User Tag List

Sayfa 5/5 İlkİlk ... 345
93 sonuçtan 77 ile 93 arası

Konu: Otomobil dünyasını karıştıran test

  1. #77

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.522
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı [RaCeR] Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu tip kazalarda önemli olan arabanın ne kadar hasar aldığı değil,kaza sırasında ortaya çıkan enerjiyinin ne kadarını absorbe ettiğidir. Volvo kendini çok iyi dağıtarak sürücüyü korumuş.
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çarpışma esnasında alınan hasara bakarak aracın güvenli olması hakkında yorum yapmak biraz, lastik ebadına bakarak lastik seçmek gibi olmuyor mu? Dışarıdan az hasar alan araba, içeridekilere daha az hasar veriyor demek değil. İçerideki yolcuların aldığı hasar daha önemli bence, keşke onu da (bölgesel alınan darbe miktarlarıyla) gösterselermiş.

    Özellikle bu tip darbelerde yan-perde havayastığı açılmayan araçların içindeki mankenlerin çok daha büyük hasar aldığını düşünüyorum. Hepsinin kafası kapıya ya da a sütununa çarpıyor zaten.
    Aynen oyle mankendeki hasar durumuna bakmak lazim dagildigina deil enerjiyi baska bolumlere aktararak icerde olusan ters kuvveti olusmayi engellemek amac
    tabi cok fazla esnersede kabine kadarda girebilir oda sikismaya neden olur

    guzel test bence direk yandan darbelerle desteklenmeli ancak abd yaptigi icin guvenilriligi sarsiliyor illaki bunda bile bi para vardir isin ucunda..
    e39 528İ Arctic Silver & e90 325i Sparkling graphit metallic

  2. #78
    Tiger_VTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    157
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vw hayal kırıklığına uğratmış :S

  3. #79
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M3CSL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynen oyle mankendeki hasar durumuna bakmak lazim dagildigina deil enerjiyi baska bolumlere aktararak icerde olusan ters kuvveti olusmayi engellemek amac
    tabi cok fazla esnersede kabine kadarda girebilir oda sikismaya neden olur

    guzel test bence direk yandan darbelerle desteklenmeli ancak abd yaptigi icin guvenilriligi sarsiliyor illaki bunda bile bi para vardir isin ucunda..
    Çok fazla esnerse aşağıdaki gibi olur

    BORKED

    A sütunu ve aracın firewall ın gerisinden itibaren, yani yolcuların bulunduğu alan mümkün olan en rijit şekilde üretilip, bunun ilerisinde kalan kısım, yani çamurluk podyaları ve şasi daha esnek malzemeden üretiliyor.

    Ama siz bu esnek malzemenin çarpma yüzeyinin %10-15 i gibi ufak bir alana bütün çarpışma şiddetini uygularsanız elbette yeterli absorbeyi yapamayacaktır ve yaşam bölgesine girecektir. Sonucuda bükülen a sütunları, tavan, açılan kopan kapılar olarak geri döner haliyle.

    Ek not, ağaca ya da direğe ortadan çarpsanız yine darbeyi engelleyecek travers, panel ya da motorun kendisi var, en azından şasi aynı yöne (içeri doğru) esneyerek kendini kapatır ve yine bir miktar absorbe edebilir, fakat bu tarz bir çarpışmada esneyecek, bükülecek darbeyi emebilecek hiç bir şey yok a sütunundan önce.

  4. #80
    CasabLanca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    10.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yolcu kabinine en az darbeyi alan bmw olmuş
    manken araç içinde hiç oynamamış resmen hava yastıkları olduğu yerde tutmuş

  5. #81
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok fazla esnerse aşağıdaki gibi olur

    gPsRbIAvDDs

    A sütunu ve aracın firewall ın gerisinden itibaren, yani yolcuların bulunduğu alan mümkün olan en rijit şekilde üretilip, bunun ilerisinde kalan kısım, yani çamurluk podyaları ve şasi daha esnek malzemeden üretiliyor.

    Ama siz bu esnek malzemenin çarpma yüzeyinin %10-15 i gibi ufak bir alana bütün çarpışma şiddetini uygularsanız elbette yeterli absorbeyi yapamayacaktır ve yaşam bölgesine girecektir. Sonucuda bükülen a sütunları, tavan, açılan kopan kapılar olarak geri döner haliyle.

    Ek not, ağaca ya da direğe ortadan çarpsanız yine darbeyi engelleyecek travers, panel ya da motorun kendisi var, en azından şasi aynı yöne (içeri doğru) esneyerek kendini kapatır ve yine bir miktar absorbe edebilir, fakat bu tarz bir çarpışmada esneyecek, bükülecek darbeyi emebilecek hiç bir şey yok a sütunundan önce.
    Minik bir ayrıntı, vw t3 galiba o çarpan, kasası full yüklü boş değil yani..
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  6. #82
    cabrioleter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.736
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Volvo da görünüş olarak fena saçıldı, mersonun çarpışmada geri sekmesi şaşırttı.
    Alıntı phamza89 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    en sağlam çıkan bmw sanki?
    Alıntı Dookan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bana sorsan en ıyı merso yıne baksana kapı bukulmedı bıle dıerlerının kapı mapı pert dustu vurunca
    araç ne kadar esnerse darbeyi o kadar emer. araç dağılmalı ve çarpan gücü dağıtmalı ki yaşam alanı güvenli bir şekilde korunsun sürücü ve yolcular en az darbeyi alsın.
    Yüksek Türk! Senin için yüksekliğin hududu yoktur. İşte parola budur.

    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

    https://www.instagram.com/biramemuru/

  7. #83
    Omak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.461
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    audi den soğudum yemine a stunu çok yamuldu daha yüksek hızdaki bir kazada araba sürücüyü yiyecek yani. en sağlam direk volvo,bmw, mercedes de gördüm bu araçla aynı paralara hatta daha fazlasına audi alanlar düşünsün artık
    e60 535d & THE A45 AMG

  8. #84
    SGTI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul/başakşehir
    Mesaj
    1.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu amerika menşeili crash test mükemmel oldu.Sen 5 yıldız üzerinden en kötü arabaya 4 yıldız verip Ünlü markaların hepsinede 5 yıldız verirsen Euro ncap, senden bi cacık olmaz.Karşılaştırma yapabileceğin bi değer yok hepsi aynı çünkü.Bu arabaların hepsidemi sağlam? Görüyoruz ne kadar sağlam

  9. #85
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu ne demek. Şu demek aslında. 2013 model C segmenti araçlar +5.000 ile +10.000 dolar fiyat zammı demek.

    Slogan şu.

    2013 C-Class. Daha iyi, Daha güvenli. Biz daha iyisini yapana kadar. :d
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  10. #86

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.960
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    testlerde en saglam bmw cıkmıs 2 ser kez izledim carpısma anında kokpitin yerinde durdugu hava yastıklarının isini tam yaptıgı tek arac bmw diğerlerinde direksiynlar kokpitler diğer tarafa kayıyor perde hava yastıkları acılmıyor bence guzel bir test firmalar biraz daha calıssın...
    Polo gti 2.43.85 best
    Octavia vRS 2.38.40 best
    Polo gti 56.8 best ''korfez''
    Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
    Bulut Elektrik

  11. #87
    K0213 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.832
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    50 60 der geçeriz,halbuki hayati önem taşıyormuş yeni fark ettim valla :?
    Fiat's Are Faster Than You Think!

  12. #88
    TUGCA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    684
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mercedes en iyisiydi izlediğime göre

  13. #89
    RottingChrist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    3.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kafadan değil de kenardan darbe aldıkları için çoğu aracın test mankeni hava yastığını ıskalamış gibi gözüküyor. kafa bir yere çarpmıyor olabilir ama kamçı etkisi dedikleri boyun kırılmalarına neden olay yaşanmış gibi gözüküyor.

  14. #90
    powERS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    35
    Mesaj
    4.827
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çık kıytırık yerden giriyorlar yahu orda hic bisey yokki bitek lastik dısında bos.. ama olmucak seyde degıl tabi. guzel ıyılestırmeler gelır.

    birde su kamyonların arkalarına alcak tampon olmayanları trafıge salmasalar cok guzel olcak..

    *Çirkin araba yoktur, Pahalı Yakıt Vardır...

  15. #91
    sasuuke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    samsun
    Mesaj
    974
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TUGCA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mercedes en iyisiydi izlediğime göre
    Tam aksine mercedes C serisi Small overlap front test sonucuna göre en kötü sonucu almış.
    yani izlenen vuruş açısına göre en az güvenli mercedes C serisi

    isteyen resmi sitesinden bütün ayrıntıları ve çarpışma notlarını görebilir.
    Olgun bir insanı dost edinmek istiyorsanız tenkit edin, basit bir insanı dost edinmek istiyorsanız methedin.

  16. #92
    cabrioleter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.736
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı powERS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çık kıytırık yerden giriyorlar yahu orda hic bisey yokki bitek lastik dısında bos.. ama olmucak seyde degıl tabi. guzel ıyılestırmeler gelır.

    birde su kamyonların arkalarına alcak tampon olmayanları trafıge salmasalar cok guzel olcak..
    hocam bana kalırsa hiç kıytırık değil oldukça güzel düşünülmüş bir test. sollama yaparken falan bu tip kazalar oldukça sık oluyordur eminim. şeride tam girememiş araç kesinlikle burda hasar aldığı yerden patlatacaktır.
    Yüksek Türk! Senin için yüksekliğin hududu yoktur. İşte parola budur.

    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

    https://www.instagram.com/biramemuru/

  17. #93
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sasuuke Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tam aksine mercedes C serisi Small overlap front test sonucuna göre en kötü sonucu almış.
    yani izlenen vuruş açısına göre en az güvenli mercedes C serisi

    isteyen resmi sitesinden bütün ayrıntıları ve çarpışma notlarını görebilir.
    5 post sonra mercedes en iyisi yazacak yine biri dert etme
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •