2010 1,3 albea MUTLUjet 745 bin km de canavar gibi hiçbi sorun yok ...(fabrikasyon motor)
Printable View
2010 1,3 albea MUTLUjet 745 bin km de canavar gibi hiçbi sorun yok ...(fabrikasyon motor)
Asayişte çalışırken kullandığım ekip arabamız 1.8 75'lik connect 325 bin Km
Maşallah 300-400 binler havada uçuşuyor ama burdan kişi yüksek kmde araç aldı?
Herkes kendisi yapıyor kmyi düşükte alıp.
Aranıyor konularına bakın üst sınır 150k km aranıyor:D
1.7 corsası var arkadaşımın 442 bin km:)
Geçen yıl sakarya toyota plazada 2008-2009 corolla vardı. 500 bini geçmiş, tamamen servis bakımlı, içi plazadan yeni çıkmış gibi temiz, tek parça boyalı. Valla kim kullanmış o kadar temiz şaşırmıştım.
2007 model puntoyu 2010 yilinda 190.000kmde aldik. gecen sene 285.000e verdik.
Şimdiki arabamı 115binde aldım temmuz 2014de şu an ise 140binde :)
10 bin kilometrede bir yagini, filtrelerini degistirdik mi hicbirsey olmaz, 500 bin km'de kartal var akrabamizda daha da binerim diyor :)
2008 sonlarında 0 aldığımız audi a4 suan 380 binde cok sukur bakım harici bir masrafi olmadı :)
benım twingoyu 218k da aldım 240k kusurdu sattıgımda sanmıyorum motor yapılmıs olsun oncesınde gayet guzeldı ne yag ne ufleme ne duman hıc bıseyı yoktu gayette kıpır kıpırdı ozlemıyo degılım valla :)
250 bin km de doblo sattim gecen gün. 2010 model 1.6 premio. Masallah diyeyim ne calismasinda ne de herhangi bir yerinde ses vardi. 233 bine kadar servis bakimliydi 250 bine kadar da biz bakimlarini yaptık.. Simdi alan da biniyor..
Ben gerçekten mühendis olarak anlamıyorum yüksek km takıntısını. Hele daha pahalı olmasını hiç anlamıyorum. Düzgün kullanılan, bakımları düzenli yapılan arabanın kmsinin bir önemi yok ki.
Ben arabamı babamdan aldığım zaman(ayrı yaşamaya başladığım zamana denk gelir) 12 yaşında ki araba 110 bin km'de tamamen servis bakımlı idi. Yatmaktan 3 ayda o kadar masraf açtı ki bana, her ay ayrı bir masraf açardı, tam satmaya karar verdim, ilana koydum ha bugün ha yarın derken 3 senedir arabada tek bir masraf çıkmadı.(Akü dahil)
Arabanın yatmaktan baskı-balatası çatlamış aldığımın 3. haftası onu değiştirdim.(Bilmediğim için alt merkezi değiştirmedim.)
Baskı balatayı değiştirdim ohh, rahatladık derken, eve geldim arabayı park ettim, araba daha sonra yürümeme başladı hiç zorlamadım, kaderimdir dedim sanayiye çektirdim. Triger kayışı üzerinde micro crackler oluşmuş, ısınma+soğuma genleşme yüzünden onu değiştirdim.
1 ay araba sorun çıkartmadı şimdi rahatladım derken, frenden ses gelmeye başladı ama öyle böyle değil, bir baktım fren diski paslanmış, balatalar yatmaktan yamulmuş, tuttum onları değiştirdim.
Bu fren balatası işin bildiğin tuzu biberi oldu, satıyorum lan arabayı diye çıktım sanayiden, eve geldim ilanı açtım. Kendime araba bakıyorum bir yandan, arabayı almadan satmayacağım arabasız kalmak istemiyorum istediğim arabayı bulamadım satamadım arabayı. 2 ay geçti baktım araba bozulmuyor, dedim gittiği yere kadar gitsin o kadar masraf ettik gerek yok boşuna tekrar aynı masraflara o gün girdim bir yola 3 senedir usul usul yürüyorum, her gün minimum 30-35 km en az yol yapıyorum, senede 30-35 bin km yapıyorum, kontağın dönmediği gün yok varsa da 3 sene 1 veya 2 defadır, 3 senedir değil bir masraf, akü bile değiştirmedim. Sadece 25bin km'de bir yağ-filtre değiştiriyorum onunda bana masrafı 70-75 TL kendim hallediyorum hepsini. araba olacak 220 bin KM'de tek kuruş masraf açmadı araba.
LPG Ayarı bile yapmıyorum son 100 bin kmdir, bir fark göremedim, gerekli olduğunu da düşünmüyorum açıkçası.
Özetle; her gün kullanılan, düzenli yağ-filtre bakımı yapılan arabanın km'sine takılmam hele 5-6 yaşında ki araba 50 bin kmdeyse almam, kaçarım direk. piyasa fiyatının en az 5-6 bin lira altında olmalı ki, aldıktan sonra yapacağım masrafa değsin.
Ben 450bin km'de daha turbo bile değiştirmemiş dizel arabada gördüm. 110 bin kmde kapak açılan atmosferik benzinli arabada gördüm. Km sayacı yerine keşke toplam devir dakika sayacı diagnosu alabilecek bir yazılım olsa araçlarda.
Babamin 95senesinde sifir aldigi uno suan 260.262Km oldu bakalim
770000 de albea var arkadasimda ve 440000 de bi albeada komsumda var :D
99 Golf 1.6 259500 km deyiz.Pazar yağ soğutucusu bozulduğu için bir tatsızlık yaşadık onun dışında bir sorunu yok.
Benimki de 296.600 km'de. Ama yeni setup'ıyla daha 3.000 yaptı :D
Valla hocam iyi cesaret bide 2.0 dizel.
Bizde de 295 bin kmde civic var ama 14 bin kmden beri bizde.
Arıza olarak hatırladığım 1 kez radyatör değişimi 1 kezde termostat değişimi.
Bu aralarda klima ses yapıyor galiba kompresör dağılacak.
Başkada hiçbirşey olmadı maşallah.
Yillar once yine bu tarz bir konu vardi arac-km-bakim vs.. diye uzun uzun yazilip cizilmisti ozellikle muhendis arladaslar Tarafindan. Cesitli ornekler verilmisti bir arac motoru hic durmadan bilmem kac bin km yapabilir, belirli hizda ivmelenmede daha az yada cok, yuruyen su kadar km dayanir vss....Tamamen teknik, bilim iceren mukemmel bir konuydu ama bulamiyorum hicbiryerde. Hatirlayan varmi o konuyu? Varsa link lutfen.