Gürsel WRX ve STi jantları her zaman aynı ebatta (17") oldular, sadece 2005'ten sonra bijon aralıkları değişti..
2005 model olarak çıkan araçlar her iki seride de, özellikle sağlamlık açısından impreza'nın peak noktası olarak çıktılar. ( Bu sağlamlık 2006 ve 2007 modellerde yoktur )
2005 WRX'lerde STi amortisörleri, forged krank, önceki WRX modellerine göre çok daha sağlam diff. ve viskoz, vb. bilimum parçalar standart olarak geldi. İç aksesuar olarak da 2005 WRX'ler önceki kasalara göre epey farklı.
2005 STi için de benzer şeyler söz konusu....
Aslında olayı en güzel Korhan özetlemiş.. STi tam olarak ralli ruhuna sahip, çok sağlam, stock ekipman ile oldukça yüksek güçlere rahatlıkla çıkabilecek yüksek performanslı ve kullanımı oldukça sert bir otomobil... Standart bir STi, roll-bar takıp Grup N / Grup X, her neyse direkman rallide yarışabiliyor mesela, buradan STi'ın ne olduğu rahatlıkla anlaşılabilir sanırım.
WRX ise, stock internaller ve şanzıman ile max. 350-370 HP'lere güvenli olarak çıkabilecek, STi ile mukayese edildiğinde daha konforlu ve şehir içi kullanımına daha yatkın, yüksek performanslı bir otomobil... Kullanımının STi'a göre daha yumuşak olduğunu söylüyorum sadece, piyasadaki aynı sınıftaki arabaların %90'ı ile karşılaştırdığınızda yine böbrek taşlarınızı düşürecek sertlikte ve agresiflikte bir araba. Doğuştan turbolu ve yüksek güçlü bir arabanın gerekli sürüş emniyetini vermesi için böyle olmak zorunda.
Turboya, yazılıma ıvıra zıvıra takılmayın fazla, WRX alıp da standart turbosu ile binen pek yok zaten...
Önemli olan, bu tarz yüksek performanslı bir araba alacaksanız, inanın ki standart binemeyeceksiniz, gitmeyi düşündüğünüz maksimum noktanın ne olduğunu yukarıdaki kriterlere göre belirleyin... WRX'in limitlerini bildiğinizde ve oraya kadar yükseldiğinizde kendinizi çok fazla masrafa sokmadan sokaktaki arabaların %90'ı ile "oynayabilen" bir arabanız olacaktır. Buna turbo olmayan Porsche'ler, M3'ler bile dahildir..
STi'da ise bu maksimum limit çok daha fazladır, WRX'de birtakım ekipman değişikliği ile, yine de ekonomik bir şekilde, ulaştığınız noktaya, STi'da sadece TBE egzoz ve yazılım ile ulaşılabilmektedir... STi'ın içinde ise bundan çok daha fazlası saklıdır..
Umarım biraz daha yardımcı olabilmişimdir..