User Tag List

Sayfa 3/3 İlkİlk 123
45 sonuçtan 39 ile 45 arası

Konu: impreza 2.0 WRX

  1. #39
    YALIM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    52
    Şehir
    35
    Mesaj
    229
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gürsel WRX ve STi jantları her zaman aynı ebatta (17") oldular, sadece 2005'ten sonra bijon aralıkları değişti..

    2005 model olarak çıkan araçlar her iki seride de, özellikle sağlamlık açısından impreza'nın peak noktası olarak çıktılar. ( Bu sağlamlık 2006 ve 2007 modellerde yoktur )

    2005 WRX'lerde STi amortisörleri, forged krank, önceki WRX modellerine göre çok daha sağlam diff. ve viskoz, vb. bilimum parçalar standart olarak geldi. İç aksesuar olarak da 2005 WRX'ler önceki kasalara göre epey farklı.

    2005 STi için de benzer şeyler söz konusu....

    Aslında olayı en güzel Korhan özetlemiş.. STi tam olarak ralli ruhuna sahip, çok sağlam, stock ekipman ile oldukça yüksek güçlere rahatlıkla çıkabilecek yüksek performanslı ve kullanımı oldukça sert bir otomobil... Standart bir STi, roll-bar takıp Grup N / Grup X, her neyse direkman rallide yarışabiliyor mesela, buradan STi'ın ne olduğu rahatlıkla anlaşılabilir sanırım.

    WRX ise, stock internaller ve şanzıman ile max. 350-370 HP'lere güvenli olarak çıkabilecek, STi ile mukayese edildiğinde daha konforlu ve şehir içi kullanımına daha yatkın, yüksek performanslı bir otomobil... Kullanımının STi'a göre daha yumuşak olduğunu söylüyorum sadece, piyasadaki aynı sınıftaki arabaların %90'ı ile karşılaştırdığınızda yine böbrek taşlarınızı düşürecek sertlikte ve agresiflikte bir araba. Doğuştan turbolu ve yüksek güçlü bir arabanın gerekli sürüş emniyetini vermesi için böyle olmak zorunda.

    Turboya, yazılıma ıvıra zıvıra takılmayın fazla, WRX alıp da standart turbosu ile binen pek yok zaten...

    Önemli olan, bu tarz yüksek performanslı bir araba alacaksanız, inanın ki standart binemeyeceksiniz, gitmeyi düşündüğünüz maksimum noktanın ne olduğunu yukarıdaki kriterlere göre belirleyin... WRX'in limitlerini bildiğinizde ve oraya kadar yükseldiğinizde kendinizi çok fazla masrafa sokmadan sokaktaki arabaların %90'ı ile "oynayabilen" bir arabanız olacaktır. Buna turbo olmayan Porsche'ler, M3'ler bile dahildir..

    STi'da ise bu maksimum limit çok daha fazladır, WRX'de birtakım ekipman değişikliği ile, yine de ekonomik bir şekilde, ulaştığınız noktaya, STi'da sadece TBE egzoz ve yazılım ile ulaşılabilmektedir... STi'ın içinde ise bundan çok daha fazlası saklıdır..

    Umarım biraz daha yardımcı olabilmişimdir..

  2. #40
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı YALIM Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gürsel WRX ve STi jantları her zaman aynı ebatta (17") oldular, sadece 2005'ten sonra bijon aralıkları değişti..
    Allah Allah , emin misin? Sadece 2005 için böyle olmuş olmasın? Ben mi yanlış hatırlıyorum?

  3. #41
    YALIM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    52
    Şehir
    35
    Mesaj
    229
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öyle be abicim, jant ebatları hep aynıydı..
    16 jantlar 2.0R'larda geldi hep..
    2005'te bijon aralıkları STi için 114.3 oldu..

  4. #42
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hımm yanlış hatırlıyormuşum o zaman. Ama jantların ağırlığı konusunda haklıyım değil mi?

  5. #43
    YALIM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    52
    Şehir
    35
    Mesaj
    229
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla hocam, 2005 dışında jant ağırlığı konusunda birşey diyemem, 2005 STi jantları 2005 WRX jantlarına göre daha hafif evet.
    Ama misal, biz 2003 STi jantı ile 2002 WRX jantını tarttık, aynıydı.
    Bilemiyom.

  6. #44
    gtti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    300
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu isler biraz butceye bakar tabi. Ama gurcell arkadasin dedigi gibi gorsel olarak sti a benzetilebilirz (hatta bunu yapmak icin wrx olmasina bile gerek yok )
    fakat aksam olarak neredeyse imkansizdir.

    Sti in verdigi keyfi ben sahsen evo da hic alamamistim. Cok degisik bi araba. Her zaman heycan vermistir bana

    Gonul 02-03 Sti dan yana ama 05 Wrx cok daha mantikli bi secim olur.
    Normal cars get you from A to B. Super cars get you in trouble...!

  7. #45
    CaNeR54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Adapazari / SAKARYA
    Mesaj
    1.409
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    BiLgiLer için gercekten cok tesekür ederim çok acıkLayıcı en ince ayrintisinna kadar yazmişiniz

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •