Aynı olay burdada yaşandı... söylenen kelime tamamiyle aynısıydı :)
Printable View
XX ya ugras dur sımdı,yanmısım ben ... yenı bagaj yenı stop grubu yenı far,klımayı takmam lazım stock amortısor bulmam lazım ne lan bu sakamı
http://www.tuvturk.com.tr/arac.asp linkte gerekli açıklamalar yapılmış, bir göz atın isterseniz :)
tam anlamıyla yandık. ama mutlaka yapılacak birşeyler vardır.önümüzdei ay vize geldi :D izmirde heryer özelleşti :(
selçuk
Klimaya birşey diceklerini sanmıyorum, çalıştırdıklarını da sanmıyorum hiçbirsorun teşkil etmiyor çünki, bazı şeyler şehir efsanesi gibi oldu ben orda çalışan biriyle baya bir konuştum yok diyor o kadar da abartılmadıgını söylüyor.ben şahinin teybi yok diye gönderildiğini bile duymuştum :)
Şu anki sistem devam ediyor...Cam filmi yoksa, Eksoz yoksa... Orjinal farınız, stobunuz, sinyaliniz yansın...Kornanız çalsın...Takımlarınız tam olsun... Yıkayın temizleyin aracınızı güzelce götürün. Öle yay dı amortisördü abartı durumlar oldukça sorun olmaz...13 leri söküp 19 jant takmadıysanız başınız bile ağrımayacak. Gerisi şehir efsanesi. Yada sahibine gıcık gidilmiştir.
Burada 3-4 şey çok önemli...
Cam filmi kesinlikle istenmiyor...
Eksoz a kimsenin tahammülü yok...
Arabanın dışında öle uzay mekiği spec polyester olmasın
Persedürde istenilen takım taklavat tam olsun
Gerisi efsane...
Araçlarda renkli cam filmi kullanım esası nelerdir?
Taşıtların camlarının görüntüyü değiştirecek seviyede renkli kullanımı veya camların üzerine renkli film tabakaları yapıştırılması yasaktır.
tüv ün sitesinden alıntı...vay haline istanbulumun :) hadi oto pazarlarına bütün arabaları satıyoruz :) ...
jant, film(en acik tonda) ve egzosa(silencer olsa bile) karisiyorlar...ayirca subwoofer, amfi vs. de yasak...
muayneye gotururken komple bosalticaz arabayi heralde... :(
2. el araba alamaya giderken tüv de calısan bı eleman alıcan ne fiyat kırar ama :D:D
bir efsanede ben anlatayım size ozmn izmir çiğlideki istasyonun önünde taksici dayı cinnet geçirip aracı yaktığıda sölentiler arasında nekadar doğru bilmiyorum ama baya baya kıllatıklarını iyi biliyorum
bu arada sahte vizecilerede gün doğdu gibime geliyor
www.tuvturk.com.tr'den alıntıdır.
TÜVTURK’te araç muayenesi, elle tutulabilen gözle görülebilen ve ulaşılabilen aksamların muayene edilmesiyle gerçekleşir. Kapalı kutular içinde veya kaplamalar altında ulaşılamayan aksamlar kontrol edilmez. Gerekirse bu aksamların fonksiyon kontrolü yapılır.
1-Fren Tertibatı: Araç muayenesi ana başlıklarından biri olan ve ilk sırada yer alan fren tertibatının test edilmesi; trafikte seyreden her türlü araç ve yayalar için hayati önem taşır. Fren tertibatının periyodik aralıklarda kontrol edilmesi ve aşınan parçaların değiştirilmesi gerekir. Araç muayenesi açısından değerlendirildiği zaman önde fren pedalından başlayarak; mekanik, hareketli, sürtünen ve esneyen her aksam elle veya gözle kontrol edilir. İlgili mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde, fren test cihazı ile aynı aks üzerinde bulunan tekerleklerin fren kuvveti sapma yüzdesi ile toplam araç ağırlığına göre fren verim yüzdesi hesaplanır.
2-Direksiyon Sistemi: Araçların yol ve seyir kontrolüyle istenilen yöne yönlendirmesini sağlayan direksiyon sisteminin kontrollerinde; direksiyon simidinden başlayarak sırasıyla; direksiyon mili, direksiyon kutusu ve bağlantı elemanlarıyla sistemi tekerleklere bağlayan direksiyon rot kollarının boşluk ve sağlamlıkları; elle, gözle ve boşluk test cihazlarıyla kapsamlı olarak kontrolden geçirilir.
3-Görüş Şartları: Temiz ve yeterli görüş, araç kullanıcıları için maksimum yol ve sürüş güvenliği sağlar. Bu sebeple aracın tüm dış camları, cam yıkama tertibatları, cam silecekleri, iç ve dış görüş aynaları titizlikle kontrol edilir.
4-Aydınlatma Sistemi: Araçların gece ve kötü yol şartlarında güvenle seyredebilmeleri için aydınlatma sistemlerinin faal olması ve ayarlarının trafikte seyreden diğer araç sürücülerini rahatsız etmeyecek
şekilde yapılmış olması gerekmektedir. Bu sebeple tüm iç-dış aydınlatma, fren, gösterge, sinyal, geri vites, plaka ve sınır lambaları titizlikle kontrol edilir. Uzun-kısa ve sis farlarının yükseklik ayarları cihazlar vasıtasıyla test edilir.
5-Aks, Jant, Lastik ve Süspansiyon Sistemi: Araçların yol tutuşunda ve güvenli seyrinde yürüyen aksam ve süspansiyon elemanları özel bir göreve sahiptir. Yay, amortisör gibi süspansiyon elemanlarının, aracın jant, aks ve lastikleriyle tam uyumlu çalışması sürüş güvenliği açısından son derece önemlidir.
6-Şase ve Şase Bağlantı Parçaları: Araç gövdesinin sağlamlığı hem sürüş anında hem de olası bir kaza durumunda yolcular açısından büyük öneme sahiptir. Bunun yanında şaseye bağlanmış bir çok parçanın da sağlam ve çalışır durumda olması gerekmektedir. Bunlar; sürücü kabini ve araç gövdesi, bağlantıları, merdiven basamakları, koltuklar, alt taban, egzoz boruları, susturucular, yakıt tankı ve boruları, stepne ve taşıyıcısı, kapılar ve kapı kilitleri, yan ilave korumalar, çekici römork ve treyler çeki kaplini ile kaplin mekanizmalarının kontrolünü kapsar.
7-Diğer Donanımlar: Pasif güvenlik sistemlerinin en önemlilerinden biri emniyet kemeridir. Bir kaza esnasında emniyet kemeri takılı olan yolcunun diğer yolculara göre hayatta kalma şansı her zaman daha yüksektir. Bu sebeple ön ve arka emniyet kemerleri ve kilit karşılıklarının fonksiyonelliği titizlikle kontrol edilir. Bunların yanısıra yangın söndürme tüpü, üçgen ikaz reflektörü ve ilk yardım çantası da kontrol edilir.
8-Çevreye Zarar Verme: Trafikteki araçların oluşturduğu çevresel gürültüler ile yaydıkları egzoz gazları insan sağlığı açısından son derece zararlıdır. Bu sebeple İstasyonlarımızda gürültü seviyesi kontrolleri ile egzoz emisyon kontrolü gerçekleştirilecektir.
9-Yolcu Taşıyan Araçlar İçin: Toplu taşıma araçlarına yönelik olarak; koltuk düzenleri, iç aydınlatma lambaları, ısıtma sistemleri ve havalandırma sistemlerinin seyahat eden yolcuların gereksinimlerini karşılayacak şekilde olup olmadığı kontrol edilir.
10-Araç Tanımları: Trafikte seyreden araçların üzerinde taşıdıkları plaka, tanıtım numaraları ile ruhsat üzerindeki tescil ve trafik bilgileri birebir aynı olmak zorundadır.
MUAYENE SONUÇLARI
Kusursuz: Muayene edilen araçta herhangi bir eksikliğin bulunmaması halidir.
• Bu durumda aracın ön plakasına ve muayene raporuna muayenenin geçerlilik süresini içeren etiket yapıştırılır.
• Ruhsat onaylanır, hologram yapıştırılır ve bir sonraki muayene tarihi yazılır.
• Yetkili kişi tarafından detaylı muayene raporu verilir.
• Raporun muayene geçerlilik süresi boyunca saklanması gerekmektedir.
• Bir sonraki muayeneye raporla gelinmesi gerekmektedir.
Hafif Kusur: Aracın yapılan muayenesi sonrasında, yeniden muayenesine gerek duyulmayan bir eksikliğin bulunması halidir.
• Bu durumda araç muayeneden geçmiş sayılır. Aracın ön plakasına ve muayene raporuna muayenenin geçerlilik süresini içeren etiket yapıştırılır.
• Ruhsat onaylanır, hologram yapıştırılır ve bir sonraki muayene tarihi yazılır.
• Yetkili kişi tarafından detaylı muayene raporu verilir. Raporun muayene geçerlilik süresi boyunca saklanması gerekmektedir.
• Bir sonraki muayeneye raporla gelinmesi gerekmektedir.
• Raporda belirtilen eksikliklerin tamamlanması gerekmektedir.
Ağır Kusur: Aracın muayenesi sonucunda, tamirine ihtiyaç duyulacak derecede eksiklikler tespit edilmesi halidir. Bu eksikliklerin giderilerek bir ay içinde aracın yeniden muayeneye gelmesi gerekmektedir.
• Aracın muayene raporuna geçici kusurlu araç etiketi yapıştırılır.
• Bir ay içinde raporda bulunan kusurlar tamir ettirilir ve raporla birlikte aynı istasyona gelinir.
• Bir ay içinde gelen araçlarda bir muayene tekrarı ücretsizdir.
Emniyetsiz: Aracın; can ve mal emniyeti ile trafik güvenliği açısından tehlikeli olacak derecede kusurlarının, eksikliklerinin tespiti halidir.
• Aracın durumu en yakın trafik zabıtasına bildirilir.
• Aracın emniyetsiz olduğuna dair rapor verilir.
• Bir ay içinde raporda bulunan kusurlar tamir ettirilir ve raporla birlikte aynı istasyona gelinir.
• Bir ay içinde gelen araçlarda bir muayene tekrarı ücretsizdir.
ARAÇ MUAYENESİ ÖNCESİNDE HAZIRLANMASI GEREKEN ZORUNLU BELGELER:
Tüm araçlar için;
• Ruhsat : Tescil ve Trafik Belgesinin aslı.
• Fenni Muayene İzin Belgesi :
Vergi dairesi veya bürolarından alınan ve aracın vergi borcu, trafik cezası ve OGS geçiş borcu olmadığını belirten belgedir. Aracınıza ait ceza ve borç yok ise bu belge olmadan da TÜVTURK istasyonlarında muayene işleminizi başlatabilirsiniz.
• Trafik Sigortası (Poliçe) :
Mali Sorumluluk Sigortası akit belgesi (İnsan taşımada kullanılmayan römorklar, kendilerini çeken motorlu aracın sigortasına dahildir. Bu araçlar için Mali Sorumluluk Sigortası akit belgesi talep edilmez.)
LPG veya CNG takılı araçlar için;
• Gaz Sızdırmazlık Raporu :
LPG veya CNG takılı araçlar için muayeneye gelmeden önce alınması gereken rapordur. LPG/CNG Ruhsatı, "Gaz Sızdırmalık Raporu" yerine kullanılamaz.
Tadilat (tespit) muayenesi yapılacak araçlar için ek olarak;
• Yetkili mühendis tarafından çizilen onaylı tadilat projesi ve hesapları
ARACINIZDA BULUNMASI GEREKEN ZORUNLU EKİPMANLAR:
Tüm araçlar için:
• İlk yardım seti: Traktörler, motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda en az 1 adet. (TS 4019’a uygun)
• Üçgen Reflektör: Motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda 2 adet.
• Yangın Söndürme Cihazı: Sayısı, cinsi ve kapasitesi araç sınıfına ve aracın kullanım amacına göre değişiklik gösterir.
• Stepne: Motosikletler ve lastik tekerlekli traktörler hariç bütün araçlar ile tarım orman römorkları da dahil olmak üzere tüm römorklarda her zaman kullanılabilir durumda bulundurulacaktır.
Araç sınıfına göre ek diğer zorunlu ekipmanlar:
• Taksi otomobiller: Her zaman kullanılır durumda taksimetre.
• Kamyon ve çekiciler: 1 adet Engel işareti. (E veya e onaylı)
• Otobüsler : 1 adet Engel işareti. (E veya e onaylı); pencere halindeki güvenlik çıkışlarının her birinin yanında en az bir adet kırma çekici
• Traktörler: Flaşörlü, yanıp sönen, sarı ışıklı, dönerli, uyarı lambası.
• Şehirlerarası yük veya yolcu nakliyatı yapan otobüs, kamyon ve çekiciler: Her zaman kullanılır durumda takograf.
• Römorklar (traktör römorkları dahil) ve kamyonlar: Uygun boyutlarda ve yeterli sayıda arka işaret levhası. (E veya e onaylı)
• Traktör römorkları: Azami hızı saatte 30 km’nin altında olanlarda 1 adet adet üçgen şeklinde arka işaret levhası. (E veya e onaylı)
• Karayolu Taşıma Yönetmeliğine göre yetki belgesi almış yolcu taşımacılığında kullanılan araçlar: Her 10 koltuk için en az 1 adet boyun korsesi.
• Motosikletler ve motorlu bisikletler: Kask ve koruyucu gözlük
geçen gün çevirdiler beni de bu kaputun hali ne dedi(ruhsatta çift renk işli),
arkasından yere nıye bu kadar yakın,
sonra bu kanat ne dedi(mügen kanat var)
en son egsoza geldık o da mügen bir güzel 115 lıra cezayı yazdı üstüne bir de trafikten men.
Gülermisin ağlarmısın?
e iyi hoş da her arabanın üstündeki beğenmedikleri parça için servis servis gezip yazı almak zorundamıyız? bu işi yapan adamların bunu bilio olması gerekmez mi?? madem kalifiye eleman
ellerinde araçların katalogları var diye biliyorum..
umarım işi çok sıkı tutarlarda bi daha freni patlayan kamyon vs. gibi traji komik olaylar olmaz. Görüşü kötüleştiren xenon'lar yay kesip trafiği tehlikeye atanlara önlem olur. Trafikte yanımdaki arabanın rot kolu çıkar mı? lpg tankı sızdırıyormu? frenleri düzgün mü? el freni çekili yokuştaki araç el freni tutmadığı için yoldan aşşagı gelir mi? gibi olaylardan korkmadan seyir edebiliriz.
arkadaşlar daha şimdi manisadan geliyorum.kerbela gibi yer.ne agaç var nede bakkal XXX.abartısız 400 cıvarı aractan sonra bana sıra geldi,benım arkamda bı okadar olustu oglene kadar.başı sonu belli olmayan bı yer. kımısı bu hafta son olacagını kımısı bu ay son olacagını soyluyor.bir an önce oradan yaptırın yada yarın(çarşamba) sökede var.buralarda yogunluk olmasından dolayı sadece motor ve şase numaralarına bakıp gecırıyorlar.bı kac egzozdu tampondu vs olan araclar geçti.bi kişininde filmleri sokturduler başkada bi vukaat gormedım.sabah 9da oradaydım 3:30da işim bitti.
yanınızda bıkışinın olması gereklı manısada.bırı sırada beklerken dıerı harc,tastık işlerini halletmeli ki onlarda ölüm.harçlarda manısanın nerdeyse dıer ucunda yatıyor.benim için berbat bir gündü yaptıracaklar yada süresi yaklaşanlar biran önce el atsın.yoksa yenı sıstemde geçmek imkassız.....