@Grimlord vitessiz yokuş çıkmak bence zorlar seni.
Vitesli de de öyle ağır bir tereffuat yok yahu al geç. Bakım falan zor değil. RS ile uğraşan adama o vites ne eder sende![]()
@Grimlord vitessiz yokuş çıkmak bence zorlar seni.
Vitesli de de öyle ağır bir tereffuat yok yahu al geç. Bakım falan zor değil. RS ile uğraşan adama o vites ne eder sende![]()
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Çok teşekkür ederim cevabın için. O zaman kadro kesinlikle alüminyum olmalı, dediğin gibi çelik bir bisiklet fixed olursa kanser eder insanı.
Lastik slick olarak ne önerirsin peki abi? Çok aşırı pahalı mıdır?
Abi valla vitesli bisikletim vardı ama bilmiyorum, bu tarz bisikletler çok hoşuma gidiyor. Dandik bir dağ bisikleti vardı, hayattan soğuttu beni![]()
Şimdi biraz daha hafif ama teferruatsız birşeyler istiyorum. Eskiden komşumuzda hacı bisikleti diye geçen bisanlar vardı, seleli falan. Eşek ölüsü gibiydi ama vitessizdi, sürmesi aşırı keyifliydi düz yolda. Tabii yokuşta alıp itiyorduk![]()
Valla ben hatun'un tavsiyesine uyarak folding bike dedikleri şundan aldım. Müthiş memnunum, geçmişte MTB de kullandım sürüş kalitesi ve rahatlığı açısından bunu tek geçerim. ilk seferde 13 km kadar yol yaptım (sıfır antrenman) bana mısın demedi akıyor resmen. He dersen ben uzun yol gidicem 40-50-60 km yol yapıcam.
Şu görseldeki bisikletle de olmaz o iş.
MOSSO Bisiklet | PROBABLY THE BEST
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Peki giriş seviyesi bir dağ bisikletini lastik ve maşa değişerek bir nebze şehre uygun hale getirmek mantıklı mı?
Komple alivio aktarmalı bi mtb'm var yaklaşık 3.5 yıldır kullanılmayan. Güzel bir schwalbe lastik alıp uyacak bir düz maşa ile şehir bisikletine yakın bir hibrit yakalayabilir miyim? Eskiden şehir bisikletleri için hibrit bisiklet denirdiya mtb ya road derdik. Yok hayır olmaz illa alınacaksa şehir mi yol mu alınmalı?
Bisiklet şu:
https://scontent.fbtz1-5.fna.fbcdn.n...77&oe=5B5C4697
slick lastik artan kurdan dolayı bu aralar biraz tuzludur...
bisikletin her türlü lastiğinde en iyi marka kesinlikle schwalbe ' dir.
schwalbe kojak serisini kullanmıştım ben gayet iyiydi...Tanesi 150TL falan olması gerekir.
Ayrıca aklında olsun fixie yerine kesinlikle single speed al.
Trafikte , sıkışıklıkta daha rahat edersin...
Bizde eşimle beraber 2 fixie aldıktan sonra 2sinide single speed çevirmiştik.
Zaten fixie denilen bisikletler genellikle flip flop göbekle satılır.
Arka teker göbeiğinin bir tarafı fix bir tarafı one way bearing şeklindedir.
Hangi tarafı takmak istersen bisiklet fixie yada single speed olur..
Şekildeki gibi ;
![]()
médiocrité partout
Evet dağ bisikletini slickle lastik ve rigit bir maşa ile hibrit bisiklete çevirebilirsiniz.
Hatta kranktaki alt 2 yaprağı , ön aktarıcıyı ön vites değiştirciyi iptalde ederek bir ne nebze ağırlıktan kurtulursunuz ( bisikletiniz 21 vites ise 7 , 24 vites ise 8 olur.)
Fakat rigit maşa , amortisörden indikten sonra biraz dirseklerde ve boyunda ağrı yapar. Yoldaki herşeyi hissedersiniz..
Ayrıca mtb kadro geometrisi hibrit dedikleri modellere göre daha diktir ve hibritlerin toptupe denilen kısmı 1-2 santim daha uzundur.
Arada binerim diyorsanız bu conversion yapılabilir.Ama haftada 100 km yaparım diyorsanız hibrit öneririm.
2 tane hibrit kullandım merida t3d ve focus planet 2.0..
Meridanın geometrisi daha iyi geldi bana..
médiocrité partout
İlk planda uzun turlar yok aklımda. Max 5 6 kmlik işe giderken kullanım olur başta. Maşayi kilitlesem tamamen, ön aktarıcıya da dokunmadan slick lastik alıp bu şekilde kullansam sanki bisiklet çok da kötü hissettirmez idareten? En azından bi süre alışana kadar bu şekilde kullanmak istiyorum. Hem yorucu olmaz hem de kondisyon kazanmak için fırsat olur sonra daha iyi bir bisiklet alacak olursam tecrübe tazelemiş olurum
Ondan sonra şehir bisikletini geçip direk yol bisikleti almak isterim. O zaman tekrar konuya yazarım.![]()
fazla uzun yol yapmayın bende giant expressway 2 kullandım 1000 km kadar.
25 km üstündeki yolcuklardan sonra sırt ağrısı yapıyor.
Bu bisikletler marine bisikleti diye geçer ve marinede bir yattan kankinin yatına gitmek amaçlı üretilmiştir.
uzun yolcuklar sıkıntılı,bu ağrılar bir yerleşirse düzeleri çok uzun zaman alıyor...
médiocrité partout
Yani fazla prof olmam diyorsanız kilitleyipte kullanabilirsiniz maşayı..
Zaten amortisörden rigit maşaya geçmenin en büyük amacı ağırlık atmaktır, bugün suntour bir maşa 2.5 kilo iken rigit carbon bir maşayı 800-900 gr ' a bulabilirsiniz...
ilacınız ; hallice bir slick lastik ve maşayı lock konumuna getirmek![]()
médiocrité partout
Ben çok yeniyim bu bisiklet işinde ama mentor'um milli bisikletçi ona emanet ettim kendimi o al diyor ben alıyorum![]()
Onda çeşit çeşit bisiklet var bu sana uyar dedi binince de keyif aldım, aldık ara ara bineriz. Şimdi yol bisikleti var baya güzel bir model oldukça da hafif onu bir deneyeceğim.
Ben zaten 25 nin üstünü göremem sanırım bu hımbıllıkla.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
bisiklet yarışcısı olma gibi amacınız yok ise yol bisikleti biraz kasvetli..
başlarda boyun ve kol ağrıları çekersiniz,hele kullanacağınız yollarda yaya ve araba trafigi varsa daha büyük dert.
Şehirde "sağlıklı yaşama hemde spor yapma tribi" olanlar için tek önerim hibrit diye adlandırılan modeller.
Konfor isteyenler amortisörlü modeller tercih edebilir.
Ama unutmayın amortisorlü bir bisiklette bastığınız pedal gücünün %10'u boşa gider ...
médiocrité partout
yarışçı olma ihtimalim yok tabiki ama
daha az güçle daha çok yol gidebileceğim bir bisiklet bakıyorum
iş yerim uzak mesafe 55 km falan belki haftada 1-2 işe bisikletle gider cardio antrenmanına çeviririm
birde kesinlikle duruşu ve sürüşü hoşuma gidiyor
yani birazda havasından profesyonel gibi duruşundan istiyorum
"gafleti, zılleti ve cehaleti tattık. sıra sefalette."
55km ciddi bi rakam...
Yarış bisiklerinin gidonu (dropbar) dedikleri gidonda eğer sürekli elinizi frende olması gereken bir yolda gidicekseniz çok problem yaşarsınız.
Çünkü dropbarda fren yapmak için en alttan tutmalısınız ve bu belinize nereyse sürekli olarak 70 derece açı yaptırır.
ama yolunuz tour de france gibiyse sıkıntı olmaz..
médiocrité partout
çevre yolundan gideceğim
tabi belli bir antrenmandan sonra
sürekli fren yapacağım ya da yaya ile karşılaşacağım bir durum yok
aklıma takılan tek soru ters şeritten mi düz şeritten mi gitmeliyim?
karşıdan gelen araçları görmek bana daha sağlıklı geliyor ama bisikletçiler genelde hep düz şeritten gidiyor
"gafleti, zılleti ve cehaleti tattık. sıra sefalette."
Bu benim de merak ettiğim bir soruydu aslında. Arkamdan gelen bir tehlikeyi sezmem zor ama önden geleni fark ederim diye düşünerek ters gitmek daha akıllıca geliyor.
Ama yolda antrenman yapanları görüyorum hep düz şerit gidiyorlar. Sonra diyorum bir bildikleri mi var acaba ?
Teknik olarak bir +/- durumu var mı ?
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)