....Diyelim adamla konuştun anlaştın 98 oncesi bir impreza alıyosun ve arabada hiç bir modifikasyon olmadığını söyledi sana.Eksoz filitre gibi modifiyeler o kadarda onemli değil fakat boost controller ecu büyük turbo vs.. gibi modifikasyonlu araçları alırken biraaz daha dikkat etmek gerekir(mümkünse uzaklaşmak). Dış görünüme pek aldanma, eğer araçta düz cam sis farı ve ön far lambaları varsa anlaki o araba önden bir kazaya karışmıştır çünkü 98 ve öncesi imprezalarda buzlu cam vardır.Tabi ki 2 milyar para veripte ön tarafı komple 99 görünüme kavuşturmuşta olabilir.Neyse şase düzgün ise çok büyük bir kazası yoktur demektir, çamurluk vs değişmiş gibi şeylerde her spor arabada olabilecek şeyler olduğu için bence pek onemli degil.
Neyse arabaya binmeyi teklif et.Yola çıkılsın, motor soğuktur 1-2 dakika warm up(ısınma) sürer.Bu sürede basma çünkü motor zarar görür.Adam sana "motor soğuk arabaya yüklenme" der zaten. Eğer bunu demezse anlaki o araba hep oyle kullanılmış.Motor ısındıktan sonra 3. vites'e at devir 2000 civarında olsun ve 5500 rpm'e kadar kökle.Eğer bir Turbo basınç göstergesi varsa gözün hem yolda hemde göstergede olsun, peak 14-15 psi boost üretip üretmediğini kontrol et.(normal şartlarda standart bir Impreza 0.8 bar cont./14-15 psi peak boost üretmesi gerekir). Arabanın düzgün sarsıntısız. kesiksiz bir şekilde hızlandığından emin ol.Eğer 3000-3500 civarı bir kesinti olursa o araba ciddi arızalar var demektir.Bu turbo sistemi ile ilgili ciddi bir arıza olabileceğini gösterir.
Eğer kullandığın araba diğer imprezalardan daha iyi ivmeleniyorsa bu da daha büyük turbo ya da wastegate ayarları ile oynandığı gösterir.Hızın 150 km civarı olabilir, vitesi at boşa ve aktarma organlarını dinle.Eğer arka taraftan bir uğultu geliyorsa devamlı ve hıza göre artıp düşüyorsa bu difransiyelin yorgunluğunun belirtisidir, yani arızalanacak demektir.Şimdi ani bir fren yap ve direksiyonun titremediğini gör.Eğer vibrasyon var ise disklerin değişmesi gerekiyor olabilir.
4x4 araçların manevraları genelde kısıtlı olur, direksiyonu tam tur çevir ve kalkış yap.U çekene kadar dön, eğer araba gitmekte zorlanıyorsa ve yine 4 çekerden(arkadan) bir ses geliyorsa bu viscousun bozuk olduğunu gösterir.(Bilya sesi, lastik ugultusu, difransiyel ugultusu birbirine çok benzer). Viscous neden bozulur; Çok fazla yanlamaktan, büyük jantlardan ve ayrıca kalkışlarda arabaya çok yüklenildiğinide hem diff hemde viscoustan anlayabilirsin.Şanzuman ile ilgili ne kadar şey anlayabilirsin bilmem ama tüm viteslere rahatlıkla geçtiğine emin ol.Yüksek hızlarda getdrag şanzumanlar gibi 1. vitese kolay geçmez onuda dipnot düşeyim.Eğer birinci vitese araç hareket halinde iken geçmiyor ise bu problem değil karakteristik özelliklerindendir;Ancak durmaya yakın vites geçirebilirsin.Bu arada viteslerin birbirini karışladıklarınada emin ol.
Gelelim motora.Boxer motor oldugu için sesler garip gelebilir sana ama ilk çalıştırmada motor ÇOK soguk iken 97 ve 98 imprezalarda dizel motormuş gibi çalışması normaldir. Bırak 3-4 dakkika motor çalışsın, eğer motor ısındığı halde ses hala geliyor ise bu durumu ele almak lazım

98 modelden sonrakilerde de geliyor mu bilmiyorum ama 97-98 lerde kroniktir.Motor sıcak iken yüklendiğinde hiçbir sesin gelmemesi gerekir.Eğer belirli devirlerde ses değişiyor metal seslerle karışıyor ise bunun ciddi nedenleri olabilir.Aslında gormeden duymadan motor hakkında yorum yapmakta yanlış olur fakat eğer iyi bir motor kulağın varsa(ki impreza alıyosun olması lazım) zaten sende anlayabilirsin.Bu esnada gaz verirken selenoid sesinide duyabilirsin.Bu da ciddi birşey değildir. Bunun dışında 2 kataliğin iksininde iptal edilmesi güzel birşey değil.Eğer ki turbodan sonrakide sökülüp uppipe takılmış ise komple bir sistem olması yararlıdır lakin sadece uppipe tek başına bazı sorunlar çıkarabilir.Rolanti devrinin ne koşulda olursa olsun 800 rpm'de(fabrika ayarı) su sıcaklığının da tam ortada olması gerekiyor.Bunun dışında satıcı sana motora anahtar değmedi, hiç açılmamış, kapalı kutu gibi şeyler söyleyebilir.Bunu anlaman için motoru çok iyi incelemen, birleşen noktalarında ilaç var mı diye bakmanda gerekebilir. Revizyon edilmiş bir Impreza motoru genelde sağlıklı olmuyor çünkü iyi bir ustalık gerektiriyor. Ustalığın yanı sıra motor aleminyum bir yapıya sahip olduğu için civataları sökmek takmak çabuk yalama yapmasına sebebiyet veriyor bu da o motordan iyi randuman alamamana neden oluyor.Fakat komple giydirilmiş bir blok yerleştirildiyse bundan korkmaya gerek yoktur.Kısa blok(short block)diye nitelendirilen bu blok fabrika tarafından pistonu segmanı herşeyi içinde yapılı halde geliyor.Tabiri yerindeyse blok cuk oturtuluyor. Turbocharger durumunu görmek içinde sökülmesi gerekiyor. Eğer bir turbo ustasına turboyu söktürürsen sana tahmini kalan ömrünü söyleyebilir.
Arkadaşlar alıntırdır. Bu aralar GC8 ile ilgili bir iki araştırmam varda sizlerle paylaşayım dedim.
