User Tag List

Sayfa 3/5 İlkİlk 12345 SonSon
95 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Kaza anında hava yastığı açılmadı hukuki olarak ne yapabiliriz?

  1. #39
    Mutu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    38 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Carolita1907 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Alıntıdır ;

    10 hava yastıgı olan 2010 Model Aracımız 4-5 aylık iken kaza yapıyor 24 metre boyunca takla atmasına ragmen 10 hava yastıgından 1 tanesi bile acılmıyor... Hyundai Assan Yetkilileri ile görüsmemiz neticesinde aldıgımız cevabı aynen yazıyorum.. ARAC KAZA ESNASINDA ALTTAN DARBE ALACAK VE HAVA YASTIKLARI AÇILACAK... Simdi size soruyorum Kaza yaparken aracının önünü kaldırıp alttan darbe almasını sağlayan kaç baba yiğit var... O halde söyle bir sonuç çıkıyor... 2011 model hava yastıklı bir araca binmekle 89 model hava yastıksız bir araca binmek aynı sey deilmi.... BU ARAC HYUNDAİ İ 30 İŞTE HYUNDAİ KALİTESİ İŞTE HYUNDAİ MODELİ AİLENİZİ CANINIZI TAŞIDIĞINIZ ARACI ALIRKEN SEÇERKEN DİKKAT EDİN... PAYLAŞINKİ HERKES GÖRSÜN... HYUNDAİ KALİTESİNİ...



    Son günlerde “Hava Yastıkları Açılmayan i30” başlıklı yazışmalar bazı sosyal paylaşım sitelerine konu olmuştur. Öncelikle, olayda hayatını kaybeden araç sahibine Allah’tan rahmet, acılı ailesine ve tüm sevenlerine baş sağlığı dileriz.

    Hyundai Assan olarak teknik bakımdan konuyu aydınlatmak amacıyla söz konusu araç incelenmiş ve hava yastıklarının açılması için gerekli olan şartların kaza anında meydana gelmediği tespit edilmiştir.

    Teknik ayrıntılar aşağıda açıklanmaktadır:

    a) Sürücü ve yolcu hava yastığı:

    Aracın ön kısmına (30°’den daha az açıyla) gelen çarpma kuvveti şasi ön kollarındaki sensörler tarafından hava yastığı kontrol modülüne iletilir. Şasi kollarındaki sensörlerden gelen sinyaller ve aracın yavaşlama ivmesi hava yastığı kontrol modülü tarafından değerlendirilerek hava yastıklarının açılıp açılmamasını belirler.

    Söz konusu araçta, resimde de görüldüğü gibi aracın ön kısmında darbe/hasar yoktur. Araçta önden gelen darbe etkisi ile ani bir durma da olmamıştır; çünkü araç takla atmıştır.

    Ön hava yastıklarının açılması için ön şasi kollarına belirli bir açı ile darbe gelmesi ve araçta oluşan yavaşlama ivmesinin, hava yastıklarını patlatma eşiğini geçmesi gerekmektedir.

    Dolayısıyla, söz konusu kazada ön hava yastıklarının açılmasını gerektirecek şartlar oluşmamıştır.



    b) Perde ve yan hava yastıkları:

    Perde ve yan hava yastıkları, sürücü ve yolcu hava yastıklarından bağımsız olarak birlikte çalışmaktadır. Perde ve yan hava yastıklarının açılıp açılmamasını sağlayan sensörler kapı direklerinin (sağ, sol) alt kısmında bulunmaktadır. Araca yandan çarpmalarda, çarpmanın şiddetine göre bu sensörlerden giden sinyaller kontrol modülü tarafından değerlendirilerek o tarafın yan ve perde hava yastığının açılıp açılmamasını belirler.

    Araç incelendiğinde; darbelerin tavan ve üst direk kısımlarında oluştuğu, sensörlerin bulunduğu kapı direklerinin alt kısmında hava yastıklarının açılmasını gerektirecek yanal bir darbe olmadığı görülmüştür.



    Trafik kazası tespit tutanağında belirtildiği şekilde, kazanın toprak/kum zeminde olması darbe şiddetinin azalmasına sebep olmuştur.

    Ayrıca diagnostik cihazı ile araç üzerinde yapılan incelemede hava yastık sisteminin normal çalıştığı ve sensörlere patlatma eşiğinde gelen darbe bilgisi olmadığı da görülmüştür.

    Sonuç olarak, kazanın, oluş şekli itibarıyla araçtaki hava yastıklarını aktive edecek bir biçimde gerçekleşmediği tespit edilmiştir. Ayrıca, maalesef, olay anında araç sürücüsünün en önemli güvenlik ekipmanı olan emniyet kemerini takmadığı da tespit edilmiştir.


    Kamuoyunun bilgisine saygı ile sunulur.

    Hyundai'nin bu araçla ilgili yaptığı expertiz açıklaması.

  2. #40
    ukku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    4.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşınıza bişey olmayacağını darbenin şiddetini ölçerek saptamış ve gerek duymadığı için açmamış. Dava açarsanız muhtemelen kaybedersiniz.
    if in doubt, flat out.


    instagram: utkuuzunoglu

  3. #41
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Muhtemelen patlasa boynunu bile kırabilrdi arkadaşınızın..
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  4. #42
    AdemAr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mutu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Son günlerde “Hava Yastıkları Açılmayan i30” başlıklı yazışmalar bazı sosyal paylaşım sitelerine konu olmuştur. Öncelikle, olayda hayatını kaybeden araç sahibine Allah’tan rahmet, acılı ailesine ve tüm sevenlerine baş sağlığı dileriz.

    Hyundai Assan olarak teknik bakımdan konuyu aydınlatmak amacıyla söz konusu araç incelenmiş ve hava yastıklarının açılması için gerekli olan şartların kaza anında meydana gelmediği tespit edilmiştir.

    Teknik ayrıntılar aşağıda açıklanmaktadır:

    a) Sürücü ve yolcu hava yastığı:

    Aracın ön kısmına (30°’den daha az açıyla) gelen çarpma kuvveti şasi ön kollarındaki sensörler tarafından hava yastığı kontrol modülüne iletilir. Şasi kollarındaki sensörlerden gelen sinyaller ve aracın yavaşlama ivmesi hava yastığı kontrol modülü tarafından değerlendirilerek hava yastıklarının açılıp açılmamasını belirler.

    Söz konusu araçta, resimde de görüldüğü gibi aracın ön kısmında darbe/hasar yoktur. Araçta önden gelen darbe etkisi ile ani bir durma da olmamıştır; çünkü araç takla atmıştır.

    Ön hava yastıklarının açılması için ön şasi kollarına belirli bir açı ile darbe gelmesi ve araçta oluşan yavaşlama ivmesinin, hava yastıklarını patlatma eşiğini geçmesi gerekmektedir.

    Dolayısıyla, söz konusu kazada ön hava yastıklarının açılmasını gerektirecek şartlar oluşmamıştır.



    b) Perde ve yan hava yastıkları:

    Perde ve yan hava yastıkları, sürücü ve yolcu hava yastıklarından bağımsız olarak birlikte çalışmaktadır. Perde ve yan hava yastıklarının açılıp açılmamasını sağlayan sensörler kapı direklerinin (sağ, sol) alt kısmında bulunmaktadır. Araca yandan çarpmalarda, çarpmanın şiddetine göre bu sensörlerden giden sinyaller kontrol modülü tarafından değerlendirilerek o tarafın yan ve perde hava yastığının açılıp açılmamasını belirler.

    Araç incelendiğinde; darbelerin tavan ve üst direk kısımlarında oluştuğu, sensörlerin bulunduğu kapı direklerinin alt kısmında hava yastıklarının açılmasını gerektirecek yanal bir darbe olmadığı görülmüştür.



    Trafik kazası tespit tutanağında belirtildiği şekilde, kazanın toprak/kum zeminde olması darbe şiddetinin azalmasına sebep olmuştur.

    Ayrıca diagnostik cihazı ile araç üzerinde yapılan incelemede hava yastık sisteminin normal çalıştığı ve sensörlere patlatma eşiğinde gelen darbe bilgisi olmadığı da görülmüştür.

    Sonuç olarak, kazanın, oluş şekli itibarıyla araçtaki hava yastıklarını aktive edecek bir biçimde gerçekleşmediği tespit edilmiştir. Ayrıca, maalesef, olay anında araç sürücüsünün en önemli güvenlik ekipmanı olan emniyet kemerini takmadığı da tespit edilmiştir.


    Kamuoyunun bilgisine saygı ile sunulur.

    Hyundai'nin bu araçla ilgili yaptığı expertiz açıklaması.
    Şöför kapısı tecavüze uğramış resmen bide darbe almamış diyorlar. Sıçmış sıvamışlar kanka açıklamayla

  5. #43

    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    ...
    Mesaj
    7.233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence yastığı koruyacağımıza arkadaşı korumalıyız
    bu yastıkların beyinlerinin bazen yanlış karar verdikleri yukarıdaki örnektende anlaşılabiliyor

    kazalı aracın fotoları varsa ona göre konuşmakta fayda var
    "gafleti, zılleti ve cehaleti tattık. sıra sefalette."

  6. #44

    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    464
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir problemden bile kaynaklı olsa firmalar garanti vermezler bu tarz sıkıntılar için.anca ciddi bir yaralanma ölüm olması lazım.ondada avukat sağlam olcak emsal dava göstercek vs vs
    308 T9 1.6 e-Hdi Denon+Skypack+Navigasyon+ACC+Etc..

  7. #45
    Sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul-basaksehir
    Mesaj
    619
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu kazayıda ben gecen sene yapmısdım. ama hicbir airbag acılmamısdı



  8. #46

    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    ...
    Mesaj
    7.233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı uTku^ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir problemden bile kaynaklı olsa firmalar garanti vermezler bu tarz sıkıntılar için.anca ciddi bir yaralanma ölüm olması lazım.ondada avukat sağlam olcak emsal dava göstercek vs vs
    nasıl yani çocuk ölünce haklı ama hayattaysa haksız mı?

    yüksek sayılabilecek bir hızda airbag açmayan arabayı "arabanın bir bildiği vardır" diye savunmanın mantığı yok
    Volkswagen Golf ile Kaza Yaptım, airbag'ler açılmadı, dava açmalı mıyım? bu arabanın nasıl bir bildiği varmış?
    "gafleti, zılleti ve cehaleti tattık. sıra sefalette."

  9. #47
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AdemAr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şöför kapısı tecavüze uğramış resmen bide darbe almamış diyorlar. Sıçmış sıvamışlar kanka açıklamayla
    Arkadakı kırmızı sac artığını arka kapıya benzetemedin diye ön kapı dikkatini çekti sanırım

    10 airbag var, arka kapının durum ortada. Bencede sıvamışlar.

    Olay sistemin çalışmaması değil, tasarımı bence. Mesela darbe sensörlerinin konumu ve önünde kalan gövde parçalarının sağlamlığı. ***** maşpiyel ile kapı sacı aynı sağlamlıkta değil.

  10. #48
    Mutlu Değerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    İzmir/Diyerbooaker
    Mesaj
    2.520
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hava yastığının açılıp açılmaması sizin kazadan ölüp ölmeme durumunuz gibi biraz şansa bağlı bi olay. Kaldırıma geri geri çarpıp airbag açan arabada var, çukura sert girdi diye açanda var. Tırın altına girip rekor takla atanlarda airbag açmayanda var.

    FB7ye hava filtresi takılırken denk geldim, airbag sensörleri tamponla çamurlugun ayrıldıgı yerde. Kimi aracında sensörü nerde bilinmiyor bile...

    ne yazıkki mekanizmaya baglı bi şekilde hayatlarımız belirleniyor.
    İnsanları, yalan söylediklerini anlayacak kadar tanımak istemiyorum.

  11. #49

    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İst53
    Mesaj
    2.552
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araç 2.el ise airbag durumlarından şüphelenebilirsiniz bi ihtimal

  12. #50
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mahkemeden bir şey çıkmayacağını düşünüyorum. Mutlunun dediği gibi olay. darbenin geldiği yer sensörün ölçtüğü alan içerisindeyse olması gerektiği gibi davranıyor, darbe alakasız bir yerdeyse arabanın genel deceleration'unu dolayısıyla buna bağlı impulse'u alıyor. Temas noktasındaki impulse'un ne olduğunu ölçemiyor, haliyle hava yastığını açmıyorda.

  13. #51

    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.324
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EserBodrum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fikirlerinizle yardımcı olduğunuz ve iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Zaten daha exper rapor tutmadı sensör hatası veya yeterli darbe olmadığından mı açılmadı bilmiyoruz. Sadece ön bilgi almak amacıyla konu açtım. Fotoğraflarımız mevcut ancak araç sahibi olay daha sonuçlanmadan markayı kötülememek için fotoğraf koydurtmuyor. Olay sonuçlanınca güncelleyeceğim.

    Herkese teşekkür ederim.
    Expertiz hava yastıklarının neden açılmadığını mı inceleyecek. Benim bildiğim expertiz sadece aracın hasar miktarını ve değişecek parçalarını belirler. Olayı inceleyecek kişiler mahkemenin atadığı bilirkişiler olmalı. Bunun içinde dava açmanız gerekmektedir tabi ki.

  14. #52

    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul-Fatih
    Mesaj
    341
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araç alındıgından beri sizdemi yoksa ikinci el felanmı aldınız ikinci el aldıysanız hoplama zıplama konusunda gözden kaçmış birşeyler olabilir anlattınıgınıza göre kesin açması gerekir bir Bmw güvenlikte öncü sınıf araçlar üreten firma ama ne kadarda burda konuşşakta birazda şansa kalmış durumlar. mesala geçen yıl connect polis arabası yolda beklerken altında duba varmış yere girip çıkanlar varya Sultanahmette felan akıllının biri kumandaya basıyor duba kalktıgı gibi connect e girdi alttan darbe aldı connect ve direksiyondaki airbag pat diye açıldı gözümün önünde airbag açmak deyince hep bu olay gelir aklıma..

  15. #53

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.080
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir ara airbaglerin içindeki gaz zamanla özelliğini kaybediyor, sensör kısmında pil olduğu ve belli süre sonra değiştirilmesi falan gerekiyor deniyordu. Gerçekliği var mı?
    Okumadan imzalamam.....

  16. #54
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir ara airbaglerin içindeki gaz zamanla özelliğini kaybediyor, sensör kısmında pil olduğu ve belli süre sonra değiştirilmesi falan gerekiyor deniyordu. Gerçekliği var mı?
    Gazın ömrü 12 yıl
    İçinde pil yok
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  17. #55
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gazın ömrü 12 yıl
    İçinde pil yok
    içinde pil yok : ok

    gazın ömrü 12 yıl : kesin bir kaide yok. son kullanma tarihi veren marka da var, ömür boyu diyende

  18. #56
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    4.419
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    34 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AdemAr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şöför kapısı tecavüze uğramış resmen bide darbe almamış diyorlar. Sıçmış sıvamışlar kanka açıklamayla
    Keşke internetten araştırsaydın bu açıklama olayını. Kazadan sonra içeride mahsur kalan sürücüyü çıkartmak için kapılara itfaiye ekipleri ekipmanlarla müdahele ettiği için kapılar o halde.

  19. #57
    Mutu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    38 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AdemAr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şöför kapısı tecavüze uğramış resmen bide darbe almamış diyorlar. Sıçmış sıvamışlar kanka açıklamayla

    Ben açıklamasını yayınladım bro. Hep airbag konusunda bu paylaşılıyor ondan. Ki kemeri takılı olmayan bir sürücü için havayastığının açılması daha tehlikeli olsa gerek.


    Bir de, hava yastığı açılmayan i30la alakalı değil, sensörlerin ilk yeterli darbeyi aldığı noktadaki airbagi aktiv ettiği söyleniyor. İlk darbe düşük şiddetli sonrası şiddetli olsa dahi sonrasında açmaz deniyor. İlk darbeyi aldı, bir perde ya da koltuk havayastığının sensörü olduğu yerden ve açtı sonra önden vurdu. Bir de ön açılmıyor. ***** yolcu diğer airbaglere göre aracın içinde sıkışmasın diye alınmış bir tedbirmiş.

    Ki 1.18 in içinden burnu dahi kanamadan çıkmış, arabanın güvenlik önemleri yeteri kadar çalışmış ve sürücüyü korumuş dahasını kurcalamamak lazım.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •