bayrampaşa -maltepe durağında lastiği patlaması sonucu e5e geçişyapmış metrobüs
METROBÜS E-5'E DALDI TRAFİK FELÇ OLDU - Hürriyet TV Haber
Printable View
bayrampaşa -maltepe durağında lastiği patlaması sonucu e5e geçişyapmış metrobüs
METROBÜS E-5'E DALDI TRAFİK FELÇ OLDU - Hürriyet TV Haber
Dün 34-A'ya bindim mecidiyeköyden, biraz ilerledi içeride max. 7-8 kişilik yer var, aynadan gördü o boşluğu 15 metre sonra bidaha durdu millet hurra bi girdi içeri, tıklım tıklım oldu kapı kapanmıyo hala daha binmeye çalışanlar var. Neyse yola çıktık, ne bir klima açıyor, ne de cam açıyor içerisi hamam gibi nefes alamıyorsun. Körük kısmının orada en az 15 kişi vardı abuk subuk cart curt sesler geliyodu, eve sağ salim vardım diye şükrettim. O metrobüste hiç yer kalmayana kadar adam almaya devam ederlerse daha çok kaza yaparlar. Neyseki kazada ölü olmaması iyi olmuş.
1 ay önce edirnekapıdan bindim metrobüse kız arkadaşımla beylikdüzüne gidiyoruz, topkapıdan aşağıya inerken körüğün arkası hoplamaya başladı güp güp diye dedim lastik patladı kimse takmıyor ama kız arkadaşımda yok canım öyle olsa dururdu dedi bende kaç bin euroluk alet vardır heralde bir basınç sensörü diyip sustum usul usul körüğün önüne geçtik beraber :D taa yenibosnada farketti adam patlamış gerçekten indirdiler hepsimizi bu kadar da bi haberler otobüsten:)
bokluk hep bu uzun olan esas metrobuslerden cıkıyo
yakında kalabalıgı yenmek icin birton otobus dayarlar busefer kalabalıktan gidemez
Aynen hollandadan gelen o otobusler yapiyor genellikle kazayi ..
Uyuya falan mi kaliyolar acaba yoksa ters giden bsy mi war ilginc yani.
Kaza yapmalarının sebebi çok belli aslında. Günde 9 saat tek şeritli ve daracık bir yolda otobüs kullanmayı deneyin. Çok bunaltıcı ve dikkat dağıtıcı bir iş. Bu yollar şoförsüz olarak tasarlanmıştı aslında. Ayrıca trafiğe ters olması da şoförün dikkatini sürekli karşıdan gelenler üzerinde yoğunlaştırmasına sebep oluyor. Kazaların hepsinin sebepleri bunlar..
dumduz yolda yüksek suratte gidiyorlar lastik patlayınca şoforun o koca şeyi duz şeritte tutma ihtimali olduğunu duşunmuyorum ben
daha once mecidiyekoydede lastiği patlayınca karşı şeride girmişti burda en azından bariyer tutabilmiş
Agah´isimli üyeden Alıntı
bu metrobüs şoförleri de iyice yoldan cıktı... trafiksiz dertsiz yolda
Simdi bisi dicemde ayip olcak.o adamlar senden benden iyi araba kullaniyor.seni cikaralim oraya bakalim? Gunde 8 saat daracik yolda git gel gunde kac kaza atlatirsin acaba araba tiklim tiklim dolu yuk o bicim.ki sen ben bos halini zor kullaniriz adamlar yillardir kullaniyor.he ani fren yapaniydi falan baska sey ama direksiyonlari bizden iyi.
Biride demis tiklim tiklim olana kadar sofor gitmiyor.adam napsin millet yukleniyor sofor dugmeye basiyor. Kapi kapanmiyor.adamda karismiyor bi laf dese okadar yolcu ustunden gecer.bizim millet bayilie biri dalsada bende dalsam sofore ama teke tek odu bokune karisir laf soyleyemez.
yapacağınız toplu taşımanın taaa spor gazetesi..
Her şeyden önce benim böyle bir iddiam yok, kaldı ki bu aracı kullananın yada ona güvenerek böyle bir sorumluluk verenin belli ki emin olduğu bir nokta var, yani bu aracı kullanıyor ise, o aracı kullanabileceği bir alt yapı mutlaka var, çevre koşulları mutlaka etkili, kısacası aracı kullanan kişinin ve kullanacağı ortamın alt yapısının çok iyi seviyede olması gerekiyor ki araç sıfır hata ile toplu taşımacılık eylemini gerçekleştirebilsin, bu kadar çok kaza ise bu saydıklarımın en az birinde bir aksaklık olduğu yani bir şeylerin yolunda gitmediği aşikar, İBB bu konu ile ilgili bir çalışma yapmış mı? Bu İstanbul halkı ile paylaşılmış mı?
Buradan görünen buna araç Şoförü'de dahil kaderine terk edilmiş olması, ayrıca şu DALMA meselesi apayrı bir durum, hatta uzunca yazılar bile yazılabilir, ben kısa tutacağım, Hayvan ve İnsan arasında ki nüansı belirler bana göre, yani ince bir çizgi, kişi kendi karar veriyor çizginin hangi tarafında olacağını.
Bu arada düşüncem hala aynı, rahat batıyor, adama atomu parçalara böl demiyor kimse, belli bir güzergahta insan taşıyor, bunun bilincinde olması bana kafi gibi geliyor.
Tamam işte dediğin gibi araç şoförüde yolcularda bişeylere mecbur.şoför çalışmaya,yolcu da bir yere gitmek için kullanmaya mecbur.
şoförün bu sistemdeki yeri sadece ayakçı gibi.
burda eleştirilecek şey,sistem veya kazanın sebebi.lastik patladıysa şoförlede pek alakası yok çünkü.
özet:rahat batıyorluk bir durum yok.
Rahat batiyo diyosunda metrobuse bindinmi hic yoksa ankaradan uzaktanmi bu kaniya vardin merak ettim?
Metrobüs, Okmeydanı yönünde Perpa durağında bariyerlere çarparak kaza yaptı. Yaralıların olduğu ve seferlerin aksadığı belirtildi.
kaynak ;
Metrobüs yolunda kaza - Sayfa 1 - Sabah - Galeri - Yaşam - 27 Şubat 2014
lan Emre gamlı baykuş gibisin 2 günde bir oluyor zaten aksamları ya bozuluyor ya kaza bknz: nihat sırdarla eve dönüş esnasında :)
ben metrobüse çok bindim.. ön kısıma yakın sıkışık haldede, rahat rahat otura oturarakda.. ve genelde şahit olduğum bir olay ; şoförün o aracı kullanırken aylak aylak etrafı seyrettiğidir, bir tanesininde elinde telefonuyla, dolmuş şoförü gibi hatırı sayılır bir süre uğraştığına bizzat şahit oldum. He içinde gerçekten işini hakkıyla yapanlar varmıdır, yokmudur bilmiyorum ama genelde denk geliyor olma durumum tesadüf ötesi bir hal aldı. Hani orada göz ardı edilmeyecek sayıda insan taşıyor bu adamlar, daha dikkatli olanını, yada, zaten trafiğe ters yönde akıp giden bir güzergahta calıstıkları için, nelere dikkat etmeleri gerektiğini anlatan bir eğitim veriliyordur herhalde bu adamlara? Yok normal hat şoförlerini alıp oraya oturtuyorlar ise, bu da zaten sistemin büyük bir eksiği. Aranızda babası dayısı abisi bu işi yapan varsada alınıp gücenmesin ama, yandaki e5 den birisi yola paldır küldür dalmadığı sürece, kazada hatanın büyük payı şoförde, geri kalanıda giderilmeyen teknik aksaklıktadır.
Normal hatlarda 1 ya da 2 yıldı sanırım tam hatırlayamadım,çalıştıktan sonra metrobüse geçiş yapabiliyor şoförler,
Normal telefon görüşmesi olabilir kısa şekilde eyw ama uzun uzun veya dediğiniz gibi dolmuşçu tarzı takıldıysa yada mesajlaşırken gördüyseniz video çekebilirsiniz,metrobüsten çıkarılıp normal hatlara veriliyor o sürücüler..
Eğitimler belli süreyle verilmekte,sürüş olarak sanmam (bilgim yok) ama araç ve araç hakkında fayda sağlayacak şeylerin eğitiminin verildiğini duymuştum babamdan.
ya işte, biraz dikkat diyelim o zaman? kimsenin bir metrobüs şoförüyle alıp veremediği olamaz herhalde, en azından aklı başında bir insanın.. adam oraya gönül rahatlığı ile binmişken, aracın birden paldır küldür kaza yapması fena bir şok olur. tek başına bineni genci delikanlısı bir kenara dursun, kucağında kücük cocugu olan insanlarda biniyorlar.. kucakta bir cocuk varken, aynı anda iki şeyi kontrol etmek cok zordur.
Böyle bişey lazım, Çin'liler harekete geçmişler zaten bunun için.
Ben de güvensiz olduğunu düşünenlerdenim, hafif sert fren yaptığı zaman bile sıkışıklıkta herkes birbirinin üzerine düşüyor resmen, kaza anını düşünemiyorum bile Allah korusun.
Ha Edirne/Alanya'dan nası biniyorsun diye soran olursa da, İstanbul'a yeterli sıklıkta gelip gidiyor, toplu taşıma da kullanıyorum ;)
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n...29168775_n.jpg
tabiki birde o yükle okadar can ile ekstra dikkat etmesi gerekirken..tel görüşmesi için ise kulaklık şart.ki o bile takip ediliyor durağa yanaşınca kameralar tarafından :)
metrobüste disiplin var yani yok değil,ama ne derece işte.
Üstte dediğiniz gibi yola biri atlamadığı sürece kazalar genelde,araç faktörü dışında sürücü hatalarından..Dediğim gibi 1-2 sene normal hatta çalışıp metrobüse geçen biri sonuçta ki yeni şoförler var genelde..kazasız belasız diyelim sıkıntılı iş ve yolculuk.
Bu sabahta aynı yerde aynı saatte bişeyler vardı dikkat eden oldu mu?
http://www.milliyet.com.tr/metrobus-...undem-2033502/
şirinevler tarafında işi olanlar varsa metrobusler bi süre calsmayabilir
Bu hollandalıları kim aldı getirdi bu ülkeye bilmiyorum ama, fahiş fiyatlara alındılar bir boka yaradıkları yok üstüne sürekli sıkıntı çıkarıyorlar
Telefondan foto atmayı bilsem atıcam bugünkü metrobüsü :D
Ögleden sonra gördüm ben de, çok feci şekilde yanıyordu, şirinevlerde..
Neyseki kimseye bisi olmamis her arac yanabiliyor.
Hollanda'dan alınanlar bunlar mı? Ben o metrobüsler kullanılamıyor, boş yatıyor; şuan kullanılanlar farklı diye biliyorum
onlar abi kullanılıyor.babamda diyor keşke kaldırsalar komple diye
Kullanılıyor ama rampada beylükdüzü tarafına gitmiyorlar diye biliyorum.Yokuşta kalıyorlarmış:D
hollanda dumduz ülke, nufus az sakin yoğunluk yok
orada uretilen otobus istanbul şartlarına nasıl dayansın ya :)
şanzıman oranları ve motor gücü yüzünden yokuş çıkamıyor. İlk geldiğince haliçi tırmanamadı test yayınında. Sonra yeni şanzıman alındı hepsine parasıyla. içi boşken çıkabildi yayına başladıktan sonra da ağırlığı çekemediği için çıkamadı. Sonra dediler düzde çalışsın. 50 tane alındı tanesi 1.3milyon euroya. Ve ne ihale yapıldı ne de fizibilite çıkarılmadan direk alındı. Savcılık mahkemeye verdi topbaşı mahkeme takipsizlik verdi. Neden çünkü işin içinde sadece topbaş yok. Bilalcik te var eski maliye bakanı küçük eniştenin oğluda var.
Bu gün Otokar sipariş üzerine bu aracı ürete bilecek düzeyde, BMC de öyle, Adını hatırlamadığım bi TEMSA da, Adını hatırlamadığım bir firmada. Ve tanesi 1/4 fiyatını yapılabiliecek, İş gücü oluşturulacak, Cari açık azaltılacak bi ticaretti bu AMA işin içine rant rüşvet ve yolsuzluk girdi.
Üstelik hala anlamadığım bi sıkıntı var. (Boğazköprüsü olayını ayrı tutarak) neden metrobüs yolunda raylı sisteme geçmiyorlar. O kadar akar yakıt, o kadar personel, o kadar otobüs boşuna.
Böyle bir firmamız var takan yok
http://www.guleryuz.com/en/index.php
Çok safsınız, paraları cukkalamak dururken kim öper Temsayı, karsanı, güleryüzü..