Her ikisinide kullanmıs bırı olarak , ciddi sekılde vsa aracı tutuyor.Yanı vsa devrede iken mesela pistde spin atmak ıcın fizik kuralını yenmek lazım.Yuksek suratde olunca yapıcak bırseyı kalmaz.
aracım vsa sız, gecen korfezden donerken bı kac arkadasla yolda denklesıp gazladık, kendı adıma aracı cıddı zorladım ama bı sorun yasamadım cıddı anlamda tutunuyor.teın coılover , t1S lastıklerım var.
2 litre AP1 vs. AP2 arasındaki farkları görmek isteyenler youtube'da S2000 Mega Battle videosunu seyretsinler, Tsuchiya-san ve diğer pilotlar ile pistte çok güzel kıyaslamalar yapılmış.
AP2'de süspansiyon & şasi ile ilgili geliştirmeler var, AP2'de volan ağırlaşmış.
telli gazın DBW gazdan daha hızlı olmasını kıyaslamadığım için bilemiyorum. ama bana karbüratörlü motor enjeksiyonlu motordan daha hızlı püskürtür demek gibi geliyor.
Z4/350Z/Miata/Boxster/M3 gibi modellere göre kontrolü içlerinde en zor olanı S2000 (VSA olmaksızın). bu yorum bana ait değildir; arabayı bizler gibi şöför olarak değil pilot olarak kullanmaya çalışan farklı kişilerin pistteki tecrübelerine göre ortak bir yorum (1. viteste gazlayıp arkayı attırmaktan bahsetmiyorum).
süper kullanırım, arkadan itiş+LSD'a hakimim, ömrüm RWD'da geçti diyen arkadaşlara körfez veya ülkü pistinde VSA kapalı sürüş tavsiye ederim...
abı bahsettıgım yuksek hız degıldı zaten, trafık cıddı anlamda sıkısıktı pazar donusu o gun, surat 120 130 maxtı.dıreksıyon cekmenın lımıtınıde gordum orda ama sukurkı bı terslık yasatmadı. tabı jant lastık kombınasyonum guzel.coılover ve komple yuruyen ayarlarımı murat rallı abımız yaptı ıyı yol tutsun dıye.ben cok memnunum tutusundan.vsa lıda vsa nın aracı tutmasını beklıyorsa zaten sofor kendı bırsey yapamıyor demek bana gore
şanslısın selçuk, 182'yle yakalamış beni. o gün bi arkadaş vardı, hatta yarışa da girmiştiyana yakıla hepimize girdi kesin diyodu o geldi aklıma
![]()
Allah aşkına herkes Stig sanki. VSA'lı S2000 kullananlar araba sürmeyi bilmiyor mu? Saçma sapan yorumlar var yukarda. Gaz teli olan S2000 olsa ne olur elektronik gaz kelebeği olan olsa ne olur çoğunluğumuz sokakta gazlamak için kullanıyoruz arabayı gören de her gün istanbul park'tasınız sanacak. Aradaki farkı ancak rollde yarım boy yiyince hissediyorsunuz. Günlük kullanımda her saniye VSA off gezen var mı aramızda?(VSA olup da kapatan yani?) VSA günlük kullanımda çok da elzem bir özellik bence. Her dk. gazlamıyoruz.
Alınacaksa VSA'lı alınmasında yarar var . İstediğin zaman bas tuşa kapat çok zor değil 0.5 sn sürüyor. Yağmurlu çamurlu havada gezmek de var. Ve VSA olmadığı için patlayan milyon tane S2000 var.
S2000'de yaşamadım ama Corsa opc'de takriben 170 ile giderken tuttuğunu ve bu yüzden de ESP / VSA sistemini bulan kişiye dualar ettiğimi bilirim. Sabiha Gökçene gidiyordum gece 4 gibi bostancı sahilden sonraki otobanda viraja sert girince 2 şerit değiştirip zank diye tutunmustu yola.
Daha öncesinde de ESP off iken 110 'la sakin kullanımda su birikintisine denk gelip 4-5 spin attığımı biliyorum Corsa ile. Koltugumu yatırmıs sakin sakin müzik dinlerken başına böyle birşey gelmesi hoş olmuyor.
Kısacası "amaan VSA'ya gerek yok ben sert kullanıyorum zaten" zihniyeti yerine bence maddi durum varsa teknolojinin nimetlerinden de yararlanmak insanı küçük duruma düşürmez,gururunu kırmaz,kimseyi rezil etmez. Biraz güvenliğinizi de düşünün derim.Ha aracı pist aracı yapıp günlük kullanmayacaksanız no problem.
Mega Battle videosunu izleyin. Aradaki fark orada. 2004ün birçok avantajını anlatıyor. Ayrıca 16" jantlar ile 2004 olan çok daha eğlenceli oluyormus![]()
Bu arada iki araçta da double din gibi bişey var. O nedir? Japonyadakilerde öyle bir sistem mi var? Bir de tuned battle'da diğer 2 araç silecek kullanırken J's racing neden buna ihtiyaç duymuyor ki![]()
Selçuk cant lastık bırde coolever kombınasyonun gayet basarılı.Ama bence en onemlı sey lastık benım lastıkler bıtık oldugu ıcın vsa olsada cokda kasamıyorsun ***** bırde yanımdakını gordun.donus cok guzeldı ALLAH a sukurkı kımse kımseyı tehlıkeye atmadan sag saglım donduk.
Korfez veya Ulku yaris pisti bu konuda pek kistas olamaz. S2000 in problemi zaten anormal asfalt seciyor olmasi. Pistte s2000 kendini evinde hissediyor bana kalirsa. 2 pisttede VSA siz kullandim zaten VSA yok bende. Yukarida saydigin araclarin zorlanmaya karsi tepkileri daha yavas, s2000 daha hizli ters tepkiler verdigi icin evet bir nebze zor. Fakat reflexlerin ve mudahalelerin yeterince hizliysa o zaman saydigin arabalardan cogundanda daha zevkli..
Yolda cok daha tehlikeli, ozellikle izmir in asfalti falan.. Sahsen isteyerek VSA siz aldim, hem gaz kelebeginden oturu hemde o sira beyin vs yoktu turbo planladigim icin. Gunluk 50km yol yapiyorum yagmur camur kar her ortamda geziyorum, arabaya alistiktan sonra VSA ya pek te gerek yok.. Koltugumu hic bir zaman yatirmam s2000 bu ne zaman ne olacagi belli olmaz iki el direksyonda koltuk dik.
ESP yapacagini frenlerle ve gaz kelebegiyle yapar fakat bir arabayi stabilize etmenin tek yolu bu degildir. Elimizin altinda bir direksyon, ayagimizin altinda 3 pedal vardir, bunlari kullanarak ayni islevi gorebilene kendi kendimin vsa siyim denebilir. Yoksa kimse ben her tekere ayri fren uygularim diye iddia etmiyor![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)