User Tag List

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
65 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: seker pancarindan yakit yapmak

  1. #39
    By_HaNNibaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Bursa-Akhisar
    Mesaj
    5.972
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Amerikayı yeniden keşfeden yok dediğiniz araçlar sıfır araçlar bizler mevcut sürdüğümüz araçlar üstünde bu sistemi kullanmak için sohbet ediyoruz.. yoksa sadece hyundai değil hondada yapdı gm de yapdı gm in evo projesi 6 ıncı jenerasyonunda hatta..

    mevzu o değil mevzu mevcut sürdüğümüz yolda giden araçları çalıştırabilmek..

    fazla yakan araç yokdur pahalı yakıt vardır..

    Eskiden bizler 9-10 litreye gayet ideal derdik şimdi ideal değerlerimiz 6-7 litreye düşdü.. bunun nedeni aracın daha az yakması değil esasen benzinin dizelin pahallaşması benzin 1 tl olsa 9-10 litre yakıcak araca kim çok yakıyor der umursamaz bile...
    Çok doğru şeyler yazmişsiniz ama yakit ucuz olsa 10 litre yaksa sıkıntı yok 15 litre bile makul görünüyor 1 TL olduğundan bu sefer git gide alternatif yakitlar unutulacak ve petrol bi süre sonra bitecek.

    Okulda bende cok araştirma yaptim elimde dünya kadar belge video vs var ama devletten teşvik değil daha engel olduğu için hiç kimse yapmiyor bunu.

  2. #40

    Üyelik
    Aug 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Amerikayı yeniden keşfeden yok dediğiniz araçlar sıfır araçlar bizler mevcut sürdüğümüz araçlar üstünde bu sistemi kullanmak için sohbet ediyoruz.. yoksa sadece hyundai değil hondada yapdı gm de yapdı gm in evo projesi 6 ıncı jenerasyonunda hatta..

    mevzu o değil mevzu mevcut sürdüğümüz yolda giden araçları çalıştırabilmek..
    Verdiğim örneklerde otomobiller hidrojeni doğrudan yakıt olarak kullanmıyor kimsayal tepkime sonucu ortaya çıkan enerji ile ilerliyor. Yani LPG veya CNG gibi hidrojenin kendisini yakmak kontrolsüz patlamalara da yol açabilir. Hidrojen son derece parlayıcı ve de yanıcı bir gazdır. Bu nedenle herhangi bir şekilde kıvılcım vs. ile ateşlenemez.

    Şu an için en mantıklı olanı biyoyakıtı desteklemek. Güncel kullandığımız otomobillerde de bunu kullanmak mümkün.

  3. #41
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı By_HaNNibaLL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok doğru şeyler yazmişsiniz ama yakit ucuz olsa 10 litre yaksa sıkıntı yok 15 litre bile makul görünüyor 1 TL olduğundan bu sefer git gide alternatif yakitlar unutulacak ve petrol bi süre sonra bitecek.

    Okulda bende cok araştirma yaptim elimde dünya kadar belge video vs var ama devletten teşvik değil daha engel olduğu için hiç kimse yapmiyor bunu.
    benim dediğim şey şu bugün amerikalı 4.0, 5.0 araçlara bizdeki 1.6-2.0 araçlar gibi normal biniyorlarsa bunun temel nedenide budur yakıtın ucuz olmasıdır..

    bizde tam tersi araç az yaksın diye motorlar ufaldı araçlar git gide basitleşdi ucuz maliyet olsun diye..

    gün geldimi benzin 7-8 tl olursa ne olucak bu sefer bu gün 6-7 litre yakan ekonomik dediğimiz araçlara gene bugünün 15 litre yakan araçları muamelesi yapılıcak..

    Sıkıntı araçlarda değil yakıtta..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  4. #42
    Burak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    Sakarya/İstanbul
    Mesaj
    1.515
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evime yakın seker fabrikası var, 1 dönüm de kapalı alanımız var girissem mı

  5. #43

    Üyelik
    Aug 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim dediğim şey şu bugün amerikalı 4.0, 5.0 araçlara bizdeki 1.6-2.0 araçlar gibi normal biniyorlarsa bunun temel nedenide budur yakıtın ucuz olmasıdır..

    bizde tam tersi araç az yaksın diye motorlar ufaldı araçlar git gide basitleşdi ucuz maliyet olsun diye..

    gün geldimi benzin 7-8 tl olursa ne olucak bu sefer bu gün 6-7 litre yakan ekonomik dediğimiz araçlara gene bugünün 15 litre yakan araçları muamelesi yapılıcak..

    Sıkıntı araçlarda değil yakıtta..
    Downsizing uygulaması sadece akaryakıt fiyatları ile değil her yıl biraz daha sıkılaştırılan CO2 emisyonu sınırlandırılması ile de ilgili.

  6. #44
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı ontheair Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Verdiğim örneklerde otomobiller hidrojeni doğrudan yakıt olarak kullanmıyor kimsayal tepkime sonucu ortaya çıkan enerji ile ilerliyor. Yani LPG veya CNG gibi hidrojenin kendisini yakmak kontrolsüz patlamalara da yol açabilir. Hidrojen son derece parlayıcı ve de yanıcı bir gazdır. Bu nedenle herhangi bir şekilde kıvılcım vs. ile ateşlenemez.

    Şu an için en mantıklı olanı biyoyakıtı desteklemek. Güncel kullandığımız otomobillerde de bunu kullanmak mümkün.
    üniversitelerde bunun üstüne denemeler var araçlar sorunsuz çalışıyor.. onu bilmesem zaten bu kadar üstünde durmam..

    Tennessi Üniversitesinin hho tank ile giden toyota araçı..

    Hydrogen Car - just running on Hydrogen produced from water and sunshine - YouTube

    Alıntı ontheair Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Downsizing uygulaması sadece akaryakıt fiyatları ile değil her yıl biraz daha sıkılaştırılan CO2 emisyonu sınırlandırılması ile de ilgili.
    Bugün 1.6-2.0 ve üstü araçların zaten emisyon değerleri çok çok iyi yeşil hattın içinde hepsi düşük emisyon olsun diye illa küçük hacim almanın bence mantığı yok..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  7. #45

    Üyelik
    Aug 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    üniversitelerde bunun üstüne denemeler var araçlar sorunsuz çalışıyor.. onu bilmesem zaten bu kadar üstünde durmam..

    Tennessi Üniversitesinin hho tank ile giden toyota araçı..

    Hydrogen Car - just running on Hydrogen produced from water and sunshine - YouTube



    Bugün 1.6-2.0 ve üstü araçların zaten emisyon değerleri çok çok iyi yeşil hattın içinde hepsi düşük emisyon olsun diye illa küçük hacim almanın bence mantığı yok..
    Evet yapılmışı var. Fakat yapan kişinin kendisi de henüz ( yıl 2012) petrol türevli yakıtlarla baş edebilecek kadar düşük maliyete sahip olmadığını da belirtiyor.

    Bir de şu var. Otomobile dikkat edersen arka koltuklar iptal. Gelen ekstra ağırlığı tahmin edemiyorum.

    Yaptığım araştırmalar dersem biraz iddialı olacak ama bugüne kadar öğrendiklerimi birleştirdiğimde bugün için ideal sistemin Biyo yakıtla çalışan ve elektrikli bir motor ile desteklenen otomobilin olduğunu söyleyebilirim.
    Mesela Honda CR-Z veya Civic Hybrid'in biyoyakıtla çalışan bir versiyonunda oldukça iyi sonuçlar alabilir. Ağrlık optimize edilmiş bir durımda. Petrolden de uzak durulursa hem çevreci hem de kullanılabilir otomobil ortaya çıkabilir.

  8. #46

    Üyelik
    Aug 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    üniversitelerde bunun üstüne denemeler var araçlar sorunsuz çalışıyor.. onu bilmesem zaten bu kadar üstünde durmam..

    Tennessi Üniversitesinin hho tank ile giden toyota araçı..

    Hydrogen Car - just running on Hydrogen produced from water and sunshine - YouTube



    Bugün 1.6-2.0 ve üstü araçların zaten emisyon değerleri çok çok iyi yeşil hattın içinde hepsi düşük emisyon olsun diye illa küçük hacim almanın bence mantığı yok..
    99 g/km'nin altına inebilmek için uğraşılıyor. Dediğim gibi çevre yönetmeliği her geçen gün biraz daha sıkılaşıyor.

  9. #47
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şaka mı yapıyon yaa sen ne yapıyorsun bu kompresörü :S dalgıçsan haberim nie yok. neden antalyaya dalmaya gitmiyoruz ?

    Alıntı psikolojikdeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aslında benim çalışmalarım arasında bi yandan da hidrojen yakıt hücresi de var o konu da türkiyede üretimi yapılabiliyor ancak verim artırmaya çalışıyoruz.. Dünyadaki yakıt hücresi verimlerine ulaştık şuanda..
    Alıntı ontheair Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hidrojen yakıt hücresi ile çalışan otomobil zaten Hyundai tarafından yapıldı. ix35'i temel alan prototip çok uzak olmayan bir gelecekte satışa sunulacak. Daha eski zamanlarda da GM, Opel markası altında bunun üzerineçalışıyordu. Hatta bir tane de Zafira yapmışlardı. ( Opel Zafira için link: netinform: Hydrogen and Fuel Cells )
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  10. #48

    Üyelik
    Aug 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aslında benim çalışmalarım arasında bi yandan da hidrojen yakıt hücresi de var o konu da türkiyede üretimi yapılabiliyor ancak verim artırmaya çalışıyoruz.. Dünyadaki yakıt hücresi verimlerine ulaştık şuanda..
    Zaten en büyük sıkıntı verimlilik. Yani minimum ağırlık ve maliyetle maksimum mesafeyi kat edebilmek.

    Olmaz, yapılamaz diye bir iddiam yok ama yapılmasının kazancı nedir? En azından bugün şartları için.

    Güncel otomobilleri dönüştürme işine ise kesinlikle mantıksız gözüyle bakıyorum.

  11. #49
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sorunuzu tam anlamadım.. Araçlarımızı hidrojene çevirmenin kazancını soruyorsanız CNG ile karşılaştırdığımızda hidrojenin bi kazancı yok..
    Ancak benzin yada mazot ile karşılaştırırsak benzinin neredeyse 10 da 1 i maliyetle aracınıza binebiliyorsunuz..
    Alıntı ontheair Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Zaten en büyük sıkıntı verimlilik. Yani minimum ağırlık ve maliyetle maksimum mesafeyi kat edebilmek.

    Olmaz, yapılamaz diye bir iddiam yok ama yapılmasının kazancı nedir? En azından bugün şartları için.

    Güncel otomobilleri dönüştürme işine ise kesinlikle mantıksız gözüyle bakıyorum.
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  12. #50

    Üyelik
    Aug 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sorunuzu tam anlamadım.. Hidrojenle araca çevirmenin kazancını soruyorsanız CNG ile karşılaştırdığımızda hidrojenin bi kazancı yok..
    Ancak benzin yada mazot ile karşılaştırırsak benzinin neredeyse 10 da 1 i maliyetle aracınıza binebiliyorsunuz..
    Fakat bu sadece yakıt maliyeti. Peki kullanım ömrü, dönüşüm maliyeti?

    Ayrıca merak ettim, çalışmalarında hidrojeni doğrudan yakıt olarak mı kullanıyorsun? Buji ile ateşleyerek yani?

  13. #51
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ancak benzin yada mazot ile karşılaştırırsak benzinin neredeyse 10 da 1 i maliyetle aracınıza binebiliyorsunuz..
    Zaten konuşduğumuz tüm mevzu bu...
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  14. #52
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dönüşüm maliyeti CNG sistemi ile tamamen aynı. hatta CNG ile birçok açıdan benzerlik gösteriyo tabii arada ufak ve gözden kaçan bir nokta var hidrojenin sızdırmazlığını sağlamak CNG ye göre çok daha zor

    Kullanım ömrü benzin veya mazottan çok daha fazla

    Hidrojeni doğrudan kullanmaya kadar her türlü oranlardaki testlerin sonuçları var (ben şahsi olarak denemedim). Vaktim olursa internete koyabilirim.. Güç- verim v.b. değerler benzin ile aynı gibi çok fazla fark yok yani.
    Alıntı ontheair Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fakat bu sadece yakıt maliyeti. Peki kullanım ömrü, dönüşüm maliyeti?

    Ayrıca merak ettim, çalışmalarında hidrojeni doğrudan yakıt olarak mı kullanıyorsun? Buji ile ateşleyerek yani?
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  15. #53
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dönüşüm maliyeti CNG sistemi ile tamamen aynı. hatta CNG ile birçok açıdan benzerlik gösteriyo tabii arada ufak ve gözden kaçan bir nokta var hidrojenin sızdırmazlığını sağlamak CNG ye göre çok daha zor

    Kullanım ömrü benzin veya mazottan çok daha fazla

    Hidrojeni doğrudan kullanmaya kadar her türlü oranlardaki testlerin sonuçları var (ben şahsi olarak denemedim). Vaktim olursa internete koyabilirim.. Güç- verim v.b. değerler benzin ile aynı gibi çok fazla fark yok yani.
    bir üniversitenin motorsiklet motoru üstünde testi vardı bulamadım.. adamlar hemde çok kaba saba direk piyasa işi elektroliz sistemleriyle çevirmişler hidrojeni basit sanayi tipi bir tüple gelişi güzel bağlamışlar motor gayet stabil 10-15 dakika çalışdı..

    bizdeki bir sanayidede ustalar direk sudan çevirme hidrojenle murat 124 çalıştırmışlardıda bulamadım youtube da neyse zaten konu bio konusu fazlada hho ile kirletmemek lazım..

    ama o iş için forumda ayrı bir konu açılıp ekip falan kurulup birşeyler yapılabilinir.. dediğim gibi gerekirse bin tl ye falan hurda yasasıyla hurdaya ayrılmış motoru sapa sağlam bir araç alınıp üstünde testler falanda yapılabilinir v.b ..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  16. #54

    Üyelik
    Aug 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuyu kirlettiğimizi düşünmüyorum. Sonuçta alternatif yakıtlardan bahsediyoruz.

    Peki hidrojenin metaller üzerindeki etkisini nasıl aştınız?

  17. #55
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hidrojen sadece çelik, titanyum ve bazı alaşım metallere hidrojen korozyonu denen şekilde zarar veriyor. Bu korozyon çeşidi de direk olarak hidrojene maruz kalmasıyla kolay kolay olmuyor. Hidrojen bileşimli asitlerde daha çok görülüyor..
    Bunu önlemek için ona göre alaşım kullanıyorlar..
    Bizim sistemimizde pek böyle bi sıkıntı yok çünkü biz direk olarak hidrojen kullanıcaz ve saf hidrojenin bulunduğu kısımlar sadece yakıt hatları. onlar da zaten arabanın orjinali olmadığı için hidrojene uygun malzemelerden yapılır.
    Ki dediğim gibi saf hidrojende böyle bir problem yok.
    Alıntı ontheair Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konuyu kirlettiğimizi düşünmüyorum. Sonuçta alternatif yakıtlardan bahsediyoruz.

    Peki hidrojenin metaller üzerindeki etkisini nasıl aştınız?
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  18. #56
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bio dizel cr motorda tecrube eden varmi ?
    Uzun sureli kullanimda ne gibi problemler cikabilir ?
    Bide biodizel ve normal mazotu karistirip (50/50) daha saglikli sekilde kullanilabilir mi ?
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  19. #57
    fuatozkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    734
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bio dizel vardı bi ara artık yağları toplayıp yapıyorlardı o ne oldu ?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •