Araba hakkında fazla bir bilgim yok ama , bu paraya alacağından arabadan hayır gelmiyeceğini söyleyebilirim...Mersin'de bir tanıdığımızda vardı , lacivert renk 300 sel , ben hayatımda öyle konforlu arabaya binmedim...110 k küsür km'deydi...Orjinal lpg değmemiş , tam bir kapalı garaj aracıydı...Öyle temiz bir araçtıki anlatamam , o koltukları , halı döşeme olan her yeri vs çok çok temizdi...Sonra 18 liraya sattı arabayı fazlada olmadı 1 sene falan oluyor satalı...Teybi bile orjinaldi o derece yani , keşke 3-5 fotoğrafını çekseydimde koysaydım...
Mutlaka tabiiki ne kadar ekmek o kadar köfteAslına bakıldığında 25 30 yasındaki araçlar için 12 13.000 TL az bir para değil.Birkaç gün içinde evime yakın olan mercedesleri gidip birde yakından görmeyi düsünüyorum.O zaman kesin netleşicek herşey.Eğer aracımı satıp üstüne borçlanıp birde aşırı masraf edeceksem tabiiki bu hevesten vazgeçerim.
1978 Opel Manta & 1990 Opel Kadett GSİ
Mutlaka tabiiki ne kadar ekmek o kadar köfteAslına bakıldığında 25 30 yasındaki araçlar için 12 13.000 TL az bir para değil.Birkaç gün içinde evime yakın olan mercedesleri gidip birde yakından görmeyi düsünüyorum.O zaman kesin netleşicek herşey.Eğer aracımı satıp üstüne borçlanıp birde aşırı masraf edeceksem tabiiki bu hevesten vazgeçerim.
1978 Opel Manta & 1990 Opel Kadett GSİ
Evet arkadaşlaar ,, w126 çok keyifli bi araçtır , ama aracın durumuna , kişinin beklentilerine ve kullanımına göre ,,,yoksa dışı seni içi beni moduna girebilir.Dikkat etmek lazım.
Hangi motor olsun şeklinde sormamışsın , onun için v8-sıralı6 şeklindeki mevzuya pek girmiycem ama yüzeysel anlatmak gerekirse;
260 280 300 ler sıralı 6 silindir döküm blok ; 380 420 500 560 lar ise v8 alüminyum bloktur.Gazlama ile çok derdim olmaz derseniz tr deki usta kalitesi ve önyargı sebebiyle v8 den ziyada sıralı 6 tavsiye ediyorum.Herşeyi gözardı edip v8 alırsanız keyfi bambaşka oluyor tabi.Gidişiyle rolanti homurtusuyla süratlenme esnasındaki sesiyle herşeyiyle bambaşka v8. Sıralı 6 daha titreşimsiz daha pürüssüz , daha yumuşak bi çalışma karakterine sahip.O da kendine has ayrı bi güzellik.Herşey beklenti ve tercih sebebi dediğim gibi.
Kesinlikle otomatik bakılmalı bence de , çünkü o ebattaki bi aracın keyfi otomatikle çıkıyor.Şanzumandan hiçbi sorun yaşamadım ben.Vahşilik yapılmadığı ; bakımı aksatılmadığı sürece yaşayanda görmedim.Kronik sorun listesinde değil şanzuman.Vuruntulu geçmesin , çok dik yokuşlar harici (rolantisi düzgünse) geri kaçırmasın yeter.
Kasa da SE ve SEL şeklinde ayrım var , SEL i özellikle tavsiye ederim.SEde arka gerçekten darken SEL de abartısız bacak bacak üstüne koyup gazete okuyun.O derece
Kasa makyajı da 86 dan itibaren oluyor.Eski kasada tamponlar birazdaha çelimsiz , pako olarak tabir ettiğimiz etek altı plastikler taratklı yapıda ve iç mekanda cam açma butonları ön-arka yekpare olur.
(İlandaki araç 85 model , yani benim hesabıma göre taraklı pako , ince tampon ve yekpare cam butonları ile çıkan eski versiyon olması lazım ama ya ben 85 olan kasa değişim yılını 86 biliyorum , yada araç makyajlı kasaya çevrilmiş.)
Bu şunu değiştirir ,, makyajlı kasanın motorunda tüketimle ilgili iyileştirmeye gidildi diye biliyorum.Ve yakıt hava karışımı ayarlayan kurbağ denen arkadaş elektronik bikaç parça ile donatıldı.Özette makyajlı kasa tavsiye ederim kesinlikle hem kullanım , hem piyasanın bildiği tuttuğu jenerasyon olduğu için.Ama ilandaki aracın vites konsolundaki cam tuşlarını göremediğim için bişey diyemiyorum.
Donanım konusunda da camları elle açılan koltukları mekanik sunroofsuz bomboş modeller de var ; hareketli ısıtmalı ve şişirmeli koltuk , elektronik cam , webasto , hız sabitleyici , 8 tuş klima , asd(yağlı kilitli dif) , yağlı indir-kaldır buzdolabi gibi gibi gibi uçuk versiyonlar da var.
Minimumunuz elektrikli cam , sunroof , klima ve hız sabitleme olsun , gerisi temizse olsun , çalışmayan donanım revize ister , benim gibi sabrınız varsa olabildiğine dolu alın ve onları onarın , ama sabrınız yoksa eziyet olur onlar.
Motor k-jetronic mekanik enjeksiyondur , yani ne mikserli lpg verimli çalışır , ne sıralı sistem uygulanabilir(sıralının çalışmaları , deneleri yapılıyor şuan , ama zaman var bildiğim kadarı ile)
Onun için mümkünse motoru benzinli , lpgsiz bişey bakın.Sonra benim gibi motorun lpg den deforme olmuş hava ve yakıt yollarını değiştirmek için çok uğraşırsınız.(Ben lpg yi atıp komple benzinde sıkıntısız çalıştırabilmek için çok parça değiştirdim , yurdışından lpg görmemiş çok parça getirttim arkadaşlar sayesinde)
Düşük fiyata w126 alınır mı?Alınır , sabrın , ihtiyaç anı maddiyatın ve aracı toparlamak ve günlük kullanmak amaçlı başka bi aracın varsa.Benim aracım aldığımda yürüyor olmasına ramen kendi cinsliğimden dolayı herşey değiştirildi ve iki senedir demonte nerdeyse ;; ama hurdadan pressten araç kurtarıp tertemiz hale getiren kullanıcılar da var...Ama bunlara sabrım olmaz , sıkıntıya girmeyeyim dersen olabildiğine iyi durumdaki aracı almak gerekir.İlk gördüğün arabayı alma , mutlaka gez bikaç arabayı.
Parça konusunda hiç sıkıntın olmaz , hurdasıda çıkmasıda temizide ankarada bunların , hemen hemen her parça sağlanabiliyor.
Fikir vermesi için benim aracımın konusu ,, aklına takılan başka bişey olursa yazabilirisin.
http://www.techturkey.com/forum/otom...26-560sel.html
bence alınır zevk için eksikleri giderilir ve binilir... mercedesin ğrettiği en iyi modellerden biridir w126imkan olduktan sonra her türlü sıkıntısına değer
![]()
3,5 sene önce 230.000 kilometrede w124 260E aldım. Lpg patlama problemi oluyor. Aldığım hafta sibop kesmesinden dolayı komple motor yaptırdım. Hortumları bile orjinal aldım. Maliyeti 6500 lira oldu bana, lpg de patlama sorunu çözüldü ama ayar tutmuyordu yine de. Lpg problem olur ama kullanmaya doyamazsınız. 2. araç olarak alınmalı bence. 3,5 sene önce lpg de 40-50 kuruş arası yakıyordum. Araçlar aynı değil ama benzer olduğundan bu bilgiler işinize yarayabilir.
Herkese yorumu için teşekkür ederim.
@Ahmet Abi uzun ve detaylı yorumun için çok teşekkür ederim.
Yarın Kısmetse ilandaki arabaya bakmaya gideceğim.
Detayları buraya yazarım![]()
Herkese tekrar teşekkürler...
1978 Opel Manta & 1990 Opel Kadett GSİ
birde çok azda olsa dizelleride var..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
Bugün araca baktım
En detaylı şekilde anlatıyorum.Özellikle AHMET SARAÇOĞLU abi senin yorumun çok önemli
-Araç çeyrek marşta çalışıyor.
-Şanzıman tepkilerine baktım.(Bunu babamdan öğrenmiştim) R ye alınca kıçı yere yapışıyor,D ye alınca fırlıyor.Şanzıman gayet sağlıklı görünüyor.
-Motordan aşırı anlamadığım için yanımdaki arkadaşıma gazı kökletip baktım.Egzost Lpg buharı dahi atmıyor.(Kara duman,mavi duman vs. gibi şeyler yok.)
-Aracın Alt tabanı,kaportası gayet diri ve güzel.
-İç döşemeler gayet iyi.Şoför tarafında biraz yıpranma var.(Zaten koltuklar kumaş,deri değil.)
-Torpidoda 2 ufak çatlak var,göze batmıyor.En kıl olduğum şey torpido olduğu halde rahatsız etmeyecek büyüklükte.
-Sıra kullanmaya geldi,Hızlanması 110 hp 780 kg corsadan sonra resmen Fiat Bis gibi![]()
-Kullanımı aşırı keyifli ve rahat.Arkadaşlarımla birlikte gittim konforuna resmen bayıldık.
Şimdi gelelim aracın masraf isteyen yerlerine :
1) Sunroof motoru çalışıyor fakat tırnağı kırıkmış.(Şuan için acil bir masraf değil.) Fakat tabii yapılması şart.
2)Elektrikli koltuklardan yolcu tarafı çalışıyor. Fakat Şoför koltuğunun tuşları yerinde yok.Bunu Teğmin etmek kolaymıdır ? Koltuğu ileri geri yapmayı oto elektrikçi yapıyormuş.Sadece tuşları yok.
3)Direksiyonda çok hafif boşluk var ve araç 80 km'den sonra ciddi anlamda titreme yaptı.Sahibi rot balanstan dedi.İyimser düşünerek ve direksiyondaki boşluğa bakarak tamam dedim fakat baktırmak şart.
Araba benim kasa,motor,şanzıman olarak çok içime sindi.Üstte yazdığım sorunlar ve parçalar kolay teğmin edilir terseniz Opel Corsa aracımla kafa kafaya takas yapıyorum.
Cevapları bekliyorum,Saygılar.
1978 Opel Manta & 1990 Opel Kadett GSİ
Birde Frene basınca pedalda aşırı sertlik var,balatalar yeni değişti ayar yapılmadı diyor bunuda ekliyeyim.
1978 Opel Manta & 1990 Opel Kadett GSİ
Aracın çürük durumu hakkında net bir bilgi var mı? Mesela eteklerde çürük ne derece?
Donanım olarak bilgim yok.65 model 220s kullandık 6-7 sene...Mercedes çamurdan olsun.Bir kez fren ayarı yapılmadı.Önümüze çıkan köpeğe çarpmamak için frene bastığımızda (40 derece bir virajın içinde ve 90 km hızda) zamk gibi yapıştı yere.Sunroof kapandı yani o derece.
Benden size küçük bir tavsiye olsun.Eğer imkan varsa benzinle kullanın.Şaka değil ciddiyim.V8 yada sıralı 6...Biz ticarette bile kullandık 220s.O yüzden tüp takmak şarttı.Tüp taktığımızda araç üzülmüş gibi davrandı resmen.Ama şöyle diyeyim.O araçtaki konforu başka hiç bir araçta bulamadım.
Mercedes parçası bulmak zor değildir.Biz 65 model parçası buluyorsak daha yeni olan bu aracın parçasını bulursunuz.Biz araç kullanırken internet vs. bilmiyorduk.Buna rağmen stop lambası hariç heryeri orjinaldi aracın...Gaz pedalına dokunduğunuzda kafayı sallaması,gaza yüklendiğinizde kafayı kaldırması müthiş bir duygu.Son model araçların oyuncak gibi olması (genele konuşuyorum kötülemek amaçlı değil) kullanılıp çöpe atılacak gibi düşünülerek yapılması bu tarz eski araçlara daha çok bağladı beni.
Mercedes'e binecekseniz kesinlikle Mercedes kullanıyor havasına girmelisiniz.
Köşede g.t attırmak,el freniyle dönmek vs. olmaz.Aracın doğasına aykırı.Neyse konuyu kirletmeyelim.Takip ediyorum konuyu.![]()
Parça sıkıntısı yaşamazsanız özelden birinin telefonunu veririm size her türlü parçasını ben oradan temin ettim.
Öncelikle merhaba, yaklaşık 2 sene önce '89 300SEL almıştım pursaklardan, aracın ufak tefek eksikleri falan mevcuttu ama tüm parçalarını kolaylıkla bulmuştum. benimde sol kapıdaki elektrikli koltuk düğmem yoktu hatta antalyada birisi tarafından 250tl bile dolandırıldım bu düğmeler için yanineyse bakımına, binişine, gidişine gelecek olursak tadından yenmez diyebilirim. böyle kumaş pantolon gömleği çekip içine kösülürsen güzel güzel gezersin
ben SE kesinlikle tavsiye etmem arka camların duruşu ve arka koltuk kısmı beni rahatsız ediyor görsel açıdan. SEL 'ler ise çok daha güzel durur, hatta bir kız arkadaşımın düğününde 11 kız ve ben rahat rahat sığmıştık arabaya, o derece yani. ben 18 mayıs 2009 tarihinde çekme plakalı olarak 4.500TL'ye aldım aracımı, jantı, lpgsi eksikleri falan filan derken 9bin tl'ye mal ettim ve 14bin tl'ye verdim jantsız halde. öyle piyasası çok olan bir araç değil, ben aylarca 10bin tl'ye satamadım aracı 100lerce kişi geldi baktı ama nedense olmadı bi türlü, sonra bi gün piknikteyken veriverdim 14e. bi mesajında corsadan bahsetmişsin, bu tip küçük seri arabalardan inip bunlara bindiğinde sana yerinden kalkmıyormuş gibi olabilir. 106 gti'yı olan arkadaşım bi işi için arabayı alıp 5 dakika sonra aramıştı tüp mü bitio acaba yürümüyor bu araba diye. tecrübeyle sabit bir olaydır
son olarak içinde heves varsa al bin derim, bende çocukluğumdan beri hayaldi bu araba, böyle yaptım sevdim ama yetmedi yani, park etmesi sorun, yakıtı sorun. tüpte 50-60 kr yakıyordu. parça konusunda da hiç sıkıntı çekmezsin ostimde gani gani. alacağın arabanın kasası düzgün olsun mekanik aksamlar bir şekilde halledilir.
emsal olması açısından bir de eski aracımın fotosunu koyayım, yaparsan olur hesabı olsun
![]()
Atlas Motorlu Araçlar
Denizli
son zamanlarda bizim buralarda 500 sel torbacıların altında gezmeye başladı ne iş çözemedim aygır gibi lpg tüpü var sanayi tüpü gibi mübarek
Öncelikle bilgiler için teşekkür ederim.Aracın kapı araları,kaput iç kısımlar,Alt taban resmen fabrikadan çıktığı gibi duruyor.Sol arka çamurluk ağzında toplu iğne ucu kadarboya kabarması var sadece.Birde arka cam sol köşede 2 noktada aşırı ufak boya kabarmış.
Telefon numarasını aldım tesekkür ederim
Eyvallah bilgiler için teşekkür ederimAracınız güzelmiş.Evet ben bu kasanın meraklısıyım ufak yaştan beri.Dediğiniz gibi corsayla kıyaslama imkanı sıfır. Gaza Kick Down yaptım kadrana baktım hala 80 90 tın tın tın hızlanıyor
Birde lpg de 40 kuruş yaktığını iddaa ediyor.Denemedim ama inanasım gelmiyor.60 kuruşu buluyormuydu yakıtıBen 45 50 falandır diye umut ediyorum.
![]()
1978 Opel Manta & 1990 Opel Kadett GSİ
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)