sanırım motor üretim algımanız çok farklı..
mercedes renault motoru kullanıyor dizelde
bmw pegeout motoru kullanıyor
hatta ssyaoung mercedes dizel motoru kullanıyor..
amerikalı üreticiler vw motoru kullanıyor dizelde
kısaca bir firmanın başka bir firmanın motorunu kullanmasının nedeni üretememesi yada tek başına üretemiyceğinden değil hepsi istese kendi motorunu çok çok rahat üretir dizel teknolojiside öyle çok karmaşık bir teknoloji değil hepside birbirine benziyor teknoloji olarak..
firmalar üretmiyorsa yada ortak arge yapıyorsa tamamen gelir gider nedenlerinden sermayasel nedenlerden dolayı mercedes 3.0,3.5,4.0 dizel üretir ömrü boyu 1.5 ,1.6 dizel üretmemiş belki bandını kursa o iş için ek bir fabrika yada bant açsa yatırım yapıcak işçi alımı yapıcak v.b ama renaultdan almak daha ekonomikse uzun vadede tabiki adamlardan alır bunun adı ticarettir.. kendi üretemiyceğinden değil..
koskoca mercedes mi motor yapamıycakda renaultyamı muhtaç kalıcak yada bmw motor üretemiycek pegout yamı muhtaç kalıcak yada koskoca General motors dizel motor üretemiycekde vw nemi ihtiyaçdan ötürü motor alıcak.. bunlar ticari hesap kitap meseleleri..
birde bir motorun çok markada olması sizin düşündüğünüzün aksine çok daha iyidir. çünkü parçaya ulaşım alternatif markalar ve alternatif fiyatlar üstünden kolaylaşır.. sende opel 1.3cdti vardır cdti motor fiatın multi jet motorudur pahalı bir parça arıza yapsa fiatdaki fiyatı 100 liradır opeldeki fiyatı 250 liradır.. yada yarın öbürgün opel motorun üretimi kesse fiat devam ettirse gene motor parçasına her tür ulaşımın fiat üstünden devam eder parça sıkıntısı çekmessin.. yani tek bir noktaya tek bir kanala bağımlı ve bağlı olmassın tek noktaya muhtacıyet fiyattada genelde tekelciliği ve pahalılığı getirir..