Bu SWOT analizindeki risk ile bizim ilk anlamda anladigimiz risk farkli seylerSWOT un amaci, piyasadaki diger firmalar uzerinden firsat tehdit vs bulmaktir. ( Maddiyat acisindan ) oyuzden, low-rider in dedigi seyi risk olarak ekleyemessin.
Risk olarak; ornegin ecu fast firmasinin yeni bi sube acip, fiyatlarini dusurmesiyle birlikte senin firmanin islerini kesme ihtimali olabilir. Bu tarz ekonomik normlari alabilirsin SWOT un icine. ( Low-Rider, lutfen ukalalik olarak algilanmasin bu yazdiklarim. isletmeden kalip, son sene 2 haftami vererek deli gibi calistigim tek seydi SWOT ANALİZİ. Oyuzden boyle kendimi kaptirip detayli yazdim)
Yok doğru söylüyorsun sen aslında, ben örneği yanlış vermişimBende iyi debelenmiştim zamanında swot üzerine
![]()
SWOT analizini şu an kendim yapıyormuş gibi düşündüğümde ilk aklıma gelenler;
S
- Yeni firma olduğunuz için kötü referansınız yokBaşka bir güçlü yan düşünüyorum ama bulamıyorum piyasaya yeni giren firma için
W
- Referans gösterebileceğiniz şirketler (filo araçları) veya kişi araçları yok.
- Tecrübe? Elinizden yılların birikimiyle bir çok araç geçti mi mesela? Firma açmadan önce işinize yeterince hakim misiniz, bu da önemli bi faktör. Az çok bu konularda birkaç "iş" yapmadıysanız, girdiğinizde bocalama riski var her zaman.
O
- Zamanla araçlar emisyon normlarından dolayı iyice kısık çıkmaya başladığından, ve hemen hemen artık hepsi aşırı beslemeli olduğundan alacağınız güçler hep yüksek oranlarda olacak ve bu işlere hakim olmayan müşterileri etkilemeniz kolay olacak.
- Yakıt fiyatlarının yüksek olması bir fırsattır yine. Bundan dolayı safe yazılımlarla beraber düşen yakıt tüketimleriyle müşteriyi cezbedebilirsiniz.
- Pazar çok büyük, hem bireysel hem kurumsal potansiyel müşteri kaynıyor ortalık. Yeterince girişken olur ve kusursuz çalışmaya devam ederseniz, büyümemeniz için bir sebep yok.
- Piyasadaki köşebaşı çipçilerinin kötü referanslarını da lehinize çevirebilirsiniz. 0'dan bir üst maddede bahsettiğim şekilde başlayıp büyüdüğünüzde, "yanlış kişilere gitmeyin" diye müşterileri kendinize çekme fırsatınız da var.
T
- Piyasadaki oturmuş firmalar sizin için bir tehdittir, yer edinmeniz kolay olmayacak.
- Halen her şeyin orijinalinin en iyisi olduğunu düşünen azımsanmayacak boyuttaki müşteriler de bir tehdit olabilir, o çevreden arkadaşa sahip potansiyel bir müşterinizi etkileyebilir.
- Her zaman her yerde iyi yakıt bulunamaması, bilinçsiz şoförler gibi sizden kaynaklı olmayan etkenler. İlk postunuzda her türlü marafı karşılayacak olmanızdan bahsetmişsiniz, ona bir kriter çizmek şart yoksa işler öyle yürümez.
Aklıma gelen olursa eklerim.Başarılar
Rica ederim. Endüstri Mühendisi olucaz biz de 1 aya kadar inşallah, kafayı SWOTlarla bozduk zatenŞu araba işlerinde kullanabiliyor olmak mutlu ediyor
![]()
Teklif için teşekkürler, denk gelirsek oturup bu konulardan konuşmak keyifli olur benim için de![]()
Rekabetçi fiyat politikası uygulayabiliyor olmak güçlü bir yan olabilir evet ancak dediğim gibi vaat edilen şeyin garantisi kim? Lafla peynir gemisi yürümez derler ya, hocanız bunu kabul etmeyebilir. Elinizde referanslarınız veya kapı gibi dyno verileriniz olsa o zaman olur o iş bence. O da zamanla Strenghts'lere eklenecektir ama başlangıçta olmaz diye düşünüyorum.
Mesela bir tanıdığım dükkanlaşmadan önce bu işlere bulaşmış, ufak çaplı müşteriler edinip işler yapmaya başlamıştı, dükkanını açtığında da elinde daha önce yaptığı onlarca aracın verileri vardı; bunlar referans olur![]()
Marka oluştur diyince direk aklıma bu geldi yapıyoruz öyle ve ders bu konularla dahada güzelleşti
Aynen öyle aklımdaki zaten dyno verisi vs gibi şeyler. piyasaya yeni girmek dediğin gibi güçlü kısımları ortadan kaldırabılıyor. En az yazabilcegimiz sey bu güçlü olduğumuz yerler olcak . Uzun uzun yazdıgın ıcın tesekkurler slaytlara eklıyorum bunlarıda![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)