User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
29 sonuçtan 20 ile 29 arası

Konu: sübab sistemleri

  1. #20

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Supap (soupape) fransızca zaten. Türk dil yapısına söylenişi uygun değil.

    Valf (valve) desen o da fransızca...

    TDK eşdeğer kelime bulamamış, fransızcasını olduğu gibi esas almış... Suç kimde? Kendi dil yapısına kendince uydurarak subap diyen adamda mı?
    Ben başlığa atıfta bulunmuştum ama baktım şimdi sen de yanlış kullanıyormuşsun. Düzeltirsin belki artık. Söylenişinin uygun olup olmadığı veya kullanımının kolay olup olmadığı diyelim bir kelimeyi doğru kullanmamak için bir bahane olamaz da kendini bu kadar da suçlu hissetme hoca. Olur böyle şeyler... Senden beterleri var.


  2. #21
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Chatin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben başlığa atıfta bulunmuştum ama baktım şimdi sen de yanlış kullanıyormuşsun. Düzeltirsin belki artık. Söylenişinin uygun olup olmadığı veya kullanımının kolay olup olmadığı diyelim bir kelimeyi doğru kullanmamak için bir bahane olamaz da kendini bu kadar da suçlu hissetme hoca. Olur böyle şeyler... Senden beterleri var.
    Elin italyanı hayatında hiç fransızca soupape kelimesini bilmeden, söylemeden, umursamadan gider subap teknolojisini baştan sona değiştirir, geliştirir, teknoloji üretir, subabı baştan yazar, ama biz de oturur burada subap mı supap mı, aman fransıza ayıp olmasın, düzgün söyleyelim fransızca kelimeyi diye kasar dururuz.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #22

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tamam o zaman kazan kaldıralım da egzoz yerine de eksoz diyelim. O da benim hoşuma gidiyor inan. Destekliyorum seni!

    Biz haklı mücadelemize devam ederiz de konu dağılmasın.

  4. #23
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ikibin yili baslarinda Saab yanma odasini yada sıkıstırma orani degisken bir motor yapmtisti ama tam hatirlamiyorum
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  5. #24
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    edit onkrktr
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  6. #25
    emrah-ışık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    TÜRKİYE İSTANBUL
    Mesaj
    177
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi tamam herşey iyi güzel ama supap ilk açılmada egzantrik ten hareket alıyor video da gösterdiği ikinci hareketi [emme zamanında 2 kere açılp kapanıyor ondan bahsediyorum)nasıl alıyor hidrolik olarak mı o zaman hidrolik üniteside var? tıpkı triptonik şistemde olduğu bir hidrolik basınç ünitesi?kusura bakmayın kafama takıldı
    PERFORMANCE GARAGE
    12.1:1 Cr Ek4 Civic V-TEC VTİ

  7. #26
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emrah-ışık Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi tamam herşey iyi güzel ama supap ilk açılmada egzantrik ten hareket alıyor video da gösterdiği ikinci hareketi [emme zamanında 2 kere açılp kapanıyor ondan bahsediyorum)nasıl alıyor hidrolik olarak mı o zaman hidrolik üniteside var? tıpkı triptonik şistemde olduğu bir hidrolik basınç ünitesi?kusura bakmayın kafama takıldı
    Enerjiyi multiair motorda varolan tek kam milinden yani egsoz/egzoz kam milinden alıyor. Hidrolik piston sıkışıyor ve istendiği zamanda selenoid tarafından kontrollü bir şekilde tahrik ediliyor.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  8. #27
    emrah-ışık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    TÜRKİYE İSTANBUL
    Mesaj
    177
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Enerjiyi multiair motorda varolan tek kam milinden yani egsoz/egzoz kam milinden alıyor. Hidrolik piston sıkışıyor ve istendiği zamanda selenoid tarafından kontrollü bir şekilde tahrik ediliyor.
    cevap için teşekürler osman abi ama benim kastteğim kam mili her bir turda supaplara hareket veriyor.videoya da gördüğüm kadarıyla emme zamanında supap 2 kere açılıyor.hani diyorum hidrolik basıncı kontrol eden bir ünitemi var egzantrik hareket vermediği zaman hidrolik ünite kendisi herhangi bir şekilde basıç yapıp veya oluşturup supapı harekete geçirmek gibi biraz fazla olduğum için özür dilerim
    PERFORMANCE GARAGE
    12.1:1 Cr Ek4 Civic V-TEC VTİ

  9. #28
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emrah-ışık Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cevap için teşekürler osman abi ama benim kastteğim kam mili her bir turda enjektöre hareket veriyor.videoya da gördüğüm kadarıyla emme zamanında supap 2 kere açılıyor.hani diyorum hidrolik basıncı kontrol eden bir ünitemi var egzantrik hareket vermediği zaman hidrolik ünite kendisi herhangi bir şekilde basıç yapıp veya oluşturup supapı harekete geçirmek gibi biraz fazla olduğum için özür dilerim
    Emme kam mili, yani tek kam mili hem egsoz/egzoz valflerini kontrol ediyor, hem de emme valf kontrol sistemi için gerekli olan hidrolik basıncı sağlıyor. Sağlanan hidrolik basınç da ECU'nun kontrolünde stratejiye göre kullanılıyor emme valflerini açmak için. Her bir döngüde iki defa açma stratejilerden sadece biri. Sürekli bu şekilde çalışmıyor. Eğer iki defa açacaksa da zaten azar azar iki defa açıyor. Eldeki egsoz/egzoz kam milinden elde edilen hidrolik basıncını kullanıyor. Ekstra bir hidrolik kaynağı yok. Böylelikle motora ekstra bir yükü de yok.

    Fazla olmak ne demek... Burası teknik bir forum. Teknik soru fazla olmaz, sorulmazsa eksik olur.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  10. #29
    emrah-ışık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    TÜRKİYE İSTANBUL
    Mesaj
    177
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Emme kam mili, yani tek kam mili hem egsoz/egzoz valflerini kontrol ediyor, hem de emme valf kontrol sistemi için gerekli olan hidrolik basıncı sağlıyor. Sağlanan hidrolik basınç da ECU'nun kontrolünde stratejiye göre kullanılıyor emme valflerini açmak için. Her bir döngüde iki defa açma stratejilerden sadece biri. Sürekli bu şekilde çalışmıyor. Eğer iki defa açacaksa da zaten azar azar iki defa açıyor. Eldeki egsoz/egzoz kam milinden elde edilen hidrolik basıncını kullanıyor. Ekstra bir hidrolik kaynağı yok. Böylelikle motora ekstra bir yükü de yok.

    Fazla olmak ne demek... Burası teknik bir forum. Teknik soru fazla olmaz, sorulmazsa eksik olur.
    teşekürler abi yine her zamanki gibi bilgilendirdin bizi
    PERFORMANCE GARAGE
    12.1:1 Cr Ek4 Civic V-TEC VTİ

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •