42 litre depo ne kadar aldıysa fulledim uzun yolda 501 km gitti :) son 200 km 150 km/h üstü :) memnununz Allaha şükür
Printable View
42 litre depo ne kadar aldıysa fulledim uzun yolda 501 km gitti :) son 200 km 150 km/h üstü :) memnununz Allaha şükür
Karburatörlü bir motordan uzak tutulması gerekli LPG nin.... motorunda sisteminde herşeyin içine sıçıyor ayarda tutmaz bir *** olmaz karburatörlü lpg li araçtan... karburatörün canı benzindir.... LPG olacaksa en iyi kitle en iyi montajlı vede injeksiyonlu bir araçta uygulanmalı... k-jetli salak saçma injeksiyonlu sistmelerdede uygulanmamalı... multi point elektronik full injeksiyonlu bir sistem olacak ancak o zaman yararını görüyorsunuz.... hondalarda direkt %50 yakıt ekonomisi getiriyor LPG özellikle civiclerde...
Araç : 90 Model Civic EF Sedan
Ağırlık : 350 Kg
175 Km - 12,5 Lt LPG Ozamanın LPG si ile 18 krş a denk geliyordu.
Hemen bende bi soru sorayim :)
Aracim tek nokta enjeksiyonlu palio 1.4 lpg duz bagali.benzinde falan calismio.direk gaz.ayari biraz acik rahat gitmek icin.
Gaz 3.00 sehiri ici (tabi hava cok soguk) 40 kurus falan yabi 13 lt.
Bu normalmidir ?
(Bana gore normal)
Sabit 3500-3600 devir 110 km hızla ara ara gazlayarak 30 lt lpg ile 370-380 km arası gidiyorum. 90 km ile gitsem biraz daha düşer sanırım. 1 ay önce aldığım lpg fiyatına göre (2,92 TL) 23 kuruş civarı yakıyor. Şehiriçi kullanımda motor iş yerine varana kadar ısınamadığı için 28-29 kuruş civarı yakıyor. Havalar az ısınsın rekor denemesi yapacağım :D 4-5 sene önce 13 kuruş yaktığında fazla yakıyor derdim hey gidi günler. Genel olarak lpg kitinden de memnunum ama bir kez hayati bir problem çıktı, arabadan anlamayan biri olsaydı %90 yanardı Allah korudu.
2005 Vtec II es aracımda brc fast diye bir sistem var 2007 de taktırmıştım, şehir içinde 100 km 8 lt lpg tüketiyor, haftada bir depo lpg tam yetiyor ve ayda bir defa 10-15 tl benzin alıyorum ve bence arabam gayet az yakıyor.
Daha önceleri zırt pırt arıza lambası yanıyor ve daha fazla yakıyordu (10lt gibi) tesadüfen bir usta buldum ve yaptığı ayar sonrası yakıt düştü 2 senedir ayar yaptırmadım ama araba 15-20 bin km de bir subap ayarı istiyor.
Eşime 2003 Clio 1.4 16v araç alıp landi marka lpg taktırdım araç 60bin km de fakat 100 km de şehir içi 11,5-12 lt lpg ile birlikte her lpg alımında 10-15 TL lik benzin ekliyorum. Kime sorduysam Renaultlar için bu yakıt normal diyor. Havalar ısınınca tekrar ayar yaptıracağım. Hele boğaz kelebeğinin adaptasyonu dedikleri bir iş var başa bela lpg de. Olmazsa satıp Honda alacağım.
Babamda 2006 Cr-v var şehir içi 100 km de 13,5-14,5 lt lpg yakıyor şehirçi ama ağırlık ve otomatik olduğu için normal gibi.
Her aldığım aracı benzinli aldım 1 hafta içerisinde LPG dönüşümünü yaptırdım. İlk aracım tofaşta lpg ayarı yaptırmaktan bıkıyordum. Sonra enjeksiyonlu 96 corolla ve 05 corollada hiç bir sıkıntı yaşamadım. Çok memnunum. Yakıt konusu ise kullanımla alakalı. ben ekonomi yaparsam. şehir içi 9 litre yaktığım zamanlar oldu. Her gaz alacağımda depoyu fullerim ve hep ölçerim gidişat nasıl diye 9-10 litrelerde seyrediyorum. Kullandığım sistemler ise Tofaşta Lovato, 96 Corollada BRC, 2006 Corollada LandiRenzo.
Burada kuruş hesabından ziyade litre yazılırsa daha net olur. Çünkü yakıtlar borsa gibi bir iniyor bir çıkıyor. Kimin ne kadara aldığı belli değil.
Bugüne kadar LPG ile, bir çok araba kullandım. (1.3 ile 3.2 motor arası,atmosferik ve turbo beslemeli motorlarda) Edindiğim tek tecrübe, iyi bir ustanın taktığı LPG sıkıntı yaşatmaz.
2000 modeli honda crv 2.0 non vtec otomatik 4 ileri 1400-1450 kg civarı sanırım. Şehir içi emekli spec oldukça sakin kullanımda 15 lt lpg. BRC kit. Performanslı sürüşte 18-19 lt. :D seve seve memnunum. Başka şansımız yok.
bugun gıttım ustama dedımkı bu araba coooooooooooooooooooooookkkkkkkkkkkkkk yakıyo ve gıtmıyo bı bak suna dedım cok yakmasının sebeplerınden bırı balatamın sıkı olması ( kırık bıjonları degıstırırken fark ettık ) ıkıncısıde gaz basıncının 79 82 arasında olmasıymıs basıncı 101 fılan yaptılar sanırım anında degıstı gıdısı bakalım depo bıtınce ne kadar yakıcam net cıkıcak ortaya
benlik tek sıkıntısı otoparkalara girememem
peki soyle bırsey sorsam istanbulda lpg ayarı ıcın guzel usta tavsıyenız varmı atıker icin ?
Obd ii ler nasıl , kalibrasyonu kendi yapıomuş?
CNG kullanan var mı hiç ?
Ben Hondaya özel demedimki zaten civic ek da direkt %50 katkıda bulunuyor dedim sadece, diğer marka modeller beni ilgilendirmez... karburatörlü vakum saçmalıklarına gelince hepsini ben kendi eski aracımda denedim zamanında hiç bir şekilde düzgün ayar tutmuyor yine kaçıyor yine kaçırıyor ve yine zarar veriyor diyaframa ve diğer plastik parçalara.... yani kısacası istediklerini üretsinler karburatörlü araçlar için anca avutma sistemi... karbta en kral sistemi yapsınlar ve en ince ayarıyle yine 3000 kmde gelmeden heryeri detonasyon manyağı oluyor motor içinin...
Bende memnunum bide lpgdeyken ayagimi gazdan cekince 2 3 kez silkeliyo benzinde yok gazdanyken yapiyo sebebi nedir ?
Öz çağlar otogaz'a gidebilirsiniz Lavoto bayisi tüm ayar kabloları mevcut , çağlar arkadaş ile görüşün işden anlayan genç bir arkadaşımız güzel bir ayar yapar. :) Bende ayarımı orda yaptırıyorum 10 tl ücret alıyor ama ilgilenerek yapıyor.
Telefon: 212-671-45-45
Fax : 212-671-39-39
GSM : 535-321-22-43
Bağcılar-Güngören San.Sit.
22.blok no:4 başakşehir istanbul
OBD II olan kitlerde, yine bir base map yapılır otomatik kalibrasyon ile, kit düzgünse obd bağlantısı yapılır aktif edilir arabanın sft değerlerine göre kit +- şeklinde anlık yakıt haritasına müdahelede bulunur. Otomatik kalibrasyon+yol ayarı üzerine obd ıı aktif edilirse kaymaklı kadayıf olur:)
Atikerin bile obd ıı kiti mevcut fakat enjektörleri yeterinde hızlı olmadığı için süper dengeleyemiyor, kesinlikle kötüde değil.
EK lar farklı bir benzinle mi çalışıyor yahu, bildiğimiz benzin kullanıyorsan ve lpg ile %50 yakıt ekonomisi sağlarım dersen bende o motor kısa sürede fakir karışım nedeniyle kırılır derim..
marka model farketmez, elektronik enjeksiyonlu her benzinli aracın lpg ye geçince sağlayabileceği yakıt ekonomisi şu anki fiyatlarla %30-35 arasında dır.. şuanki fiyatlarla honda ek da %50 ekonomi yapamazsın..
trimler sadece closed loop ken aktiftir..
bu durumda lpg beyni yapmasa bile aracın kendi beyni zaten düzeltmeyi yapıyor yeterki oksijen sensörü çalışıyor olsun..
araç tam gazda üst devirlerde open loop çalışıyor yani OBD li kitinde bir faydası yok..
closed loop çalışırken de OBD li kitler sadece ayar kolaylığı sağlıyor, ama sonuç aynı olur, closed loop ta çalışırken hedef lambda=1 her durumda sağlanır (kit OBD li olsun olmasın)
arabasına göre lpg iyi bence ben lpg yi söktüm attım benzinle mutluyum.sürekli sıkıverdimiz içun lpg bi yerde yetmiyo yani :D
Araç ecu su düzeltme yapıyor daha doğrusu yapmaya çalışıyor obd bağlantılı olmayan kitlerde hiçbir şekilde gaz haritasında bir değişiklik olmuyor. Bunu zaten obd cihazından da gözlemleyebiliyorsun araç ecu su karışımı düzeltebiliyor olsa lft,sft değerleri +-%3 içinde olur. Ki obd'li kitlerde bu değerlerin içinde kalıyor.
Bu karışım farklı büyükse arıza ışığı yanıyor veya arıza yakması için karışım aralığı yüksek olan arabalarda ise benzinde abuk çalışma meydana geliyor.Mesala Honda'da arıza ışığı yanar, Opel'de arıza ışığı yanmaz ama araba benzinde abuk subuk çalışır.
Yapmaya calisiyor degil yapiyor.. Lpg haritasinda sureyi arttir hemen aracin beyni devreye girip benzin enjeksiyon suresini dusuruyor..
Ariza isigi yakan hondada setup problemi vardir.. Ya nozzle ya reg kapasitesi veya basinci dusuktur.. O tip bi durumda obd li kit de yetmez durumu toplamaya.. Ariza isigi yakan hondada nozzle olcusunu ve basinci uygun degere getirmek yetiyor..
Dedigim gibi obd li kit sadece closed loop ta ayar kolayligi saglar.. Ama sonucta normal bir kitlede yakin bir sonuc yakalayabilirsin sadece biraz daha vakit harcamak gerekir.