User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
64 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: pbox-dbn 100-200 eğim bilmecesi

  1. #20
    Firat.M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    1.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sen yüksekliğe takıldın. açıya takılırsan daha kolay olacak anlaman yüksekliğe göre değil açıya göre hesaplıyor. yol eğiminin nasıl hesaplandığına dair formüller mevcut bolca
    M. The most powerful letter in the world.

  2. #21
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı halilcakir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    Diğer mesafe ile ilgili yazan arkadaş grafiği incelersen 4.5 uncu saniyede araba 121.8 metre gibi bir yükseklikte grafikten tam okumak zor , sıfırıncı saniyede ise 125.6 metrede

    yani ;

    (121,8-125,6) / 125,6 = -0,03 gibi bir rakam dbn dosyası olsa o koşunun tam eğimini tam rakamlarla söyleyebilirdim

    büyük ihtimalle dbn yi açıp koşunun tam başladığı ve bittiği yükseklikleri yazarsak formüle ordaki 2.4 sonucu çıkacaktır



    şimdi

    1.si 4.5 sanıye ıle ne işimiz var? aracın 100-200 süres, 4.71 saniye

    2. yaptığın işlem neyin işlemi. 121.8 nedir neden 125.6 dan cıkardın ve 125.6 ya böldün?




    biraz once telden yazmıstım rakamları tam kusuratlı yazmadım. alınan yoluda zaten bır usttekı degerı okumusum yanlıslıkla,

    tekrar acıklayarak hesaplıyorum

    biraz dıkkatlı incelersek lınktekı grafıkte koşunun başlayıp bıtıgı yukseklık yaklaşık olarak belli.

    125.8 metrede başlıyor , 121.2 de bitiyor. toplam yukseklık degısımı 4.6 metre.

    alınan yola bakıyoruz 188 metre


    yani 188 metre yolda 4.6 metre yukseklık degısımı olmus.

    basıt bır denklemle


    188 de 4.6 ise 100 de 2.4 eder.

    grafiıktede egımın %-2.4 oldugu yazıyo zaten




    sen bu -2.4 ü alının yolu kullamadan nası buluyorsun onu açıklarsan konu netleşmiş olur.


    http://www.techturkey.com/forum/6427915-post1.html

  3. #22
    halilcakir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    1.453
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tahminimce siz telefon ekranlarının açıya göre dikey yada yatay konumlanmasıyla bunu aynı şey diye düşünüyorsunuz ama bence değil

    siz driftboxdaki drift açısı işiyle karıştırıyorsunuz gibi geliyor bana

    100km hızda iken a noktasındayım ve gökyüzündeki uyduya örnek veriyorum 100 metre mesafe uzaktayım yukarı doğru oda işte denk gelsin deniz seviyesindende 100 metre yukarda olsun

    sonra gazlamaya devam ettim 200km hıza ulaştım ve şu anda b noktasındayım ve burada uyduya örnek veriyorum 102 metre mesafe uzaklıkta olsun yani deniz seviyesinden 98 metre yukardayım

    sonuç olarak ne yapmış oldum?

    2 metre daha alçak bir noktaya geçtim yani %2 yokuş aşağı bir koşu oldu bu

  4. #23
    SuperSprint
    Misafir
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi

    1.si 4.5 sanıye ıle ne işimiz var? aracın 100-200 süres, 4.71 saniye

    2. yaptığın işlem neyin işlemi. 121.8 nedir neden 125.6 dan cıkardın ve 125.6 ya böldün?




    biraz once telden yazmıstım rakamları tam kusuratlı yazmadım. alınan yoluda zaten bır usttekı degerı okumusum yanlıslıkla,

    tekrar acıklayarak hesaplıyorum

    biraz dıkkatlı incelersek lınktekı grafıkte koşunun başlayıp bıtıgı yukseklık yaklaşık olarak belli.

    125.8 metrede başlıyor , 121.2 de bitiyor. toplam yukseklık degısımı 4.6 metre.

    alınan yola bakıyoruz 188 metre


    yani 188 metre yolda 4.6 metre yukseklık degısımı olmus.

    basıt bır denklemle


    188 de 4.6 ise 100 de 2.4 eder.

    grafiıktede egımın %-2.4 oldugu yazıyo zaten




    sen bu -2.4 ü alının yolu kullamadan nası buluyorsun onu açıklarsan konu netleşmiş olur.


    http://www.techturkey.com/forum/6427915-post1.html

    banada mantıklı gelen bu
    yani ilk yazımda belirttiğim şekilde
    500 metrede gidilse sonuçta eğimin yüzdesi alınıyor
    100m yükseklikten başlayıp 500 metre yol katedip 90m yüksekliğe iniyorsak sonunda

    her 100 metrede 2 metre aşağıya inmiş oluruz
    buda %2 - eğim demek oluyor pbox bunu yazıyor bana göre mantıklı gelen bu

    ama bazı arkadaşlarda 500 metre sonunda 10m aşağı inmiş isek
    cihazın -10 eğim göstermiş olması gerek diyor yani bunların hangisi mantıklı

  5. #24
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yukaridaki ornekte bazooka 100 den 200 e 4.6 metre asagi inmiş.

    egimi %-4.6 mi ?

    tabiki degil.


    100-200 surelerin oldugu konudaki surelere bakarsaniz bemim dedigim gibi hesaplandigini gorursunuz.

  6. #25
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu neyin oranı ben anlamadım
    121,8-125,6) / 125,6 = -0,03

    adam 500 rakımda bassa bu hesaba gore

    (496.2-500) /500 : -0.0076 olur
    iniş miktarı aynı egim düstü 4te birine
    1000 rakımda bassa iyice duser
    bole bir matematik olmaz

    zannediyorumki ortada bir egim var ama tam bir bilgi yok
    soru su olması lazım

    adam 100-200 basıyor. basladıgı nokta ile bitiş noktası arasında (arada inip cıkabilir)
    toplam yukseklik farkının yüz metre lik mesafede ki oranımı

    yokda toplam mesefedeki toplam iniş miktarımı

    eger ilk şık gecerliyse %2 lik bir egimde kabaca 500-600 metrede tamamlanan bir kosuda
    yaklasık 12 metre asagı inersinki bu 4 katlı bir apartman boyudur ve bayagıda bayır asagıdır
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 30 a aldım adam 31 dese almayacaktım.

  7. #26
    halilcakir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    1.453
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    (koşunun başladığı andaki yükseklik - bittiği yükseklik) / başlangıç yüksekliği = o koşunun eğimi

    başka bir deyimle

    (100km/h süratteki yükseklik - 200km/h deki yükseklik) / 100kmhdeki yükseklik = o koşunun eğimi

  8. #27
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı halilcakir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    (koşunun başladığı andaki yükseklik - bittiği yükseklik) / başlangıç yüksekliği = o koşunun eğimi

    başka bir deyimle

    (100km/h süratteki yükseklik - 200km/h deki yükseklik) / 100kmhdeki yükseklik = o koşunun eğimi


    100 rakimda bastik , 95 rakimda bitti , 5 metre asagi indik.

    100-95/100=0.05 egim oylemi

  9. #28
    halilcakir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    1.453
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet öyle ama anlaşılamayan konu galiba şu

    Koşudaki eğim öyle bir geometrik şeklin eğimi gibi olmuyor

    Bildiğimiz geometrideki m = (y2-y1) / (x2-x1) değil tam olarak çünkü araba bir doğru değil hareket eden bir nesne

    a dan b ye doğru değilde a dan b ye gelen bir nesne

  10. #29
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki yol surekli artan egim yada sabit egim yok.
    -4 egimde basladin ve -0,8 egimde bitirdin. Baslangic ve bitisdeki egimin ortalamasi mi aliyor?
    E peki 500mt de 100'den 200'e ciksin aracimiz,380mt -3,-4 lerde egim ama son 100 mt -1 den dusuk,e simdi baslangic bitis noktasini hesaplasa egim kabul edilebilir cikar ama yolun buyuk kismini -4 lerde yuruyorsun. Bu yoldaki mesafeyi ve egimi sureklo hesqplamaki dogruya ulassin,yaniliyormuyum?
    Firat;su yaniltma isi nasil oluyor? Yani makine uzerinde mi yoksa dbn kaydini laptop'a atinca mi?
    Su isin dogrusunu yaz acik acikda bizde aydinlanalim? Afedersin saf saf okumayalim...

  11. #30
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı halilcakir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet öyle ama anlaşılamayan konu galiba şu

    Koşudaki eğim öyle bir geometrik şeklin eğimi gibi olmuyor

    Bildiğimiz geometrideki m = (y2-y1) / (x2-x1) değil tam olarak çünkü araba bir doğru değil hareket eden bir nesne

    a dan b ye doğru değilde a dan b ye gelen bir nesne

    hacı bak formulu nerden buldun bılmıyorum ama yanlıs o formul.

    istanbulda ve ankarada bırebır aynı ve doğrusal eğimde bir yol ve aynı sureyı yapacak bır aracla deneme yaptıgımızı dusunelım. iki şekilde 100-200 suresındede araç 400 metre yol alıyor.


    ıstanbulda 60 rakımda basladık 50 rakımda bıtırdık.

    ankarada 1060 rakımda basladık 1060 rakımda bıtırdık

    sızın formulle

    ıstanbulda 60-50/60=0.16

    ankarada 1060-1050/1060=0.009


    iki yolun eümü birebir aynı iken sonuclar neden farklı cıktı?



    birde benım soyledıgım formulle hesaplayalım


    istanbul : 60-50= 10 metre değişim

    400 metrede 10 metre
    100 metrede 2.5 yanı %2.5


    ankara : 1060-1050=10 metre

    400 metrede 10 metre
    100 metrede 2.5 yani%2.5

  12. #31
    Firat.M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    1.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cihaz uzerinde oluyor. burada butur seyleri yazip kimsenin de tadini kacirmak istemem. soyledigime de pisman olmadim desem yalan olur. en azindan bunun oldugu akillarin bi kosesinde bulunsun. internette teknik arastirma yaparak da ogrenilebilir.
    M. The most powerful letter in the world.

  13. #32
    Firat.M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    1.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Cliosportve Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu neyin oranı ben anlamadım
    121,8-125,6) / 125,6 = -0,03

    adam 500 rakımda bassa bu hesaba gore

    (496.2-500) /500 : -0.0076 olur
    iniş miktarı aynı egim düstü 4te birine
    1000 rakımda bassa iyice duser
    bole bir matematik olmaz

    zannediyorumki ortada bir egim var ama tam bir bilgi yok
    soru su olması lazım

    adam 100-200 basıyor. basladıgı nokta ile bitiş noktası arasında (arada inip cıkabilir)
    toplam yukseklik farkının yüz metre lik mesafede ki oranımı

    yokda toplam mesefedeki toplam iniş miktarımı

    eger ilk şık gecerliyse %2 lik bir egimde kabaca 500-600 metrede tamamlanan bir kosuda
    yaklasık 12 metre asagı inersinki bu 4 katlı bir apartman boyudur ve bayagıda bayır asagıdır
    bildigin bayir asagi basiliyor zaten. %2.5 egimli bi yola baktiginda olcumun aslinda ne kadar sacma sapan oldugunu soyleyebilirsin. ben ilk olcum yaptigimda akillica gelmemisti. yani yola bakinca bildigin yokus asagi gorunuyor. egime bakiyosun 2 3 arasi
    M. The most powerful letter in the world.

  14. #33
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 997TT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    E peki 500mt de 100'den 200'e ciksin aracimiz,380mt -3,-4 lerde egim ama son 100 mt -1 den dusuk,e simdi baslangic bitis noktasini hesaplasa egim kabul edilebilir cikar ama yolun buyuk kismini -4 lerde yuruyorsun.
    .


    aynen oyle bi


    altaki örnektede gözüküyor bu durum.

    ilk başta başladıgı yerde - eğimle devam etse kabul edılır sınırın dısına cıkacak arac , ama sonra dogru yol + eğim olduğu için eğim yüzdesi düşüyor

    http://www.techturkey.com/forum/7255564-post1.html

  15. #34
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hah bak egim artiya geliyorsa ortalama kabul edilir hale gelicek ama halil baslangic ve bitisdeki ortalamayi hesaplar diyor.
    Ozaman dogruya ulasamayiz ki?200'e cikana kadar her gecilen mesaafenin ortlamasi alinmasi gerekir kanimca.
    Firat;cidden merak ediyorum,bana pm yollarmisin? 2006 dan beri kullaniyorum bu cihazi ve sanirim eski kullanicilardan biriyim ama bu tip sey duymadim yada kafam almadi...
    Bunu biz mi bulduk yoksa dunya ustunde yapanlar var mi?
    Makine saniye sarken nasil aldatilabilir ki,vay be...

  16. #35
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 997TT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hah bak egim artiya geliyorsa ortalama kabul edilir hale gelicek ama halil baslangic ve bitisdeki ortalamayi hesaplar diyor.
    Ozaman dogruya ulasamayiz ki?200'e cikana kadar her gecilen mesaafenin ortlamasi alinmasi gerekir kanimca..
    abi kural zaten 100 den 200 e cıkana kadar ne yaparsan yap ama başlangıctan bitişe %3 de fazla egım olmasın değilmi?

    halilçakırın soyledıgı durumdada 100-200 içindeki eğim degişiklikleri önemsenmiyor.

  17. #36
    halilcakir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    1.453
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir daha anlatim arkadaşlar

    Öncelikle istanbul ankara rakım sorusunu cevaplayim.

    Sen diyorsunki e bu araba ordada burdada 10 metre aşağı inmiş oldu neden o zaman farklı sonuç çıkıyor

    Çok basit

    Gözünde 2 tane dağ canlandır , birinin tepe noktası 60 metre ve sen burda 10 metre iniyorsun

    diğerinin tepesi 1060 metre ve burda 10 metre aşağı iniyorsun

    sence hangisi daha dik hangisi daha yatay olur?

    tabiki 60 metre olan daha dik yani eğimi daha fazla olacaktır yukarda sonuçda çıktığı gibi

    önceki örneklerden birini tekrarlayim

    koşuya başladın 100kmh ile ve 100 metre yüksekliktesin var sayalım 165kmh ye geldiğinde 96 metre yüksekliktesin yani 4 metre irtifa kaybettin(belki yanlış terimdir) indin ama sonra yine tırmanmaya başladın ve 200kmhye geldiğinde 103 metredesin

    e noldu önce 4 metre indin bundan bir avantaj sağladığında sonrasında tırmanmaya başladın ve o indiğin 4 metreyi kaybettin birde üstüne 3 metre tırmandın

    yani bu yüzden start finish süratlerindeki noktalarındaki yüksekliklerin farkını start yüksekliğine bölmemiz lazım diyorum

  18. #37
    halilcakir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    1.453
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet koşu içi yükseklikler değilde koşunun start ve finish süratlerindeki yükseklikler baz alınmalı diyorum

  19. #38
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.092
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sanirim makinede ara sira sapmalar olabiliyor birkac araba biliyorum cok iyi bir sure yapiyor 1 sefer ayni yerde 10 defa daha denesin 0.7-0.8 kotu sure yapiyor

    Bnde %100 inanmiyorum o alete ama surekli olcen icin cikan yakin sureler dogru ama nadirde olsa cikan efsane sureler dusundurucu
    Team PAŞAOĞLU

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •