Bir kere herşeyden önce beyin lazım araca birde wideband. Bunlara 2000 desek.
Stok aracı turbolayacağım deseniz motor içine girmeseniz bile 100k yı geçmiş motorun bütün yataklarını değiştirmeniz gerekir. Hadi çelik conta ile sıkıştırma düşürdünüz 10.8 olan sıkıştırmayı 9 hatta 8.5 yaptınız. Yükselen kapağa göre senteyide ayarladınız diyelim. Bunlarada 1500 harcansa (ucuz yatak kullanılmaz dimi)
Her iki basmada bir çatlamasın istiyorsanız iyi bir egzoz manifoldu gerekiyor. Onuda yaptırmaya bile kalksanız 1500 den aşağı kimse yapmaz herhalde.
Intercooler ve boost borularını ve downpipe ve egzoz borularını felanda 1500 rahat harcarsınız.
Revizyonlu turbo ile olmaz o iş 1500 tl de turbo diyin.
Atmosferik aracı turboya çevirirken inanılmaz adette yağlama vakum cart curt boruları alıcaksınız. Bir çok delik körlenicek bir çoğuda tornacıda yeniden açılıp klavuz ile diş çekilecek. Silikon borular dirsekler bunlarada çok rahat 1500-2000 gidecek. Size bu son kısım çok gelmiş olsada fazlası var eksiği yok. Tornacıyı babanızdan çok görüceksiniz. Eğer tornacı babanız değilse. :D
9500 tl yaptı. Hadi sanayide çok tanıdığınız var daha yukarıda yazmadığım enjektör gibi şeyleri hediye olarka ikinci el buldunuz. Sizi seven kaynakçı bir abiniz var bi çok işçiliği vermesiniz bile krom borunun dirseğin fiyatı belli. En fazla 1500 tl ucuza yaptırabilirsiniz oda ucuza kaçtıkça olucak şeylerin farkındasınız. Daha BOV gibi şeyleri yazmadım ve unuttuğum şeyler de çok. :) Ve stok motor ile rahat 250 hp alırsınız. 300 hp de alınır ama şu anki motor kondisyonunuz çok önemli. Motor içine giricem derseniz bir 4000 de orası yer. :)