User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
36 sonuçtan 20 ile 36 arası

Konu: vtec 300km top speed efsanemi ??

  1. #20
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı coolvtec Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O süratlarda Allaha emanetiz. Ama düzgün şasi, komple poliuratan lastiklerle yenilenmiş düzgün alttakım, pro coilovarlar, sertleştirilmiş direksiyon ve kaliteli lastiklerle düzgün asfaltta o kadar korkutucu değilmiş arkadaşlar.

    teknik olarak tam kaç görmemiz gerekiyor bilen var mı? 300 olmasa bile ben en azından 285 görür diye düşünmüştüm hayal kırıklığına uğradım açıkcası....

    edit. bizim 1.2.3.4.5 şanzuman oranlarını bilen var sa o da olur.


    edit.2

    eğer oranlar doğru ise mfactor sitesine göre 285 görmesi gerekiyor ama 270 gördük. biyerde bir terslik var ama nerde? türkiyedeki bütün technik arkadaşlar burada, mutlaka bir cevap bulunacaktır diye umuyorum...


    kadranda kilometre olarak sapma oluyor bunu bılıyoruzada. devirde de bi sapma mumkunmu acaba ?

    sız kadranda 8500 devır okuyup tabloya gırıyosunuz ama aracınız belkıde 8300 devırde ıken 8500 gosterıyor olamazmı?

  2. #21
    Jeandan-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    1.551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel noktaya değinmişsin ibrahim abi. Benim 1.4is'in kesicisi 7200rpm idi ama vafc'de 6996 çeviyor görünüyordu. 200rpm bi sapma vardı yani.
    .

  3. #22
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    jant lastik orjinalmidir ?
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  4. #23
    Erol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    West coast city
    Mesaj
    5.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    devirdede muhakkak sapma oluyor
    BOOSTPROJECTS
    EKK24 0-402 m. N/A Fwd TR Rekoru 11.9 sn.
    100-200 - 8.5sn.
    N/A is the best..
    Civic Hatchback

  5. #24
    ilkerist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul / Maltepe
    Mesaj
    1.255
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ef186 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    jant lastik orjinalmidir ?
    205-50-16 lastik denmiş abi değil yani,bu arada devir saati hata payıda var.

  6. #25
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Devir saati hata payı ihtimal dışı. Kadranda hatalı görsen de yapılan yazılımda kesici devri kaç k rpm'de ise o devirde keser sonuçta. Son sürat denerkende kesiciye girerken 270 yaptığını söylemiş zaten.. Orda bir sapma yok.

    Kamberden ve lastik basıncından 5 10 km oynayabilir aynen telefonda hatalı ölçmüş olabilir ama bence son dişli oranınız farklı

  7. #26

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbool
    Mesaj
    5.635
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vti in kadran efsane fazla gosteriyo

    Yuzde 7-8 gibi

  8. #27
    Yiğit G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı _muhaRRem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vti in kadran efsane fazla gosteriyo

    Yuzde 7-8 gibi

    %10 %12 gibiydi hondalarda.Geçende de konusu oldu eski autobild de komple testi vardı bütün markaların.Bmw en fazla hata gösterendi hatta.Bulamadım ama bulsam paylasacaktım

    Are Honda odometers and speedometers known to be inaccurate? - Straight Dope Message Board
    Rotary.. because we dont need many liters to kick u'r ass..

  9. #28
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şanzuman oranlarını yukarıdaki linkten excel dosya ile hesapladım. benim setup ile eğer final drive oranı 4.05 ise ki biz öyle aldık top speed 285km yapıyor. benim normal şartlarda 270 değil 285 görmem geriyor yani.

    lastik basıncımı yola çıkmadan kontrol etmiştim, önler 32psi idi. arkalar 30. ön düzen camber vb ayarlarımı yeni yaptırdım, yol karaburun düzlüğü. bunlardan dolayı bir sıkıntı olacağını sanmıyorum. muhtemel bu, cep tel programı ile ilgili bir problem olabilir. uygun bir zamada memedden drift box alıp öyle hesaplamak lazım.

    ayrıca hilmi, 1.2.3. vites oranlarının değişik olması son süratı etkilemiyor, diğer girdiler aynı olmak kaydıyla son süratı etkileyen 5.vtes oranı.

    tabloya göre 8950 çeiviren bir civic teknik olarak 300km görebilir.

    edit; devir kesin 8500. hondata rev limit girildi, ne sürattte, ne rev de kadranı sallamıyoruz
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

  10. #29

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbool
    Mesaj
    5.635
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yiğit G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    %10 %12 gibiydi hondalarda.Geçende de konusu oldu eski autobild de komple testi vardı bütün markaların.Bmw en fazla hata gösterendi hatta.Bulamadım ama bulsam paylasacaktım

    Are Honda odometers and speedometers known to be inaccurate? - Straight Dope Message Board
    driftbox tan ölçtüm benim kadran 7-8 hatalı.

  11. #30
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Devir saati hata payı ihtimal dışı. Kadranda hatalı görsen de yapılan yazılımda kesici devri kaç k rpm'de ise o devirde keser sonuçta. Son sürat denerkende kesiciye girerken 270 yaptığını söylemiş zaten.. Orda bir sapma yok.

    Kamberden ve lastik basıncından 5 10 km oynayabilir aynen telefonda hatalı ölçmüş olabilir ama bence son dişli oranınız farklı
    4.05 diye aldık ama bir araştırmak lazım. drift box vb ikinci bir veri lazım görünüyor.

    yukarda da yazdığım gibi gerek top speed gerek kesici için kadrana hiç bakmadık. sapma vbden dolayı gps tarzı veriye güveniyoruz. ve bunu teknik tablo verisi ile karşılaştırıyoruz. sonuç; ufak tefen sapma ve şu anki setup ile drift box olçümü 285km görmesi lazım.
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

  12. #31

    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    turkıye /eskışehir
    Mesaj
    229
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu vteccilerden korkulur valla..hela olsun..su hondayla 270 i de görüyorsunuz ya tekrardan tebrikler
    AFR si fakir e ceken adam.....

  13. #32
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben bugun otobanda bu vteci gordum sanırım. Mavi Megane RS

  14. #33

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    2.762
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi Aklıma bir şey takıldı F1 yarışlarını izleyen varsa bilir yüksek hızlarda aracın önü şahlanıp gidiyor aerodinamik açıdan daha yoksun bir vtec 300 yaparsa aynı şey olmazmı

  15. #34
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CLIORS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben bugun otobanda bu vteci gordum sanırım. Mavi Megane RS
    ehhee, sen miydin o? biz de tam arkadan şahlanmış sana geliyorduk, ama turbo geri besleme borusu yağ kaçırıyordu, iyice artmış, egsoz borusu üzerinde yağ yanmaya başladı, yavaşlamak zorunda kaldık, yoksa kestirmiştik gözümüze
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

  16. #35
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dumanları gördüm, neyseki sorun ufakmış.

  17. #36
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Tayfun.O Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi Aklıma bir şey takıldı F1 yarışlarını izleyen varsa bilir yüksek hızlarda aracın önü şahlanıp gidiyor aerodinamik açıdan daha yoksun bir vtec 300 yaparsa aynı şey olmazmı
    o araçlar çoook hafif, lastikleri büyük ve ortada ve kaporta yüzeyi çok geniş olmadığı için, rüzgar kuvveti aracı aşağı basamıyor tam tersi havalandırıyor. ama normal araçlarda kaput tavan ve bagajdan akan rüzgar aracı aşapğı basıyordur diye düşünüyorum.
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •