User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: Motor Sağlığı

  1. #1
    Phenomenal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul - Adana
    Mesaj
    234
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Motor Sağlığı

    Arkadaşlar benzinli motoru olan bir aracı benzinli mı kullanmak daha sağlıklı
    yoksa lpg li kullanmak mı yani
    motor ömrü bakımından hangisi daha iyidir.
    ben kendi bildiğime göre lpg motor ömrünü azaltıyor bazı arızalara neden oluyor
    ama bi kaç arkadaşım var lpg nın hiçbi zararı olmadığını hatta benzin den daha faydalı olduğunu söylüyorlar
    siz ne diyosunuz
    Never Back Down

  2. #2

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Duzgun kurgulanmazsa problem olur.. Hava yakit orani (afr) ve enjeksiyon surelerini gozetecek sekilde, enjektor/nozzle ve regulator secimi yapip ayar yapmak lazim.

    Benzin ve lpg sisteminin nasil calistigini bilirsen daha az sorun yasarsin. Piyasadaki ustalar cok bilincli degil.

    İstanbulda isen bir bayiye yonlendirip yardimci olabilirim.

  3. #3
    Phenomenal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul - Adana
    Mesaj
    234
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Duzgun kurgulanmazsa problem olur.. Hava yakit orani (afr) ve enjeksiyon surelerini gozetecek sekilde, enjektor/nozzle ve regulator secimi yapip ayar yapmak lazim.

    Benzin ve lpg sisteminin nasil calistigini bilirsen daha az sorun yasarsin. Piyasadaki ustalar cok bilincli degil.

    İstanbulda isen bir bayiye yonlendirip yardimci olabilirim.
    peki motor ömrü konusunda ne diyosun
    Never Back Down

  4. #4
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motor ömrü konusunda orjinalden iyi olması mümkün değil, en iyi şartlarda orjinali kadar olur..

    Bilinçsiz uygulama motor ömründen yer

  5. #5
    By_emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    Zeytinburnu
    Mesaj
    726
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lpg'nin bir zararı olmaz fakat piyasadaki bir çok araç fakir karışımda buda sıkıştırmalarda bir takım aşınmalara neden olur. Lpg ayarları doğru yapılmalı
    05 Civic Vtec ||
    Emre Ayg..

    Herşey Türklük için

  6. #6
    İbrahim Erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    --------
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    (Not: burada yanılma olabilir)

    Benim bildiğin LPG kuru bir yakıt yani benzin kadar yağlı değil o yüzden belki bazı aşınmalara sebep olabilir. Tabi büyük ihtimal sıkıntı yaratmaz ama ara sıra benzine almak iyi olabilir.

  7. #7

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı İbrahim Erdem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    (Not: burada yanılma olabilir)

    Benim bildiğin LPG kuru bir yakıt yani benzin kadar yağlı değil o yüzden belki bazı aşınmalara sebep olabilir. Tabi büyük ihtimal sıkıntı yaratmaz ama ara sıra benzine almak iyi olabilir.
    motoru yağlayan benzin değilki?

  8. #8

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motor ömrü konusunda orjinalden iyi olması mümkün değil, en iyi şartlarda orjinali kadar olur..

    Bilinçsiz uygulama motor ömründen yer
    Alıntı Phenomenal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki motor ömrü konusunda ne diyosun
    LPG daha bile iyi olabilir şöyleki :

    LPG benzine göre vuruntuya karşı çok daha dayanıklı, benim vectrada vuruntu sensörü var, OBD cihazı ile vuruntu sonucu avansın (ateşleme) değişmesini görebiliyorsun, benzinde mutlaka ama mutlak rölantide dahil vuruntu algılıyor sensör, LPG de ise çok çok nadir, tam gaz 6000-6500 devre kadar asılıyorum vuruntu konusunda kesinlikle başarılı olduğunu iddia edebilirim.

    ilk kurgunun motor hacmine, gücüne ve max devrine uygun seçilmesi / kurgulanması lazım, bu yapılırsa işin %95 i tamam..

    Birde wideband AFR gösterge bağlayıp tamgaz (WOT) ayarı yapıldımı , sorunsuz oluyor, ama atmosferik arabada wideband olmasada sıkıntısız olabiliyor.

    bilinçsiz uygun olmayan LPG sistemi, hem motora zarar, hemde insanı arabadan soğutur, örnekleri çok

  9. #9
    İbrahim Erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    --------
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motoru yağlayan benzin değilki?
    İşin hayati kısmını zaten motor yağı yapıyor zaten. Lakin bahsettiğim sebep için burda bir konuda okumuştum emme manifolduna çok çok az yağ ekliyen bir sistem mi ne koymuşlardı baya zaman geçti hatırlamıyorum google araması da olmadığı için o mesajı bulamadım.

  10. #10
    i-vtec07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    5.655
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    XSI@ peki abi lpg li araç daha mı fazla ısınır ? yağ sıcaklığı benzine göre daha mı artar ?

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı İbrahim Erdem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İşin hayati kısmını zaten motor yağı yapıyor zaten. Lakin bahsettiğim sebep için burda bir konuda okumuştum emme manifolduna çok çok az yağ ekliyen bir sistem mi ne koymuşlardı baya zaman geçti hatırlamıyorum google araması da olmadığı için o mesajı bulamadım.
    evet öyle bir sistem var ama ne işe yarıyor? ordan giren yağ sübapları yağlıyor diyorlar, eksoz sübapları ne oluyor bu durumda?

    para tuzağı olarak görüyorum ben bu yağlama sistemini..

  12. #12

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı i-vtec07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    XSI@ peki abi lpg li araç daha mı fazla ısınır ? yağ sıcaklığı benzine göre daha mı artar ?
    arabamda yağın kaç derece olduğunu gösteren bir gösterge yok, sadece çok ısınınca yanacak bir ışık var.. o nedenle kesin bir yorum yapmak doğru değil..

    ama su sıcaklığı anlamında hiç bir fark yok, ben bazen ciddi sıkıştırıyorum tekirdağa giderken otobanda, hararet normal seyrediyor.

  13. #13
    i-vtec07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    5.655
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    bu arada lpg ve benzindeki performans farkları ile ilgili bi video buldum.

    cıvıc fd6

    benzin de 119.7 hp lpg de 115.2 hp vermiş.

  14. #14
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Osman Bahadır abinin makalesine göre konuşuyorum, lpg düşük devirlerde avans seven yüksek devirlerde avans toleransı azalan bir yakıt. Sizin aracınızdaki avans haritasının Tr şartlarındaki benzine oranla lpg'ye daha uygun olduğu düşüncesindeyim ben.

    ayrıca motorun dizaynının da önemi olduğu bir gerçek. Özellikle sübapların ve sübap lastiklerinin malzemeleri uzun dönemde çok etkiliyor bence.

  15. #15
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Flood yapmış olacağım ama, bu normal sayılabilir çünkü kcal/litre bazında baktığımızda

    üst değer alt değer
    Benzin: Kcal/litre 8400 7900
    Lpg: 6000 5400

    olarak görüyoruz lpg birim litrede daha az enerji veriyor yani..

  16. #16

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu konuda yorum yapmak gereksiz açıkçası, sonuç bu şekilde olabilir ama sonuçta benzine bir düğmeye basmak kadar uzaktasın, hatta bir çok LPG sistemi ile tam gaz yaptığında benzine geçmesini, yarım gaz ve rölantide LPG ile çalışmayı sağlayabiliyorsun.

    şahsen ben mümkün olduğunca az benzinde kullanmak istiyorum

  17. #17

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Osman Bahadır abinin makalesine göre konuşuyorum, lpg düşük devirlerde avans seven yüksek devirlerde avans toleransı azalan bir yakıt. Sizin aracınızdaki avans haritasının Tr şartlarındaki benzine oranla lpg'ye daha uygun olduğu düşüncesindeyim ben.

    ayrıca motorun dizaynının da önemi olduğu bir gerçek. Özellikle sübapların ve sübap lastiklerinin malzemeleri uzun dönemde çok etkiliyor bence.
    olabilir açıkçası, diğer araçlarda bu denli inceleme yapmadım, ama sonuçları incelediğimde hem düşük motor yükleri hem tam gaz yüksek devirlerde, vuruntu çok çok az..

    uzun dönem ne kadar uzun? ve neden etkiliyor? benim tahminim hatalı afr olsa gerek.

    wideband olmadan tam gaz (open loop) ayarı yapmak olası değil, closed loopta çalışırken zaten araç lambda=1 sağlamaya çalışıyor.

  18. #18
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    olabilir açıkçası, diğer araçlarda bu denli inceleme yapmadım, ama sonuçları incelediğimde hem düşük motor yükleri hem tam gaz yüksek devirlerde, vuruntu çok çok az..

    uzun dönem ne kadar uzun? ve neden etkiliyor? benim tahminim hatalı afr olsa gerek.

    wideband olmadan tam gaz (open loop) ayarı yapmak olası değil, closed loopta çalışırken zaten araç lambda=1 sağlamaya çalışıyor.

    Kendi aracımızdan örnekle, 7 8 senelik zaman dilimi ve 80k kmlik kullanım sonucunda. Araç Focus 1, wideband olmadan yapıldı ayarları ve kullanıldı. Aracın gidişinden benim çıkarabildiğim tek sonuç subap lastiklerinin sorunlu olduğu.


    4+4lük bir dönüşüm için egt ve wideband sensörleri şart bence. Wideband olsa belki önemi kalmayabilir egt sensörünün

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •