliminde bir diğerinin deposunu fulleyerek geri dönsün, yolun ilk çeyreği bittiğinde sona kalan yakıt ikmal uçağıda turu tamamlayacak uçağa yakıt ikmalini yapıp dönsün....
geriye yolun 10/7,5'imi kaldı, bunun 10/5 inide turu tamamlayacak uçak yakıt ikmali yapmadan tamamlasın, geriye kaldı son çeyrek, buradada devreye ilk kalkış yapan uçak filosunun tam tersi yönünde kalkış yapan 5 adet yakıt ikmal uçağı girsin, şekil a da anlattığım şekilde ilerleyerek yolun son çeyreğinde deposu dolu bir yakıt ikmal uçağı tur uçağını karşılasın ve yakıt ikmalini yaparak geri dönsünler....
not: yolun sonuna kalan iki ikmal uçağının yolun 10/2 sinden 10/2,5 ine giderkenki yakıt kaybınıda dönüşlerinde onları karşılayacak diğer yakıt ikmal uçakları karşılasın... çünkü dönerken yolun son 10/0,5'lik kısmına yakıtları yetmeyecektir.....
5 yada 6 ucak gerekiyo sanırı nakil için tam sonuna geliyom hesabım karısıyoyolu 6 birime bölün her uçak 1 depoyla 3 birim gidiyo 5 6 kaç lazımsa ucaklar birlike kalkıcak 1 birimde bir 3. birime kadar ilk ucaga nakil yapılcak 3. birimde ilk ucak fullenmiş şekilde sona gidicek digerleride birbirine aktarma yaparak geri dönücek o şekilde hesaplayın 5-7 arası bişi çıkması lazım ama harbi beynim yorulmus bu saate kadar artık ugrsamadım daha fazla
![]()
Önce bir çember çizelim eşit 8 parçaya bölelim.Bu 8 nokta 1a 2b 3c 4d 5e 6f 7g 8h olsun. a noktasından tam dolu (4/4) yakıtla 3 uçak aynı anda b noktasına doğru hareket eder. B noktasına vardıklarında üçününde yakıtı ¾ tür. 3. Uçak yakıtının ¼ ünü 2. Uçağa, ¼ ünü ise 1. Uçağa nakleder. Kendisinin kalan ¼ yakıtıyla a noktasına geri döner. 1. Ve 2. Uçak c noktasına doğru yola 4/4 lük yakıtlarıyla devam ederler. C noktasına geldiklerinde her ikisininde kalan yakıtları ¾ tür. 2. Uçak yakıtının ¼ ünü 1. Uçağa nakleder. Kalan 2/4 lük yakıtıyla a noktasına geri döner. 1. Uçak ise 4/4 olan yakıtıyla c noktasından g noktasına doğru devam eder. Bu çemberdeki 8 aralığı faraza 1’er saat kabul edersek c noktasına kadar 2 saatimiz geçmiştir ve oradan g noktasına varışımız da 4 saat olacağından kalkıştan 6 saat sonra 1. Uçak g noktasına ulaşacaktır.Dolayısıyla a noktasından ilk hareketten 4 saat sonra piste geri dönen 3. Ve 2. Uçaklar ve yeni bir uçak (4. Uçak diyelim) yani üç uçak aynı anda a noktasından g noktasına doğru (yani ilk kalkış hareketimizin 180 derece ters istikamette) tam dolu (4/4) depoyla hareket eder. A noktasından h noktasına vardıklarında üçününde yakıtı ¾ kalmıştır. 4. Uçak yakıtının ¼ ünü 2. Uçağa, ¼ ünüde 3. Uçağa nakleder ve kalan ¼ yakıtıyla a noktasına geri döner. 2. Ve 3. Uçaklar ikinci saatin sonunda g noktasına vardıklarında 1. Uçak da g noktasına varmış olur. 2. Ve 3. Uçaklar kalan ¾ yakıtlarından ¼ ünü 1. Uçağa naklederler ve böylece her üç uçağında yakıtları 2/4 olur. Kalan mesafe h ve a noktaları olduğundan 1. Uçağı salimen a noktasına yani ana varış noktasına ulaştırmış olurlar.Böylece 1. Uçak a noktasından a noktasına dünya üzerinde kesintisiz turu yapan uçak olur.
1) Turun yapılabileceğini gördük.
2) İzahtan görüleceği üzere 4 uçağa ihtiyacımız var
3) 6 depo yakıt yeterli
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)