User Tag List

7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: Aşırı beslemede basınç açmak

  1. #1
    HardCore - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Şehir
    Turkey
    Mesaj
    622
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Aşırı beslemede basınç açmak

    Diğer bölümleri kirletmemek adına buradan sormak istedim de,
    Supercharger ve ya turbo beslemeli araçlarda basınç açmak diye tabir edilen şey nedir. Örneğin aynı aracın rolling videolarının birinde 0.4 bar diyor diğerinde 0.6 bar veya araç şuan 0.8 barda yürüyor rodajdan sonra 1 bar olacak vb. gibi konuşmalar oluyor . peki bu basınç açma olayı v-afc gibi bir sistemlemi kontrol ediliyor, yolda yürüyen araç basıncı nasıl, ne ile arttırıyor?
    Uzun süredir merak ediyorum, yanıtlayabilirseniz sevinirim abilerim

  2. #2
    M.degirmen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    246
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo dedigimiz şey bir kompressör gibi motora basınçlı hava gönderiyor bu basıncın kontrolüde wastegate tarafından yönetiliyor..rodajdan sonraki basınç yükseltme olayı ise rodajda motor stabil hale geldiginde istege göre basınç yükseltilip istenen güçler elde ediliyor.
    ayrıca çok daha detaylı bilgiler forumun aşırı besleme bölümünde mevcut bi göz at..
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Geçen gün ölçüme gittim, yedek tekerden bile 1200 Hp aldık. O da, takılı bile değilken.

  3. #3
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.454
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu konuyu okursan aslında aşağı yukarı birçok detay hakkında bilgi edinirsin

    http://www.techturkey.com/forum/asir...cin-turbo.html

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  4. #4

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.023
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fazla gelen egzoz gazı wastegate tarafından direk egzoz sistemine verilir, ne kadar fazla egzoz gazını turboya verirseniz o kadar fazla basınç alırınız, aynı zamanda basıncı belirli seviyede tutmayada yarayan parçadır...

  5. #5
    morgy_drag - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    TR/kocaeli
    Mesaj
    598
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  6. #6

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HardCore Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Diğer bölümleri kirletmemek adına buradan sormak istedim de,
    Supercharger ve ya turbo beslemeli araçlarda basınç açmak diye tabir edilen şey nedir. Örneğin aynı aracın rolling videolarının birinde 0.4 bar diyor diğerinde 0.6 bar veya araç şuan 0.8 barda yürüyor rodajdan sonra 1 bar olacak vb. gibi konuşmalar oluyor . peki bu basınç açma olayı v-afc gibi bir sistemlemi kontrol ediliyor, yolda yürüyen araç basıncı nasıl, ne ile arttırıyor?
    Uzun süredir merak ediyorum, yanıtlayabilirseniz sevinirim abilerim
    basınç temelde wastegate üzerinden kontrol ediliyor.wastegate şöyle bir yapıda
    How to adjust / pre load wastegate actuator - YouTube
    bu internal wastegate dir fabrika çıkışlı araçlarda bunlar bulunur,dahili wastegate.Turbo basınç bastıgında o çubuk basınctan dolayı geri itilir ve bu çubuk manifolddaki kapakçığı açar ve turbon basınc basar,ne kadar direnç uygularsan bu kapağa ,mantıken kapağı açabilmek için turbonun da basıncı artar.Videodaki gibi wg çubuğunu içe çevirirsen çubuk kısalır,bu da daha fazla basınc basmana sebep olur,çünkü wg yayı daha sert gibi davranır.
    kara düzen böyle basınc acabilirsin
    Wastegate testing ~ Audi a4 - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=Ocqmg6R99qo
    daha çok ugrasılmıs arabalarda external wg bulunur,örneğin 0.6 bar basıncla gidersin,internal wg ile bu devir sonuna doğru 0.4 e düşüyorsa veya gaza ilk basmanda o 0.6 bar 0.8 e anlık fırlıyorsa bunlar için kesinlikle daha verimlidir.0.6 barı sürekli 0.6 da daha iyi tutabilirsin.Bunlar manifolda ek port gibi takılabilirler.Yayları değiştirilebilir ayrıca.
    internal e göre kesinlikle daha verimlidir.fakat yer sıkıntısı olabilir.
    bunun yanısıra Elektronik basınç cihazları vardır,Electronic boost controller diye geçer,bunlarla da basınc açabilirsin,sonucta bunu taksan da temel olarak basınc wastegate üzerinden geçer fakat kendi farklı selenoid i sayesinde daha iyi basınc tutar,anlık basınc artmalarını dengeleyebilirsin,farklı faydalı özellikleri var,temel olarak basıncın nasıl gelmesi gerektiği keskin veya yumusak,üstlerde daha iyi tutma sebebi ile ve wastegate in yetersiz olması sebebi ile de tercih edilirler.Genel olarak wastegate lerin yay sertliklerine göre basınc değerleri belirlenir 0.6 barlık vs,devir kesiciye doğru assagı yukarı bu yayın sahip oldugu basınca göre gitmeye calısır araba,fakat electronic boost controller ile 1.2 bara kadar gıdıklayabiliyorsun diye okudum ,tam bir bilgi edinemedim.Ben olsam ex wg takamıyorsam bunu takarım.
    bunun yanı sıra kara düzeni var o da MBC.
    Manuel Boost Controller,valf gibi bişey,bunu da takıyorsun üzerinde volume ayarlama düğmesi gibi çevirip basınc açıyorsun kara düzen.

  7. #7
    burakcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bilgiler için teşekkürler

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •