Kiralama şirketlerde birşeye vurmadan savrulma kaynaklı takla atan çok fazla sedan megane 2 vardı. Ayrıca bence beraber bir yol tutuşu var. Bence sizin aklınızda öyle kalmış. Eski bir araç sonuçta.
Printable View
Kiralama şirketlerde birşeye vurmadan savrulma kaynaklı takla atan çok fazla sedan megane 2 vardı. Ayrıca bence beraber bir yol tutuşu var. Bence sizin aklınızda öyle kalmış. Eski bir araç sonuçta.
benim tecrübelerime göre seat leon...
Giulietta, VAG gruplarından çok daha ileri bir yol tutuşuna sahip. Bence liderliğe oynar:)
focus rafine bir araçtır golf rafine bir araçtır astra rafine bir araçtır.. keza mazda 3 üde bunlara katabiliriz..
bu araçların segmentinde 40-50 yıllık geçmişleri var.. kendi segmentinde üretile üretile müşteri etkileşimi ile maksimum sorunsuzluk ve hassasiyete ulaşmış araçlar..
focusu escorttan almak lazım neticede devamıdır 40 yıla yakın geçmişi var astra keza kadettten devir almıştır isim değişkiliğini onunda 50 yılın üstünde geçmişi var keza golfunde bir o kadar mazdanında o kadar..
bunları yazmamın nedeni sonradan piyasaya giren premium markalarda dahil toplasan geçmişleri 10-15 yılı geçmiycek c sınıfındaki modellerin bana kalırsa diğer bu dediğim modellerin yanında baya bir yol kat etmeleri gerekli her ne kadar asırlık firmalarda olsalarda yeni bir segmente sıfırdan giriyorsan o segmentteki 40-50 yıllık geçmişi müşteri kullanıcı tecrübesi varsa katetmen gereken çok yol vardır..
satıyorsanda sadece marka prestijinden satarsın..
gerçi a3 ü bunun dışında tutmak gerek neticede golf tabanlıdır golf'tür o biraz golfün 40 yıllık geçmişine tecrübesine hazıra konmuş bir model :)
bunların dışında illa c segmentinde bir yenilik farklılık aranıcaksa bana göre ceed ve i30 ların feedback olarak kullanıcı geri dönüşleri ve arıza oranları çok düşük müşteri memnuniyeti çok yüksek fiyatı uygun.. farklı bir alternatif arıycak olsam c segmentinde bu modellerede bir şans verirdim..
bahsedilen sorunsuzluk rafinelik ise bunlar yoksa v40 da çok güzel şu sıralar favorim guiletta'da öyle.. :)
Kullandığım araclar içinde benim sıralamam şu şekilde
giulietta < astra J < focus mk3 < golf mk6 < son kasa leon
gt-line çok iyi yol tutuyordur çünkü rs departmanın geliştirdiği süspansiyon, daha rijit şase ve elden geçirilmiş direksiyon kutusuyla geliyor.
4 çeker swifti deneyen var mı o yol tutuşda ne durumda acaba?
Ford Focus çok ileri bence.Sadece en son çıkan kasasını kullanmadım.Şasisi,direksiyonu falan nefis.İstanbul park gibi motor gücüne dayalı bir pistte çok güzel dereceler yapan dizel Focus vardı.(Yanlış anlaşılma olmasın,kişisel görüşümdür.)
Konunun tamımını okumadım ama kimi testte Astra kimi testte Focus çıkıyordu. Astra h Conti Sport Contact 2 ile ısınınca lastik sümük gibi yapışıyordu yola. Kiralık son kasa Focus kullandım Alanya-Kuşadası arası onunda Astradan aşağı kalır yanı yoktu.
Megane gt line diyorum
Focus ve Golf6 denedim. Bence ikisi de gayet keyifli araçlar.
Golf6 biraz daha soft diyebilirim Focus'un yanında.
Bir de Megane II hiç ama hiç başarılı değil. Şu araçların yanında muhabbeti bile geçmemeli. :)
focus var oldu olalı o segmentte çıtayı belirleyen araç olmuştu, lotus yürüyen destekli astra ile birlikte..
bana göre ise dsc li bir e46 yı tek geçerim.. dsc sizler bile yüksek sürat uzun virajlarda çok iyilerdir..
dsc li bir e46 yı dar virajlarda bile koparmak neredeyse namümkündür..
A3 kesinlikle 1 serisine rakip degil, 2010 model a3 u 3.5 sene kullandım ust hızlarda stabilitesi guzel ondan oncede 3 sene 2007 fiesta kullandim ve cok guzeldi ust hızlar dısında a3 ten kesinlikle daha hostu kopuyordu ama oyuncak gibiydi kontrolluydu. Suan son model 1 serisi kullaniyorum cok denemedim ama a3 ten iyi. Eminim fordda iyidir cunku tourneo glxleri bile sasirtir fordun, seat leonda var 2011 model ve a3 e gore hic basarili degil yol tutusu a3 ten yumusak
Onur diyorsa doğrudur:) a3-Aclasse-1 serisi arasında bencede 1 serisi lider. Ön çeker olmaları sebebiyle biraz problemli kontrolleri. Ancak 1 seriside tecrübe istiyor. Gereksiz kontra problem çıkarabiliyor. Focus'u sadece 1 hafta tecrübe ettim, ayrıca sağdan direksiyonluydu. o sebeple çok yorum yapamam ancak genel olarak stabil ve dengeli bir otomobildi.
bu sürücünün beklentisiyle alakalı bi durum bence, bana göre focus tutar başkasına göre golf tutar, ne kadar risk aldığınızla alakalı..artık çoğu araçta esp mevcut tutmasa bile tutturuyo yani :) focus 1'le 7 ay geçirmiş biri olarak cidden övgüyü hakedecek bir yol tutuşa sahip olduğunu söylemeden geçemeyecegim..tabi hb kasası.. bu arada mazda 3 hb 2005 kasa olanın dsc sistemini denedik ,araç korkutma boyutundan sonra toplamaya calısıyordu yani esp sini başarılı bulamamıştım , hatta bir kaç forumdada mazdanın dsc sorunu yaşayanları okumuştum..
Burada bir düzeltme yapayım izninizle.
Halkın dilinde "ilk kez" kullanılan diye kalmış ama böyle birşey yok.
Honda 1987 yılında bile bağımsız süspansiyon kullanıyordu.
Crx de bağımsız süspansiyon var.
Ef kasa Eg kasa Ek kasa Civicte bağımsız süspansiyon var.
Focusun ilk kez kullandığı "Control Blade" sistemi.
Focus1 e binme firsatim oldu guzel yol tutuyor st idi bindigim.onun disinda hep focus iyi yol tutar sasesi iyidir diye duydum.
a3 ve leon bence de ....
belki de megane II'yi zamanında daha çeşitli araçlar kullanmadığım için kıyaslayamıyorum ama bilmiyorum bana yeterli gelirdi. şu anki araçların yanında elbette esamesi bile okunamaz. yalnız direksiyonu ne yaptığınızı size söylemezdi. kontra verdiğinizde bile acaba lastikler tekrar ters yöne döndü mü diye şüphede kalırdınız. :)
a3'ü de kullandım 7 ay. bununla birlikte hayatımda yol tutmayan audi görmedim.
Focus, Guiletta, F20 1 kesinlikle Golf 7'den iyi yol tutuyo, Megane GT-line kullanmadim yorum yapmam dogru olmaz o yuzden.
Focus mk2 kullandik 2 sene cok kez yuksek hizlarda viraja girip aracin savruldugu oldu fakat hicbirinde yoldan cikmadik gercekten guzel yol tutusu var
bu ısın piri focus gıbı gorunuo :D
focus tabikide :) ama şunu unutuyor herkes, focus bırakmaz ama bırakırsa da 4 lastik birden bırakıyor sonrası pilotaj :D
Bunu yazmak için girmiştim @M.A.D yazmış. İki yıldan fazla focus 2 kullandım. Sınıfındada golf olsun megane olsun pek çok aracı zorlayarak kullandım.
Denildiği gibi focus 2 tepkili ve sonuna kadar tutan bir araç, ama bıraktığındada toplaması çok zor oluyor(genelde önce önden kayar gibi yapıp, biranda arkayı bırakıyor). Ve bir olumsuzluğu daha bırakma konusunda pek uyarı vermiyor. Mesela golf 6'dada bir uyarı hissetmiyordum. Megane 3 coupe kullandım, focus kadar arkası tutunmuyordu ama bırakacağı zamanı çok net hissettiriyordu, ona göre kontra vermeye hazırlıklı oluyordum. Konuda gt-line övülmüş,merak ettim şimdi, ilk fırsatta canına okumam gerek:):).
Ben c sınıfında(premium markalar haricinde) focus 2 ve megane 3 diyorum.
C sınıfı olarak Auris Megane ve Astra kullandım . Sadece kullandıklarım arasında yorum yapacak olursam Astra'yı tartışmasız ilk sıraya koyarım . Focus ile de sert virajlara girildiğinde araç içinde bulundum yolcu olarak gayet iyi güven verdi ama sürücü olmadığım için astra ile karşılaştıramayacagim
1 serisi, Golf 7, Focus 2, 2.5, Astra hepsiyle denemişimdir az çok virajları. Focusları daha uzun kullandığımızdan daha fazla tecrübe ettik.1 serisi virajlarda go kart gibiydi bi arabada hiç mi yana yatma olmaz :) Focus beni virajlarda çok tedirgin ediyordu nedense. Belkide çok direkt olan direksiyon tepkisindendir. Golf 7 de Focustan çok az önde diyebilirim. Astra en sonda bana göre
Kime sorsan farkli birsey soyler, o yuzden o arkadaslarinla birlikte cikin istanbul park'a, takin transponderlari, gorun kim ne kadar yol tutuyor :) Hem sadece araclarinizi degil, pilotajinizida gormus olursunuz boylece.
Zaten isin icine rakamlar girdi mi o saatten sonra "ama sende bu var, benim arabamda bilmemne eksik vs" gibi konusanlarla muhatap olmak zorunda kalmiyorsunuz. Polemik yaratmak isteyenler zaten popolarina guvenmedikleri icin transponder takmiyorlar genelde, onlarada o noktada verirsiniz notlarini olur biter :)
Pist iyidir, transponder candir :icon_tup:
Biraz fanatiklik yapalım:)
Viraj dansözü
Seat Leon 1.6 TDI Ecomotive 265 PUAN
Seat, ateşli olmayı sükunete tercih ediyor. Hem de konu cimrilik olduğunda bile. Leon Ecomotive’de mühendisler, sürüş keyfini mümkün olduğunca koruyabilmek için bayağı uğraşmışlar. Sert süspansiyon, direkt direksiyon ve başarılı müdahalelere sahip ESP ile baharatlandırılan Leon, virajları rakiplerinin tümünden daha canlı dönüyor ve hızlı yön değiştirmelerde bile karoserini pek sallamıyor.
Autoshow Online
Autoshow'dan astra j, octavia, golf6 ile girilen karşılaştırmada leon için yazılan yazı bu.
Focus yeni kasa sedan kullandım ciddi derecede çok iyiydi yol tutuşu ama savrulduğunda ne yapar bilmiyorum. Önemli olan benim için limitlerin sonrasında aracın nasıl tepki verdiğidir. Limite kadar tutunup sonrasında saldım çayıra mevlam kayıra gibi hareket ederse benim için iyi değildir. Vectra C kullandım çok uzun dönem şöyle güzel yol tutuyor böyle iyi viraj alıyor diyordum ki doğruydu ama bir gün limitin üzerine çıktım ve araba öyle bir attı ki kontrol imkansız oluyor :)
Leonda ise limit sonrası neler olacağını tahmin ediyorsunuz belli yani bırakacak götünü hafif kontra ile toplanıyor o da (önden kaymasında ne yaparsa yapsın), yol tutuşu genel olarak limit sonra ile beraber değerlendirmek lazım bence.
benim güzel yol tutan renault veya fiat a binme şansım olmadı hepsinin berbattı megane 2 hb arkadan kayma sebebıyle 2-3 sefer orta refuja uçtu araba yağmurda :D a4 a3 ve bora yol tutuş olarak etkiledi beni focus 2004 model vardı oda güzeldi suan jetta var kafadan kaymasa çok güzel yol tutuyo aslında :D tabı benım denemelerım oyle sert denemeler değil caddede ne kadar viraj kasılabılrse o kadar ıste
11 mayısta intercity de organizasyon görünüyor ancak yalnızca 2 seans. 2 seans kaç tura geliyor?
alfa romeo 146 bu sinifa giriyosa o , girmiyosa focus 1 ;)
Güzel noktaya değinilmiş, limit yüksekliğinden ziyade limitlerde kullanım kolaylığı agresif tepki vermemesi, ön-arka ağırlık dağılımı, yüksek hız stabilitesi, direksiyon tepkileri gibi çok fazla etken işin içine girer yol tutuş dediğimiz şey hepsinin ortalamasıdır
yani pistte çok iyi süre yapınca en iyisi olmuyor aslında, ondan dolayı caymanlar en iyi sürücü otomobili seçiliyor 911 gt3ten iyi oluyor yada agresif tepkiler veren sert caterham tarzı bir araçtan..
Golf 6 test etmedim, jetta gibiyse oda iyi olmalı tepkileri filan çok kontrollü jettanın yüksek hız stabıliteside focustan iyi, direksiyon tepkileri yapay ve araç yumuşak o sıkıntıları var genel vaglarda olduğu gibi yoksa başarılı.
focus sonuçta 2000lı yıllarda referanstı gelişen teknoloji sayesinde son 2 yılda çıkan rakiplerinden geri kalması normal..
yol tutma muhabbetı şöföre göre değişir.aynı kişi butun araçları test edecekkı cıkacak ortaya.
Focus kullandim, direksiyon tepkileri cok guzeldi, guven veren bir arabaydi.
Mazda 3 de ayni sekilde guvenilir bir arabaydi, direksiyonu daha cok hosuma gidiyordu...
Astra G kullandim ama koni yay vardi, cok tutarli arabaydi severdim.
Benim icin kotu olanlarda;
Fluence kullandim gemi gibi, body roll fazla. koltuklar kotu dusecek gibi oluyorsun...
megane II *(sedan) de kullandim, o da gayet kotuydu.
Ha unuttum abimde de vtec II (110 luk) vardi, onun da body rollu kotuydu, tepkiler zayifti, alman rakiplerinin gerisindeydi..
hiç de fanatiklik değil kardeşim bu. :) direkt editörün yorumunu, değerlendirmesini koymuşsun ki leon'un ne kadar iyi olduğunu anlatmışlar.
gt olayına girersek iş değişir. o zaman süspansiyon çeşitleri devreye gider. mesela normal a3 ile s-line süspansiyonlu a3 arasında yola yapışma konusunda çok fark vardır. örnekleri çoğaltabiliriz.