User Tag List

Sayfa 7/12 İlkİlk ... 56789 ... SonSon
212 sonuçtan 115 ile 133 arası

Konu: Köprü ve Otoyolların Sahibi Belli Oldu

  1. #115
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.131
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayatta başarı sahibi nasıl olunur anlatabilirmisin aydınlanalım bizde bende başarılı olamadım bu yaşıma geldim bi yazıver hele bu başarı nasıl bir şey neyle ölçülür?
    seni ölçmeye kantar lazım bro...
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  2. #116

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yaw ne rica minneti kaç senedir var yapacaz yapacaz dediler yaptılar. yaw 2011 yılında kazandırdığı para ortada 73X milyon tl. Bunun yarısı mı masraf. 25 yılda artacak trafik ve diğer getiriler zaten 25 yıldaki masrafını karşılayacaktır. Bakım ve onarım masrafı deniyor. Kaza yaptığın zaman devlet verdiğin zararı hemen senden tahsil ediyor. Bariyerse bariyer ışıklandırmaysa ışıklandırma olarak hemen tepene biniyor. Sende karşılayabildiğini zorunlu trafik sigortandan karşılıyorsun. Geriye kalıyor tuzlama ve yeni asfalt yapılması ve ekipman . Bütün yolları her sene yeniden asfaltlasalar o getirdiği paranın yarısını harcayamazlar. İhaleyi alan firmalar yeni yol yapmak zorunda da değiller. Zaten yapılmış bitmiş yolları aldılar. Bu meblağadan daha yükseğini ödeyebilecek likiti olan firma olmadığı için değeri bu kadar. Yaw zorlu işte yeni yaptığı inşaatin arazisini satın alabilmek için bankasını sattı. likiti yoktu. Bunda da bu kadar firma birleşip oluşturabildikleri likit para bu kadar. Yani değeri bu değil firmaların çapı bu.
    IN BOOST WE TRUST

  3. #117
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GokhanRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    seni ölçmeye kantar lazım bro...


    yok la başarısız insanlarız biz daha çok sayarım benim kalemden konuyu okuyorlar


    ama bize öğretilen bişey vardı küçükken nedense aklıma geldi ne halt olursan ol önce adam ol derlerdi bizde çöpçüde olsan kral farukta olsan adam olmak lazım sanırım ilk başta yoksa bünyede sıkıntı yaratıyor
    körler sağırlar

  4. #118

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sen ve senin gibi birkaç sabitfikirli kişi var bu forumda.. karşındakini kendince bir kalıba koyuyorsun ve senin yargılarının dışında hareket edeceklerine inanamıyorsun..

    sen öyle olabilirsin ama ben hem iyi hem kötü taraflarını görüp her fırsattada fikrimi belirtirim, aşağıda yazanları okuyupta nasıl köprü özelleştirmesinden memnun olduğumu çıkarabiliyorsun ben anlayamıyorum..

    ama doğru bi moderator arkadaşın dediği gibi beni kandırıyorlar dimi

    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Bırakın hesabı kitabı, o kısmı mutlaka devlete faydalıdır, ama giren gene biz otomobil sahiplerine her zamanki gibi, araba al ötv öde, benzin al ötv öde, yol paralı..

    esas konuşmamız gereken en az 25 yıl daha köprü ve otobanlara para vermeye devam edeceğiz demektir, hiç hoş değil..

  5. #119
    SubieGuy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Turan Lowlands
    Mesaj
    379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Otoyol ve köprülerin bu sene aralık hariç geliri 750milyon. Bahsedilen çevre yolları vs ile yıllık 1 milyar edecek zaten. Ki bu son yapmak istedikleri zamlar mahkemeden dönmüş iken. Özellşince şirket istediği fiyatı belirleyecek, 1 milyarı rahat geçerler.

    5 yıllık belki de daha az parasına, sene sonu açığını kapatma bahanesiyle yandaş sermayeye 25 yıl sattılar, siz hala "ederi buymuş" diyorsunuz.

    İnanmayan açıp baksın:
    Otoyol ve Köprü Geçiş Gelirleri
    kendi sayfalarında var ne kadar para geldiği..

    http://www.kgm.gov.tr/SiteCollection...%282012%29.pdf

  6. #120
    lethaldoze - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    2.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    22 yaşındaki dünya yüzü görmemiş adamların ettikleri laflara bak. Yok hayatta başarılı olamamışsın falan. Ulan altınızdaki arabaların kaç tlsi cebinizden çıktı da aldınız da koca adama hayatta başarılı olamamış diyorsunuz. Para kazanmak baba parası yemekle olmuyor. Babanız yarın batsa (allah korusun) çil gibi sokakta kalırsınız binecek bisiklet bulamazsınız burada hakaret ettiğiniz adama bak.

    Yap işlet devletten haberimiz yoktu engin bilgileriniz sayesinde haberimiz oldu. Devlet yapsın işletsin sonra başkalarına devretsin. Dünyanın neresinde görülmüş.
    Koca koca holdingler diyen arkadaşada şunu söyleyeceğim. Bu holdingler sence bundan daha fazlasını verebilecek kapasitedeler mi. 5 milyar700 milyon dolar deniliyor. Daha üstünü verebilirler mi. Öyle bir şansları yok. O nedenle o paraya ok dediler. Açık usul ihaleninde nedeni o. Halbuki gerçek değerini yazabilseler kimse giremeyecek acil olan likit ihtiyacını da karşılayamayacaklar. Ekonominin içine ettiler. O kadar büyük açık var ki kapatamıyorlar. Böyle para getiren şeyleri satıyorlar. Amaç günü kurtarmak. Para basamıyorlar enflasyon fırlıyor. Satacak birşey kalmayınca zaten kaçacaklar herkes görecek.
    Alıntı GokhanRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yav tamam bu hükümeti seviyorsun anlıyorum. ama bizim iyiliğimizi düşündükleri için ihale yaptıkları kitabını okuma şimdi burda kimse yemez. ekonominin içine ettiler. cari açığı nasıl kapayacaklarını şaşırdılar. yumurta biyerlerine dayandı ondan bu ihaleler yapıldı.

    yapılması iyi mi oldu dersen. bana göre iyi yönleride mevcut tabi uygulanırsa. çünkü devlet kendi yaptığı işi hep memurlarına yaptırdığı için ve bu memurlarında işlerinden atılma korkuları olmadığı için hep boktan iş yapıyorlar.

    adam gibi denetlerseler (denetçilerin keseleri doldurulmazsa) özel şirkete dönmesi faydamıza bazı açılardan olabilir. ancak 25 yıl çok uzun bir süre. şundan 5 sonra zengin ülke olsak demekki halkımıza bedava yol veremicez.

    o kadar gelişmiş ülkeyizki oto yollar ücretli olmak zorunda. hani gelişmiş ülkelerdeki gibi olmak zorundayız.

    oysaki vatandaşa bir sorun o ne istiyor?

    biz gelişmemiş ülke gibi almanya gibi olmak istiyoruz. bu kıyaslarla almanyanın gelişmemiş olduğunu düşünmemiz gerekir. beleş yapan ülke geridir. keşke almanya gibi olsakta geri olsak ne güzel
    Dieycek çok şey varda işte özet diyelim bunlara geçelim zira yapacak hiçbirşey yok. Telekomun özelleştirilmesini savunan bbi ülkeye ne anlatılabilr ne söylenebilir.
    Telekom peşkeş çekilmiştir bence ki sadece mal varlığı ortadayken. En önemlisi ise sen ülkenin haberleşmesini yabancıya veriryorsan yarın birgün savaş olsa en basit çocukça varsayım olsun , haberleşmeni kesseler kimin neyden haberi olacak, kimle iletişebilecek

  7. #121
    emirarslan34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.073
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    napıyor bunlar ya , neyın peşindeler.
    Alcatraz GTI-6

  8. #122

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu da var anayasa ihlali kaç senedir var kimse gık diyemiyor. Devlet bana en azından bir tane ücretsiz ulaşım yolu sunmak zorunda dolaşma serbestliği açısından . Paralı yolların alternatifi var. Ama köprülerin yok. İki köprüde paralı. İki gün sonra işletme sahipleri kafalarına göre kapatıyorum köprüleri konser vericem onu yapıcam bunu yapıcam dediği zaman hiç bir şey demeye hakkınız yok çünkü mal 25 yıllığına adamların.
    IN BOOST WE TRUST

  9. #123

    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayatta başarı sahibi nasıl olunur anlatabilirmisin aydınlanalım bizde bende başarılı olamadım bu yaşıma geldim bi yazıver hele bu başarı nasıl bir şey neyle ölçülür?
    Başkan varsa yakınında mezüre hemen ölçebilirsin 15cm üstündeyse başarılısın 20cm üstü çok çok başarılı demektir
    NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE .

  10. #124
    Onamdar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.918
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zaten ihale 5 640 dan kaldi oturum baskani cingenlik yapti 5 720 ye cikardi
    Alper abinin dedigi gibi likit sikintisindan ellerinde ne varsa nakte ceviriyorlar.
    Ayda 450 500 milyon geliri olan bir isletmeyi bu paraya kiralamak ekonominin cokda parlak olmadigini muhtemel bi ekonomik krize karsi hazirlik yapildiginin gostergesi olabilir diye dusunuyorum.
    Ederi en az 10 milyar olmaliydi.
    Everyday I ** çapuling...

  11. #125
    turci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Cologne
    Mesaj
    1.038
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayatta başarı sahibi nasıl olunur anlatabilirmisin aydınlanalım bizde bende başarılı olamadım bu yaşıma geldim bi yazıver hele bu başarı nasıl bir şey neyle ölçülür?
    appstore'da basari ölcer diye bir apps var mi acaba?



    avusturya'da gisede otoban ücretini ödeyip almanyaya kendimi atinca ohhhh diyorum
    otobanlarin parali olmasi gelismislikse ve ekonomiyi düzeltmek icin kullaniliyorsa,demek ki adamlar salak ekonomiden anlamiyorlar.

  12. #126
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu konu açıldı,
    girmiyim okumıyım diye kendimi zor tuttum yazarsam ağır konuşacağım çünkü ama hala savunanlar var ya,

    inanılır gibi değil....

    gerçekten inanılır gibi değil,

    bu başbakan değil miydi ?
    "satılır tabi, devletin sırtında kambur olan işletmeler" diyen ?

    köprüler ve otoyollar PARA BASAN yerler, ne kamburu varmışta o kadar duble yol yapıldıktan sonra ÖZELLEŞİYOR ?

    Allah aşkınıza,
    hangi devlet YAPIP, özelleştiriyor... böyle bir mantık var mı ?

    enterasan yaw...
    Loading...

  13. #127
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.172
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Olay makro ve mikro ekonomi falan diye gözünüzde büyütmeyin ya. Bu ülkede zaten herkes mühendis öyle yapmışsa doğrudur. Ekonomistler öyle demişse doğrudur diye gözü kapalı güvenmekten oluyor. Önce al eline hesap makinesini. Bilgi edinme kanunu var. Açın bakın bakalım kara yollarının sitesini kaç para gelir elde etmişler. Sonra açın bakın devletin bütçesinde yol bakım çalışmaları için ayrılan bütçeye. Bunları çıkarın ve öyle 25 sene falan değil 7-8 sene ile çarpın bakalım ne göreceksiniz.

    Tamam o holdingler sermayeler babasının hayrına konsorsiyum kurup ihaleye girmiyor. Tabi ki kazanacak ama devletinde kendine MANTIKLI bir çıkar sağlaması lazım bu işten. Günü kurtarmak için önümüzdeki 6-7 senede alacağı parayı 1 seferde alıp açığını kapatıp sonraki 18-19 yılı bu büyük gelirden mahrum kalmak MANTIKLI bir hareket değil. Ancak ve ancak sahtekarlık ile günü kurtarmak ve ekonomi çok iyi tiyatrosuna devam etmektir.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  14. #128
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu forumda siyaset yasak değilmiydi geçen hafta banlandığımı hatırlıyorum

    Hayırdır moderatör arkadaşlar biz Akpartiyi savunduk diyemi banlandık yoksa

    Siyasete kayan her konunun kapatılıp silinmesi gerekir çünkü bu forumda siyasetin S si yasaktır diye siz söylüyorsunuz

    Gereğini yapın lütfen

    Teşekkürler
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  15. #129
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Olay makro ve mikro ekonomi falan diye gözünüzde büyütmeyin ya. Bu ülkede zaten herkes mühendis öyle yapmışsa doğrudur. Ekonomistler öyle demişse doğrudur diye gözü kapalı güvenmekten oluyor. Önce al eline hesap makinesini. Bilgi edinme kanunu var. Açın bakın bakalım kara yollarının sitesini kaç para gelir elde etmişler. Sonra açın bakın devletin bütçesinde yol bakım çalışmaları için ayrılan bütçeye. Bunları çıkarın ve öyle 25 sene falan değil 7-8 sene ile çarpın bakalım ne göreceksiniz.

    Tamam o holdingler sermayeler babasının hayrına konsorsiyum kurup ihaleye girmiyor. Tabi ki kazanacak ama devletinde kendine MANTIKLI bir çıkar sağlaması lazım bu işten. Günü kurtarmak için önümüzdeki 6-7 senede alacağı parayı 1 seferde alıp açığını kapatıp sonraki 18-19 yılı bu büyük gelirden mahrum kalmak MANTIKLI bir hareket değil. Ancak ve ancak sahtekarlık ile günü kurtarmak ve ekonomi çok iyi tiyatrosuna devam etmektir.
    aslında olayın özü bu değil ki olayın özü ÖTV KDV ye ek olarak AKV(açkaldıkvergisi) getirmek

    ekleme ;

    kısacası siteden kaan'ın imzasında dediği gibi,Mazot 5 benzin 10lira olsun.Zengin fakir belli olsun
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  16. #130
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.131
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen ve senin gibi birkaç sabitfikirli kişi var bu forumda.. karşındakini kendince bir kalıba koyuyorsun ve senin yargılarının dışında hareket edeceklerine inanamıyorsun..

    sen öyle olabilirsin ama ben hem iyi hem kötü taraflarını görüp her fırsattada fikrimi belirtirim, aşağıda yazanları okuyupta nasıl köprü özelleştirmesinden memnun olduğumu çıkarabiliyorsun ben anlayamıyorum..

    ama doğru bi moderator arkadaşın dediği gibi beni kandırıyorlar dimi
    2 önceki postumda hiç beklemediğim insanlardan objektif mesajlarda gördüm derken senin 25 yıl daha paralı olacak ben buna üzülüyorum demeni kastetmiştim. böyle düşünmen şaşırttı dedim.

    ama halâ bu adamların doğru hesap kitap yapmıştır diyede aynı postta üst yazıda geçiyorsun. he önce incelesen gerçekten hesap kitap doğrumu anlasanda onlar doğru hesabı kitabı yapmıştr desen neyse.

    ama bak bu adamlar azcık objektif olursan bu tür işleri çıkarsız hiç yaptıklarını görmedim. hep altından bi bit yeniği çıktı. belki bu işte karları yoktur yada öyle görünüyordur. ama en büyük kârları önümüzdeki seçim öncesi devlete 5 milyar gibi bir sıcak para sokucaklar ki bu çerez parası. ancak seçimlere kadar ekonomi iyi durumda demeye yetecek kadar piyasayı yatıştırır. ama şu seçimden sonra tekrar sohbet edelim ne demek istediğimi kanıtlı evraklı olarak sunacağım. amaç bize hizmet değil bu seçimi atlatmak olduğu kanıtlayacağım.

    aslında kanıtı şimdiden ortada. son 10 yıllık gelirini devletin sitelerinden bile temin edebilirsin. 10 yıl önce bu ülkede çok daha az araç vardı. şimdi çok var. 10 sene önceden başlayıp bu seneye kadar edilen kâr hesaplanırsa zaten ihaledeki paraya denk geliyor.

    bu tarihten sonra araç sayısının azalmayıp çoğalacağını düşünürsek. devletin uzun vadede edeceği kârın bence 10da 2 si yada 10da 1i rakamına gidicek.

    bahsettiğim rakamlar kâr olan gelirler. giderler düşülmüş hali.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  17. #131
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Olay makro ve mikro ekonomi falan diye gözünüzde büyütmeyin ya. Bu ülkede zaten herkes mühendis öyle yapmışsa doğrudur. Ekonomistler öyle demişse doğrudur diye gözü kapalı güvenmekten oluyor. Önce al eline hesap makinesini. Bilgi edinme kanunu var. Açın bakın bakalım kara yollarının sitesini kaç para gelir elde etmişler. Sonra açın bakın devletin bütçesinde yol bakım çalışmaları için ayrılan bütçeye. Bunları çıkarın ve öyle 25 sene falan değil 7-8 sene ile çarpın bakalım ne göreceksiniz.

    Tamam o holdingler sermayeler babasının hayrına konsorsiyum kurup ihaleye girmiyor. Tabi ki kazanacak ama devletinde kendine MANTIKLI bir çıkar sağlaması lazım bu işten. Günü kurtarmak için önümüzdeki 6-7 senede alacağı parayı 1 seferde alıp açığını kapatıp sonraki 18-19 yılı bu büyük gelirden mahrum kalmak MANTIKLI bir hareket değil. Ancak ve ancak sahtekarlık ile günü kurtarmak ve ekonomi çok iyi tiyatrosuna devam etmektir.
    bende bunu anlamıyorum,
    insanlar neden sorgulama kabiliyetini yitirdi ?

    ekonomi madem bu kadar iyi, neden "keş para" arayışında bu hükümet...

    herkes diyor ki,
    bina yapıyorlar, yol yapıyorlar...

    arkadaş bu şekilde herkes yönetirdi bu ülkeyi. Ecevitte yönetirdi, Çillerde yönetirdi, Mesut Yılmazda yönetirdi...

    ne o, yol yapacağım, şu kadar bütçe lazım, vergiyi şu kadar arttır, şu işletmeyi sat o yolu yap....

    ne o hastane yapacağım; benzine ek vergi koy, deprem vergilerinden tırtıkla, tüpraşı sat, tamam...

    ne o bir baraj yapılacak; tekeli sat, deprem vergilerinden tırtıkla, barajı yap...

    sonra çıktım ben bunları yaptım diye böbürlen..
    ulan sanki kaynağı kendin yarattın da kendin yaptın, bu ülkenin kaynaklarını sattın sen, telekomunu sattın, tüpraşını, tekelini, köprüsünü otoyolunu sattın...

    sonra memura %4 zam verince ekonomi bakanı çıksın desin ki:
    " biz %3 öngörüyorduk, %4'te anlaşıldı, bunu ek vergilerle telafi ederiz "

    milletimde sorgulamasın hiç,
    başka bir geçim kaynağı kalmadığını görmesin sakın...

    uyanın yahu,
    ya satıyoruz, ya vergi alıyoruz...

    bundan 10-15 sene sonra ne yapacak bu ülke ?
    başımızdakiler 77 sülalesinin geleceği için parayı kaçırdı zaten, onlar götünü kurtardı da bizim çocuklarımız torunlarımız ne yapacak...
    Loading...

  18. #132
    AlpEren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    616
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    22 yaşındaki dünya yüzü görmemiş adamların ettikleri laflara bak. Yok hayatta başarılı olamamışsın falan. Ulan altınızdaki arabaların kaç tlsi cebinizden çıktı da aldınız da koca adama hayatta başarılı olamamış diyorsunuz. Para kazanmak baba parası yemekle olmuyor. Babanız yarın batsa (allah korusun) çil gibi sokakta kalırsınız binecek bisiklet bulamazsınız burada hakaret ettiğiniz adama bak.

    Yap işlet devletten haberimiz yoktu engin bilgileriniz sayesinde haberimiz oldu. Devlet yapsın işletsin sonra başkalarına devretsin. Dünyanın neresinde görülmüş.
    Koca koca holdingler diyen arkadaşada şunu söyleyeceğim. Bu holdingler sence bundan daha fazlasını verebilecek kapasitedeler mi. 5 milyar700 milyon dolar deniliyor. Daha üstünü verebilirler mi. Öyle bir şansları yok. O nedenle o paraya ok dediler. Açık usul ihaleninde nedeni o. Halbuki gerçek değerini yazabilseler kimse giremeyecek acil olan likit ihtiyacını da karşılayamayacaklar. Ekonominin içine ettiler. O kadar büyük açık var ki kapatamıyorlar. Böyle para getiren şeyleri satıyorlar. Amaç günü kurtarmak. Para basamıyorlar enflasyon fırlıyor. Satacak birşey kalmayınca zaten kaçacaklar herkes görecek.
    36 yaşında dünya yüzü görmüş insan olarak sana söylüyorum. Dünya gözüyle senden fazla ülke görmüşümdür, senden fazla dil bilirim , senden daha da eğitimliyimdir. "ULAN" ne sen beni tanıyorsun nede ben seni tanıyorum, sahibi olduğum arabaların , malın babamın veya ailemin sayesinde edindiğime dahil bir bilgin mi var? Yoksa bunu nasıl ortaya atabiliyorsun? Benim kanıtlamak gibi bir derdim de yok ama sen kendinden bukadar emin konusuyorsan buyur kanıtlayabilirsin ki bu senin haddin ve ilgilendiren bir mevzu değildir. Bisiklet olayına gelirsek düşmez kalkmaz bir tek allah o durumda olursam gocunmam yürürüm bile. Bu dediklerimi de saygısızlık olarak algılamayın "sizin" üslubunuza örnek tanımadığınız birisiyle nasıl konuşmanız gerektiği hakkında tavsiyedir diyelim. İyi akşamlar diliyorum..

  19. #133
    semavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Şehir
    USA-Houston
    Mesaj
    1.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    75 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2013e hazırlık yapılıyor... Dış politikada maalesef peşinden koştukları inşaacı yaklaşım çuvalladı ve gerkeçk politikaya geri dönmeye çalışıyorlar... Trend doğuya kayıyor lakin Türkiye yine "ne batılı ne doğulu" kimliği ile ortada kalıyor...

    Soğuk savaş sonrası dönemde benzer uygulamalar çoklukla görüldü bir çok ülkede. Çünkü artık tek aktörün devlet olmadığı, yeri geldiğinde ticari kuruluşlarında çok ciddi roller oynadığı görüldü... Mantık olarak özelleştirmeye karşı değilim, hatta desteklerimde... ama peşkeş çekilmesine tabiki... Burada kesin bir peşkeş durumu var mı bilemiyorum. Ekonomist değilim, siyaset bilimciyim. Lakin siyaset,güç,para dengesine yeni taşlar oturtuluyor... Bu "demokrasi" olan ülkelerde her zaman olmuştur ve olacaktır. Zira seçilebilmek için tavizler vermeniz gerekir. İdeal bir tek adam, mesela padişahlık yada krallık, yönetiminde ise gücün ilahi bir kaynağı vardır ve bir "emanet, yada babalık" durumu olur. Tavizler vermezsiniz, kutsal bir emaneti korursunuz yada bir baba şefkati ile yaklaşırsınız yönettiklerinize...

    Yanlış anlaşılmasın, bu tarz bir yönetime tarihte çok az raslanmıştır... Lütfen "padişahlığı mı savunuyorsun, kul mu olmak istiyorsun" olaylarına girmeyelim

    Velhasıl... Bazi tavizler olmuştur ve olacaktır... Memleket kıtlıktan kırılırkende "çok zengin yapılanlarımız" vardı, 2000lerden sonrada...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •