User Tag List

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
70 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: BMW'den 3 silindirli 1.5 lt TwinPower Turbo Motor Açıklandı

  1. #39
    meLaNchoLic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.234
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hep yapmak istemişimdir

    Four Wheel Drive (4WD-FWD), All Whell Drive (AWD) ve Four Wheel Steering (4WS-FWS) sistemleri birbirinden çok farklı işlevlere sahip olmalarına rağmen halk arasında sıkça birbirine karıştırılmaktadır. Özellikle yeni bir araç alacak olanlar için bu terimlerinin farklılıklarının bilinmesi çok önemlidir. Çünkü araçlar arasındaki arazi, binek gibi farklılıklar bu terimlere göre birbirinden ayrılmakta ve ihtiyaca göre şekillenmektedir.
    1)Four Wheel Drive (4WD): Dört çeker (4×4) olarak bilinen sistem asıl olarak budur. Asıl olarak diyorum çünkü birazdan bahsedeceğimiz AWD sistemiyle çokca karıştırılmaktadır. Otomabil tarihinde ilk kez 1905 yılında kullanılan bu sistem 1970′li yıllarda ise Subaru tarafından ilk kez seri üretimde kullanılmıştır. Daha sonra Audi ve Mitsubishi bu sistemi seri üretim otomobillerine uygulamışlardır.
    Dört çeker sistem kendi içinde Part Time ve Full Time olarak ikiye ayrılmaktadır. Part Time dört çeker sistemler sürücü tarafından istenildiği anda devreye sokulabilen sistemlerdir. Full Time dört çeker sistemler ise sürücüden bağımsız olarak otomatik olarak devreye giren ya da sürekli devrede olan sistemlerdir.
    a) Gerektiği Zaman Kullanılan Sistem (Manuel): 4X4 araçların ön ve arkada iki diferansiyel bulunur ve sürücü dört çeker sistemi devreye sokmadığında standart olarak arka diferansiyel hareket halindedir. Ön diferansiyel ise sürücünün takviye vitesi olarak adlandırılan sistemi devreye sokmasıyla harekete geçer. Bu durumda motor gücü yarı yarıya ön ve arka diferansiyele paylaştırılır ve özellikle yokuşlarda-kaygan zeminlerde daha iyi çekiş sağlanır.
    b) Sürekli Kullanılan Sistem (Tam Otomatik): Bu sistemde 4 tekerde sürekli olarak faaliyet halindedir ve bu sistemde takviye vitesi bulunmaz.
    c) Yol Şartlarına Göre Kendini Ayarlayabilen Sistem (Yarı Otomatik): Bu sistem Tam Otomatik sisteme göre daha avantajlıdır. Çünkü bu sistemde sürücü 4×4′ü hem kendi isteği doğrultusunda devreye sokabilir hem de aracın yol şartlarına göre kendisini ayarlamasını sağlayabilir. Yani araç devir sensörlerinin yardımıyla kaygan zeminlerde, yokuşlarda veya aracın devrinin düştüğü diğer durumlarda otomatik olorak devreye girebilmektedir. Ayrıca sistemin devrede olduğu konusunda gösterge panelinde 4WD işaretiyle sürücüye bilgi veririr.
    Dört çeker sistemi kaygan zeminlerde ve yokuşlarda olumlu etkiler oluşturabildiği gibi virajlarda ve ani manevralarda da yol tutuşunu artırabilmektedir.
    2)All Wheel Drive (AWD): Bu sistem aslında 2WD yani iki çeker sistemdir. Ancak aracın zorlandığı durumlarda devreye girer ve çalışma prensibi 4WD sistemine göre mekanik değil elektroniktir. Eğer aracınız önden çekiş sistemine sahipse normal şartlarda motor gücünün %100′ü ön aks miline aktarılır. Olur da ön tekerler patinaj atmaya başlarsa ön aks milinden kaybedilen gücün bir bölümü elektronik bir sistem ile arka aks miline aktarılır. Bu durumun 4WD sistemden farkı, 4WD olası bir zorlanma durumunda motor gücünü öne ve arkaya eşit miktarda dağıtırken, AWD sistemi ise ön aks milinde kaybedilen gücün kimi zaman %90′ını bile arka aks miline aktarabilmesidir. Yani bir dengesizlik söz konusudur. Bu nedenle AWD sistemleri 4×4 olarak adlandırılamaz. Diğer bir farklılık ise AWD sisteminde 4 tekerin birbirinden bağımsız hareket edebilmesidir.
    Alıntı atituti Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şu kızın memeleri anadoluda 9 çocuk doğurupta emzirememiş kadınlarınkine benziyor ama biri ünlü oluyor digerleri tarlada ugrasıyor

  2. #40
    erhanarici18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Mesaj
    2.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    önce önden çeker haberi aldık
    şimdide 3 silindir haberi geldi
    bakalım sırada ne var

  3. #41
    meLaNchoLic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.234
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    BMW airlines... coming soon... tek rakibi THY
    Alıntı atituti Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şu kızın memeleri anadoluda 9 çocuk doğurupta emzirememiş kadınlarınkine benziyor ama biri ünlü oluyor digerleri tarlada ugrasıyor

  4. #42
    Jeandan-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    1.551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı İbrahim33 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yazılımsız bile geçer 1.6 amosferikleri 1.2 tsi
    ibizada olabilir ama jettada o iş baya zor
    .

  5. #43

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    ist
    Mesaj
    1.585
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı phantom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu tip gelişmelere hayran kalmamak elde değil.
    motorun toplam ağırlığı da kesin düşmüştür.
    peugeot 107'nin benzinli motoru da 3 silindir, beklenmeyecek derecede güzel bir devirlenme sesi geliyordu, BMW'nin kastettiği sportif motor sesi olayının doğru olduğunu tahmin ediyorum.
    son olarak, kesin 1.6L ve altı için ÖTV zammını çakarlar, gene giren bize girer.
    yakında çıkması bekleniyor zaten.

  6. #44
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arabalar git gide büyüyüp ağırlaşıyor, aksine motor hacimleri ufalıyor.

    Bakalım sonu nereye gidicek.
    Ne farkederki araçlar ağırlaşıyor hacimler düşüyor ama güç artıyor
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  7. #45
    TurboJDM
    Misafir
    1.5 olması çok hoşuma gitti şahsen ÖTV'den ötürü fiyatları uygun olucak gibi GOLF paralarına alıcaz gibi bu 1 serisini.

  8. #46
    Eworen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.291
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TurboJDM Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.5 olması çok hoşuma gitti şahsen ÖTV'den ötürü fiyatları uygun olucak gibi GOLF paralarına alıcaz gibi bu 1 serisini.
    Su an satista olan 1 serisinin tum motorlari 1.6 motor zaten (116d,116i,118i )

    Psa motorlarini terk etme cabasi mevcut Bmw de
    Downsizing modasi aldi basini gidiyor zaten bu sebeple kendilerine has motorlara yoneldiler

  9. #47
    BARR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    35.5
    Mesaj
    9.832
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Motor sesi baya hoşuma gitti, BMW motor teknolojisinde çok atılımcı ve başarılı. Dizelleri ile zaten uçtu gidiyor sıra küçük hacim turbo benzinde.
    25'' Tesla Model Y Juniper Long Range
    23" Fiat 500e LaPrima
    23'' Tesla Model Y Performance / SOLD
    Instagram Paylaşımlarım: edriver_35

  10. #48

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Jeandan-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ibizada olabilir ama jettada o iş baya zor
    Tabi bu işin uzunuda var

  11. #49

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TurboJDM Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.5 olması çok hoşuma gitti şahsen ÖTV'den ötürü fiyatları uygun olucak gibi GOLF paralarına alıcaz gibi bu 1 serisini.
    Öyle gibi düşünülüyor doğru lakin borusan bayii'ne adım atınca o eksik bu eksik denildiğinde anında 80 küsür bin fiyat çıkıyor.Eşit paralara alınan golf ve 1 serisi arasında epey donanım farkı olur.Araya dsg farkı bile sığar

  12. #50
    TurboJDM
    Misafir
    Alıntı efe_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öyle gibi düşünülüyor doğru lakin borusan bayii'ne adım atınca o eksik bu eksik denildiğinde anında 80 küsür bin fiyat çıkıyor.Eşit paralara alınan golf ve 1 serisi arasında epey donanım farkı olur.Araya dsg farkı bile sığar
    benim için donanım önemli değil görüntü ve konsolu şık olsun yeter. golf mu 1 serisi mi dersen 1 serisi derim. BMW adı yeter

  13. #51

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TurboJDM Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim için donanım önemli değil gitsin yeter. golf mu 1 serisi mi dersen 1 serisi derim. BMW
    Alıcı olarak iki bayii'ye girdiğinde dediğimi anlicaksın

  14. #52
    Jeandan-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    1.551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı efe_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tabi bu işin uzunuda var
    Aslında ben bi jetta bulsam denemek istiyordum da, 1.4tsi golf ile deneyince arada kaynadı gitti
    .

  15. #53
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.257
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.5lt 3 silindir dosyasını açalım ben dahil pek çok kişi ön yargılarını kırsa iyi olur çünkü gerçekten BMW mühendisliğin dibine vurmuş. Özellikle motor üretiminde yakaladığı yüksek ortak parça kullanımıı sağlaması iktisadi olarak BMW'ye güzel kar olarak geri dönecek.















    3 silindirli makine sürekli sonsuz kademeli ve ürekli değişen çift egzantrikli supap zamanlama sistemi ve dizel turbo değişken türbin geometrisine sahip.
    Benzinli olan için yüksek basınçlı direk enjeksiyon dizel içinse common rail enjeksiyon sistemi bulunuyor.
    Gaz-yük kontrol sistemi varmış gaza bastığınız kadar egzantrik ayarları ve turbo geometrisi değişiyor devamlı bu da gaz şarj döngüsü kayıp ve tüketimi minimuma düşürülebilir.
    twin power olayını zaten biliyoruz tek turbo ama twin scroll...
    ve bu motor mini de kendine yer bulacakmış.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  16. #54
    volume81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bnm M20'nin yarısı

  17. #55
    ahmetbaha-drs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.772
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    114'ten sonra 115'te geliyor demek ki. Yalnız otomobil üreticileri bu düşük hacim yüksek güç olayını baya abartmaya başlıyorlar bence.
    Bir dönemde 3 serisinde 1.300cc dizel motor kullanılacağı söyleniyordu 313D
    V40 Cross Country T4
    Megane GT-Line
    Range Sport SDV6
    A8 4.2 TDI Quattro
    VW Passat Variant TSI

  18. #56
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.177
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3 silindir olayını sevmem. Getz gibi araçlara yakışıyor bence. Hacimlerde gittikçe küçülüyor. Dünya nereye gidiyor Allah'ım. Arabalarda iyice kullan-at tarzı olmaya başladı. Bu arabaların 15-20 sene sonra bir E30-E36 gibi sokaklarda halen daha 20 sahip ile kilometrelerce gazlandıktan sonra sağ kalacağını düşünemiyorum.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  19. #57
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    devir zaten kullan at devri.. o eski arabaların ruhu el yapımı işçilik her markanın kendine has motoru yokki.. motormu kaldı piyasada 5-10 motor bütün markaların elinde dönüyor.. araçlar fabrikasyon robotlar hızlı hızlı bantlardan geçiriyor.. eski araçlar değere biniyor dahada gün geçdikçe değerleri anlaşılıp dahada fazla artıcak..

    şu anda el yapımı yada yarı makine yarı el yapımı araçlar çok pahalı rollyce rolyce gibi mesela ama bundan 20-30 sene önce bütün arabalar şu andaki rollyce rolyce gibi üretiliyordu biraz el yapımı biraz fabrikasyon..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •