User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
32 sonuçtan 20 ile 32 arası

Konu: hobby car tavsiyesi?

  1. #20
    BamBam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    136
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Savage XL (nitro 1/8) ve HPI'ın başka elektrikli bir modeliyle yıl uğraştım. Uğraşacak çok zamanın ve sabrın gerçekten varsa nitro alabilirsin tabi keyfi başkadır ama zaten zaman kısıtlı ben her seferinde 1 saat ayarla vsvs uğraşamam dersen kesinlikle elektrikli birşeyler almanı tavsiye ederim. Bas 3s/4s lipoyu taklalar ata ata gidersin...Diğer türlü ayar yap, yok buji kızdırmıyor, yok buji kızdırıcısının şarjı bitmiş, yok yakıt bitti yenisi bul al, egzos gazı ve gürültüsünden nitroluyu mahalle arasında ya da kapalı ortamda kullanmak hiç mümkün değil illa piste ya da boboş bir arsaya gitmek lazım...yazımın sonunda farkettim anladığım kadarıyla bu işe yeni gireceksiniz. tecrübe olmadan nitrolya bulaşmayın derim. Bir de kesin önce gidin bir topluluğun buluşmasına vsvs görün nedir ne değildir.

    ben olsam bu bulletlerin elektriklisi var yanlış hatırlamıyorsam (ya da buna çok benzeyen) onlardan alır takılırdım daha sonra uğraşırım ben bu işle dersen satar bir de nitrolunun tadına bakarsın ama nitrolyla başlama...

  2. #21
    HondatugraL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    7.003
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı blow07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aldım duruyor işte evde ilk aldigimda beraber Akvaryumda oynamıştık. Ama dediğin gibi sürekli masraf
    Sat la sat değer kaybedıyo çürüyo hobiyi bırakacak birine sat ki soğumasına vesile ol nitrolu araç alınmadan soğunmuyor bu hobiden çok para yiyor bir liseliyi daha kurtarır sevaba geçersin
    DR. OWL

  3. #22

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HondatugraL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kaçınılmaz bir gerçek olum bu zaten ayrıca çok masraflı ve sorunlu. 2 pili paralel bağlar gazlardım kendı traxxas ımda ben o pili bitirene kadar nıtrolular 3 depo benzın bıtırırdı eşşek gıbı gazlardım nıtrocular ay motorum ısındı ay blogum yanıyor dıye kenara çekıp araç soğutuyorlardı. Bide işin yok gibi git 50-60 tl ye yakıt al ben 2 pili şarja takıodum 2 sate ıkısı doluyodu 2 saat sora kaldıgım yerden devam sadece yakıt olsa iyi nitrolununda pili var hem okadar masraf et hem elektrıklı araç gıbı kullanama ne anladım o işten
    ilk aldığım model dahil hiç bir modelimin motoruna bişey olmadı. Yarış için ayrı antreman için ayrı bloklar kullanmamama rağmen. Ne ls de ne hobao da. İğne ayarı düzgün yapılmazsa yakıt filtresi jer kullanımdan sonra temizlenmezse arabayı da olduğun yerde çevirirsen evet pistonda eritirsin blokta çatlatırsın. Yarış motoruyla kaç depo harcadım hatırlamıyorum tık dememişti. Suda problem değil. Alıcıyı balona koy e kirlenir ne ıslanır gazlamaya devam.
    IN BOOST WE TRUST

  4. #23
    HondatugraL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    7.003
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilk aldığım model dahil hiç bir modelimin motoruna bişey olmadı. Yarış için ayrı antreman için ayrı bloklar kullanmamama rağmen. Ne ls de ne hobao da. İğne ayarı düzgün yapılmazsa yakıt filtresi jer kullanımdan sonra temizlenmezse arabayı da olduğun yerde çevirirsen evet pistonda eritirsin blokta çatlatırsın. Yarış motoruyla kaç depo harcadım hatırlamıyorum tık dememişti. Suda problem değil. Alıcıyı balona koy e kirlenir ne ıslanır gazlamaya devam.
    Abi herturlu elektrikli aracin tadini veremiyor cok fazla masrafli millet 50 tl verip arbasina yakitmi alsin rc sine yakitmi alsin nitrolu arac cile maalesef
    DR. OWL

  5. #24
    Aktaş61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    34 / 61
    Mesaj
    1.054
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o zaman elektrikli birşeyler daha iyi olur gibi, zaten sitenin bahçesinde kullanmayı düşünüyorduk. öyle gürültülüyse sıkıntı olur sanırım. Bulletin elektrikliside var evet o zaman onu bi araştırmak lazım yeni bi cihaz olduğu için pek bilgide bulunmuyor bullet hakkında

  6. #25

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HondatugraL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi herturlu elektrikli aracin tadini veremiyor cok fazla masrafli millet 50 tl verip arbasina yakitmi alsin rc sine yakitmi alsin nitrolu arac cile maalesef
    biz koca uçakta bi günde 1 galon harcayamıyoruz araba ile nasıl bitireceksin. Akıl var mantık var 100 cc depo ile 35 depo kullanmak gerek ki 70 liralık 1 galonu bitirebilesin. 100 cc 10 dakika rahat götürür. Yarış zamanı 1 galon harcamadım ben hiç bir zaman. Elektrikli de kullandım evet daha temiz, iyi bir esc ile zevkli ama nitronun sesi yarışta sana herşeyi anlatır. Şişti mi ayarı mı kaydı depo hava mı alıo. Lastikler sarıyor mu sarmıyor mu hepsini anlarsın. Elektrikli de bir anda gider herşey. Yürümemeye başlar servolar yavaşlar vs. Sinir olmaya başlarsın. Temizdir sürekli tork vardır belli süre. Hepsi o.
    IN BOOST WE TRUST

  7. #26
    weST.27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.175
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Top models baya bi tuzludur, ben kepi topmodelste yalış hatırlamıyorsam 80 lira ucuza aldım 40 yada 45 boyalı kep aldım adamlar 110 120 istiyordu

    diğer her şey de böyle pahalı

  8. #27
    HondatugraL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    7.003
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biz koca uçakta bi günde 1 galon harcayamıyoruz araba ile nasıl bitireceksin. Akıl var mantık var 100 cc depo ile 35 depo kullanmak gerek ki 70 liralık 1 galonu bitirebilesin. 100 cc 10 dakika rahat götürür. Yarış zamanı 1 galon harcamadım ben hiç bir zaman. Elektrikli de kullandım evet daha temiz, iyi bir esc ile zevkli ama nitronun sesi yarışta sana herşeyi anlatır. Şişti mi ayarı mı kaydı depo hava mı alıo. Lastikler sarıyor mu sarmıyor mu hepsini anlarsın. Elektrikli de bir anda gider herşey. Yürümemeye başlar servolar yavaşlar vs. Sinir olmaya başlarsın. Temizdir sürekli tork vardır belli süre. Hepsi o.
    Bizim bulusmalarimizda zamaninda depolar 3 kere doluyordu rahat elektrikliye gore cok daha zahmetlii biranda gidiyorsa nitroludada gider sonucta servo aynibservo servoyu nitroludada pil besliyor
    DR. OWL

  9. #28
    qatrio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    34-21
    Mesaj
    1.826
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hpi baja tek geçer al uğraştıgına degsin.
    Yüce F.U
    PoloGTİ-CooperS R53-W204 AMG

  10. #29
    Aktaş61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    34 / 61
    Mesaj
    1.054
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı qatrio Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hpi baja tek geçer al uğraştıgına degsin.
    fiyatlarına baktımda biraz fazla geldi

  11. #30
    melihyilmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.150
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    beyler yapmayın ilk başlayan adam yanında birisi olmadan nitrolu modelle nasıl uğraşsın. ben ilk nito ile başladım hani subaru wrx sti için derler ya bi alırken birde satarken sevinirsin benim kide aynı hesap bilmediğimizden illallah ettirdi. tavsiyem elektirkli modelle başlayıp eğer kafana yatarsa nitroluya geçmen olur o aradada çevre edinmiş olursun. nitronun rodajı var karburator ayarı var rolanti ayarı var ısısı tutmaz yok debriyaj sıyırır yok bogulur yok buji patlar yok elin yanar ama bunlarda ayarlandımı yani tecrube kazandınmı arkadaşların dediği gibi tadından yenmez

  12. #31
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    arkadasımda once elektrikliden başladı 2 tane parcaladı suan 3 yada 4 tane nitrolu var ama vallahi cekilir cile degil 1 saat ayar yapıosun 10dk oynuosun cogu kiside o kısımı seviyor zaten parcala sok tak

    starter yoksa kol kası yaparsın calıstırırken olaki bogarsan yada benzin gelmedi yok buji cakmadı buji caktı buji ısıtıcı yanmadı servonun pili bitebilir oda çok muhtemel.

    alacagın arac plastik dişliyle gelecek ve sıyırıcak onuda bir süre sonra sökiyim takıyım desen ayrı dert, varsa metal alıyım desen ayrı dert, yok minicik parcalar sokemem takamam dersen servis kucagı kısmını hiç solemiyorm . diğer olabilecek ihtimaller %25 nitroya ayarı tutturusun bakmıssın ogün elinde %25 yok 20 var hadii bidaha ayar
    1881 - 193

  13. #32

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul/İzmir
    Mesaj
    102
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim model arabam yok. 1995 yılından beri ilgilenen bir arkadaşım var. bir dönem merak sardığımda sormuştum ona kendisi bana şu mesajı atmıştı. aynen paylaşıyorum.

    Şimdi sorularına teker teker cevap vereyim:

    "Elektirkli mi? Nitrolu mu?"

    Ben hiç elektrikli kullanmadım. Bütün arabalarım nitro oldu. Ben de iki adet HPI RS4 nitro 1/10 ve Kyosho inferno GT2 Race Spec 1/8 var. İlk aldığım RS4 nitro isviçre saati gibi çalışıyor. Üzeirnde hala fabrikadan çıkma 12'lik motoru var. Diğeri ise RS4 Nitro Racer 2 üzerinde 18'lik motor var ve saat gibi çalışıyor. Kyosho yeni zaten

    "Nerelerde kullanıyorsun?"
    Açıkçası farklı farklı yerlerim var. Her zaman aynı yerde kullanmıyorum. İçerenköy Carrefour otoparkında da kullanıyorum, Şaşkınbakkal ışıklarının olduğu boş bir alan var orada kullanıyorum. Erken vakitte Viaportun otoparkı vs.... Evet ses çıkartıyor ama üzerine kep (body) koyunca ses azalıyor. Kullanma saatlerime de dikkat ediyorum. Kimseyi rahatsız etmemeye özen gösteriyorum. Kalabalığın olmadığı bir zamanda olmaya özen gösteriyorum. Çünkü meraklı insanlar yaklaşıyor, özellikle çocuklar, dikkatli olman gerekiyor. Kyosho GT2 120km/hr, RS4 Racer 2 80km/hr, RS4 50km/hr yapabiliyor. Bu hızlar ile birine çarparsam ciddi yaralanmalara sebep olabilirim.

    "Bir depo ile kaç dakika kullanıyorsun?"

    Bu tamamen senin ayarların ve kullanımın ile ilgili. Ama fikir vermesi için Kyosho GT2 Race spec'in 150cc yakıt deposu var. Şuan hafif zengin ayarda kullanıyorum ve 25 - 35 dakika kullanabiliyorum ki gazlıyorum, drift de yapıyorum, kukalar ile kendime bir pist düzeni yapıyorum.

    "Çok ısınmıyor mu? Durup beklemen gerekmiyor mu?"

    hayır gerekmiyor. Çünkü arabanın kep'inde soğumasınu sağlayacak yeterli hava delikleri var. Karbüratör ayarı düzgün. kaliteli yakıt kullanıyorum. Kullanım esnasında soğuma turları da atıyorum. Hatta arabayı durdumadan ikinci, üçüncü, dördüncü depoyu doldurmuşluğum çok olmuştur. Elbette kullanım esnasında da kontrol ediyorum.

    "Her seferinde ayar yapman gerekiyor mu?"
    Hem evet, hem hayır. Arabayı ilk aldığında, büyük bir ayar döneminden geçiyorsun (maks. 1 saat). Arabayı, üzerindeki motoru, gaz tepkilerini öğreniyorsun. Ayara bağlı olarak ne kadar ısınıyor? gibi konuları dikkate alarak temel bir ayar yapıyorsun. Sonra çok ayar yapman gerekmeyebilir. Ben her kullanımdan önce, kullanacağım alanın özelliklerine göre mesala kullandığın alan ne kadar uzunluğa sahip? Araba soğuyabilmek için yeteri kadar rüzgar alabilecek mi? Hava ne kadar sıcak? Zemin asfalt mı? Taş mı? gibi durumlara göre ufak bir ayar yapıyorum (5dk.)

    "Bu iş pahalı mı? Parça bulabiliyor musun? Bakımı zoru mu?"

    Nitro araba düşündüğün kadar pahalı değil. Şöyle eskiden her şeyi; arabayı, kumandayı, kep ayrı ayrı alırdın. Arabayı sıfırdan yapardın ki ben ce çok güzel bir şeydi. Arabayı tanıyordun... Sonra opsiyonel parçalar alırdın falan gerçekten çok pahalı olurdu. Ama artık firmalar kullanıma hazır arabalar satıyor. Paketin içinde herşey var. Senin alman gereken pil, yakıt, ateşleyici ve bazı tamir ekipmanları. Yapman gereken arabanın süspansiyon geometrisini kontrol etmek. vidaları kontrol etmek. rodajını yapmak. Yeni modellerde neredeyse çok az opsiyonel parça var. Bu parçaları da spesifik organizasyonlar ve yarışlar için alıyorsun. Parça bulabiliyorum. Çünkü Türkiye'de distribütörü olan markaları tercih ediyorum. Parçası pahalı mı? Çok değil. Amerika'dan ısmarlasam aynı şeye denk gelecek. Burada hemen bulabiliyorum. Vaktim yoksa montajını da yaptırtabiliyorum.

    Bakımı zor değil. Yani kendi arabana nasıl dikkat ediyorsan, temizliyorsan, bakımını yapıyorsan model arabana da aynı özeni gösterirsen sana senelerce hizmet eder ki 20 senelik arabam hala çalışıyor. Öyle kullanıp kenara atarasan geçmiş olsun.

    Daha fazla sorun olursa zevkle yanıtlarım.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •