ontheair Nickli Üyeden Alıntı
Baştan söyleyeyim amacım konuyu baltalamak veya "olmaz abi boşverin ağustosun ortasında ne uğraşacaksınız toplantı falan" demek değil. Sadece sahip olduğum küçük bir bilgiyi paylaşabilmek.
Daha önce bir haber için karavan üreticileri ile görüşmüştüm. Tam olarak bizimle aynı işi yapmasalarda onlarda bir araçtan başka bir araç çıkartıyorlar. Onlar bi kamyonetten yürüyen bir ev yapıyorlar bizse 100 bg'lik sıradan bir otomobilden bambaşka bir şey. Yani esasında aynı işleri farklı amaçlar için yapıyoruz.
Bu konuşmalar sırasında üreticiler en çok kabaca "tadilat belgesi" olarak tanımlayabileceğim ve Sanayi Bakanlığı tarafından verilen bir belgeden şikayet ediyorlardı. Bu belge üreticinin araçlar üzerinde değişiklik yapabilmesini sağlıyor. Eğer siz bu belgeye sahip bir yerde aracınızı yaptırmazsanız ruhsat alamıyor ve trafiğe çıkamıyorsunuz.
Bu belge tüm markaların her modeli içinayrı ayrı alınıyor. Mesela yukarıda da mesajı olduğu için JDM Works'den örnek verelim. JDM Works'ün son zamanlarda BMW ağırlıklı çalışmalar yaptığını biliyoruz. BMW E36'sını turbolamak için bu belgeye başvurdu gerekli şartları yerine getirdi ve belgeyi aldı. Sonr a başka bir müşteri E39 getirdi. Hayır o araç için belgesi yok ve yaptığı işlemler kanunsuz oluyor. Yani o model için de belge alması şart. E92, F10 vs. vs. Bunların hepsi ayrı otomobiller ve ayrı belgeler gerekiyor.
Buraya kadar ki kısım JDM Works bağlar, bizle ne alakası var diyenelr için geliyor şimdi de. Siz kullanıcı olarak bu belgeye sahip olmayan bir yerden iş yaptırdığınızda aracınızdakş değişiklikleri ruhsata işletemeyeceksiniz. JDM'İn böyle bir gücü vardı ve bu belgeleri aldı. Eskiden 3 lira olan maliyet artık 10 lira olacak çünkü bu belgeler tahmin edebileceğiniz gibi ucuz değil. Bir süre sonra da piyasa da tekelleşme olacak. X garaj Honda üzerine çalışacak, Y garaj BMW üzerine. Ve kaçınılmaz son olarak iş yine merdiven altına kayacak. Sonrasında ise en başa döneceğiz.
Her olayda olduğu gibi yine en büyük iş devlete düşüyor. Bu konu öyle toplantıyla falan halledilebilecek kadar basit bir iş değil. TSE'nin bu konuya eğilmesi gerekiyor. Sanayi Bakanlığının çalışması gerekiyor. Kapsamlı değişiklikler gerekiyor.
Dediğim gibi amacım moralinizi bozmak, olmaz öyle şey demek değil. Sadece bu engellerin kısa vadede çözülmeyeceğini söylemek.